اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۳۳:۳۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۰۵
اذان مغرب ۱۹:۱۳:۱۳
طلوع آفتاب ۰۵:۰۸:۵۵
غروب آفتاب ۱۸:۵۳:۴۳
نیمه شب ۲۳:۱۴:۱۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۱/۱۲/۲۰ - ۱۷:۴۴
در گفتگو با استاد دانشگاه دفاع ملی مطر شد:

ایجاد لمپنیزم اجتماعی و جایگزین کردن بهائیان به جای جنبش سوخته سبز

آن‌ها می‌گویند باید درگیری‌سازی و مساله‌سازی در حوزه نخبگی به‌ گونه‌ای باشد که انرژی جامعه کاهش یابد.

ایجاد لمپنیزم اجتماعی و جایگزین کردن بهائیان به جای جنبش سوخته سبز

 

سرویس سیاسی سراج24- سیاست، بازی پیچیده‌ای است که گاه بسیاری از مردم تنها یک روی آن را می‌بینند. سیاستمداران شطرنج‌بازانی هستند که پیش‌بینی حرکات بعدی آن‌ها و شناخت هدف اصلی حرکات فعلی‌شان به تخصص ومهارت‌های ویژه نیازمند است. کشورما نه تنها به دلیل موقعیت خاص خود، بلکه به خاطر پرچم‌داری نهضت جهانی اسلام و مستضعفین جهان، همواره عرصه بازی‌های خطرناک دشمنان بوده است به‌ خصوص درسی ساله اخیر که همه ما از بحران‌‌زایی‌های دشمن دراین میدان شیر افکن مطلعیم.
 
بحران‌هایی که تنها با سکانداری ولایت فقیه ازآن عبور کرده‌ایم. حوادث حال حاضر درایران و منطقه ونزدیک بودن انتخابات آینده باعث شد تا با دکتر حسن امینی کارشناس مسایل سیاسی و امنیتی که نویسنده کتابهای « تاثیر حادثه 11 سپتامبر بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» و « مدینه فاضله در اندیشه سیاسی فارابی»است در رابطه با قدرت هوشمند کشور به گفت‌وگو بنشینیم. گفت‌وگوی جالبی که خواندن آن را به همه دوستان توصیه می‌کنیم.
 
یکی از مباحثی که اخیرا  زیاد گفته شده و شنیده‌ایم،‌ بحث انتخابات آزاد است چنان‌چه حضرت آقا هم درسخنانی نسبت به آن ابراز مخالفت کردند  لطفا دراین‌باره کمی برای‌مان نقل کنید که منشا چنین مساله‌ای از کجا نشات می‌گیرد و چرا مطرح شده است؟
 
از حدود چند ماه قبل این بحث مطرح شد و اخیرا توسط رسانه‌های غربی همچنین برخی عوامل داخلی نیز صحبت آن شده است .گروه‌های مختلف مثل سازمان منافقین و برخی مقامات ارشد کاخ سفید هم از انتخابات آزاد گفته‌اند و‌ انتخابات آزاد رمز عملیاتی آن‌هاست به‌ خاطر این‌که شعار مشترک همه طیف‌های مخالف خارجی و داخلی است که قرار است در قالب یک پازل مقابل جمهوری اسلامی باشند. اصل قضیه به اجلاس واشنگتن در مهرماه1389 برمی‌گردد که ریاست آن با اوباماست. کلینتون وزیر سابق خارجه آمریکا آن‌جا می‌گوید: یک بار دیگر جمهوری اسلامی برمسایل داخلی خود فائق شد (همان بحث فتنه 88  ) به‌رغم  حمایت‌های مالی ما از نیروهایی که در داخل ایران بودند به قول نتانیاهو نیروهای کف خیابان همان ذخیره‌های استراتژیک، ‌ولی ایران توانست موفق شود  درحالی که هم ما حمایت کردیم و هم کشورهای عرب منطقه . کلینتون آن زمان مطرح کرد که اگر بخواهیم در آینده به اهداف‌مان برسیم باید با استفاده از سازوکار قدرت هوشمند وارد عمل شویم.
 
