اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۸:۲۴

نتایج خطاهای راهبردی دولت یازدهم در انحراف از مبانی انقلاب اسلامی

بازی در زمینی که جهان­خواران ترسیم کرده‌اند، سبب­‌ساز خطاهای بزرگ در عملکردهای دولتی شده است که همه منتقدین دل­سوز را با چوب ناسزا و تحقیر می­‌راند.

نتایج خطاهای راهبردی دولت یازدهم در انحراف از مبانی انقلاب اسلامی

به گزارش سراج24،منافع ملی و استراتژیک یک کشور صرفا در منابع مالی و محدوده خاک یک کشور خلاصه نمی­‌شود. هر ظرفیت ارزشمند مادی و غیر مادی که ما را به تعالی دنیوی و اخروی برساند موجد صبغه راهبردی و استراتژیک است.

انقلاب اسلامی معجزه‌­ای بود که هم منافع و استقلال مادی ما را حفظ کرد وهم ارزش­های بزرگ اسلامی و انسانی را چه در داخل کشور و چه در خارج کشور احیا نمود. با گذشت زمان متاسفانه برخی از شاخص­ترین مسئولین کشور با اصول مسلم انقلاب و آنچه انقلاب اسلامی برای آن صورت گرفته بود خداحافظی کردند و غرقِ در بازیِ در زمینی شدند که جهان­خواران ترسیم کرده بودند.

این رویکرد سبب­‌ساز خطاهای بزرگ در عملکردهای دولتی شده است که همه منتقدین دل­سوز را با چوب ناسزا و تحقیر می­‌راند. در این نوشته که نتیجه چندین جلسه همفکری با برخی از علمای صاحب­نظر قم نیز می­باشد، پاره ای از نتایج مهم انحراف از مبانی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاست خارجی و اجتماعی را مورد بررسی قرار داده‌­ام.

امید است با رفع این مشکلات در دولت دوازدهم، اهداف متعالی این انقلاب که حاصل خون صدها هزار شهید می‌­باشد محقق گشته و قوه مجریه به ریل انقلاب اسلامی که در گفتار و روش امام راحل و رهبری معظم متبلور است بازگردد. این نوشته بصورت طبقه بندی شده عرضه می­گردد تا نظم و ارتباط مطالب حقظ گردیده و برای مطالبه­‌گران آرمان­های امام و شهیدان سهل­‌الوصول تر باشد.

1.خطاهای راهبردی در حوزه اقتصادی

1.1. تعطیلی کارخانجات و شهرک­های صنعتی؛ درصد تکان دهنده­‌ای از کارخانجات و شهرک­های صنعتی کشور (قریب 50000 واحد تولیدی) یا تعطیل شده اند یا در شرف تعطیلی اند و یا با بازده کمتر تولید می‌کنند. از تبعات این بی تدبیری تاریخی می‌توان به بیکاری کارگران، افزایش واردات، هموار کردن مسیر قاچاق و آسیب­‌های ناشی از آن اشاره کرد.

1.2. افزایش میزان نقدینگی، از قریب 540 هزار میلیارد تومان در چهار سال قبل به 1200 هزار میلیارد تومان در سال جاری.

از تبعات آتی این حجم از نقدینگی می‌توان به جهش نرخ تورم تا میزان 120 درصد به بالا با دریافت اولین تکانه­‌ها و افزایش تصاعدی قیمت کالاها و خدمات اشاره نمود. کشور در وضعیت فعلی بر روی بمبی از تورم قرار گرفته است که با توجه به سپارش سرنوشت اقتصاد کشور به آن سوی مرزها، باید دید دشمنان انقلاب و ایران در کدام مختصات زمانی و سیاسی چاشنی این بمب را فعال خواهند کرد. کسانی که زلف اقتصاد کشور را به اراده دول غربی گره زدند بی شک خواسته یا ناخواسته در مسیر خیانت علیه امنیت ملی گام برداشته اند.

1.3.افزایش واردات: واردات بی رویه کالاهای مصرفی با مشابه داخلی که منجر به نابودی تولید داخلی میشود، عدم اعمال مکانیزم­‌های گمرکی بازدارنده برای جلوگیری از ورود کالاهای بی­کیفیت و کم کیفیت خارجی، عدم ورود کالاهای با کیفیت برای رقابت تولیدات داخلی با آن و تقویتش.

