اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۱:۴۴
رئیس‌جمهور در نشست خبری به مناسبت یک‌سالگی دولت؛

آیت‌الله رئیسی: مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی متفاوت است

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی متفاوت است، تاکید کرد: فرق می‌کند که انسان پشت میز بنشیند و مدیریت کند یا در میدان حضور یابد.

آیت‌الله رئیسی: مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی متفاوت است

به گزارش سراج24؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز (دوشنبه هفتم شهریور) در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: خدا را شاکریم که در این یک سال که به عنوان رئیس جمهور مسئولیت دولت را بر عهده داشتیم و توفیق خدمتگزاری به مردم را داشتیم همواره شاهد عنایت حضرت حق و امداد الهی بودیم.

از مردم صبور تشکر می‌کنم

وی افزود: از مردم عزیز و صبور که با دولت همراهی کردند تقدیر و تشکر می‌کنم. از مقام معظم رهبری که در این یک سال با رهنمودهایشان دولت را کمک کردند نیز تشکر می‌کنم. همچنین از همه‌ دستگاه‌ها، نهادهای انقلاب اسلامی و اصحاب رسانه که تلاش کردند فعالیت‌های دولت را اعلام کنند و گره‌های ذهنی را باز کنند، تشکر می‌کنم.

رئیسی گفت: با توجه به نکاتی که در ایام انتخابات بر آن تاکید کردم، اولین تغییر رویکرد دولت که بر آن تاکید کردیم، دولتی مردمی و توجه به خواست مردم و حضور در میان مردم و با مردم بودن است.

رئیسی ادامه داد: اولین تغییر رویکرد دولت که بر آن تاکید کردیم، دولتی مردمی و توجه به خواست مردم و حضور در میان مردم و با مردم بودن است. در یک سال اخیر در ۳۱ استان کشور و بیش از ۵۰ شهر و روستا سفر انجام شد. برخی ملامت کردند که ثمرات حضور شما در میان مردم چیست و در این باره اظهار نگرانی داشتند، اما آن‌ها تجربه این حضور را ندارند و لذت آن را نچشیده‌اند. همچنین ما در مجامع کارگری، کشاورزی، دانشگاهی و تعلیم و تربیت حضور داشتیم.

مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی متفاوت است

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی متفاوت است گفت: فرق می‌کند که انسان پشت میز بنشیند و نشسته مدیریت کند یا اینکه در میدان حضور پیدا کند و وضعیت مردم را ببیند و سخنانشان را از نزدیک بشنود و با آن‌ها از نزدیک آشنا بشود. لذا، در این با مردم بودن و مشکلات آن ها را از نزدیک احساس کردن به عنوان یک اصل و تغییر رویکرد در دولت به حساب می آید.

وی ادامه داد: همواره به دولتمردان تاکید شده که باید این نگاه را به مردم داشته باشد. اینکه مردم مشکل دارو داشتند و از نزدیک نبینیم که مشکل دارو دارند، یعنی چه و چه باید کرد. فقط حضور در بین مردم کافی نیست، شناخت مسئله و مشکل آن ها و پیداکردن راهکار برای رفع مشکل و حل مسئله و دنبال کردن رفع مشکل، هر سه مورد توجه است.

همه سفرها همراه با نگرش به مشکلات، پیداکردن راهکار و دنبال کردن رفع مشکلات بود

رئیسی گفت: ما هیچ جا حضور پیدانکردیم غیر از اینکه به مشکلات توجه کنیم و به دنبال رفع آن ها باشیم. یا به عنوان مصوبات سفر که در هر سفر تصمیمات جدی گرفته شده، برخی از تصمیمات اتخاذ شده زودبازده و برخی دیگر میان و بلند مدت. همه سفرها و سرکشی های ما همراه بوده با نگرش به مشکلات، پیداکردن راهکار و دنبال کردن رفع مشکلات.

وی ادامه داد: در این راستا، دستگاه هایی را برای رفع مشکلات مردم مسئول کردیم تا حصول نتیجه آن ها را پیگیری کنند.

