اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۲۹:۳۶
اذان ظهر ۱۲:۰۱:۵۲
اذان مغرب ۱۹:۱۵:۵۲
طلوع آفتاب ۰۵:۰۵:۵۸
غروب آفتاب ۱۸:۵۶:۱۳
نیمه شب ۲۳:۱۳:۲۴
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۱۲:۱۹
قطع ارتباط و بمباران سفارت ایران در یمن، ثمرات اعتماد به دشمن است

آیت‌الله حسینی‌همدانی: رد صلاحیت فتنه‌گر و ساکت فتنه از مصادیق رعایت حق‌الناس است

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه رد صلاحیت فتنه‌گر و ساکت فتنه از مصادیق رعایت حق‌الناس است، گفت: این روزها هیئت‌های اجرایی نظرات خود را دادند و اینکه ساکتان و حامیان فتنه را تایید کرده‌اند حتما عذری نزد خداوند دارند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی: رد صلاحیت فتنه‌گر و ساکت فتنه از مصادیق رعایت حق‌الناس است

به گزارش سراج24، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج با اشاره به شرایط عدالت اجتماعی در حکومت‌ها که دارای معنای مختلف است، اظهار داشت: این موضوع در اسلام تعریف شده و به تمام نیازهای بشر توجه شده است.

وی با بیان اینکه عدالت حضرت علی(ع) جامع است و انواع عدالت را در بر می‌گیرد، افزود: اهل بیت(ع) چراغ راه ما هستند و اگر زندگی خود را بر اساس آنان تنظیم کنیم برکات زیادی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه متقین افرادی هستند که از مسائل پیرامون خود پند می‌گیرند تا وظایف خود را درست انجام دهند، گفت: دنیا در حال تغییر و تحول است و غافل‌ترین انسان‌ها کسی است که متوجه این امر نشود چراکه انسان باید از علم و تجربیات دیگران استفاده کند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، خاطرنشان کرد: ایشان نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی، اعتقادی و سیاسی و وظیفه آنرا تبیین حقیقت و تمام کردن حجت دانستند.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب عمده وظیفه این قرارگاه را تبیین و بیان حقیقت بر اساس وظایف انبیا الهی مطرح کردند، اظهار داشت: ایشان نمازجمعه را قلب و مرکز فرهنگی هر شهر دانستند که باید هدایت‌گری و روشنگری فرهنگی و سیاسی داشته باشد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: امام جمعه باید آنچه درست است را بر زبان جاری کند، ولو برای برخی خوشایند نباشد که  ما در این مدت تلاش کردیم دستورات را عمل کنیم و در خطبه نخست اخلاقیات و سبک زندگی بر اساس روایات و قرآن و در خطبه دوم مسائل سیاسی و بیانات رهبری و تاکید بر کتابخوانی را مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه از این پس طرح‌های فرهنگی اجتماعی زیادی برای نماز جمعه از جمله تکمیل ساختمان مصلی داریم، افزود: ظرفیت‌های زیادی در مصلی کرج وجود دارد که باید عملیاتی شود چراکه این مصلی علی‌رغم فضای بزرگ، طراحی درستی نداشته و اکنون باید تکمیل و قابل استفاده‌تر شود.

امام جمعه کرج با اشاره به مسئله برجام، بیان کرد: حفظ این مسئله برای عده‌ای به بت تبدیل شده و حاضر نیستند واقع‌بینانه به آن نگاه کنند، نگاه یک سویه، سیاست خارجی و امنیت داخلی ما را به مخاطره جدی می‌اندازد چراکه دشمنان تحریم‌های جدید طراحی می‌کنند و اگر فکر کنیم این تحریم‌ها ربطی به برجام ندارد، ساده‌انگاری است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور رهبری و مصوبه 634 شورای امنیت ملی، دولت موظف است در صورت اعمال هرگونه تحریم جدیدی به هر بهانه‌ای، اجرای برجام را متوقف کند، افزود: آخرین کار ایران از بین بردن قلب راکتور اراک است که برگشت‌پذیر نیست و حداقل 4 سال برای بازگرداندن آن زمان لازم است و این در حالی است که طرف مقابل تنها رجزخوانی و تهدید می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه جلوی ضرر از هر کجا گرفته شود، سود است، تاکید کرد: رفتار استکبار جهانی را در عرصه‌های مختلف می‌بینیم که این سگ هار به همراه توله‌های خود چگونه از انقلاب و اسلام انتقام می‌گیرد و نباید چشم به بیگانه داشت و باید با باور به داشته‌ها مسائل کشور را حل کرد چراکه تکیه به دشمن جز آتش چیزی برای ما به همراه ندارد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به آیات قرآن که بر اساس آن تکیه به دشمن یعنی تکیه به آتش و هلاکت، گفت: شهادت این مجاهد و عالم بصیر و خون او بصیرت جهانی را افرایش داد و امید است عاملی برای سرنگونی زودتر عامل ننگ و پلیدی باشد.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه همه کسانی که از یک آخور ارتزاق می‌کنند، دشمنی خود را آشکار کردند، اظهار داشت: تعطیلی سفارتخانه‌ها، قطع ارتباط با ایران و بمباران هدفمند و عامدانه سفارت ایران در صنعا و یمن، ثمرات اعتماد به دشمن است.