1.4. مشروط کردن گشایش و رشد اقتصادی به مذاکرات هسته­‌ای با دشمنان انقلاب اسلامی و خوشبین کردن مردم به این نوع مذاکرات.

1.5. عدم اعتقاد به استقلال اقتصادی و وابسته کردن اقتصاد به اجانب، بعنوان مثال واگذاری فازهای پارس جنوبی به شرکتهای خارجی درحالی­که توان داخلی وجود داشته است. یا واگذاری کترینگ قطارهای ایران به اجانب با ملاحظه فوق، و یا تحویل صنعت خودروسازی به غول های شرقی و غربی که باید گفت دولت عکس شعار نه شرقی نه غربی عمل نموده است.

1.6. متوقف نمودن پیشرفت در علوم فوق پیشرفته که کاربردهای بنیادین در صنایع تولیدی و تحقیقاتی دارد. بعنوان مثال متوقف نمودن غنی سازی 20 درصد هسته‌­ای که در تولید داروها بکارگرفته می‌شود یا متوقف شدن پرتاب ماهواره­‌ها به فضا و نیز کاهش قابل توجه رشد علمی کشور در 4 سال اخیر با اِعمال هدفمند برخی سیاسی­‌کاری­ها در فضای دانشگاه.

1.7. تقویت گفتمان ما نمی‌توانیم در حوزه اقتصاد. اینکه دولتی­‌ها بگویند ایرانی ها متخصص پخت آبگوشت بزباش هستند، چه فرقی است بین این حرف­ها با پهلوییون که می­‌گفتند ایرانی­‌ها یک لولهنگ هم نمی‌­توانند تولید کنند.

1.8. اقدام در جهت هضم شدن در اقتصاد جهانی که باعث از بین رفتن شرکت­‌های کوچک و متوسط در جهان می­شود. بعنوان مثال تلاش برای تبدیل کردن شرکت­های خودروسازی سایپا و ایران خودرو به شعبه­‌هایِ دست چندمی از شرکت­های پژو و رنو که ادامه این روند باعث تعطیلی بیش از90 درصد کارخانجات داخلی میشود.

2. خطاهای راهبردی در حوزه سیاست خارجی

1.2.هموار کردن مسیر نفوذ غرب در کشور با تکنیک گشایش روابط دول غربی با غرب­گرایان داخلی، یعنی با بازیگری دولت یازدهم و نیز محدود سازی روابط همان دول با استقلال طلبان داخلی. این فرآیند مخل استقلال سیاسی کشور می­باشد وبه تبع آن مخالف با ارزش­های اصیل انقلاب اسلامی است.

در روش فوق کنترل سرنوشت کشور به شکل قابل توجهی در خارج از مرزها و به دست دشمنان انقلاب اسلامی تعیین میگردد. در این روش، امتیازدهی بیشتر به طرف غربی موقعیت تفکر امتیازده را در کشور ایران تثبیت می­کند و در نهایت یک مسابقه فروش مولفه­های ساختاری قدرت در کشور به بیگانگان توسط گروه­های مختلف سیاسی برپا خواهد شد.

2.2. زیرپا گذاشتن اصول مسلم سیاست خارجی کشور که همان عزت، حکمت و مصلحت میباشد. این سیاست کلی به تمامی دولت­ها ابلاغ شده است. در مقام مصادیق میتوان به تخلف از شروط نه گانه رهبری برای امضای برجام که جزو خطوط قرمز مسلم در مذاکرات هسته ای بود اشاره نمود. یا زانو زدن وزیر امور خارجه در مقابل امیر کویت، عدم اخراج سفیر عربستان بعد از فاجعه منا و تجاوز جنسی به حجاج نوجوان ایرانی که هنوز هم دیه آن­ها پرداخت نشده است. اگر تهدید و تشر رهبری نبود حتی جنازه قربانیان منا هم برنمی­‌گشت. به تاراج رفتن اموال بلوکه شده ایران در اقصی نقاط دنیا که همگی پس از امضای برجام حادث شد. این اموال بیش از یکصد میلیارد دلار بوده است که صرفا در حدود هفت میلیارد آن به کشور بازگشته است. اجبار زنان ایرانی به کشف حجاب در سفارت فرانسه، این در حالی است که حتی در کشورهای اروپایی نیز اجباری برای کشف حجاب وجود ندارد. توهین به فهم عمومی ملت در مذاکرات هسته­‌ای از جمله افتخار به پر­کردن قلب راکتور هسته‌­ای با بتن توسط رییس دولت یازدهم، ایشان گفته است که این کار می‌بایست توسط رسانه ملی به عنوان یک افتخار و بصورت زنده پخش می‌شد.