بودجه 1401 بر اساس عدالت‌محوری تنظیم شد

رئیس جمهور با بیان اینکه رویکرد دوم دولت، مسئله عدالت محوری است، خاطرنشان کرد: بودجه 1401 بر اساس عدالت‌محوری تنظیم شد و مستند ما برای اینکه بتوانیم تقسیم ظرفیت ها و امکانات ها را براساس عدالت انجام بدهیم، سند آمایش سرزمینی است. البته ممکن است برخی افراد در دانشگاه و یا یک مرکز نسبت به این سند نکته و یا اصلاحیه‌ای داشته باشد، در این صورت اصلاح خود را به ما ارائه می کند و اصلاح صورت می گیرد.

وی افزود: باید وقتی که از عدالت صحبت می کنیم، تقسیم امکانات، ظرفیت ها باید به یک سند مستند باشد.

رئیسی گفت: همواره تاکید شده که باید در جذب نیروی انسانی، پرداخت‌ها، ارتقای افراد و به کارگیری افراد و همه مسائل تاکید شده که باید پیوست عدالت داشته باشد. باید تمامی اقدامات به سمت مسئله عدالت گرایش داشته باشد و با گوشزد کردن موارد مشخص به سمت رعایت عدالت برویم.

ساختارهای فسادزا در دولت باید اصلاح شود

رئیس جمهور با بیان اینکه سومین رویکرد دولت، فساد ستیزی است، تصریح کرد: هم اصلاح ساختارهای فسادزا و هم افرادی که بخواهند دچار کجی و فساد شوند و با روابط ناسالم و اخذ رشوه بخواهند نظام اداری ما را آلوده کنند. این از تصمیمات جدی دولت که در این راستا، بازرسی ریاست جمهوری فعال شده است. در واقع، هم نظارت های برون سازمانی و هم درون سازمانی فعال شده است.

وی افزود: تخلفاتی بود که نه حتی در حد فساد بلکه در حد تخلف از مدیرکل یا معاون وزیر گزارش شده است که سریعاً با آن برخورد شده است. یا موردی درباره اخذ رشوه در یک دستگاه گزارش شده که خود دولت آن را دنبال کرده و به دستگاه قضایی تحویل داده است. یعنی دولت، مدعی فساد و مسئول مبارزه با فساد در یک دستگاه را مدیر آن دستگاه می داند. نه اینکه خود را مسئول اجرای امور بداند و فکر کند که دستگاهی بخواهد این کار را از بیرون انجام بدهد.

رئیسی تاکید کرد: هیچ مدیریتی در کشور بدون نظارت و کنترل تعریف نمی شود. یعنی در کنار کار مدیریت خود وظیفه ضدیت با فساد را اولاً خود او دارد و سپس دستگاه های مربوطه که در بیرون آن سازمان و بیرون دولت برعهده دارند. لذا، مدعی فساد و برخورد با تخلفات باید خود دولتمردان باشند. در این مدت نیز با مواردی که وجود داشته برخورد شده و در این رابطه به مسئولان و مدیران بارها گفته‌ایم.

وی ادامه داد: باز هم تاکید می‌کنم که مسئله فساد چه ساختارهای فسادزا، رانتی که روابط ناسالم ایجاد می کند جیب یک عده ای را پر می‌کند، عدالتی در جامعه رواج می‌دهد و هرگونه ساختارهای این چنینی که از آن پرونده تولید می شود، معتقدیم و بارها تاکید کرده ایم که این ساختارها باید در دولت اصلاح شود. معتقدیم باید این ساختارها اصلاح شود تا شاهد تولید پرونده نباشیم. در واقع، باید اگر پرونده ای وجود داشت به آن پرونده‌ها رسیدگی شود و با افراد متخلف نیز برخورد شود، اما نباید شاهد تولید پرونده باشیم. البته این سخن به معنای این نیست که احتمال این وجود ندارد که هیچ کسی دچار خلاف و فساد شود، ممکن است در مجموعه دولت گزارشی از یک تخلف برسد اما همه دولتمردان باید نسبت به این گزارش احساس باشند.

