اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۳۳:۳۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۰۵
اذان مغرب ۱۹:۱۳:۱۳
طلوع آفتاب ۰۵:۰۸:۵۵
غروب آفتاب ۱۸:۵۳:۴۳
نیمه شب ۲۳:۱۴:۱۰
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۲/۰۹/۱۷ - ۲۲:۰۰

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی؛ دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم در دومین سفر استانی به البرز، امروز جمعه ۱۷ آذرماه میهمان مردم ایران کوچک بودند؛ استانی که با عقب ماندگی های فراوان تاسیس شد و همواره با مشکلات زیرساختی انباشته مواجه بود تا اینکه با عنایت ویژه دولت مردمی، نه تنها بسیاری از مشکلات برطرف شد بلکه در مسیر آبادانی و توسعه قرار گرفت.

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی؛ دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

به گزارش سراج24؛ دومین سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به استان البرز، علاوه بر بهره برداری از کلان پروژه های حیاتی و بررسی مصوبات نخستین سفر، دستاوردهای ارزشمندی برای مردم شهرها و روستاهای سی ویکمین استان کشور به همراه داشت که اثربخشی، اعتماد افزایی و ثمرات ارزشمند آن تا سال ها، قابل مشاهده است.

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

تلاش جهادی اما خاموش دولت سیزدهم در البرز و دهها نقطه‌ی دیگر این استان طی حدود ۲۲ ماه از سفر نخست رییس جمهور به البرز با روشن شدن چراغ های آزاد راه شهید سلیمانی به عنوان یکی از پروژه های نیمه تمام و تعطیل شده دولت قبلی در شمال کرج صبح امروز نمود پیدا کرد ضمن اینکه پایان دادن به سال ها تنش آبی در نظرآباد و اشتهارد با اجرای طرح جامع آبرسانی استان، گازرسانی جهادی به ۱۲۰ روستا در یکسال با شکافتن دل صخره های سخت البرز، خروج ۱۹۴ کارخانه از رکود طی ۲۲ ماه و زدودن محرومیت درمانی از شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس با راه اندازی بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی که حدود ۱۲ سال نیمه کاره مانده بود تنها بخش هایی از اقدامات امروز رئیس جمهور و هیات دولت همراه وی در سفر به استان البرز بود.

در مجموع درسفر دوم رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان البرز ۱۹ هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی و اقتصادی پیش بینی شده که ۱۳ هزار میلیارد تومان سهم صنعت است.

تعداد ۱۳۱ مصوبه در سفردوم رییس جمهور به استان البرز منعقد شده که برای اجرایی شدن آنها هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص داده شده است که با توجه به اینکه رقم هایی اضافه می شود تکمیل کنار گذر شمالی ، تونل طالقان ، راهها و بیمارستان ها مدنظر قرار می گیرد .

افتتاح قطعه نخست آزادراه شهید سلیمانی

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

فاز نخست آزاد راه سردار شهید قاسم سلیمانی همزمان با ورود امروز رئیس جمهوری به استان البرز به بهره برداری رسید؛ این فاز به طول ۷.۶ کیلومتر عظیمیه کرج را به شمال غرب این کلانشهر متصل می کند و بخش زیادی از ترافیک شمال کلانشهر کرج روان سازی می شود؛ تکمیل قطعه نخست این آزاد راه در مدت زمان ۲۰ ماه به صورت جهادی صورت گرفت.

عملیات احداث آزاد راه شمالی کرج که پس از شهادت سردار دلها به نام این شهید والامقام مزین شد در تیرماه سال ۱۳۹۵ آغاز و قرار بود سه سال بعد به بهره برداری برسد اما هرگز این اتفاق نیفتاد.

این بزرگراه ۱۸ کیلومتری که از انتهای آزادراه شهید همت، تقاطع جاده چالوس آغاز و به آزادراه کرج-قزوین منتهی می‌شود با تلاش های مستمر دولت سیزدهم تا امروز حدود ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

با تکمیل تمامی مراحل این پروژه که در واقع مکمل و ادامه آزادراه همت در استان البرز است، بیش از ۴۰ درصد از ترافیک ورودی به البرز کاهش می‌یابد.