دروغگویی راجع به مسایل کلان هسته‌­ای کشور که ناظر بر خروج از محدوده حکمت است. گفته شده است که تمامی تحریم­‌ها چه هسته‌­ای و موشکی در روز اجرای برجام لغو خواهد شد و نه تعلیق. نه تنها لغو نشدند بلکه خیلی از این­ها تعلیق هم نشدند. مانند تحریم­‌های موسوم به ایسا و تحریم­های بسیار مهم بانکی. و حتی به بهانه­‌ای دیگر تحریم­‌هایی این‌­بار هم در کم و هم در کیفِ بیشتر اعمال شد که قطعا هم با برجام و هم با شروط نه­‌گانه رهبری در تعارض بود.

2.3. تضعیف پرچم­داری جهانی ایران در مقابله با جنایات همه جانبه سیاسی، اقتصادی، رسانه‌­ای و....آمریکا. بعنوان مثال، از دست دادن عمق نفوذ استراتژیک کشور در حوزه بیداری اسلامی، آمریکای لاتین، آفریقا، کشورهای اسلامی و بطور کلی کشورهای مستضعف و استقلال طلب.

عمق استراتژیکی که در طی سی و هشت سال و با هزاران خون دلها خوردن ایجاد شده بود به یکباره و در طی کمتر از چهار سال بر باد رفت واین حتی از تزریق بتن به قلب راکتور هسته‌­ای نیز فاجعه آمیزتر بود چرا که به هیچ وجه قابل ارزش گذاری نیست. بعنوان مثال، ونزوئلا را رها کردیم و اینک در حال فروپاشی است، سودان که یک روز متحد استراتژیک ما بود امروز با دشمنان ما در منطقه هم پیمان شده است، بیداری اسلامی به کل از بین رفت، با کاهش دادن مواضع ضد استکباری و ضد امپریالیستی و مخصوصا ضد صهیونیستی، کشورهای مرتجع منطقه روابط استراتژیک با اسرائیل برقرار کردند و آنهایی ­که ارتباط نداشتند ارتباطشان را علنی کردند درحالی ­که در گذشته جرأت انجام این­کارها را نداشتند. آقای ظریف در مراسم ضد هولوکاست شرکت نکرد و چفیه را به دور گردنش نینداخت و با جان کری به قدم زنی پرداخت و در شرایطی که مجله شارلی ابدو کاریکاتور پیامبر را کشید او نه تنها جلسه در فرانسه را لغو نکرد بلکه بسیار منفعلانه جلسه را نه به تعویق انداخت و مکان جلسات را  حتی عوض نکرد.

2.4. تغییر ریل مکانیزم­‌های بازدارنده اقتصادی غیر قابل نفوذ توسط دشمنان ، به مسیر اقتصادی پر ریسک غرب ­محور که تحت تسلط نهادهای بین المللی غربی است. در این روش اگرچه نفوذی ­های خودساخته­‌ای نظیر زنجانی به اندازه هزار میلیارد به خزانه صدمه زدند اما ده‌­ها میلیارد دلار هم جابجا شده بود آن­هم در شرایط تحریم‌­های فلج کننده، با روش دولت فعلی 150 میلیارد دلار اموال تقریبی بلوکه شده ایران تحت اختیار دول غربی قرار گرفته است که به تدریج و به بهانه­‌های مختلف آن­ها را به تاراج می‌­برند. ( ما در مقابل تحریم‌­های اقتصادی 37 ساله مخصوصا بانکی داشتیم رویین تن میشدیم اما دولت اعتدال با پذیرش قواعد اقتصادی دشمن دچار خطای استراتژیکی شد که آن­ها به هر بهانه­‌ای اکنون می­‌توانند اموال ما را چپاول کنند و تحریم­‌های بانکی ناظر به تبادل پول نیز تحت تسلط آن­هاست، نتیجتا دستاوردهای هسته‌­ای و وجهه­‌ انقلابی ایران تواما به ثمن بخسی فروخته شد.)