تاکید داریم که دولت گرفتار حاشیه نشود

رئیس دولت سیزدهم رویکرد دیگر دولت را مساله همگرایی و هم افزایی دستگاه‌های مختلف کشور اعلام و تاکید کرد: مسئله همگرایی و هم‌افزایی میان نهادهای مختلف هم در دولت مورد توجه است. همچنین ما تاکید داریم که دولت گرفتار حاشیه نشود. در برخی ادوار دولت‌ها دچار حاشیه شده اند و به جای حل مشکلات مردم دچار حاشیه شده اند یعنی حاشیه بر متن غلبه کرده است، اما از ما تاکیدات همواره در دولت این بوده که حاشیه‌ها ما را از متن، که خدمتگذاری به مردم است دور نکند.

با یک حرکت جهادی و نگاه ما می‌توانیم به دنبال رفع مانع باشیم

رئیسی دیگر رویکرد دولت سیزدهم را حرکت و مدیریت جهادی عنوان و تصریح کرد: نگاه به اینکه ما می توانیم، بدون تردید برای انجام امور با موانعی مواجه هستیم. اما سخن این است که مانع را مانع بشناسیم و یا هیچ مانعی را به رسمیت نشناسیم. باید با یک حرکت جهادی و نگاه ما می توانیم به دنبال رفع مانع باشیم. رهبری انقلاب اسلامی فرمودند که هیچ مشکلی در کشور نیست که حل‌شدنی نباشد. باید راهکارها را دنبال کنیم و مردم انتظار دارند که دولت مشکلات مردم را حل کنند. پس ما باید با روحیه جهادی به دنبال حل مشکلات باشیم.

رویکرد بعدی دولت، نگاه به توان درونی کشور برای حل مشکلات است

رئیس جمهور با بیان اینکه رویکرد بعدی دولت، نگاه به توان درونی کشور برای حل مشکلات است نه نگاه به بیگانگان، تصریح کرد: بیگانگان تاکنون برای کسی مشکلی حل نکرده اند و برای ما هم حل نخواهند کرد. نگاه دولت به دست های توانمند جوانان، کارشناسان و افراد کارآمد در کشور است. معتقدیم نگاه به دستان بیگانه، ما را معطل می کند کما اینکه سال‌ها کشور در برخی حوزه‌ها معطل نگه داشته شد و آن عمل بایسته انجام نشد که شاید نگاه دیگران تغییر بکند.

نگاه به درون و تولید در کشور جزو محوری ترین نکات دولت است

وی افزود: نگاه به درون و داشته‌های بسیاری که در داخل کشور وجود دارد، مهم است. ظرفیت های ما در کشور کم نیست و باید از ظرفیت‌های داخل کشور و نیروهای توانمند استفاده شود. نگاه به درون و تولید در کشور که جزو نگاه به توان داخلی کشور جزو محوری ترین نکات دولت است.

اگر فردی روحیه کار و تحول ندارد، جای خود را به فرد دیگری بدهد

رئیسی، شکستن حلقه بسته مدیران و جذب نیروهای جوان و کارآمد در داخل کشور را دیگر رویکرد دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: البته این به معنای آن نیست که نباید از افرادی که تاکنون کار کرده اند، استفاده نکرد بلکه باید از هر فردی که بنای کار و تلاش دارد و کارآمد است در همه جا به حساب بیاید. اما اگر فردی روحیه کار و تحول ندارد، جای خود را به افرادی بدهد که این روحیه را دارند.

مسئولان با حرکت جهادی مسئولیت‌پذیر باشند و تصمیم بگیرند

وی دیگر رویکرد دولت را مسئولیت‌پذیری، تصمیم‌گیری و معطل نکردن شرایط کشور توسط دولت اعلام و تصریح کرد: دولت باید مسئولیت پذیر باشد و مسئولان با حرکت جهادی مسئولیت‌پذیر باشند و تصمیم بگیرند. کشور نیازمند تصمیمات متقن ، قوی و بازکردن گره هاست. اگر قرار باشد اجرای کارها با روحیه مسئولیت پذیری و شجاعت همراه نباشد، مشکل ایجاد می شود. کار باید دقیق شناخته شود، تصمیمات متقن اتخاذ شود و باید به دنبال تصمیمات بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر کسی فکر کند که محبوبیت من چه می شود و آینده چگونه خواهد بود و چه خواهند گفت، تاکید کرد: اگر معلوم شود تصمیمی درست و متقن است، همه بدون استثنا می گویند این کار یک حرکت رانتی، فسادزا و مشکل برای کشور است و مانع از رشد اقتصادی کشور می شود، یک نفر بگوید اگر بخواهم اکنون به این اقدام دست بزنم پس رای من چه می شود و محبوبیت من چگونه خواهد بود، ملاحظاتی پیش آید که با عدالت نسازد و در عین حال جلوی اتخاذ تصمیم‌ها در زمان خود را بگیرد، نتیجه این می‌شود که اکنون در برخی موارد می‌بینیم.

