اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۱/۰۸/۱۳ - ۱۹:۳۰

پاسخ مردم ایران به توطئه‌های آمریکا «نه» است

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مردم با حضور میلیونی در خیابان‌ها بار دیگر وحدت و انسجام ملی را به نمایش گذاشته و پاسخی کوبنده به حرکت‌ها و جنایات دشمن دادند.

پاسخ مردم ایران به توطئه‌های آمریکا «نه» است

به گزارش سراج24؛ حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه سیاسی نمازجمعه این هفته تهران ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: توجه به تقوای الهی، التزام به واجبات، پرهیز از محرمات و بودن در محضر خداوند مایه سرافرازی ملت است. یاد خدا منشاء همه خوبی‌هاست و غفلت از خداوند مایه همه بدبختی‌هاست.

وی ادامه داد: انسان باید همواره خود را در محضر خداوند ببیند، سپس باید شکر نعمت‌های الهی را به جا آورد. انسان باید بداند که همه چیز از آن خداست. برای خدا نباید کم بگذاریم. جنگ، فتنه، آشوب و اغتشاش اگر چه ظاهر تلخی دارد، اما کلاس عبرت، هشدار و بیدارباش است. باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. در خطبه سیاسی این هفته چندین پیام تسلیت دارم که باید به آن بپردازم.

کاظمی اظهار کرد: اولین تسلیت برای وفات یا شهادت آینه تمام قد صدیقه کبری حضرت فاطمه معصومه (س) است که به تمام مسلمانان در سرتاسر جهان تسلیت می‌گویم. دومین تسلیت به دنبال شهادت مظلومانه سربازان امنیت، جان برکفان برای حفظ آرامش مردم که در خط مقدم برخورد با اشرار و خود فروخته‌ها و فریب خورده‌ها قرار دارند است. به خصوص شهادت زائرین سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت یعنی زائران حرم احمد بن موسی در شیراز است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: در جوار شاهچراغ شاهد بودیم که عده‌ای از زائران به مقام شهادت نائل شدند. منظره‌ای برای همه تداعی شد که بار دیگر یزید، سنان، حرمله و همه حرامیانی که نه عقل، نه دین و نه وجدان دارند در ذهن‌ها متصور شد. کسانی که نه به کودک رحم کرده و نه حرمتی برای زن قائل هستند. وارد محیطی امن شده و مردمی که به خدا دل داده و برای نماز آمدند را به تیر بستند. این افراد نه با کسی سر جنگ داشتند و نه دشمنی که بی‌رحمانه آنها را به گلوله بستند. این کار از حیوان درنده نیز بر نمی‌آید، چرا که حیوان درنده فقط طعمه خود را شکار می‌کند؛ اینها بدتر از حیوان درنده هستند این مصیبت عظما را به همه تسلیت می‌گویم. این تعرض به پایگاه دینی همانند تعرض به قرآن کریم و تعرض به مسجد است.

صدیقی گفت: همچنین درگذشت طلبه فاضل و متدین و انقلابی عزیز آرمان علی‌وردی را که مظلومانه زیر ضربات بی‌رحمانه بدون هیچ جرمی کشتند و بعد هم بدن خونی آن را در خیابان انداختند، خدمت همه تسلیت می‌گویم. این پسر سرباز امام زمان (عج) و افسر مبارزه با فساد بود. دلسوز جامعه بود و هیچ جرمی نداشت. همچنین درگذشت یکی از علمای صالح و اهل قلم و انقلابی را که در سنگر امامت همواره حضور داشت یعنی حجت‌الاسلام شیخ عباسعلی اختری را تسلیت می‌گویم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: امروز سیزدهم آبان‌ ماه و روز ملی مبارزه با استکبار است، روزی که در آن حادثه عظیمی اتفاق افتاد و دارای سه نکته عبرت‌آموز است. عبرت اولی که از سیزدهم آبان‌ماه باید جوانان و دانش آموزان به آن توجه داشته باشند این بود که جمعی از دانش آموزان به دست دژخیمان رژیم پهلوی با حمایت از رژیم سفاک آمریکا کشته شدند. حادثه دوم این‌که باید به آن توجه داشت تبعید بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران بزرگمرد مجاهد دوران یعنی امام خمینی (ره) بود که به دنبال جهاد تبیین حضرت امام در برابر ذلت‌پذیری نظام منحوس رخ داد. قانون مصونیت آمریکایی‌های حاضر در ایران که بیش از ۷۰ هزار نفر بودند و آموزش و پرورش و همه ارگان‌های ما را در دست داشتند، خون امام ما را به جوش آورد.

