اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۲:۰۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۵۳
طلوع آفتاب ۰۵:۱۵:۲۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۸:۴۱
نیمه شب ۲۳:۱۵:۵۴
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۲/۰۹/۲۵ - ۱۰:۰۰

کمین‌های پی در پی رزمندگان مقاومت برای نظامیان صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که ۴۴۴ نظامی صهیونیست تاکنون به هلاکت رسیده اند. لازم به ذکر است که صهیونیست‌ها از ارائه آمار واقعی تلفات جنگ غزه خودداری می‌ کنند.

کمین‌های پی در پی رزمندگان مقاومت برای نظامیان صهیونیست

به گزارش سراج24؛ «موسی ابو مرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که به اقدامات ارتش یمن در حمله به کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌هایی که به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند، افتخار می‌کنیم. وی افزود: این اقدام، حمایتی بزرگ از ملت فلسطین در غزه و پیامی مهم به ائتلاف غربی است.

ابومرزوق تاکید کرد: پیام اقدام نیروهای مسلح یمن این است که یا نسل‌کشی‌های فلسطین را متوقف کنید یا اینکه منتظر گسترش دایره جنگ به خارج از نوار غزه باشید. ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن صهیونیست را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهد داد. نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی رژیم صهیونیستی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

همزمان در سرزمین های اشغالی، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از درگیری شدید نیروهای خود با نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد. سرایا القدس در بیانیه ای اعلام کرد که در درگیری های شدید میان مبارزان و نیروهای دشمن در محله «الزیتون» در شرق غزه، ۲ دستگاه خودرو نظامی با موشک های «تاندوم» هدف قرار گرفت. براساس بیانیه سرایا القدس، ۳ دستگاه از خودروی نظامی و یک نفربر دشمن نیز در اردوگاه جبالیا با موشک های تاندوم و بمب منهدم شد.

گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز از انهدام ۷ تانک و دو نفربر با راکت های «الیاسین» و بمب «شواظ» و عملیات شهادت طلبانه در رشق و شمال خانیونس خبرداد. شبکه الجزیره اعلام کرد که مبارزان فلسطینی، تانک های دشمن را مجبور کردند از محورهای «الفالوجا» و «الفاخوره» به سمت مناطق ساحلی عقب نشینی کنند. برخی رسانه ها نیز از فعال شدن سامانه هشدار در شهرک های صهیونیست نشین همجوار نوار غزه خبر می دهند.

شورای امنیت داخلی روسیه در بیانیه‌ای امروز علام کرد که رئیس امنیت فدرال روسیه نیکلای پاتروشف طی یک تماس تلفنی با رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تزاخی هانگبی در خصوص وخامت اوضاع انسانی در غزه تلفنی گفت‌وگو کردند. بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، طبق بیانیه روسیه، «اوضاع فعلی منطقه جنگی فلسطینیان و اسرائیل مورد توجه قرار گرفت و بر وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه تاکید شد».

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه گفته بود که قابل قبول نیست که اسرائیل از حمله حماس در ۷ اکتبر به عنوان توجیهی برای مجازات دسته جمعی مردم فلسطین استفاده کند. وزیر خارجه روسیه خواستار نظارت بین المللی در غزه شد.

به گزارش «گاردین» مطالعه منتشر شده از سوی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نشان می‌دهد، غیرنظامیان فلسطینی ۶۱ درصد از تلفات غزه در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند. طبق داده‌های منتشر شده، شمار تلفات غیرنظامیان در این جنگ از نرخ تمامی درگیری‌های جهانی رخ داده طی قرن بیستم بیشتر شده است.

تحولات سرزمین های اشغالی - روز شصت و هشتم

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد: آنچه در غزه شاهد هستیم، قتل و کشتار غیرنظامیان و نقض صریح قوانین انسانی بین‌المللی است. "دنیس فرانسیس" اظهار داشت: ۷۰ درصد از قربانیان جنگ در غزه زنان و کودکان هستند. فرانسیس تصریح کرد آنچه امروز در غزه شاهد هستیم، فروپاشی بی‌سابقه نظام انسانی است.