وی ادامه داد: اگر در برخی از مقاطع در زمان خودش تصمیم مناسب را می‌گرفتیم، شاید امروز وضعیت‌ ما در حوزه اقتصادی با وضع فعلی متفاوت بود و اکنون دچار برخی از مشکلات نبودیم. اگر در برخی از تصمیم گیری ها آن مسئولیت پذیری لازم انجام می شد، دچار برخی مشکلات نبودیم.کما اینکه در برخی موارد تصمیم گیری های به‌جایی انجام شد که شاهد نتایج بسیار خوبی بودیم. ما در حوزه امنیت، تولید، نانوتکنولوژی و دیگر مسائل اقدامات به موقعی صورت گرفت.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: برخی از مسئولان دولت گذشته دلسوزانه به من می‌گفتند که با این مشکلات چه خواهید کرد، من با دوستان دولت گذشته جلسه داشتم و این را از سر دلسوزی می‌گفتند. به عنوان نمونه در موضوع واکسن می‌گفتند که به ما واکسن نمی‌دهند و برخی داروها کمیاب است یا اینکه با کسری بودجه چه خواهید کرد.

تورم در آینده کاهشی خواهد بود و معیشت مردم بهبود خواهد یافت

رئیسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بهبود معیشت مردم چه زمانی اتفاق می‌افتد، پاسخ داد: مسئله معیشت مردم از ابتدای دولت مورد بحث بوده و در پی حل این معضل بودیم. پیگیری دولت برای حل مشکلات مردم در حال حاضر روزانه و ساعتی است. اقدام دولت در ارتباط با پرداخت یارانه ها توانسته فقر مطلق را مورد توجه قرار داده است، البته فقر مطلق با زیر خط فقر فرق دارد. من می‌خواهم به مردم اطمینان بدهم تورم در آینده کاهشی خواهد بود و معیشت مردم بهبود خواهد یافت.

گشت ارشاد مدیران که وعده داده بودم تشکیل شده است

رئیسی در پاسخ به سوالی درباره گشت ارشاد مدیران توضیح داد: گشت ارشاد مدیران را وعده داده بودیم و به آن عمل کردیم؛ گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست جمهوری تشکیل شد و به دستگاه مختلف سرکشی می‌کند؛ در برخی از گزارشات اگر تخلفی محرز شده باشد، مدیرکل و حتی معاون وزیر با آن برخورد شده و تحویل دستگاه‌های قضایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه گشت مدیران فعال‌تر از همیشه اجرا خواهد شد، گفت: این کار برای آن است که اگر دستگاهی غفلت می‌کند این بازرسی‌ها آن‌ها را آگاه می کند، ولی حتما گشت ارشاد مدیران اجرای قانون  را پیگیری می‌کند.

رئیس جمهور درباره امنیت اجتماعی در جامعه بیان داشت: زنان این کشور عفت و پاکی را از یک فرهنگ و داشتن یک تمدن بسیار قوی و قدیم در ایران اسلامی دارند.

رئیسی با اشاره به اینکه عفیفه بودن زن ایرانی برای امروز و دیروز نیست، تصریح کرد: با نگاه به تاریخ، زندگی زنان این مرز و بوم با پاکی، عفت، طهارت، عفاف، حجاب همراه بوده است؛ امروز در جامعه مدار، قانون است و هیچ کسی نباید فرای قانون و بر اساس سلیقه شخصی عمل کند و احترام به قانون برای همه ضروی است و قانون محوری همه مسائل را حل خواهد کرد.