وی افزود: اگر یک آشپز آمریکایی ارتشبد ایرانی را زیر می‌گرفت یا به یک مقام عالی ایرانی سیلی می‌زد، دادگاه ایران حق رسیدگی به آن را نداشت. امام خمینی (ره) فرمودند قلب من با این قانون در فشار است و ملت ایران را فروخته‌اند. سخنرانی نافذ امام خمینی (ره) در این زمینه هم آبروی آمریکا را برد و هم ملت را بیدار کرد. دستگاه سلطنت نیز امام خمینی (ره) را تحمل نکرد و نسبت به تبعید وی اقدام کرد. امام خمینی (ره) سیزده سال در تبعید بود و حاصل این مجاهدت در کنار مجاهدت‌های دیگر انقلاب را به پیروزی رساند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز در چنین روزی جمعی از دانش آموزان ولایی لانه جاسوسی را که آن زمان سفارت آمریکا بود تسخیر کردند. امام ما از این تسخیر به عنوان انقلابی دیگر یاد کردند. بعد تسخیر و بررسی اسناد و مدارک موجود در این سفارتخانه مشخص شد که آنجا سفارتخانه نبوده بلکه جاسوس‌خانه‌ای برای آمریکا بوده و چه توطئه‌ها و نقشه‌هایی را علیه ملت ایران تدارک دیده بودند. آمریکایی‌ها توطئه‌های زیادی را علیه ملت ایران به کار بستند چرا مردم ایران اینقدر از آمریکایی‌ها نفرت دارند؟ چرا در فرهنگ و گفتمان عمومی مردم ایران «مرگ بر آمریکا»‌ گفته می‌شود.

صدیقی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در این ایام القاء می‌کنند که علت مخالفت آمریکا با ایران برای تسخیر لانه جاسوسی است اما این دروغ بزرگی است. همانگونه که رهبر فرزانه ما تاکید کردند تضاد آمریکا با ایران در تاریخ مشخص است. آمریکایی‌ها علاوه بر این‌که به جامعه جهانی خیانت کرده‌اند در جنگ جهانی دوم از سلاح اتمی استفاده کردند. بیش از ۶۰ کودتا در کارنامه ننگین آمریکا ثبت شده است. آمریکا غارتگر، متجاوز و خون‌خوار است و از همه مهم‌تر حقوق ملت‌ها را زیرپا می‌گذارد، اما در خصوص ملت ایران می‌تواند به کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد. با این‌که نخست وزیر وقت نه حجت‌الاسلام بود و نه داعیه اسلام را داشت به خاطر این‌که نفت را از چنگ آمریکا در آورد دولت قانونی را کنار زدند و فردی را که مطیع کامل آنها باشد را روی کار آوردند.

وی تصریح کرد: در ابتدا نیز تلاش خود را به کار بستند تا انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد، اما بعد از آنکه موفق نشدند و انقلاب پیروز شد اولین کاری که کردند به اختلاف قومیت‌ها دمیدند و قصد داشتند تا جنگ داخلی به راه بیندازند اما ملت و نظام در برابر آنها ایستاد. سپس به سراغ تحمیل جنگ هشت ساله به ایران رفتند و در حمایت از صدام کم نگذاشتند. حتی به این اکتفا نکرده و سکوهای نفتی را به آتش کشیدند سپس به هواپیمای مسافری ما حمله کردند و ۳۰۰ سرنشین را از بین بردند. آنچه شرم‌آور است به فرمانده آن پایگاه نیز جایزه دادند اما در جنگ نیز خدا آنها را رسوا کرد و پیروزی را نصیب ملت ایران کرد. پس از آنکه در جنگ شکست خوردند فتنه‌ها یکی پس از دیگری به ملت ایران تحمیل کردند. فتنه ۷۸، فتنه ۸۸ و فتنه ۹۶ از بارزترین آنهاست. در کنار آن تحریم‌هایی را از اول انقلاب علیه ملت ایران وضع کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: امروز کشوری که حتی در زمینه دارو به ملت ایران رحم نکرد و حتی به بیماران خاص ما رحم نکرد داعیه‌دار ملت ایران شده است. بنده به آنها می‌گویم که شما دروغگوی عالم و بی‌رحم‌ترین جریانی هستید که تاریخ به خود دیده است. شما حتی به بیماران صعب‌العلاج ما رحم نکردید. در تمامی آشوب‌ها برای ایجاد جنگ داخلی شما عامل اصلی بودید. برنامه‌دهنده به فتنه شما هستید. با شروع فتنه بی‌پرده به میدان آمده و استقلال و اقتدار ما را نمی‌توانید تحمل کنید.

