به گزارش گروه وبگردی « سراج24 »، محققان دانشگاه کارنیج ملون از پنسیلوانیا آمریکا و دانشکده اقتصاد لندن در بریتانیا بیش از 8 میلیون حادثه رانندگی و تمام تلفات در جاده ها را در هشت ایالت آمریکا بررسی کردند.
آنها در بررسیهای خود به ارسال و دریافت پیامک و یا اینترنت گردی اشاره ای نکردند.
دوره زمانی این تحقیق سالهای 2002 تا 2005 درنظر گرفته شد و اکثر اپراتورهای تلفن همراه آمریکا که پس از ساعت 9 شب در طول هفته تماس رایگان ارائه می کنند، نیز بررسی شد.
سائوراب براگاوا از دانشگاه کارنیج ملون و دکتر ویکرام پاتانیا از دانشکده اقتصاد لندن به این نتیجه رسیدند که اگرچه تعداد تماسهای تلفنی پس از ساعت 9 شب بیشتر بوده است اما هیچ ارتباطی بین افزایش تماسها و تعداد تصادفات وجود نداشت.
دکتر پاتانیا گفت: ما از به دست آوردن این نتایج بسیار شگفت زده شدیم، ابتدا تصور کردیم که ارقام را اشتباه به دست آوردیم و بار دیگر همه چیز را بررسی کردیم اما هیچ اشتباهی رخ نداده بود.
نتایج این تحقیقات در مجله اقتصادی " American Economic " با اخطارهای بسیاری منتشر شده است.
وی افزود: ما در تحقیقات خود مکالمات تلفنی را بررسی کرده ایم نه ارسال و دریافت پیامهای متنی و یا اینترنت گردی هنگام رانندگی، از سوی دیگر شاید ترافیک جاده ها در ساعت 9 شب به گونه ای است که استفاده از تلفنهای همراه خطرناک نیست.
این درحالی است که محققان اعتقاد دارند باید تحقیقات بیشتری روی استفاده از تلفنهای هوشمند و رانندگی انجام شود. از سوی دیگر آنها اعتقاد دارند که شاید استفاده از تلفنهای هوشمند میان افراد مختلف از نظر سن و جنس و میزان تصادفات متفاوت باشد.
اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۵:۰۴
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۰۴
اذان مغرب ۱۹:۰۶:۰۷
طلوع آفتاب ۰۵:۱۷:۳۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۷:۰۰
نیمه شب ۲۳:۱۶:۳۲
قیمت سکه و ارز
یادداشت
•••
•••
•••
•••
توئیت ها و ویراستی های برگزیده
•••
•••
•••
•••
•••
اخبار استانها
•••
•••
•••
•••
•••
در کمال ناباوری
بین تماسهای تلفنی و تصادفات رانندگی ارتباطی وجود ندارد
در تحقیقات انجام شده توسط یک گروه از محققان دانشگاه کارنیج ملون و دانشکده اقتصاد لندن هیچ ارتباطی بین تعداد تماسهای تلفنی رانندگان هنگام رانندگی و تعداد حوادث ثبت شده وجود ندارد.
نظرات کاربران
پربازدیدترین ها
•••
•••
•••
•••
•••
•••
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••