حضور ایران در منطقه امنیت ساز است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار یک رسانه چینی مبنی بر پیشرفت عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و نقش این عضویت در توسعه روابط ایران و چین، توضیح داد: حضور ما در منطقه حضور امنیت‌ساز است. به میزانی که حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه توانسته امنیت در منطقه ایجاد کند، نقش اقتصادی ما به آن میزان نیست و ما باید این میزان برای کار اقتصادی و تجاری که از زمینه‌ها و بسترهایی که می‌تواند بسیار موثر باشد برای روابط جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم، مسئله همکاری با کشور دوست ما چین است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در اجرای برنامه ۲۵ ساله‌ای که بین دو کشور امضا شده است و در راستای همکاری‌های بسیاری که تاکنون با کشور چین داشته‌ایم باز هم مصمم هستیم و به هیچ عنوان ارتباط با کشور چین را متأثر از فضاهای بین‌المللی و مسائل دیگر نکنیم.

ارتباط ایران و چین باید توسعه پیدا کند

رئیسی اظهار کرد: این یک ارتباطی کاملا مستقل بین جمهوری اسلامی ایران و کشور چین است که این ارتباط در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور برقرار است و باید توسعه پیدا کند و دو کشور مصمم هستند بر اینکه این ارتباط توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: در اجلاس گذشته ما به عضویت شانگهای در آمدیم و این عضویت یک مقدماتی دارد و آن اسنادی است که در شانگهای به تصویب رسیده است؛ آن سند ها باید از سوی ایران بررسی و بعد به تصویب ایران برسد؛ در اجلاس جدید که قرار است در ازبکستان برگزار شود، ایران مواضع خود را باتوجه به بررسی اسناد اعلام خواهد کرد.

بنای تعادل در ارتباط با همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه و دوست را داریم

رئیس جمهور بیان داشت: همکاری‌های بین‌المللی به ویژه ارتباط همسایگی برای ما بسیار اهمیت دارد. ما بنای تعادل در ارتباط با همه کشورها را داریم و این تعادل و توازن همواره در دستور کار ما در سیاست خارجی به ویژه نسبت به کشورهای همسایه و کشورهای دوست ما قرار دارد.

همه دستگاه‌ها تا آخر شهریور ماه موظفند به سامانه دولت هوشمند متصل شوند

رئیسی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه از 150 دستگاه اجرایی فقط 30 دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پیوسته‌اند، تدبیر رئیس‌جمهور برای پیوستن این دستگاه‌ها پیش از پایان این مهلت قانونی (پایان شهریور)‌ چیست؟ گفت: دولت الکترونیک باید تاکنون شکل می‌گرفت، اما ما درصدی عقب‌ماندگی داریم. امروز صحبت از دولت هوشمند است که هم ضرورت و هم الزام قانون است. همه دستگاه‌ها باید از این امر بهره‌مند شوند. این کار یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. ۳۰ دستگاه تاکنون متصل شده‌اند و دستگاه‌های دیگر تا آخر شهریورماه موظفند که متصل شوند که این کار در زمان خود صورت خواهد گرفت. ما موظفیم که بایدهای قانونی در این زمینه رعایت شود و تا پایان مهلت قانونی این امر انجام می‌شود.

سلاح هسته‌ای در دکترین جمهوری اسلامی جایی ندارد

رئیس جمهور درباره زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران و واکنش جمهوری اسلامی در این زمینه گفت: صنعت و توانایی هسته‌ای حق جمهوری اسلامی و ملت ایران است و بارها هم اعلام کردیم سلاح هسته‌ای در دکترین جمهوری اسلامی جایی ندارد. رهبر معظم انقلاب هم آن را حرام اعلام کردند. دولت و مسئولان هم از نظر شرعی و سیاست خارجی بارها اعلام کردند که سلاح هسته‌ای جایی در سیاست ایران ندارد.

دانش و صنعت هسته‌ای بومی شده و نمی‌توان آن را از ایران گرفت

وی ادامه داد: صنعت هسته‌ای ایران در کشاورزی، نفت و گاز و پزشکی و بسیاری دیگر از صنایع مورد نیاز و استفاده است. رژیم صهیونیستی از ابتدا هم نمی‌خواست ایران به این دانش دست باید. اما امروز برخلاف اراده آنها و مستکبرین این دانش بومی شده و نمی‌توان آن را از ایران گرفت. 

