اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۰۶/۰۹ - ۱۷:۵۴

تجهیز ناوگان کشتیرانی والفجر به ۷ شناور فراساحل

مدیرعامل کشتیرانی والفجر از تجهیز ناوگان این شرکت به ۷ شناور فراساحل خبر داد و گفت: پارسال ۲۴۱ هزار و ۳۰۹ مسافر در سفرهای داخلی و خارجی و از طریق تورهای گردشگری جابجا شدند.

 تجهیز ناوگان کشتیرانی والفجر به ۷ شناور فراساحل

به گزارش سراج24،مجید سجده اظهار کرد: در سه سال اخیر کشتیرانی والفجر در تمامی فراخوان مناقصات اعلام شده توسط شرکت های فعال در این حوزه اقدام کرد که منجر به انعقاد 6 فقره قرارداد بلند مدت برای سه فروند شناور تدارکاتی و سه فروند شناور یدک کش با شرکت نفت فلات قاره ایران شده است.

وی افزود: در حال حاضر هزینه شناورهای AHTS با توجه به نوع کاربری و ابعاد آن بین 9 تا 13 میلیون دلار و شناورهای از نوع ASD بین 6 تا 9 میلیون دلار است وقیمت شناورهای تخصصی فراساحل گاهی به بیش از 30 میلیون دلار افزایش پیدا می کند بنابراین نحوه تامین منابع مالی مورد نیاز یکی از موضوعات بسیار مهم در این زمینه است.

به گفته وی، توسعه شناورهای فراساحل و ورود به این بازار نیازمند همکاری و ارتباط مستمر و بوجود آوردن زیر ساخت مورد نیاز برای تامین نیروی متخصص دریایی و تدارکات و الزامات فنی است.

وی گفت: موضوع تامین و آموزش نیروی انسانی متخصص به منظور بکارگیری بر روی شناورهای فراساحل با توجه به متفاوت بودن نوع عملیات آنها نسبت به دیگر شناورها موضوع مهمی است که نیازمند برنامه ریزی جامع و بلند مدت است.

مدیرعامل کشتیرانی والفجر افزود: هم اکنون کشتیرانی والفجرعملیات جابجایی مسافران دریایی را با 4 فروند کشتی کاتامارن هر یک به ظرفیت 235 مسافر در مسیرهای بندر خرمشهر- کویت ، بندر لنگه – دبی، خارگ – بوشهر ، خرمشهر- بصره و بالعکس و دو فروند کشتی رو-رو در مسیر های بندرعباس – شارجه و بندر لنگه – کیش و بالعکس جمعا با ظرفیت 985 مسافر و حمل 120 دستگاه خودرو به عهده دارد.

وی یادآور شد: پارسال 241 هزار و 309 مسافر در سفرهای داخلی و خارجی و از طریق تورهای گردشگری جابجا شده اند. همچنین از ابتدای امسال تا پایان تیرماه 105 هزار و 966 مسافر توسط ناوگان والفجر جابجا شده‌اند.

وی برقراری سرویس های تخصصی گردشگری دریایی را از دیگر اهداف والفجر ذکر کرد و گفت: این سرویس ها با توجه به عدم وجود شناخت مناسب از نیازها و و زیرساخت ها توسط مسئولین و گردشگران مغفول مانده است بنابراین قبل از هر اقدامی لازم است زمینه های آن آماده شود و این زمینه سازی باید در تمامی بخش ها نظیر فرهنگی، بندری، قوانین و مقررات و به خصوص نگرش و توجه مسئولین و ارگان های ذیربط انجام شود.


منبع:تسنیم

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••