اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۸:۰۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۲۴
اذان مغرب ۱۹:۰۴:۲۱
طلوع آفتاب ۰۵:۲۰:۰۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۵:۱۹
نیمه شب ۲۳:۱۷:۱۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ - ۰۹:۴۸
به بهانه پایان جشنواره کن

مشتریان فیلم های ایرانی در خارج از کشور چه طیف هایی هستند؟

جشنواره و بازار فیلم کن به پایان رسید و سینمای ایران همانند چند سال اخیر در بخش اصلی نماینده ای نداشت اما برخی دست اندرکاران سینمایی و خبرنگاران در این دوره از جشنواره در قالب برنامه چتر سینما حضور داشتند.

مشتریان فیلم های ایرانی در خارج از کشور چه طیف هایی هستند؟
گروه فرهنگی «سراج24»،  جشنواره و بازار فیلم کن به پایان رسید و سینمای ایران همانند چند سال اخیر در بخش اصلی نماینده ای نداشت اما برخی دست اندرکاران سینمایی و خبرنگاران در این دوره از جشنواره در قالب برنامه چتر سینما حضور داشتند.
 
رایزنی برای توزیع بین المللی فیلم رویکرد اصلی حاضران و نمایندگان بخش های مختلف سینمایی در بازار کن از طریق برخی رسانه ها و سایت ها که نماینده شان در این دوره حضور داشتند، اعلام شده است.
 
در لابلای مطالبی که روابط عمومی این بخش ها در روزهای برپایی جشنواره کن منتشر کردند نیز هیچ اطلاعاتی مبنی بر مثلا قطعی شدن فروش اثری یا امکان یابی برای اکران فیلمی در خارج از کشور ارایه نشده و صرفا یکسری رویکردها برای حضور در این رویداد باز خوانی شده است.
 
توزیع بین المللی و امکان یابی برای نمایش بیرونی فیلم های ایرانی از برنامه های دارای اهمیت مجموعه متولی سینما کشور بوده و تلاش های بسیاری نیز در این زمینه صورت گرفته است، حال افرادی که در این حوزه فعال هستند تا چه میزان توانایی انجام و تحقق این رویکرد داشته اند، در رویدادها و مجامع بین المللی نظیر کن جنبه عینی می یابد.
 
ارایه محصول کاری حضور این عده که اتفاقا انگشت شمار و مسافران همیشگی این رویدادها هستند، کمتر در رسانه ها و مطبوعات انعکاس یافته و اصرار بر تداوم این طریق از سوی آنان قابل توجیه نیست.
 
ضرورت حضور نمایندگان و فعالان سینمای ایران در مجامع و رویدادهای منطقه ای و جهانی رویکردی منطقی ، اصولی و درست برای معرفی تولیدات وطنی و امکان یابی برای اکران این قبیل تولیدات است اما اینکه تا چه در تحقق این رویکرد و بازاریابی درست فیلم های ایرانی موفق بوده ایم؟ پرسشی است که مسافران این قبیل رویدادها باید پاسخ دهند.
 
اکنون که مدیریت فرهنگی زمینه حضور مستمر فعالان حوزه توزیع و بازاریابی فیلم و دست اندرکاران سینمایی را برای شرکت در بازارهای فیلم نظیر کن فراهم کرده و پی جوی دستاور این رویکرد است، ارایه عملکرد و خروجی شرط لازم و کافی برای تداوم و تثبیت این رویکرد است.
 
به اعتقاد صاحب نظران، در کنار این رویکرد کادرسازی مناسب برای تقویت بخش توزیع بین المللی فیلم و عبور از دایره تنگ افراد همیشه حاضر در این عرصه که شیوه های کاری آنان کمتر نتیجه بخش برای ایجاد درآمدزایی و سرعت بخشیدن به این حوزه داشته، ضروری است.
 
کیفیت حضور سینماگران ایرانی در بازار و جشنواره شصت و ششم کن بیشتر از منظر رسانه ای متاثر از تبلیغ برای فیلم فرانسوی -ایتالیایی که کارگردان ایرانی آنرا ساخته شد و کمتر اخباری از کاروان اعزامی و فعالیت های آنها به گوش رسید.
 
اهالی سینما و دوستداران هنر هفتم فارغ از توفیق سینماگران موجه ایرانی حال در هر چهره پیگیر اعلام دستاورد حضور کاروان فعالان عرصه توزیع فیلم و حوزه بین الملل این بخش با توجه به انگیزه رفتن به این قبیل مجامع و رویدادها هستند.
 
هرچند که برپایی نشست های تشریفاتی برخی مجموعه ها و کلی گویی افراد اعزام شده که معمولا پای ثابت این قبیل سفرها هستند در سالیان اخیر به اقناع گروه مخاطب هدف منجر نشده و پس از مدتی به فراموشی سپرده شده است.
 
توزیع و اکران فیلم های ایرانی در خارج از کشورها در اولویت های برنامه فرهنگی دولت در حوزه سینما قرار دارد و حرکت به سمت تحقق آن منوط به ایجاد شبکه تخصصی توزیع بیرونی آثار ایرانی و تربیت نیروهای جوان، تحصلیکرده و آشنا با ساختار بازار یابی و استاندارد جهانی است. 
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••