منظور شما از قدرت هوشمند چیست؟
 
قدرت هوشمند یعنی استفاده از سازکارهای نرم،‌ نیمه سخت و سخت. درحوزه نرم همان مسایل ی است که در فتنه 88 و متقاعدسازی ایران برای تن دادت به قواعد بین‌الملل بود  ولی کلینتون  می‌گوید ما رصد کردیم دیدیم فرصت‌های وجود دارد که می‌توانیم بخشی ازمردم را به خیابان‌ها بکشانیم علاوه براین می‌توانیم به گونه ای عمل کنیم تا در انتخابات 92 جمعیت بیشتری را در خیابان بیاوریم ولی باید از سازکارهای قدرت هوشمند استفاده کنیم مثلا در بحث اقتصادی،‌ تحریم هوشمند داشته باشیم مثل تحریم نفت، ‌تحریم بانک مرکزی و... اگر خواستیم دراین مساله موفق شویم باید مکمل های ان را هم درنظربگیریم که همان استفاده از عناصر فتنه.
 
باید فشارهای ما فلج کننده و گزنده باشد به شکلی که در کوچه پس کوچه های تهران،‌ کودکان هم تلخی این ترکش ها را احساس کنند زیرا وقتی فشاری به صورت هوشمند امد، ریشه‌یابی آن سخت است وهمه مردم درامان نیستند. آن‌ها در این قدرت هوشمند می‌خواهند به قدری عرصه را به مردم ایران تنگ کنند تا دچار خطای محاسباتی شوند وبه جایی برسند که ازمسیر انقلاب خسته گردند که این راه اشتباه بوده است بعد در عرصه‌های سیاسی امنیتی ایران را دچار اختلف و درگیری کنند یعنی میان سه قوه وبرخی نخبگان  وجریان‌های سیاسی درگیری ایجاد نمایند.
 
این پروژه تازه‌ای نیست قبلا هم که ما این مسایل را داشتیم؟
 
بله اما امروز سازمان‌دهی شده و همه جانبه است  قبلا تحریم می‌شدیم اما تمرکز فقط تحریم بود امروز ازهمه ابعاد تحریم را دنبال می‌کنند آن‌ها می‌گویند باید درگیری‌سازی و مساله‌سازی در حوزه نخبگی به‌ گونه‌ای باشد که انرژی جامعه کاهش یابد. اصولا هر کشوری که مسایل  امنیتی زیادی داشته باشد موفق نیست و سیستم امنیتی آن دچار رکود می‌شود ومساله‌سازی به‌غیرازحوزه منطقه‌ای و بین‌المللی بین خود مسوولان، روزنامه‌ها و صداوسیما دنبال می‌شود . این شیوه یکی از تاکتیک‌هایی است که استفاده می‌کنند و با یک میکس استراتژی؛ یعنی راهبردی ترکیبی وارد می‌شوند . گزاره‌های قبلی و جدید را توامان به کار می‌برند. 
 
این قدرت هوشمند در حوزه اجتماعی چگونه اجرا می‌شود؟
 
در حوزه اجتماعی یک نوع لمپنیزم اجتماعی ایجاد می‌کنند که همان هرج ومرج و بی‌ثباتی است مثل تضادهای هویتی و قومیتی  را تحریک می‌کنند زیرا در ایران قومیت‌های متعددی از ترک، ‌لر،‌ فارس و کرد وجود دارد که با تحریک هر کدام درپی از هم پاشیدن ایران هستند یا تضادهای هویتی و مذهبی را پررنگ می‌کنند یعنی مساله شیعه و سنی یا تضادهای جنسیتی مساله زن مرد را بزرگ می‌کنند متاسفانه حتی در تلویزیون و سینمای ما این قضیه نفوذ کرده است به بهانه حمایت ازحقوق زن، ‌فیلم‌هایی می‌سازند که زن را طلبکار و با غیرت نشان می‌دهند تا مواظب شوهرش باشد و کانون خانواده را از این سست می‌کنند و یا در حوزه‌های دیگر اجتماعی ترویج فساد و فحشا و اعتیاد است که حتی به سنین پایین هم دراشکال مختلف نفوذ کرده است بعد از این در حوزه فرهنگی لمپنیزم را دنبال می‌کنند.
 