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

آیت الله رئیسی در ادامه بازدید از این آزادراه، از پروژه پل بیلقان به عنوان بزرگ‌ترین پل غرب آسیا و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی کشور بازدید و با توضیحات دست اندرکاران در جریان جزئیات اجرای این طرح قرار گرفت و بر لزوم تکمیل آزاد راه تهران – کرج و قزوین تاکید کرد.

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

پل بیلقان نیز بر پایه سامانه کابلی اکسترادوز با بیشینه دهانه ۱۷۶ متر و بلندترین ارتفاع پایه ۱۳۶ متر در حال احداث است.

طول کل پل ۱۰۵۰ متر، ارتفاع سازه فولادی آن از راس ۳۲ متر و عرض آن ۳۸ متر است.

پیشرفت فیزیکی این پل تا سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳ درصد بود که بر اساس برنامه دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های اولویت‌دار، اکنون به بیش از ۶۲.۳ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

زدودن محرومیت درمانی با بهره برداری از بیمارستان فردیس کرج

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس استان البرز پس از سال‌ها انتظار مردم این شهرستان امروز با حضور آیت الله رئیسی به بهره برداری رسید

این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در زمینی به گستره ۲۷ هزار متر مربع و با زیربنای ۲۱ هزار متر مربع در پنج طبقه ساخته شده و دارای بخش‌های مختلف از جمله کودکان، زنان، قلب و بخش های ویژه است.

کار ساخت این بیمارستان، سال ۸۹ در دولت دهم به زمین زده شد اما هیچ عملیاتی روی آن صورت نگرفت تا اینکه دوباره در سال ۹۲ توسط دولت یازدهم کار روی آن آغاز شد اما به صورت نیمه کاره به دولت سیزدهم رسید.

سفر ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ رییس جمهور به البرز سبب شد تا اعتبار این پروژه به صورت ویژه دیده شود و دولت سیزدهم با تامین ۷۰ درصد اعتبارکل پروژه و تکمیل ۵۰ درصد مابقی کار به سالها مطالبه مردم شهرستان فردیس پایان داد.

شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس تا قبل از گشایش این بیمارستان حتی از یک تخت بیمارستانی محروم بود و مردم به ویژه در اوج کرونا در بیمارستان های کرج و تهران به دنبال علاج بیماری ها بودند.

بازدید از کارخانه تراورس در راستای سیاست احیای۱۸۴ واحد تولیدی راکد و تعطیل البرز

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

رییس جمهور همچنین بعدازظهر امروز از کارخانه ایران تراورس در شهرستان فردیس دیدن کرد تا از نزدیک در جریان وضعیت این کارخانه که اکنون بیش از پنج هزار کارگر در آن مشغول به کار هستند، دیدن کند.

این کارخانه در سال ۱۳۹۹ و همزمان با ریاست رییسی بر قوه قضاییه و براساس اقدامات این قوه برای احیای واحدهای تعطیل و بازپس گیری از افراد نا اهل، به دولت بازگشت، این واحد تولیدی علاوه‌ بر انجام فعالیت‌های مرتبط با حوزه های زیر ساختی و تجهیزاتی راه‌ها و خطوط ریلی، به تازگی خط تولید قطعات بتنی مورداستفاده در ایجاد خطوط راه آهن را راه اندازی کرده است. این کارخانه تا شش ماه گذشته تنها با ۲۰درصد ظرفیت فعالیت می‌کرد.

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

رونمایی از تولید داروی تزریقی ضد سرطان برای نخستین بار در کشور

همزمان با سفر رئیس جمهوری به البرز، خبرهای خوشی هم برای مردم سراسر ایران به گوش رسید، یک شرکت دانش بنیان البرزی برای نخستین بار در کشور از تولید داروی تزریقی ضد سرطان «سیکلوفسفاماید» در حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور رونمایی کرد.

