اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۵:۴۲
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۲۳
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۵۶
طلوع آفتاب ۰۵:۲۶:۰۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۰۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۵۵
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۰۴:۰۰

«مراکز دارالقرآن فعال» شناسایی و تشویق می شوند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با اعلام این که پایش 760 مرکز دارالقرآن‌الکریم این هفته به ایستگاه پایانی خود می‌رسد، گفت: از طریق پایش مراکز دارالقرآن، مراکز فعال تشویق می شوند.

«مراکز دارالقرآن فعال» شناسایی و تشویق می شوند

به گزارش سراج24 به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری در خصوص پایش مراکز دارالقرآن سراسر کشور اظهار کرد: بدون شک آموزش و پرورش، به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی است که با پوشش ۱۰۰ درصدی فعالیت می کند و ۷۶۰ مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و گسترده ترین واحد آموزشی قرآن به آموزش آن در سطوح مختلف و به صورت تخصصی می پردازند.

وی افزود: مراکز دارالقرآن با حضور اساتید متخصص از بین فرهنگیان کشور به ارائه آموزش های قرآنی در سطوح مختلف می پردازند و منابع و محتوای این مراکز از مجموعه کتاب هایی که به همت گروهی از مؤلفان، معلمان و مدرسان این مراکز، تألیف شده است، تأمین می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شاخص های ارزیابی دارالقرآن ها، بر اساس دستور العمل و اساسنامه، کتاب کار و شرح وظایف مشخص در اداره کل قرآن، عترت و نماز انجام می شود.

باقری ادامه داد: یکی از اهداف ما برای پایش، تحقق پیش شرط هایی از جمله نیاز منطقه یا استان، فضای مناسب، دارا بودن تجهیزات و امکانات مورد نیاز، داشتن نیروی متخصص و امکان بکارگیری نیروی متخصص در مرکز دارالقرآن است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به این که اطلاعات ما در مورد مراکز دارالقرآن قدیمی بود، لزوم به روز رسانی اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سبب شد تا پایش این مراکز را انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهداف ما شناسایی مراکز فعال و تشویق آنها از لحاظ مادی و معنوی است؛ همچنین در این پایش مراکز دارالقرآنی از لحاظ فضا، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و جذب قرآن مورد بررسی قرار می گیرند.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••