راهکار اساسی در این راستا عبارت است از اولا تاسیس سازمان مبارزه با تحریم که بیشتر دارای ماهیت امنیتی است، کارکرد این نهاد پیشگیری از ظهور فسادهایی نظیر بابک زنجانی است. ثانیا اینکه گفته می­‌شود ما باید با نهادهای بین المللی اقتصادی جهت انجام امورات مالی کشور در هر صورت به توافق برسیم و­ گرنه نمی­‌شود کار اقتصادی کرد باید گفت: دشمنان می‌­خواهند کشور را از بین ببرند و تجزیه کنند و نهایتا نظام را ساقط کنند، ما چگونه می­‌توانیم اقتصاد کشور را منوط به خواست دشمنان کنیم و از طرف دیگر آن­ها برای ما تصمیم بگیرند که با چه دولتی توافق می­‌کنند یا نمی­‌کنند و بدین وسیله مسابقه امتیازدهی و کشور فروشی و غرب­گرایی بین جناح های سیاسی ایجاد گردد.

ما باید اقتصادمان را طوری ببندیم که اگر همه دشمنان هم ما را تحریم کنند( چه بانکی و چه غیر بانکی) هیچ لطمه­‌ای به اقتصاد ما وارد نشود. همان­طور که نسبت به تحریم کالایی آمریکا در طول این 38 سال مقاوم شده ایم، می‌توانیم نسبت به تحریم­‌های بانکی و ارزی مقاوم شویم که در این صورت نه سیاست و نه اقتصاد ما وابسته به غرب نخواهد بود. این معنای همان کلام امام خمینی است که فرمود "اگر آمریکا یک کار خوب برای ما کرده باشد همین تحریم است" و این همان معنای تامین کالاهای ضروری و استقلال اقتصادی مد نظر رهبری در اقتصاد مقاومتی است که عده­‌ای به عمق این تفکر ناب اسلامی و اقتصادی پی نبرده­‌اند. چاره کار حرکت در ریل اقتصاد مقاومتی است که ضد ضربه و بنیانی است مرصوص.

2.5. تضعیف حمایت ایران از نهضت­‌های ظلم ستیز در اقصی نقاط جهان که موجب رکود این نهضت­‌ها در این چهار سال گردیده است، بغیر از اموراتی که تحت تسلط دولت نبوده است.

این نهضت­‌ها نقش ضرب­ه‌گیر و حامی ایران به عنوان بزرگترین پایگاه حمایت مظلومین در اقصی نقاط جهان را بازی می­‌کنند و دشمنان بر اساس همین ویژگی  حاضر به امتیازدهی به ایران می­‌شوند. این مطلب به همراه مذاکره، دست دادن و راه رفتن کنار آمریکایی­‌ها باعث تضعیف روحیه این نهضت­‌ها می­‌گردد. این معنای همان کلام رهبری است که فرموده‌اند مذاکره با آمریکا باعث مذبذب نشان دادن ایران در نزد مستضعفین عالم می­‌شود.

3. خطاهای راهبردی در حوزه اجتماعی

1.3. تقویت فاصله طبقاتی، تبعیض، اشرافی­گری و باندبازی در سطوح مختلف مدیریت اجرایی نظام. ( حقوق نجومی، انتصابات بی­‌اساس دولتی، مبارزه با تسهیلاتی که اقتضای قشر مستضعف جامعه هست مانند مسکن مهر، سهام عدالت و یارانه­‌های ماهیانه)

این اقداماتِ خلاف مبانی انقلاب باعث نارضایتی گسترده­‌ قشر مستضعف و متوسط جامعه شده است که ممکن است به اعتراضِ به اصل نظام کشیده شود.

2.3. برچسب و انگ زدن به قشر نخبه و انقلابی جامعه به نام تندرو، افراطی و بی­سواد.... و از طرف دیگر چراغ سبز نشان دادن به مخالفین نظام باعث تخریب ارزش­‌های اجتماعی و اسلامی شده است که این امر باعث ضد ارزش شدن ارزش­‌ها و ارزش شدن ضد ارزش­‌ها می­‌شود. که این خود منجر به گسست اجتماعی و زیر پا گذاشته شدن اخلاق و شرافت انسانی در اجتماع می­شود.