این داروی تزریقی ضد سرطان بیشتر در معالجه و درمان بیماران مبتلا به بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان‌های خون، تخمدان، پستان و چشم کاربرد دارد.

داروی ضد سرطان سیکلوفسفاماید در دو دوز ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی‌گرم تولید شده است و پس از دریافت مجوزهای مربوطه از سازمان غذا و دارو طی چند ماه آینده در داروخانه‌های کشور توزیع خواهد شد.

افتتاح طرح توسعه دامداری ۱۱ هزار راسی نظرآباد

از دیگر پروژه های توسعه ای که درسفر امروز رئیس جمهور گشایش یافت، طرح توسعه دامداری ۱۱ هزار راسی نظرآباد بود که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در روستای گازرسنگ به بهره برداری رسید.

این واحد دامداری پرورش گاو شیری- گوشتی که پیش از این با ظرفیت هفت هزار راس فعال بود اکنون با اجرای طرح توسعه به ظرفیت ۱۱ هزار راس رسید و برای ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است ضمن اینکه با چهار هزار و ۳۰۰ راس دام شیری ظرفیت تولید روزانه ۲۳۰ هزار لیتر شیر را دارد.

بهره برداری از طرح صنایع تبدیلی شرکت آکام پودر با ظرفیت تولید ۱۱ هزار تن شیرخشک در سال از دیگر پروژه های امروز بود.

راه اندازی کارخانه تولیدی و صنعتی در ساوجبلاغ

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

کارخانه تولید انواع نخ با کاربرد در صنایع نساجی یکی از این واحدهای تولیدی صنعتی است که در زمینی به مساحت ۱۵ هزار۷۴۳ متر مربع با زیربنای هشت هزارو۲۶۵ متر مربع راه اندازی شد برای ساخت، تجهیز و راه اندازی این کارخانه افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه هزینه شده است و اکنون ۲۸۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

همچنین کارخانه ساخت لوازم خانگی شامل تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی هم در ساوجبلاغ به بهره برداری رسید.

این کارخانه در زمینی به گستره ۹۷هزارو۱۱۶ متر مربع و با زیربنای ۶۲ هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال احداث ، تجهیز و راه اندازی شده و برای ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

راه اندازی نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت (CHP) اختصاصی مجتمع تولیدی مواد غذایی زر شهرستان ساوجبلاغ که سوخت آن گازی است و افتتاح شرکت مهندسی ساخت و کنترل برق و خودروهای برقی مپنا نیز از دیگر پروژه هایی بود که امروز در البرز توسط وزیر صمت که به نمایندگی از رئیس جمهور به ساوجبلاغ رفته بود به بهره برداری رسید.

راه اندازی دو کارخانه تولیدی در اشتهارد

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

همچنین ۲ کارخانه تولیدی و صنعتی در اشتهارد امروز افتتاح شد، کارخانه تولید انباره های سبراسید ساکن وپلیت باتری با کاربرد در ساخت انواع باتری یکی از این واحدهای صنعتی بود که با اشتغالزایی مستقیم ۲۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

این واحد صنعتی در زمینی به مساحت ۱۵ هزارو۲۷۵ متر مربع و با زیربنای ۱۲هزارو۲۱۸ متر مربع با سرمایه گذاری ثابت چهارهزار میلیارد ریال ظرف مدت ۲ سال احداث و راه اندازی شده است.

همچنین کارخانه ساخت منسوج بی بافت و تشکیل لایه به روش مذاب و آب با کاربرد در تولید البسه بیمارستانی و انواع ماسک با سرمایه گذاری ثابت ۱۲ هزار میلیارد ریال با حضور وزیر صنعت ، معدن وتجارت در شهرک صنعتی اشتهارد مورد بهره برداری قرار گرفت.

