اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۲:۰۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۵۳
طلوع آفتاب ۰۵:۱۵:۲۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۸:۴۱
نیمه شب ۲۳:۱۵:۵۴
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ - ۱۳:۰۰

سکوبان‌ها که از مترو رفتند، واگن بانوان هم رفت

مدت‌هاست سکوبانان مترو که وظیفه‌شان هدایت و کمک به شهروندان در مترو است، در بعضی ایستگاه‌ها دیده نمی‌شوند.

سکوبان‌ها که از مترو رفتند، واگن بانوان هم رفت

به گزارش سراج24؛ سردبیر پویش فارس من می‌گوید: «بنده بارها بابت تذکر اینکه اینجا واگن خواهران است و شما نباید وارد شوید مورد بی‌احترامی قرار گرفته‌ام و حتی تا پای کتک خوردن هم رفته‌ام».

مدت‌هاست سکوبانان مترو که وظیفه‌شان هدایت و کمک به شهروندان در مترو است، در بعضی ایستگاه‌ها دیده نمی‌شوند. همین‌ باعث ثبت پویش «بازگشت مأموران ایستگاه‌های مترو به سکوها» شده است. خانم روان سردبیر این پویش می‌گوید: «سکوبان‌ها که بودند نمی‌گذاشتند آقایان وارد واگن خانم‌ها شوند اما از تاریخی که در بعضی از ایستگاه‌ها ناپدید شدند، دیگر واگن خانم‌ها معنی ندارد و آقایان هم به‌راحتی وارد آن می‌شوند. این نه‌ تنها باعث پایمال شدن حقوق زنان می‌شود بلکه امنیت ما را نیز زیر سوال می‌برد. بنده بارها بابت تذکر به اینکه اینجا واگن خواهران است و شما نباید وارد شوید مورد بی‌احترامی قرار گرفته‌ام و حتی تا پای کتک خوردن هم رفته‌ام.» سکوبانان مترو که وظیفه‌شان برقراری نظم در سکوی ایستگاه‌های مترو بود یکی از رسالت‌هایشان ممانعت از ورود آقایان به واگن خانم‌ها بود.

اوایل اردیبهشت ماه بود که نصب درهای شیشه‌ای جداکننده واگن‌ها خبرساز شد. مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفته بود: «۴۰ درصد شکایات مردمی درباره ورود آقایان به واگن بانوان است و این درخواست در رتبه اول اعتراضات مردمی قرارداشت» اما ظاهرا مترو در نصب همین درهای جداکننده نیز تجدیدنظر کرد.

خانم روان که مادر ۳ فرزند دختر است می‌گوید سوار قطارهایی شده که حتی میله و مانع بین واگن خانم‌ها و آقایان وجود نداشته و در نتیجه «واگن بانوان عملا از موضوعیت افتاده بود». او می‌گوید دخترانش که در مطب پزشکی، دانشگاه تربیت معلم و شرکت بازرگانی مشغول به فعالیت هستند نیز هر روز با چنین مشکلی مواجه می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••