اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۳:۳۵
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۵۵
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۰۰
طلوع آفتاب ۰۵:۱۶:۳۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۷:۵۰
نیمه شب ۲۳:۱۶:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۱۳:۰۰
حجت الاسلام طائب:

حضور ناوهای آمریکا در منطقه برای جبران شکست‌های اسرائیل است

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان این‌که «حجم بمباران اسرائیل، نشان می دهد که از آمریکا تجهیزات می‌گیرد»، یادآور شد: امروز حماس و گروههای مقاومت تداوم شکست را به اسرائیل تحمیل کردند و اسرائیل در عملیات زمینی سردرگم است. حضور ناوهای آمریکا در منطقه نیز به این دلیل است که پدافندی را که در منطقه شکست خورده، جبران و تقویت کند.

حضور ناوهای آمریکا در منطقه برای جبران شکست‌های اسرائیل است

به گزارش سراج24؛ سومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت ۹ دی و جمع بندی برنامه‌های هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه، علی محمد نائینی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت ۹ دی، نمایندگان دستگاه‌های عضو این ستاد و رؤسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، علی‌محمد نائینی با تأکید بر این‌که در جلسات و برنامه‌های بزرگداشت حماسه ۹ دی لازم است از افراد اندیشمند و تحلیلگران برجسته، برای تبیین ابعاد مختلف فتنه دشمن بهره ببریم، گفت: ۹ دی از شعائر انقلاب اسلامی و فرصتی برای دشمن شناسی و تبیین و روشنگری و مقابله با فتنه‌های آینده است.

وی با اشاره به سالروز عملیات کربلای چهار، اظهار کرد: این عملیات در سوم دی‌ماه ۱۳۶۵، به وقوع پیوست و سپس، عملیات سرنوشت ساز و تعیین کننده کربلای ۵ رقم خورد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای غواص کربلای چهار، بیان کرد: وقتی عملیات کربلای ۴ متوقف شد، فرماندهان جنگ، عملیات کربلای ۵ را طراحی کردند که منشا بسیاری از پیروزها و تحولات سرنوشت ساز در تاریخ دفاع مقدس و جنگ تحمیلی شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت ۹ دی،  اظهار کرد: امیدواریم امسال، برنامه های هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت، در حوزه تبیینی و میدانی، به نحوی شایسته و متفاوت برگزار شود و آثار و دستاوردهای خوبی در بصیرت افزایی آحاد مردم به همراه داشته باشد.

قدرت ایران و ارزش‌های اسلامی، تهدید منطقه ای برای آمریکا

در ادامه جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب، تحلیلی از شرایط منطقه، جهان و روند تقابل استکبار جهانی با انقلاب اسلامی و همچنین تأثیر حماسه هایی چون ۹ دی و عملیات طوفان الاقصی، در روند این تقابل ارائه نمود و با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران در دوران جنگ سرد به وقوع پیوست، گفت: ۳۱ سال از جنگ میان دو ابرقدرت جهان می گذشت که انقلابی به وقوع پیوست که معادلات جهانی و منطقه ای را تحت تاثیر خود قرار داد. در آن زمان، ایران یکی از پایگاه های آمریکا بود و در سال ۱۳۵۴، شوروی سابق به این نتیجه رسید که اگر حکومت پهلوی ساقط شود، می تواند نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد و حتی جایگزین آمریکایی ها در ایران شود. به همین دلیل، اقداماتی را انجام داد. از جمله فهرستی از مشاغل مهمی که در دست آمریکایی ها بود، تهیه کرد. سپس شبکه مخفی از حزب توده در ایران ایجاد کرد و افراد متخصص در حوزه های مختلف را در آلمان شرقی آموزش داد تا جایگزین آمریکایی ها در ایران شوند.

مشاور فرمانده کل سپاه، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در ایران، با شعار «نه شرقی، نه غربی» شکل گرفت. در نتیجه، شوروی سابق از انقلاب ایران، بهره ای نبرد، بنابراین، دو ابرقدرت جهان یعنی آمریکا و شوروی، با روش های گوناگون از جمله کودتا، ترور، تهدید و جنگ، برای تضعیف انقلاب اسلامی ایران، تلاش کردند.

وی با اشاره به تحولات منطقه‌ای و جهانی در ۴ دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ایران در دهه اول پیروی انقلاب، جنگ تحمیلی را سپری کرد و در دهه دوم، مساله فروپاشی شوروی سابق اتفاق افتاد و با فروپاشی شوروی، آمریکایی ها تصور کردند، در تقابل میان ارزشهای آمریکایی و مارکسیستی، ارزش‌های آمریکایی غلبه پیدا کرده و ارزش‌های اسلامی نیز که پایگاه آن ایران است، قدرتی در منطقه ندارد.

