اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۷:۱۵
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۳۶
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۰۴
طلوع آفتاب ۰۵:۲۷:۲۵
غروب آفتاب ۱۸:۴۰:۱۸
نیمه شب ۲۳:۱۹:۱۶
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۰۶/۱۳ - ۱۵:۰۳
موسسه آمار بریتانیا اذعان کرد

نام «محمد» به یکی از محبوب‌ترین اسامی بریتانیا بدل شده است

بر اساس آمار دفتر آمار ملی انگلیس نام «محمد» در حال حاضر در رتبه داوزدهم محبوب‌ترین اسامی انگلیس قرار دارد.

نام «محمد» به یکی از محبوب‌ترین اسامی بریتانیا بدل شده است

به گزارش سراج24، انتشار آخرین اطلاعات رسمی درباره اسامی نوزادان توسط موسسه آمار ملی بریتانیا حاکی از این است که نام «محمد» یکی از محبوب‌ترین اسامی در میان اسامی است که شهروندان انگلیسی روی نوزادان پسرشان می‌گذارند.

بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، طبق آمار ارائه شده توسط این موسسه، نام «محمد»با نوشتار«Muhammad» در آمار سال 2015 رتبه دوازدهم محبوب‌ترین نام برای نوزادان پسر را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که به اذعان این موسسه آماری، نام «محمد» به دلیل تنوع نوشتار(Mohammed-Mohammad-Muhammed) می‌تواند در رتبه نخست این آمار قرار گیرد چرا که در آخرین آمار ارائه شده  نام «محمد» با نوشتار Mohammed در رتبه بیست‌و نهم و با نوشتار Mohammad در رتبه شصت و هشتم قرار دارند.

در واقع نام «محمد» با سه نوشتار مختلف در انگلیس مورد استفاده قرار گرفته که هر سه نوشتار در بین 70 نام برتر این کشور قرار دارند.

موسسه آمار ملی انگلیس(ONS) طبق روال هر سال اقدام به انتشار اسمی نوزادان به صورت جداگانه و بر اساس نامی که در گواهی‌تولدشان آماده می‌کند؛ این رویکرد دیرینه مطابق با معیارهای بین‌المللی انجام می‌شود.

این موسسه در ادامه گزارش خود در رابطه با افزایش نام «محمد»، سه دلیل عمده را برای این محبوبیت ذکر می‌کند؛ افزایش تعداد مسلمانان و بزرگترشدن جامعه مسلمانان، محبوبیت نام «محمد» به دلیل تشابه با نام پیامبر مسلمانان و اثر احتمالی اسامی قهرمانان ورزشی دلایلی هستند که این موسسه به عنوان دلایل افزایش محبوبیت نام «محمد» در انگلیس و ولز(بریتانیا) ارائه کرده است.

در حال حاضر و بر اساس آمار ارائه شده «آملیا»(amelia) و «اولیور»(oliver) محبوب‌ترین اسامی برای دختران وپسران در انگلیس طی سال 2015 هستند.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••