این واحد صنعتی در زمینی به مساحت ۴۰ هزارو۲۸۷ متر مربع و با زیربنای ۲۵ هزار۴۸۷ متر مربع و اشتغالزایی مستقیم ۱۸۰ نفر احداث و فعالیت خود را آغاز کرد.

راه اندازی ۲ واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پیام

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

از دیگر دستاوردهای سفر امروز می توان به راه اندازی دو واحد تولیدی صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نمایندگی از رئیس جمهور اشاره کرد.

این واحدها در زمینه تولید دستگاه های کارتخوان، تولید BCM خودرو و تجهیزات الکترونیکی خودرو متصل، فعالیت دارند.

با راه اندازی این واحدها در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، زمینه اشتغال برای نزدیک به یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شد.

افتتاح کابل نوری منازل و کسب و کارهای شهرستان چهارباغ از دیگر پروژه های امروز در البرز بود، لازم به یادآوری است که طرح کابل نوری در شهرستان چهار باغ با اعتبار ۲۶۹ میلیارد ریال و به طول ۴۵ کیلومتر احداث شده است.

افتتاح پست ۶۳کیلوولت شهرک صنعتی بهارستان با حضور وزیر کشور

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

این طرح زیرساختی با صرف هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت که برق مورد نیاز ۱۶۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بهارستان کرج را تامین می کند.پست برق یاد شده با تجهیزات داخلی احداث شده است. فاز اول پست ماموت با ظرفیت ۴۰ مگاولت آمپر، طرح خازن گذاری پست مهستان به ظرفیت ۱۴.۴ مگاوار، طرح نیروگاه تولید پراکنده ۱۳.۳ مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی پیام و نیروگاه تولید پراکنده ۸.۳ مگاواتی زرکام هشتگرد از طرح های قابل افتتاح صنعت برق استان البرز در سال جاری است.

بهره برداری از خط تولید واکسن های نوترکیب جدید در موسسه تحقیقات رازی

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

خط تولید واکسن های جدید نوترکیب یک دستاورد ملی است و ظرفیتی را پدید آورده است تا در صورت حملات ویروسی و میکروبی همچون کرونا در کمترین زمان ممکن امکان تولید واکسن های مورد نیاز جهت مقابله با آن و دفاع و صیانت از مردم شریفمان فراهم گردد.

با این دستاورد ملی ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون دز واکسن از نسل جدید واکسن های نوترکیب فراهم شده که گواه جبران خسران های ماضی و حرکت پرشتاب در مسیر پیشرفت علمی در کشور است.

در یک نگاه تطبیقی در حوزه بین الملل نیز ضمن خودکفایی در تولید این نسل از واکسن ها ، کشور را در زمره گروه تولیدکنندگان بزرگ کشورهای اروپایی و امریکایی قرار داده و ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور زمینه ارز آوری را نیز فراهم آورده است.

همزمان با راه اندازی خط تولید واکسن های نوترکیب جدید با حضور وزیر جهاد کشاورزی در البرز، ساختمان تحقیق، توسعه و تولید واکسن های نوترکیب و ادجوانت های نسل جدید» نیز به بهره‌برداری رسید.

این ساختمان به منظور تولید واکسن های برپایه پروتئین نوترکیب که به عنوان بهترین و ایمن ترین واکسن های نسل جدید جهان معرفی می شوند، ساخته شده است.

با بهره برداری از این ساختمان، نخبگان صنعت واکسن سازی کشور می توانند با استفاده از امکانات موجود در این مجموعه، محصول خود را به مرحله تولید و تجاری سازی برسانند.

در ساخت این پروژه، از صفر تا صد، تمام اصول و قوانین GMP جهانی و استانداردهای اروپایی رعایت و اجرا شده و مقدمه ای برای همکاری های مشترک جهانی است.

هزینه ساخت این ساختمان و خط تولید آن ۴۵۰ میلیارد ریال و سه میلیون یورو بوده است.