وی افزود: رژیم استکباری آمریکا بی‌رحم‌ترین رژیمی است که تاریخ به خود دیده است. از سوی دیگر آمریکا ناامن‌ترین کشور است. در طول سال ۳۶ هزار نفر به ضرب گلوله در آمریکا کشته می‌شوند و بیش از ۲۰۰ هزار تجاوز جنسی در این کشور اتفاق می‌افتد. کشتن سیاه‌پوستان در دست پلیس نیز مثال دیگری از بی‌احترامی به حقوق بشر در آمریکاست. آن وقت می‌گویند که دلشان برای مردم ما می‌سوزد. زندان‌های آمریکا مخوف‌ترین زندان‌های دنیا هستند که سخت‌ترین شکنجه‌ها را به زندانیان تحمیل می‌کنند. با این همه شرارت آمریکا ام‌الفساد قرن است خائن‌ترین جریانی است که بشریت به خود دیده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: آمریکایی‌ها در این مدت افغانستان را به بهانه مبارزه با طالبان اشغال کردند اما در نهایت این کشور را به ویرانی کشاندند، سپس کشور را تحویل همان گروهی دادند که قصد داشتند با آن مبارزه کنند و با ذلت افغانستان را ترک کردند. در کشور عراق نیز دهها هزار نفر را کشتند اما نتوانستند اهداف خود را محقق کنند. امروز در عراق نیز دولت شکل گرفته است دولتی که برخاسته از مردم است. آمریکا در هر جایی که پاگذاشته جز خسران و ضرر نتیجه‌ای نداشته است. به ملت ایران نیز فتنه‌های متعددی تحمیل کرد که نتیجه‌ای جز رسوایی برای آنها برجای نگذاشته است. تحریم ملت ایران بستر توسعه شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کرد و اتکای ما را به نیروهای داخلی بالا برد.

صدیقی گفت:‌ از فتنه‌ها و آشوب‌هایی که اخیر اتفاق افتاده چندین هدف قابل تامل است؛ اول این‌که آنها انسجام و اتحاد ملت را هدف قرار گرفتند و سعی داشتند تا قومیت‌ها را بشورانند و مردم را در برابر یکدیگر قرار داده و نوعی جنگ داخلی راه بیندازند، اما در این آشوب نیز مردم با جمعیت میلیونی به خیابان‌ها آمده و بار دیگر وحدت و انسجام را به نمایش گذاشته و قاطعانه اعلام کردند که پاسخ آنها به حرکت دشمن و جنایات آنها «خیر» است.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم با مقام معظم رهبری بار دیگر بیعت کردند. از سویی دیگر دشمن به دنبال این بود که تا نسل جوان را در برابر نسل انقلاب قرار دهد اما جوانان ما مانند مردم وارث شهدا هستند. دانش آموزان ما وارث شهید حسین فهمیده، شهید بهنام محمدی و سایر شهدا هستند. اندک جوانانی که تحت تاثیر تبلیغات دشمن نیز قرار گرفتند از سر ناآگاهی است. سرکرده‌های آنها نیز پول‌ گرفته‌اند اما این اقلیت نیز گور خود را کندند.

