برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری وقف به میزبانی خراسان‌جنوبی

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: وقف یک سنت حسنه الهی و یک ارزش والای اسلامی و انسانی است و تبلیغ در حوزه ارزش‌های انسانی که یک رکن در فرایند هویت سازی جامعه است باید در قالب‌های گوناگون ارائه شود تا زیبایی ذاتی ارزش‌های دینی و انسانی بر همگان نمایان شود. 

وی افزود: در این بین رسانه نقشی بی بدیل در ترویج و تبلیغ ارزش‌های والای انسانی به ویژه سنت حسنه وقف داراست؛ در همین راستا سازمان اوقاف و امورخیریه در دوران جدید فعالیت‌های رسانه‌ای و در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ والای  وقف و معرفی ثمرات گرانبهای آن اقدام به برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری در رشته‌های مختلف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: بخش خبر و رسانه این جشنواره با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در رشته‌های تولیدات مکتوب خبری شامل؛ تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله، مقاله و یادداشت، گزارش تصویری عکس و گزارش خبری رادیویی و تلویزیونی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه معرفی وقف و اثرات آن در جامعه، تشویق بیشتر مردم به انجام این امر خیر و از بین بردن شبهات وقف، افزود: این جشنواره در 8 بخش برگزار می‌شود که دبیری بخش خبرورسانه به عهده خراسان‌جنوبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: این جشنواره با همکاری صدا و سیمای استان، سپاه، بسیج، سازمان فضای مجازی سراج، حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی استان در فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود.

بخشی‌پور یادآور شد: تولیدات مکتوب خبری، گزارش، مصاحبه، یادداشت، سرمقاله، گزارش‌های تصویری و گزارش خبری تلویزیونی و رادیویی در این بخش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه پیشینه وقف، کارکردهای وقف، چرا وقف و بخش آزاد از محورهای این همایش است، تصریح کرد: اطلاع رسانی جشنواره، فرایند ثبت‌نام و ارسال آثار از طریق سایت دبیرخانه جشنواره به نشانی www.vaghffestival.ir انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در جشنواره، باید پس از ثبت نام در سایت آثار خود را با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی جشنواره در قالب زمانبندی تعیین شده به دبیرخانه ارسال یا تحویل دهند، افزود: آثار این بخش باید در بستر رسانه‌های خبری-تحلیلی دارای مجوز (خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه ها و مطبوعات) منتشر شده باشد.

وی با بیان اینکه محدودیتی جهت تعداد آثار ارسالی به جشنواره وجود ندارد و به آثاری که بعد از مهلت تعیین شده به دبیرخانه ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد، اظهار کرد: گزیده آثار جشنواره در قالب مجموعه‌ای منتشر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌های آثار منتخب، اکران آثار، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها از بخش‌های جنبی جشنواره است که زمان  و مکان برگزاری آن متعاقباً از طریق سایت دبیرخانه جشنواره، اطلاع رسانی خواهد شد. 

بخشی پور با بیان اینکه حامیان جشنواره  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فضای مجازی سراج، صداوسیمای استان و خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی هستند، خاطرنشان کرد: ارسال آثار از آذرماه آغاز شده و تا پایان فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت؛ داوری و اعلام نتایج نیز خردادماه سال آینده خواهد بود و به نفرات برگزیده و شایسته تقدیر، جوایزی تعلق خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

«هفت» از هفته آینده آغاز می‌شود

احیای جشنواره ها | رشد ۲۹ درصدی مخاطبان تئاتر

نگاهی به فیلم «پروین»

0 نظر

ارسال نظر

capcha