وی گفت: چند هزار غیرنظامی دیگر باید قربانی شود تا اقدامی صورت دهیم؟ این کشتارها باید سریعا متوقف شود. رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت که تنها اولویت اساسی پیش روی ما نجات جان غیرنظامیان است. دنیس فرانسیس تاکید کرد: خشونت در نوار غزه باید متوقف شود، لذا من هم به کسانی می‌پیوندم که خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستند.

"موریا اسراف" روزنامه‌نگار اسرائیلی تاکید کرد که سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با نشان دادن تصویری از یحیی سنوار رهبر حماس در غزه و شماره تلفن او در شورای امنیت، گفته است: اگر می‌خواهید جنگ را متوقف کنید، با او تماس بگیرید.

کمین‌های پی در پی رزمندگان مقاومت برای نظامیان صهیونیست/ کارشناس صهیونیست: ارتش اسرائیل قادر به تحقق اهداف خود در غزه نخواهد بود/ درگیری شدید در محله شجاعیه و تلفات رژیم صهیونیستی+ عکس و فیلم

مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۵۳ رای موافق قطعنامه عربی اسلامی که خواستار آتش‌بس فوری انسانی در غزه است، را به تصویب رساند. ۱۰ کشور به این قطعنامه رای مخالف و ۲۳ کشور هم رای ممتنع دادند.

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که خواستار آتش‌بس در غزه است، استقبال می‌کنیم. الرشق خواستار اعمال فشار جامعه بین‌الملل بر رژیم صهیونیستی جهت پایبندی به این قطعنامه شد.

تحولات در سرزمین های اشغالی

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت که ارتش «اسرائیل» در روز حمله حماس در هفتم اکتبر منزلی اسرائیلی را در حومه غزه بمباران کرده است و ۱۳ اسرائیلی را از ترس این که اسیر شوند، کشته است.

عبدالکریم عوده خبرنگار فلسطینی در غزه در ادامه حملات ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به این باریکه به شهادت رسید. با شهادت او، تعداد شهدای خبرنگار در غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر به ۸۷ نفر افزایش یافت.

سازمان امداد و نجات نوار غزه اعلام کرد بیش از ۸۰۰۰ فلسطینی در مناطق مختلف نوار غزه زیر آوار ماندند. این سازمان تاکید کرد که همزمان با انتشار بیماری‌های مختلف، از مدارسی که آوارگان فلسطینی در آن ساکن هستند درخواست‌های زیادی برای کمک دریافت کردیم. سازمان امداد و نجات گفت بارش باران به ویژه با وجود تخریب بسیاری از مراکز و ساختمان‌ها درد و مشکلات آوارگان فلسطینی در نوار غزه را چند برابر کرده است. سازمان مذکور تاکید کرد که بسیاری از آمبولانس‌ها در حملات ارتش رژیم صهیونیستی از کار افتادند و برای انتقال مجروحان و شهدا به آمبولانس نیاز داریم.

حملات قسام به نیروهای صهیونیست

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن ۸ نظامی و افسر دیگر این رژیم در نبرد با مقاومت فلسطین در نبردهای شب گذشته در شمال نوار غزه اعتراف کرد. یکی از کشته‌ها فرمانده گردانی در تیپ گولانی است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد که ۴ نظامی دیگر از گردان‌های ۵۱ و ۶۱۴ نیز در نبردهای شمال نوار غزه به شدت مجروح شدند.

شبکه عبری زبان کان فاش کرد که شب گذشته حادثه سختی در محله شجاعیه در غزه اتفاق افتاده است. این شبکه تاکید کرد که گروهی از نیروهای اسرائیلی در محله شجاعیه در کمین مبارزان حماس افتادند و چند بمب در بین آن‌ها منفجر شد و پس از رسیدن نیروهای پشتیبانی برای عقب‌کشیدن اجساد کشته‌ها و مجروحان، مبارزان حماس آن‌ها را هم به گلوله بستند که در نتیجه نیروهای پشتیبانی نیز کشته و زخمی شدند.