حجت الاسلام طائب افزود: آمریکایی‌ها خود را برای استقبال از قرن بیست و یکم، به عنوان قرن تحقق دهکده جهانی و غلبه ارزش های آمریکایی آماده کرده بودند که متوجه شدند، انقلاب ایران، در حال قدرت گرفتن و نفوذ در منطقه است.

وی با اشاره به این که آمریکایی ها بعد از فروپاشی شوروی و مارکسیسم، نمی خواستند قدرتی در منطقه با آنها برابری و مقابله کند، گفت: آمریکا تصور می‌کرد، در آستانه قرن ۲۱ قدرت برتر منطقه است و می‌تواند با استفاده از قدرت هژمونی و منطقه‌ای اسرائیل، به اوج قدرت برسد.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به انتشار سند امنیت ملی آمریکا گفت: آمریکا در این اسناد اعلام کرده که ایران با متحد کردن کشورهای اسلامی به دنبال تبدیل شدن به تهدید منطقه ای و جایگزین شدن قدرت جماهیر شوروی سابق است. بنابراین برای مقابله با ایران، تحریم ها را افزایش داد و شروع به شبکه سازی علیه ایران کرد همچنین حضور خود را در منطقه خاورمیانه بیشتر کرد و پایگاه‌های نظامی در کشورهای همسایه ایران ایجاد کرد. در دهه سوم انقلاب، آمریکایی ها، چند اقدام علیه ایران انجام دادند که ناکام ماند. در همین دهه، اسرائیل نیز قدرت خود را از دست داد و در جنگ های پی در پی از جبهه مقاومت شکست خورد و به طور کلی روند اوج گیری اسرائیل تغییر کرد و محدود شد. بنابراین، آمریکا و اسرائیل به این نتیجه رسیدند که تاثیر انقلاب ایران، موقعیت و منافع اسرائیل و آمریکا را در منطقه تهدید می کند. بنابراین، طرح حاکمیت دوگانه در ایران را با هدف تضعیف انسجام داخلی کلید زدند و اولین اغتشاشات را در ایران طراحی کردند تا اختلاف و دوگانگی درون حاکمیت، ایجاد شود.

وی با اشاره به ناآرامی های سال ۱۳۷۸ در ایران گفت: هدف آمریکا، تضعیف ایران از دورن، و جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت اول منطقه ای بود ولی حماسه ۲۳ تیر همان سال و حضور مردم در صحنه، همه معادلات را بر هم زد و برای ایران، قدرت سازی کرد. در طول دهه چهارم پیروزی انقلاب، کشور ایران از تهدید منطقه ای، به سوی قدرت اول منطقه، حرکت کرد و اعلام کرد که می خواهیم، قدرت اول منطقه باشیم. بنابراین آمریکا احساس کرد، تحقق طرح دهکده جهانی با کدخدایی آمریکا، در معرض تهدید و خطر است. طراحان سند امنیت ملی آمریکا، اعلام کردند که تسلط بر خاورمیانه بدون تسلط بر ایران غیرممکن  است و قانونی تحت عنوان ' کدامین راه به سوی ایران ' را با هدف تضعیف قدرت ایران در خاورمیانه، طرح ریزی کردند و ۹ راهکار، برای مقابله با ایران آوردند، که ۳ راهکار نظامی، ۳ راهکار امنیتی و ۳ راهکار اقتصادی بود.

آمریکا معتقد است، ایران با ارائه یک مدل حکمرانی جدید، می تواند مدل حکمرانی لیبرال - دموکراسی را به چالش بکشد

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: آنان از میان راهکارهای پیشنهاد شده، راهکارهای نظامی را خارج کردند و در نهایت راهکار هوشمند را انتخاب کردند، تا قدرت ایران را با قدرت هوشمند، مهار کنند و برای این منظور، حاکمیت دوگانه را به دوگانگی اجتماعی تبدیل نمایند. آنان مساله بازرسی از مجموعه های انرژی اتمی و هسته ای ایران را مطرح کردند و سعی کردند ایران را پای میز مذاکره بیاورند. آنان در این طرح، از انقلاب های رنگین و مخملی در سایر کشورهای جهان الگو گرفتند و با نفوذ در رهبران داخلی ایران که دارای پایگاه اجتماعی در کشور بودند، دوگانگی حاکمیتی و دوگانگی اجتماعی و اختلافات سیاسی، قومی و مذهبی را رقم زدند. اما حماسه مردم در ۹ دی، مجددا، تمام نقشه ها و برنامه های آمریکا را خنثی کرد. اما وقتی دشمن از اختلافات درونی نتیجه نگرفت، در کشورهای همسایه و پیرامونی ایران، با مذاکره با حاکمان آنها شروع به نفوذ و احدات پایگاههای نظامی کرد و گروههای معارضِ قومی، مذهبی را تجهیز کرد و آموزش داد و گروههایی مانند داعش را به وجود آورد و از طرفی ایران را درگیر جنگ اقتصادی کرد و فشارهای اقتصادی را افزایش داد.

