اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۶:۳۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۱۴
اذان مغرب ۱۹:۰۵:۱۴
طلوع آفتاب ۰۵:۱۸:۴۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۶:۰۹
نیمه شب ۲۳:۱۶:۵۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۰۴:۰۰

ضرورت توجه به مسائل پرورشی در آموزش مجازی دانش آموزان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گپرورشی فت: با تداوم آموزش‌های غیرحضوری مدارس مسائل پرورشی در اولویت‌های بعدی قرار گرفته و معلمان نمی‌توانند به شکل صحیح در موضوعات تربیتی ایفای نقش کنند.

 ضرورت توجه به مسائل پرورشی در آموزش مجازی دانش آموزان

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی در دیدار با تعدادی از مدیران، مسؤولان و معاونان پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هدایت دانش‌آموزان به راه راست و نجات از ظلمت اساس کار معلمی است، اظهار داشت: از نگاه امام راحل معلمان شبیه انبیا هستند و انسان در حیات معنوی خود بیش از هر کسی از معلم و مربی خود تأثیر می‌پذیرد.

امام جمعه تبریز معلمان را شریک خوبی‌ها و بدی‌های دانش‌آموزان خود دانست و ادامه داد: با توجه به نقش‌آفرینی معلمان در تربیت دانش‌آموزان باید فعالان حوزه امور تربیتی و پرورشی از افراد متخصص و متعهد باشند تا امر قرآن مبنی بر تقدم تربیت بر تعلیم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تأثیرات آموزش مجازی بر موضوع تربیتی دانش‌آموزان گفت: با شیوع کرونا و تداوم آموزش‌های غیرحضوری مدارس مسائل پرورشی در اولویت‌های بعدی قرار گرفته و معلمان نمی‌توانند به شکل صحیح و اساسی در موضوعات تربیتی و پرورشی ایفای نقش کنند.

آل‌هاشم با بیان اینکه معلمان تربیتی و پرورشی حکم پدر را بر کودکان دارند، یادآور شد: باید با هم‌افزایی تشکل‌های فعال در آموزش و پرورش و ارتقا سطح همکاری‌های بین بخشی، شاهد توجه بیشتر به مسائل تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان در مدارس باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: بعد از مادر، معلم و مربی نقش بسیار مؤثری در تربیت و سازندگی روحی بچه‌ها دارد، از این رو مربیان تربیتی کودکانی تحویل جامعه می‌دهند که از اخلاق و شخصیت اجتماعی در بالاترین سطح قرار دارد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: معاونت پرورشی حساس‌ترین بخش آموزش و پرورش است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••