اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۳۶:۲۳
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۱۷
اذان مغرب ۱۹:۱۱:۲۷
طلوع آفتاب ۰۵:۱۱:۰۰
غروب آفتاب ۱۸:۵۲:۰۲
نیمه شب ۲۳:۱۴:۴۳
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۱۲:۰۰
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

تلاش دولت برای تقویت مدارس دولتی

 وزیر آموزش و پرورش تقاضا و توسعه متوازن آموزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سیاست دولت مردمی، ارتقای کیفیت آموزشی و تقویت مدارس دولتی است و این امر بخشی از عدالت آموزشی را محقق می‌کند.

تلاش دولت برای تقویت مدارس دولتی

به گزارش سراج24 رضامراد صحرایی در نخستین گردهمایی مشترک معاونان آموزش متوسطه و روسای ادارات آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش فنی، حرفه‌ای و کاردانش و تکنولوژی و گروه‌های آموزشی استان‌ها، با تقدیر از برگزاری مطلوب امتحانات با ضریب ۴۰ درصد کنکور، افزود: این اقدام باعث افزایش حضور دانش‌آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های برتر و ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی شده است.

وی اهتمام معاونان آموزشی در جذب نیروی انسانی مطلوب در آزمون استخدامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: امسال آزمون استخدامی بی‌سابقه، نو و علمی به صورت جهادی در بخش کمی و کیفی برگزار شد.

صحرایی موضوع تقاضا و توسعه متوازن را مورد تاکید قرار داد و افزود: سیاست دولت ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و این امر تحقق بخشی از عدالت آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این پرسش که چگونه می‌توان ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی را با لحاظ واقعیت‌های موجود و اتکا به ظرفیت‌های درونی انجام داد، تصریح کرد: در این گردهمایی باید این پرسش پاسخ داده شود که الزامات تحول در مدارس و آموزش مدرسه با کیفیت چیست؟

لایحه تقویت مدرسه در حال تدوین است

صحرایی با بیان اینکه، شخص رییس جمهور، پیگیر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و تحقق این امر را به ما تکلیف کرده است، تصریح کرد: اقدامات جهادی در دولت سیزدهم کم نیست؛ یکی از آنها موضوع تقویت مدارس است که لایحه تقویت مدرسه در حال تدوین است و کلیات آیین‌نامه ملی مهارت‌آموزی در دستور کار هیات دولت قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: چاره بیکاری و ایجاد اشتغال را باید در مدرسه بجوییم؛ راه آن در دانشگاه نیست.

صحرایی با بیان اینکه مدرک متوسطه و دیپلم باید یک مدرک ارزشمند شود، اظهار داشت: امروزه دیپلم تصدیق ورود به دانشگاه است و باید به‌گونه‌ای پیش برویم که دارنده آن نسبت به کسی که آن مدرک را ندارد متفاوت باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی، اولین سنجش ملی استاندارد مدارس کشور در امور آموزشی را نشان داد، افزود: مرکز سنجش، وضعیت دروس در تک تک مدارس را تحلیل و ارسال کرده است.

ارتقای کیفیت آموزشی، هدف اصلی رتبه بندی معلمان است

صحرایی با اشاره به اجرای رتبه بندی معلمان با توجه به توقف چندین ساله و با دستور ویژه رییس جمهور، اظهار داشت: ارتقای کیفیت آموزشی، هدف اصلی رتبه بندی معلمان است که این امری فرایندی و در حال رو به رشد است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به معاونان آموزشی، اظهار داشت: نمرات دانش آموزان و عملکرد معلمان را تحلیل کنید؛ سطح ملی نمره کشور باید افزایش پیدا کند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••