از یک طرف با تحریم جلوی شبکه‌های ایران را می‌گیرند و از سویی دیگربه گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیو و رسانه‌های آن‌ها حتی در فضای سایبرنیتیک وارد شده‌اند  همه این‌ها برای آن است تا مردم به جایی برسند تا خودشان قبول کنند اشتباه کرده‌اند و از انقلاب دست بردارند  و بگویند اسلامی که می‌خواستیم این نبود  و با ایجاد نارضایتی آن‌ها آماده انفجارمی‌شوند .
 
وقتی همه ترکش خوردند و مسایل همه را تحت تاثیر قرار داد موقع انتخابات به این نتیجه می‌رسند که بیایند کف خیابان،‌ آن‌ها منافقین را از لیست تروریست‌ها بیرون آوردند گروه‌هایی را اینها مسلح به اشکال مختلف وارد ایران می‌کنند  تا دست به خشونت بزنند  و قبل از انتخابات ناامنی ایجاد کنند. مثل سوریه بعد کم کم بقیه معترضان به این افراد می‌پیودند لذا می‌گویند اگر سه تا چهار میلیون نفر به خیابان‌ها بیایند مرحله سخت آغاز می‌شود بعد هم در جاهای مختلف بمب گذاری و ترور می‌کنند وقتی که مسوولان به بن بست رسیدند ودچار خطای استراتژیک شدند روی مردم ومسوولان فشارها زیاد شد در می‌یابند که به جز تعامل با آمریکا هیچ راه‌حلی نیست یعنی همان مذاکره، باید ایران تن به مذاکره بدهد وگرنه  وارد جنگ می‌شوند.
 
آمریکا چه نفعی از این مذاکره با ایران  می‌خواهد ببرد؟
 
البته این دفعه  هم مثل قبل موفق نمی‌شوند ولی برنامه ریزی این بار سنگین تر است قبلا تنها جنگ نرم بود ولی این بار جنگ سخت و نیمه سخت هم اضافه شده . آقا فرمودند فتنه 88 ازهشت سال دفاع مقدس سخت‌تر بود الان اگر این جنگ پیچیده را عملی کنند بازهم موفق نخواهند شد ولی در حوزه‌های مختلف می‌آیند. رمز عملیات فتنه88 دوسال قبل از انتخابات در واشنگتن، ‌اپوزیسیون ومخالفان نظام بحث باطل بودن انتخابات بود. 35 فرقه دورهم جمع شدند که آقا فرموند حتی بعضی ازعناصر فرسوده نظام قبلی هم دراین جلسه حضور داشتند.
 
لذا اگر مراقب نباشیم و شاخصه‌ها و تاکتیک‌های دشمن را نشناسیم نمی‌توانیم در مقابل دشمن موفق شویم. امروزما تجربه فتنه 88 را داریم و باید به تبیین بیشتری بپردازیم. دشمن می‌خواهد اسلام سلفی مصری،‌ سلفی عربستان و اسلام ترکی را در مقابل اسلام اصیل ایرانی قراردهد تا ایران را ازپا درآورد. زیرا بعد ازبیداری کشورهای اسلامی ایران الگوی برای تمام کشورهای منطقه شده وقتی ایران بعد ازمسایل ایجاد شده از قدرت هوشمند پای میزمذاکره با آمریکا نشست.
 
توسط رسانه‌ها اعلام می‌کنند که این همان الگوی آرمانی شماست و فوکویاما می‌گوید دوباره می‌توانیم مدیریت جهان را که از دست داده بودیم بدست بیاوریم  واز افول هژمونی آمریکا بکاهیم  و بازیگران عرصه بین الملل را کنترل کنیم. 
 
نقش بهاییان در این پروسه ضد ایرانی از سوی آمریکایی‌ها چیست؟
 
روند و رویکردها  درحدی است که قدرت هژمونی غرب افول می کند و اگر روند قدرت ایران همین گونه باشد قطعا تا سال 2025اثری از اسراییل نخواهد  بود آمریکایی‌ها به‌رغم هزینه‌های زیاد عراق را بدون هیچ دستاوردی ترک کردند  و با چنین اوضاعی مجبور می‌شوند تا افغانستان را هم ترک کنند که ‌ایران خلاء استراتژیک آن‌ها را در منطقه پر خواهد کرد زیرا روند قدرت ایران سعودی است و آمریکا نزولی.این مساله باعث شده تا آن‌ها از تمام ظرفیت‌های خود در حوزه‌های منطقه،‌ بین‌المللی و داخل ایرانی بهره ببرند که یکی از آن‌ها فرقه بهاییت است .
 