کمین‌های پی در پی رزمندگان مقاومت برای نظامیان صهیونیست/ کارشناس صهیونیست: ارتش اسرائیل قادر به تحقق اهداف خود در غزه نخواهد بود/ درگیری شدید در محله شجاعیه و تلفات رژیم صهیونیستی+ عکس و فیلم

زیرساخت های مقاومت در غزه همچنان پابرجاست

گفتنی است که ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز رسما به کشته شدن ۸ نظامی و افسر خود از جمله یک فرمانده در نبردهای شب گذشته در نوار غزه و مجروحیت شدید ۴ نظامی دیگر اذعان کرده است. به گفته صهیونیست‌ها از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۴۴۴ نظامی اسرائیلی از جمله ۱۰۳ افسر با درجه‌های سروان و بالاتر کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی قادر به تحقق اهداف خود در غزه نخواهد بود

الجزیره به نقل از یک منبع پزشکی اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰ شهید دیگر از جمله ۱۰ کودک به بیمارستان ناصر در خان یونس منتقل شدند. مقاومت فلسطین امروز شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه را هدف حمله راکتی قرار داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نابودی گردان شجاعیه ـ در گردان‌های قسام ـ از طریق بمباران‌های هوایی غیرممکن است. این منابع تاکید کردند که نبرد و درگیری‌ها در شجاعیه بسیار دشوار و مرگبار است.

کمین‌های پی در پی رزمندگان مقاومت برای نظامیان صهیونیست/ کارشناس صهیونیست: ارتش اسرائیل قادر به تحقق اهداف خود در غزه نخواهد بود/ درگیری شدید در محله شجاعیه و تلفات رژیم صهیونیستی+ عکس و فیلم

آموس هرئیل تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص اذعان کرد ارتش رژیم صهیونیستی قادر به تحقق اهداف محافل سیاسی در مدت باقی مانده در غزه نخواهد بود. هرئیل اظهار داشت: به رغم تلفات سنگین ارتش "اسرائیل" هیچ نشانه‌ای دال بر نزدیک بودن شکست حماس وجود ندارد. وی همچنین عنوان کرد برتری نسبی ارتش در حال کاهش است و برتری تکنولوژی و اطلاعاتی در منطقه شجاعیه کارآمدی چندانی ندارد و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که حماس احساس کند قدرتش در مذاکرات در حال تضعیف است.

کمین‌های پی در پی رزمندگان مقاومت برای نظامیان صهیونیست

مجاهدان گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس در عملیاتی مشترک گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی شامل ۱۵ نظامی را در کمینی محکم در مرکز نوار غزه گرفتار کرده و از نقطه صفر با آن‌ها درگیر شدند و همه آن‌ها را کشتند یا مجروح کردند سپس این نیروها را با راکت‌های کالیبر سنگین در هم کوبیدند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نظامی این رژیم در نبرد در مناطق مختلف نوار غزه زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی قبل از این به کشته شدن ۱۰ نظامی خود در نبردهای شجاعیه اذعان کرده بود. همچنین گردان‌های قسام مقر فرماندهی میدانی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب شهر غزه را با راکت‌های کم برد ۱۱۴ میلی متری رجوم هدف قرار داد.

در شمال فلسطین نیز حزب الله لبنان اعلام کرد نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در اطراف پایگاه الضهیره در شمال فلسطین اشغالی با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کرد. در غزه نیز طی درگیری های امروز بیش از ده ها خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله تانک و نفربر توسط رزمندگان مقاومت منهدم شده و حملات راکتی به سرزمین های اشغالی ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در درگیری با مبارزان مقاومت در جنین، ۴ نظامی این رژیم زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در اطراف مسجد انصار در اردوگاه جنین منفجر کرد. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد شمار شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر به ۱۸۶۰۸ نفر افزایش یافته است. حملات نیروهای اشغالگر اسرائیلی به جنین همچنان ادامه دارد و مقاومت فلسطین نیز در حال رویارویی با اشغالگران است.