بهره‌برداری از کارخانه ۱۱ هزار تنی شیرخشک

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

این کارخانه که در زمینی به گستره هشت هزار و ۲۰۰ مترمربع ساخته شده است، ظرفیت تولید ۱۶ هزار تن انواع فرآورده های دامی همچون ۱۱ هزار تن شیر خشک، یک هزار تن خامه، یک هزار تن پودر کازئینات و سه هزار تن پودر آب پنیر دارد.این واحد تولیدی با سرمایه گذاری سه هزار و ۶۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ۴۸ به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

بهره برداری از نخستین شرکت هم‌آفرینی تخصصی صنایع غذایی و نخستین مرکز احیا و نوآوری واحدهای اقتصادی

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

نخستین شرکت هم آفرینی تخصصی کشور در حوزه صنایع غذایی با هدف ایجاد و توسعه نوآوری در صنایع غذایی و فناوری های زیستی، با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، فناوران و نخبگان کشور و همچنین نخستین مرکز نوآوری و احیای واحدهای اقتصادی کشور با هدف رفع چالش‌های بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی و دستیابی به فناوری نوین با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در البرز راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۴۰ پروژه عمرانی در البرز

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

۴۰ پروژه عمرانی استان البرز امروز(جمعه) همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۳ میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

اقدامات بسیار مهم و زیربنایی در دولت سیزدهم در بخش های مختلف از جمله حوزه حمل و نقل انجام شده که ۴۰ پروژه زیرساختی نیز از این جمله است.

مسیر ارتباطی کرج به شمال از جمله راههای مهم کشور محسوب می شود که امروز نیز ۷.۶ کیلومتر مسیر بزرگراهی برای در این محدوده زیر بار ترافیک رفت که نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی استان تهران و البرز دارد.

افتتاح دبیرستان ۱۵ کلاسه شهر جدید مهستان

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به عنوان یکی دیگر از اعضای هیات دولت در سفر امروز رئیس جمهوری به البرز، ضمن افتتاح دبیرستان ۱۵ کلاسه امام خمینی (ره) شهر جدید مهستان، ۸۱۴ واحد مسکونی و ۲ پروژه عمران شهری در شهر جدید مهستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح دانشکده علوم پزشکی البرز

جبران عقب ماندگی ها و گسترش آبادانی دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک

ساختمان دانشکده علوم پزشکی البرز شامگاه جمعه در آیینی با حضور رییس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

عملیات اجرایی ساخت ساختمان جدید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز از سال ۹۹ آغاز و در زمینی مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با زیر بنای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر بنا احداث شده است .

برای ساخت و تجهیز این دانشکده حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال توسط یک فرد خیر هزینه شده است.

ساختمان جدید دانشکده علوم پزشکی البرزدارای ۱۷ کلاس درس ۴۰ تا ۱۵۰ نفره، سالن آزمون الکترونیک، آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۰۰ نفر، سالن جلسات با ظرفیت ۱۰۰ نفر، ۹ آزمایشگاه تخصصی، لانه حیوانات، مرکز مهارت‌های بالینی و کتابخانه الکترونیکی است.

اتصال ۱۲۰ روستا و یک شهر البرز به شبکه گاز سراسری

۱۲۰ روستای صعب العبور و تنها شهر باقیمانده استان البرز روز جمعه همزمان با سفر رییس جمهور به این استان به شبکه گاز سراسری پیوستند که با افتتاح این طرح ها البرز به منطقه سبز تبدل شد.

گازرسانی به شهر آسارا با ۴۵۲ خانوار و ۱۲۰ روستای صعب العبور با هشت هزارو۸۱۳ خانوار در نقاط مختلف استان البرز از جمله شهرستان های کرج، طالقان، ساوجبلاغ،نظرآباد و چهارباغ گوشه ای از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم فهیم و همیشه در صحنه این مناطق است.

مجموع شبکه های گاز روستایی و شهری اجرا شده در قبل از انقلاب ۲ هزار کیلومتر بوده در حالی که این میزان از ابتدای انقلاب تا کنون به ۴۴۳ هزار کیلومتر رسیده است

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••