 آن‌ها بهاییان را به شکلی وارد کار کردند که بعضا خودشان هم نمی‌دانند چه‌کاره‌اند. امروز دیگر جنبش سبزسوخته وکارایی ندارد. آن‌ها باید حرف‌های خود را از زبان دیگری که مقبول مردم است بزنند، که خودشان بفهمند دیگر سیاست‌های امام و انقلاب جواب نمی‌دهد و باید از راه منطقی وارد عمل شد. لذا در این راستا بعضی از گروه‌ها را وارد کردند مثل بهاییان تا با استفاده از نقاط مشترک با آنها یعنی همان مساله‌سازی به مهار قدرت ایران بپردازند. یکی از راهبردهای آن‌ها گفتمان تهدید است نه یک بعدی، بلکه چند بعدی مثل الگوهای فریب، ‌اغواء عملیات روانی وبسیج تمام امکانات و ظرفیت‌ها درکشور.
 
با توجه به این مسایل راه‌ کار پیشنهادی چیست؟
 
راهبرد ما درقالب ده تا دوازده بنداست. مقام معظم رهبری فرمودند: «اسلام اجازه جنگ تهاجمی به ما نداده است ولی هوشمندانه رفتار خواهیم کرد یعنی دشمن از قدرت هوشمند استفاده  می‌کند ما هم باید راهبرد هوشمند داشته باشیم.» تکلیف ما دیگر روشن است. دشمن همیشه نقشه‌های پیچیده داشته. خانم رایس می‌گوید:هرطرحی می‌ریزیم رهبر ایران با یک سخنرانی یک‌ساعته آن را خنثی می‌کند و هنری کیسینجر هم گفته است: تحولات جهان اسلام، تحولات اروپا ووال استریت آمریکا ما را به این نتیجه می‌رساند که دنیا به یک پیچ تاریخی بزرگی رسیده است  و درآستانه تحولات بزرگ قرار گرفته  آذر 1390 دو ماه بعد از فرمایش آقا درکرمانشاه که پیچ تاریخی را فرمودند ایشان بحث هندسه جدید قدرت با تاثیرگذاری جمهوری اسلامی را مطرح کردند.
 
هیلاری کلینتون در موسسه بوکلیز همین ادبیات را استفاده کرد که نشان می‌دهد طرح‌های آن‌ها موفق نیست. کیسینجرمی‌گوید:« صدای زنگ خطر به گوش می‌رسد هرکس صدای این زنگ را نمی‌شوند گوشش کر است زیرا قرن21 قرن اسلام است آمریکای ابرقدرت آغاز هزاره سوم دردومین دهه ازاوج قدرت به شرارت رقت‌بار کنونی کشیده شده است. این کاراسلام است.» باید ببینیم چه کسی سرپیچ تاریخی است آدرس می‌دهد و حرف اسلام را مطرح می‌کند. امام سی وچهارسال پیش فرمود بااطمینان می‌گویم که قرن 21، قرن غلبه اسلام است آن زمان کسی باورنمی‌کرد اما امروز کیسینجر اعتراف می‌کند.
 
گزارش ای.ان.اس.اس از مرکز مطالعات ملی اسراییل273صفحه است یک جمله آن این است: اسراییل روی قوس نزولی سقوط قرار گرفته است و دارد سقوط را تجربه می‌کند عامل اصلی آن هم جمهوری اسلامی ایران است. در گزارش آمده نتانیاهو یک مرتبه فریاد می‌زند چه کنیم هرجا نگاه می‌کنیم خمینی و خامنه‌ای آن‌جا خیمه زده‌اند. این مساله نشان می‌دهد که تفکر امام خمینی و جانشین خلف‌شان امام خامنه‌ای نمی‌گذارد نفس راحتی بکشند. ما باید تنها پیرو فرامین و توصیه‌های آن‌ها باشیم تا دشمن به اهداف شوم خود دست نیابد.
 
مصاحبه از معصومه طاهری
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••