اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۷:۱۵
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۳۶
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۰۴
طلوع آفتاب ۰۵:۲۷:۲۵
غروب آفتاب ۱۸:۴۰:۱۸
نیمه شب ۲۳:۱۹:۱۶
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۴:۰۰

روحانیون برای کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی ویژه داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: علما و روحانیون همواره دارای پایگاه عظیم مردمی بوده و انتظار داریم در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی ویژه داشته باشند.

 روحانیون برای کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی ویژه داشته باشند

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در نشست «هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی و نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی» در مجتمع فرهنگی نور سنندج، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به پنج آسیب اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه‌نشینی، فساد اخلاقی، نقاط بحرانی شهری و طلاق اشاره داشته‌اند و علما باید در کاهش این آسیب‌ها نقش‌آفرینی ویژه داشته باشند.

وی افزود: صداقت، موعظه اثرگذار برای زنده‌کردن قلب، توجه به مواعظ الهی و در دسترس بودن علما در هر شرایطی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: روحانیون نباید از نقش مشاوره‌ای خود در مساجد غفلت کنند لذا شنیدن درد دل و مشکلات مردم و آشنا کردن اقشار مختلف با معارف اسلامی وظیفه‌ای همیشگی است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی مطالعه را مولفه‌ای مهم و اثرگذار در کاهش آسیب‌ها توسط علما و روحانیون دانست و افزود: در پدیده‌ای همچون طلاق، ارتباط نادرست موجب ایجاد این معضل است و روحانیون باید با مطالعه و داشتن علم مناسب مردم را با پیامدهای ارتباط نادرست چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی آشنا کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، علما و مساجد و مراکز مذهبی نقشی کلیدی دارند لذا باید از ظرفیت‌های این حوزه به بهترین نحو استفاده شود.

وی افزود: برای کم کردن آسیب‌های اجتماعی علما باید در دسترس مردم بوده و پاسخگوی مسائل شرعی و حل اختلافات خانوادگی آنان باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در ادامه گفت: باید دین اسلام را به شایستگی به مردم معرفی کنیم و از خرافات در دین جلوگیری و پرهیز شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••