وی با بیان این‌که ایران، علیرغم تمام این فتنه ها، همچنان در حال قدرت گرفتن است، خاطرنشان کرد: گروهک داعش با افق نگاه بلند و راهبردی شهید حاج قاسم سلیمانی نابود شد و اهداف دشمن محقق نشد و اسرائیل و آمریکا در منطقه تضعیف شدند و جبهه مقاومت تقویت شد. در سال ۲۰۲۳ آمریکایی ها سند امنیت ملی خود را تغییر دادند. طبق اسناد قبل، قرار بود در سال ۲۰۲۵ طرح دهکده جهانی با رهبری آمریکا محقق شود ولی آنان دهکده جهانی را به دهکده ارتباطات در سال ۲۰۳۰ تقلیل دادند و اعتراف کردند ممکن است، آمریکا، رهبر این دهکده نباشد. آمریکا در این سند، اعلام کرده است که با ۳ چالش بزرگ بین المللی مواجه است که اگر بتواند از این چالش ها عبور کند به اهداف خود خواهد رسید. این ۳ چالش بین المللی، چین، روسیه و ایران عنوان شده و به ترتیب اولویت، مقابله با قدرت ایران، در مرتبه اول قرار دارد. آمریکا در سال ۲۰۲۳ اعتراف کرد که دیگر قدرت هژمونی جهان نیست و چین و روسیه و ایران هزمون ساز شده اند. همچنین اعلام کرد که سال ،۲۰۳۰ سال سرنوشت ساز، برای جهان و آمریکا خواهد بود. آمریکا معتقد است، ایران با ارائه یک مدل حکمرانی جدید، می تواند مدل حکمرانی لیبرال - دموکراسی را به چالش بکشد.

عملیات طوفان الاقصی کشورهای اسلامی را متحدتر کرد

وی با ارائه تحلیلی از روند تحولات و مناسبات سیاسی قدرت‌های جهانی گفت: روند افول قدرت آمریکا از سال ۲۰۰۰ شروع شد و فرصت های این کشور در منطقه محدود شده است. قدرت و نفوذ اسرائیل نیز در حال افول و فروپاشی است.دشمن، جنگ ترکیبی پیچیده ای را در ایران و کشورهای همسایه ایجاد کرده است. عملیات طوفان الاقصی، آثار و دستاوردهای زیادی برای منطقه داشت وکشورهای اسلامی را متحدتر کرد.

طائب با اشاره به دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی گفت: اسرائیل و آمریکا، برای مقاومت و حماس برنامه داشتند، بنابراین، عملیات طوفان الاقصی توسط حماس، یک عملیات پیش‌دستانه بود که شکست بزرگی را برای اسرائیل و آمریکا در منطقه رقم زد.

وی با بیان این‌که «حجم بمباران اسرائیل، نشان می دهد که از آمریکا تجهیزات می‌گیرد»، یادآور شد: امروز حماس و گروههای مقاومت تداوم شکست را به اسرائیل تحمیل کردند و اسرائیل در عملیات زمینی سردرگم است. حضور ناوهای آمریکا در منطقه نیز به این دلیل است که پدافندی را که در منطقه شکست خورده، جبران و تقویت کند.

وی با اشاره به این که آمریکا و اسرائیل در خصوص قدرت گروههای مقاومت در منطقه، خلاء اطلاعاتی دارند، اظهار داشت: امروز عناصر قدرت آنان در حوزه های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انسجام درونی، دچار آسیب شده است. آمریکایی ها یکپارچگی خود را در داخل کشور از دست داده اند و کنگره آمریکا، هیچ بودجه مصوبی برای حمایت از جنگ اوکراین و اسرائیل اختصاص نداده است.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان این‌که، «اسرائیل نتوانست، جنگ با ملت مظلوم غزه را به جنگ ایران و آمریکا تبدیل کند» گفت: امروز حقانیت ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی در دفاع از فلسطین و مقابله با اسرائیل، برای جهانیان به اثبات رسیده و همه ملت های منطقه و آزادی خواهان جهان امروز حامی غزه هستند و حتی جریان غرب گرا در ایران نیز به عدم اعتماد و اتکا، به غربی ها و آمریکا، پی برده اند و طوفان الاقصی موجب شد، تمام ملت ها و کشورهای اسلامی و منطقه با هم متحدتر شوند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت پاسداشت حماسه ۹ دی گفت: ایران تا پایان امسال فرصت‌ها و مناسبت های ملی و مذهبی خوب زیادی در پیش دارد و روند قدرت‌سازی داخلی و منطقه‌ای برای ایران افزایشی است. بنابراین باید ۹دی و سایر مناسبت‌های پیش رو را پرشور تر از همیشه برگزار کنیم تا زمینه ساز انتخاباتی پرشور در پایان سال جاری باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••