اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ - ۱۷:۵۸

آیت الله سبحانی زکات فطره را 3600 تومان اعلام کرد

آیت الله سبحانی مبلغ زکات فطره را بر اساس قوت غالب گندم 3600 تومان اعلام کرد.

آیت الله سبحانی زکات فطره را 3600 تومان اعلام کرد

به گزارش سراج24، آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر سه شنبه در درس تفسیر روز 27 ماه رمضان در مدرسه حجتیه قم اظهار داشت: مبنای ما گندم مرغوب است که مبلغ آن برای هر نفر 3 هزار و 600 تومان می‌شود.

وی پرداخت زکات فطره را شکرگزاری از خدا دانست و ادامه داد: زکات فطره کمک به فقرا و مستمندان است و شکرگزاری سلامتی برای گرفتن یک ماه روزه است و کسی بخواهد ذمه اش برطرف شود باید گندم مرغوب حساب کند.

مفسر قرآن کریم در ادامه بحث تفسیر روز گذشته به اعتقاد وهابیون مبنی بر کافر دانستن شیعه اظهار داشت: وهابی‌ها میان خالقیت خدا و ربوبیت تفاوت نمی‌گذارند در صورتی که بیان این دو تفاوت است زیرا بت پرستان هم نمی‌گفتند بت‌ها خالق ما هستند ولی آنها را خدای خود می‌دانستند.

وی ادامه داد: تهمت‌های وهابی‌ها به شیعه دروغ است زیرا شیعه بندگان صالح مانند پیامبر و ائمه را خدای خود نمی‌دانند و شان ربوبی و خالقی برای آنان قائیل نیستند بلکه به دستور خود خداوند به ایشان توسل می‌کنند و از آنان شفاعت می خواهند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه هیچ قدرتی در عالم اثرگذارتر از خدا نیست و خدا خالق همه چیز است، تصریح کرد: مسئله شفاعت و توسل ربطی به ربوبیت و خالقیت ندارد و این حرف های آنان تقلید کورکورانه عده ای بی سواد و بیابانگرد از محمد بن عبدالوهاب است.

وی با رد عقیده وهابیت مبنی بر سجده کردن شیعه بر خانه کعبه و مقابر بزرگان دین افزود: طواف به دور خانه خدا و تعظیم شعائر اسلامی که در قرآن هم تاکید شده باب به خدا صورت می گیرد.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ماجرایی از یکی از آیات سوره یاسین مبنی بر انکار معاد از سوی یکی از کافران اظهار داشت: قرآن برای منکران استدلال می‌کند که منکران معاد خلقت اولیه خود را فراموش کرده اند زیرا همان خدایی که برای اولین بار انسان را خلق کرده می‌تواند باز هم او را بیافریند.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••