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ترور دانشمندان هسته‌ای برای توقف این دانش در کشور بود، گفت: ایران با این اقدامات و فتنه‌ها متوقف نشد و هیچ اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی ما را در گرفتن این حق متوقف نخواهد کرد. 

رئیسی در پاسخ به تهدیدات رژیم صهیونیستی نیز گفت: آیا رژیم صهیونیستی حریف نیروهای مقاومت، حریف سنگ آن‌ها و موشک‌های نقطه‌زن آن‌ها شد؟ آیا با این تهدیدات سازگار است؟ می‌تواند امنیت خود را حفظ کند؟ امروز  همه شاهدند که علیرغم حبس مردم غزه آن‌ها از خود دفاع می‌کنند، آیا می‌تواند در برابر آن‌ها مقاومت کند؟ چه برسد به سلحشوران ایران. اگر می‌توانستند مقاومت کنند چرا شهید سلیمانی را ناجوانمردانه ترور کردند؟  مگر شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم نبود، چرا از او ترسیدند؟ این وحشت آنها را همه می‌دانند. 

رژیم صهیونیستی اگر تصمیمی علیه ایران بگیرد، مهلتی برای اقدام ندارد

وی خطاب به مقامات صهیونیستی افزود: فاصله بین تصمیم و اقدام را ببینید و اگر تصمیم به اقدام علیه ایران بگیرند، شاید مهلتی برای اقدام نداشته باشند و فاصله بین این تصمیم و اقدام نشان می‌دهد که از این رژیم چیزی می‌ماند یا نه؟

وضعیت امروز در مسکن به دلیل عقب‌ماندگی سال‌های پیش است

رئیس‌جمهور رباره امکان برای بازنگری دولت در برخی وعده‌های خود گفت: رفع بیکاری ضرورت کشور و نیاز جدی کشور است، نه یک وعده تبلیغاتی تا دیگران ما را ببیند یا به ما توجه کنند. اگر این اتفاق رخ ندهد و یک میلیون شغل شکل نگیرد ما شاهد افزایش بیکاری هستیم. این نیاز کشور است که یک میلیون مسکن در سال ساخته شود. وضعیت امروز در مسکن به دلیل عقب‌ماندگی سال‌های پیش است که باید یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد و نشد. ۲۰۰ هزار مسکن روستایی و ۸۰۰ هزار مسکن شهری جزو نیاز کشور است و مصوبه مجلس هم در زمینه قانون مسکن است.

در وعده ساخت مسکن تجدیدنظر نمی‌کنیم و نخواهیم کرد

وی تاکید کرد: مسکن زمین می‌خواهد که در حاشیه شهر زمین دولتی وجود دارد، دوم تسهیلات و سوم مصالح است که مشکلی در آن نداریم و تسهیلات هم در اختیار دولت است و کار آن آغاز شده و در دست ساخت در بخش‌های مختلف کشور است. البته معنایش این نیست که همه مسکن را هم خود دولت بسازد. بخش خصوصی را هم باید در این زمینه مشارکت داد، بنابراین ما در این وعده خود تجدیدنظر نمی‌کنیم و نخواهیم کرد. ما مصمم هستیم که آن را انجام دهیم و آن را قابل اجرا می‌دانیم.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: اهمیت موضوع مسکن باعث شد که اولین وزراتخانه برای بازید همان مسکن و شهرسازی باشد. درباره اشتغال هم چه در شش ماهه دوم ۱۴۰۰ و چه در پنج ماه ۱۴۰۱ عددی که داریم ۹۷۰ هزار اشتغال است که البته آن را کافی نمی‌دانیم و زمینه را برای ایجاد اشتغال بیشتر می‌دانیم. اگر موانع ایجاد اشتغال برطرف شود که در بسیاری موارد صرفاً نیازمند برطرف کردن همین موانع هستیم، نه ساخت کارخانه یا نظایر آن، آن وقت ایجاد اشتغال بیشتر هم می‌شود. پس ما در پیمان خود تجدیدنظر نخواهیم کرد و به مردم و  وعده‌ای که داده‌ایم وفادار خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••