ارتش رژیم صهیونیستی شمار بیشری از نیروهای پشتیبانی خود را روانه جنین کرده است. صهیونیست‌ها بیمارستان‌های جنین را محاصره کردند. طی یک ساعت گذشته ۳ فلسطینی دیگر در این شهر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند. گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها با بمب‌های دست‌ساز نیروهای دشمن را هنگام عبور از خیابان حیفا در غرب جنین هدف قرار دادند. در درگیری‌های عصر امروز در این شهر ۴ نظامی اسرائیلی زخمی شدند. از روز گذشته تا این لحظه ۸ فلسطینی در این شهر به ضرب گلوله صهیونیست‌ها شهید شده و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

نهادهای فعال در زمینه اسرا اعلام کردند از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته، نظامیان اشغالگر اسرائیلی بیش از ۴۰۰۰ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری به اسارت گرفتند. تنها در استان الخلیل بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی به اسارت گرفته شدند.

حماس خواستار بازنگری آمریکا و انگلیس در سیاست‌های خصمانه خود علیه ملت فلسطین شد

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه شخصیت‌ها و کادر رهبری این جنبش را شدیدا محکوم کرده و آن را اقدامی در راستای همدستی دولت‌های آمریکا و انگلیس با دشمن صهیونیستی در جنایت علیه ملت فلسطین و توطئه علیه مقاومت مشروع آن‌ می‌دانیم.

حماس افزود: این تصمیم ناعادلانه و مبتنی بر ادعاهای واهی و دروغین و تحریک‌های دشمن صهیونیستی، هرگز جنبش حماس را از ادامه انجام وظیفه خود در حمایت از حقوق ملی مشروع ملت فلسطین بازنخواهد داشت. حماس بار دیگر دولت‌های آمریکا و انگلیس را به بازنگری در سیاست‌های خصمانه خود علیه ملت فلسطین و توقف جانبداری بی‌شرمانه از رژیم جنایتکار صهیونیستی که وحشیانه‌ترین جنایات را در حق ملت، سرزمین و مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین مرتکب می‌شود، فراخواند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: دلاوری‌های مبارزان قسام و مقاومت موجب وارد آوردن تلفاتی سنگین به دشمن شده که آخرین نمونه آن نبردهای شجاعیه و جبالیا بود. تمامی رنج و دردها در اذهان ما خواهد ماند و هرگز آن را فراموش نمی‌کنیم و کسانی را که این جنایات را مرتکب شدند، نخواهیم بخشید.

کمین‌های پی در پی رزمندگان مقاومت برای نظامیان صهیونیست/ کارشناس صهیونیست: ارتش اسرائیل قادر به تحقق اهداف خود در غزه نخواهد بود/ درگیری شدید در محله شجاعیه و تلفات رژیم صهیونیستی+ عکس و فیلم

هنیه: همراه با تمامی طرف‌ها از جمله نهادهای بین‌المللی در تلاش برای تسریع در روند امدادرسانی به مردم غزه خواهیم بود. ملت‌های عربی و اسلامی را به گسترش دامنه فعالیت‌های خود متناسب با حجم جنایات دشمن علیه غزه دعوت می‌کنیم. از مواضع دبیرکل سازمان ملل و پیام اخیر او به شورای امنیت تقدیر می‌کنیم. از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با آتش‌بس در غزه که با اکثریت آرا تصویب شد، استقبال می‌کنیم.

وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که پایان جنگ هدفی است که ما نیز در کنار دیگر کشورها خواهان آن هستیم و نمی‌خواهیم این جنگ حتی یک روز بیشتر از آنچه لازم است، ادامه یابد. این وزارتخانه اذعان کرد که نمی‌توان یک فکر و ایده (حماس) را در میدان جنگ شکست داد و در پایان این جنگ، باید پاسخ‌هایی برای خواسته‌های ملت فلسطین داشت.

منبع: مشرق
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••