صدیقی بیان کرد: از سوی دیگر دشمن در این اغتشاشات به دنبال تضعیف جبهه مقاومت بود چرا که در هر جای عالم قیامی علیه استکبار آمریکا رخ می‌دهد برخاسته از جبهه مقاومت بوده که ام‌القرای آن ایران اسلامی است. دشمن سعی داشت با تضعیف ایران و ایجاد اغتشاشات جبهه مقاومت را تضعیف کند اما به کوری چشم آنها در این ایام حزب‌الله لبنان بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از مرزهای آبی خود را پس گرفت و اسرائیل را به عقب راند. در یمن نیز دیدیم که چگونه مراکز حساس عربستان را نشانه گرفت. در عراق دولت تشکیل شد در جای جای جبهه مقاومت شاهد پیشرفت هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جریاناتی که فتنه به پا کرده مایه رسوایی هستند، اظهار کرد: از سویی دیگر مجامع بین‌المللی نیز در این روزها رسوا شدند؛  چرا که برای حادثه‌ای که در روزهای اول با تهمت به پلیس اینقدر آن را بزرگ کردند حجم تبلیغاتی گسترده‌ای به راه انداختند اما امروز در برابر شهدای مظلوم حرم و یا آرتینی که پدر و مادر و برادرش جلوی چشمش کشته شد و یا دهها نفر که به ناحق کشته شدند خفقان گرفتند. برخی از داخلی‌ها که در آن دوران به میدان آمدند و بدون این‌که واقعیت روشن شود مطالبی را مطرح کردند امروز خفقان گرفتند. این رسوایی بزرگ برای مجامع بین‌المللی خواهد ماند. رهبر فرزانه توصیه‌هایی را به دانش آموزان داشتند. نوع حضور دانش آموزان در محضر انقلاب دیدنی بود چه صفا و چه عشقی شکل گرفته بود؛ عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. ما باید قدر جوانان خود را بدانیم. جوانان ما صاحب قدرت تشخیص هستند و دوست را از دشمن تشخیص می‌دهند. خود ملت بابصیرت بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند.

صدیقی اظهار کرد: رهبری به دانش آموزان تاکید داشتند که باید به ظرفیت‌های کشور توجه شود. یکی از این ظرفیت‌ها استعداد بالای جوانان ما است که نتیجه آن در پیشرفت در حوزه‌های مختلف مشخص است. ما دیدیم که دشمن یک دروغ ساخت و آن را پروراند سپس کشته سازی را پیش گرفت تا حقیقت را پنهان کند. ما شاهد همه نوع بی‌انصافی، بی‌رحمی و بی‌قانونی بودیم. توجه ما باید به ظرفیت‌های داخل کشور باشد. کشور ما امکانات زیادی دارد؛ ان‌شاءالله دولت مردمی با به کار بستن این امکانات به زودی موانع را برطرف کرده و مردم شاهد روزهای اعجاب‌آوری خواهند بود.

وی گفت: بالابردن درجه بصیرت در برابر حجم سنگین تبلیغات دشمن و توجه به جهاد تبیین بسیار حائز اهمیت است. افرادی که پول گرفتند و یا با بیگانگان در ارتباط بوده حساب‌شان با بقیه‌شان جدا است. دستگاه قضایی برخورد قاطع با این افراد را شروع کرده و محاکمه‌ها نیز آغاز شده است. قانون پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به این افراد می‌دهد. حضرت آقا فرمودند که نظام جهانی در حال تغییر است در این تغییر جایگاه ایران حائز اهمیت است مرحله اول انتقال قدرت از استکبار غربی به آسیاست. بدهی‌های آمریکا و اختلافات داخلی در آن و درماندگی اروپایی‌ها و گرسنگی در مدارس انگلیسی‌ها آنها را درگیرر کرده آسیا وارث قدرت خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: توسعه و تقویت جبهه مقاومت بسیار حائز اهمیت است. مقاومت در هرجایی که بوده پاسخ خوبی داده است نمونه بارز آن عقب‌نشینی صهیونیست‌ها در لبنان است. ایران نیز نقش کلیدی در جبهه مقاومت دارد چرا که آغازگر مقاومت بوده است. دانش آموزان و دانشجویان ما باید پیام مقاومت را به دنیا برسانند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••