3.3. دروغ­‌های بزرگ رییس­ قوه مجریه موجب از دست رفتن سرمایه­‌های اجتماعی نظام و سلب اعتماد ملی شده است. بعنوان مثال، اکاذیبی نظیر این­که تمامی تحریم­‌های هسته­‌ای برداشته شده است، از رکود عبور کردیم، برجام به معنای تعظیم دولت­‌های بزرگ در مقابل ملت بزرگ ایران است! ، رفع مشکلات اقتصادی مردم در دو سال، وعده‌های کذب انتخاباتی، تمام مذاکرات با تایید و زیر نظر رهبری بوده است و بدین وسیله تمام مشکلات را متوجه رهبری کردن و نهایتا تضعیف اعتماد به رهبری با سخنانی که در مقابل ایشان زده میشد، رهبری فرمودند من به مذاکرات خوش بین نیستم در مقابل گفته شد من هم بد بین نیستم و کنایه پراکنی­‌هایی از این دست که مع­‌الاسف بسیار است.

4.3. افزایش میزان آمار طلاق و فحشا و فساد به علت افسارگسیختگی­ فضای مجازی خصوصا شبکه­‌های اجتماعی.

قطعا همگان موافق فضای مجازی سالم هستند، فضایی که در آن حقوق اجتماعی افراد تضییع نشود و امنیت روانی و اخلاقی شهروندان از بین نرود. تواما می­‌بایست فرهنگ سازی­‌های لازم نیز صورت پذیرد. نباید درهای فساد را باز گذاشت و بدان افتخار هم کرد. چرا دولت برای ایجاد شبکه اجتماعی سالم ملی هیچ اقدام درخوری انجام نداده است و این احتیاج شهروندان ایرانی باید بوسیله دشمنان این کشور تامین شود و همه اطلاعات کاربران در اختیار دشمنان قرار گیرد.

فضای مجازی و مخصوصا شبکه­‌های اجتماعی بعلت آن­که صدق وکذب اخبار و تحلیل­‌ها مورد بررسی قرار نمی­‌گیرد بزرگترین آسیب را وارد عرصه اجتماعی می‌کند، ازجمله ترویج شایعات، توهین، فحش، افترا و تشویق به شورش­های اجتماعی مبتنی بر اخبار کذب. همه این موارد در کنار از بین رفتن پرده­‌های حجب و حیا و ارزش­های ملی و مذهبی در چند سال آینده باعث بروز بحران­‌های غیر قابل کنترل اجتماعی خواهد شد، ضمن آن­که هیچ کسی در فضای مجازی تبعات رفتار خود را بر عهده نمی­گیرد، این رفتار عمدتا قابل پیگیری قضایی نیز نیست. این پروسه در مسیر از بین بردن فرهنگ و تمدن ایران عزیز اسلامی می­باشد.

ساماندهی شبکه­‌ای که بیش از 40 میلیون ایرانی در آن عضو می­‌باشند یکی از اقدامات اولویت‌دار استراتژیک برای دولت جمهوری اسلامی ایران می­باشد که متاسفانه از آن به شکل محیرالعقولی صرف نظر شده است و مدیریت آن به شکل قابل توجهی به بیگانگان واگذار شده است. هر چقدر انجام افعال حلال راحت‌تر باشد مردم کمتر به گناه آلوده می­‌شوند و بالعکس. شبکه­‌های مجازی مبدل به قرارگاهی برای ارتباط­‌گیری و هماهنگی بین مجرمین سیاسی، اخلاقی، امنیتی و ... گردیده است که عموما غیر قابل رهگیری است و در صورت رهگیری نیز بسیار هزینه­‌بر است. راهکار در این است که هر شخصی مسئولیت پیام خود از قبیل عکس، فیلم، خبر، عکس العمل و هر قول خود را بر عهده بگیرد. از این روست که از رهبری نقل شده است که اگر بنده امروز در جایگاه رهبری نبودم قطعا رییس شورای عالی مجازی می­‌شدم.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••