وی با اشاره به اینکه اینها ثمرات اعتماد به دشمنی است که سال‌های سال شرارت می‌کند و در این مسیر هرگز خسته نشده و از هر فرصتی در زمینه‌های مختلف برای ضربه زدن به ما استفاده می‌کند، بیان کرد: اعتماد به خدا داشته باشید و در حل مشکلات کشور از مردم کمک بخواهید.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: در دنیا بحران ایجاد شد اما نهادهای حقوق بشری که باید محکوم می‌کردند و بیانیه می‌دادند، سکوت ‌کردند و به جای اینکه عربستان را که مرکز خرید سلاح‌های کشورهای استکباری است را محکوم کنند، ایران را محکوم کردند که چرا از مراکز دیپلماتیک حفاظت نمی‌کنید.

وی با بیان اینکه آن‌ها با این کار می‌خواهند افکار عمومی را در جهان منحرف کنند، تصریح کرد: البته حمله به سفارت‌خانه‌ها کار درستی نیست، در مقطعی از انقلاب لانه جاسوسی که مرکز جاسوسی امریکا بود به تصرف درآمد اما این قاعده نیست که هرگاه هر مسئله‌ای راجب کشوری پیش آمد سفارتخانه آن را با هدف کار انقلابی بزرگ اشغال کنیم.

آیت‌الله حسینی‌همدانی بیان کرد: گاهی ندانسته افراد طبق خواست دشمن در مسیری که او می‌خواهد عمل و حرکت می‌کنند و اینجاست که بصیرت لازم است و باید مراقب باشیم چراکه یکی از مصادیق نفوذ می‌تواند این باشد که در جریانات اجتماعی، عده‌ای با سوء استفاده از احساسات مردم، آ‌نها را به سمتی حرکت دهند که مورد نظر آن‌ها است.

وی با بیان اینکه الان در دوران صعود انقلاب اسلامی به سر می‌بریم و نیازی به چنین حرکت‌هایی نیست، تصریح کرد: قانون و قانون‌مداری حرف نخست را می‌زند و اگر هرکس بخواهد به میل خود رفتار کند و نظر خود را اعمال کند هرج و مرج ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام برای تفرقه دنبال بهانه هستند و نباید بهانه به دستشان داد و خودمان زمینه برای سوء استفاده را فراهم کنیم، گفت: مسیری که می‌رفت در جهان بر علیه این آل‌پلیدی و ننگ اقدامی ایجاد کند، با یک حرکت نابخردانه، سوء استفاده شد و توجه‌هابه سمت و سوی دیگری متمرکز شد.    

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه حمله به سفارت خلاف قانون بود، اظهار داشت: عربستان حاکمان جاهل و بلندپروازی دارد که از تجربه لازم نیز برخوردار نیستند و در مدت کوتاه حاکمیت خود جنایات زیادی را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه کشورهای استکباری از آن‌ها حمایت کرده و به آنان سلاح می‌دهند، یادآور شد: کشورهایی که به رژیم کثیف و پلید آل‌سعود سلاح می‌فروشند باید این را بدانند که به تقویت تروریسم دولتی و سازمان یافته کمک می‌کنند و همه در خون‌هایی که آنان می‌ریزند شریک هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تاکید بر اینکه آن‌ها به درستی درک کردند قدرت ایران، قدرت فرامنطقه‌ای است و قطع رابطه با ایران معنا ندارد، افزود: به زودی از این قطع رابطه پشیمان می‌شوند اما جای تاسف است که مسئولین دیپلماسی کشور که به عزت و اقتدار کشور، اسلام و شیعه مربوط می‌شود، دیر اقدام می‌کنند.

امام جمعه کرج اظهار داشت: اگر به موقع اقدام، موضع‌گیری و احساسات مردم کنترل شود، حواددثی اتفاق نمی‌افتد و مدت‌ها باید تلاش کنیم تا آن وقایع را ترمیم کنیم که البته گاهی قابل جبران نیست.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است، افزود: امید است ستادهای نماز جمعه و مصلاها، رسالت فرهنگی که بر عهده دارند را درک کرده و با برنامه‌ریزی این مهم را پیگیری کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در مورد موضوع انتخابات که توسط مقام معظم رهبری پیگیری شده بود، گفت: حق‌الناس در انتخابات بحث مهمی است و به همین سبب مقام معظم رهبری خود به تبیین آن پرداختند چراکه از این کلمه نیز سوءاستفاده شده و عده‌ای برای منافع خود به حق‌الناس اشاره کرده و مسیر دیگری را پی‌ می‌گیرند.

وی بیان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، رد صلاحیت داوطلبان صالح و پذیرفتن داوطلب ناصالح از مصادیق نادیده گرفتن حقوق مردم است و همچنین امانتداری آرا و پذیرفتن نتیجه آرا و فهرست‌های انتخاباتی نیز از مصادیق حق‌الناس است.

خطیب جمعه کرج خاطرنشان کرد: ما دشمنی به نام امریکا و اسرائیل داریم که تلاش می‌کنند کشور را به سمتی ببرند که اسلام از حاکمیتی که دارد ساقط شود و آنچه مسلم است، این است که استکبار و بدخواهان انقلاب اسلامی به این انتخابات چشم طمع دوخته‌اند که البته ملت ایران مانند همیشه با انتخاب درست خود آنان را ناامید کرده و محکم بر دهان دشمن می‌کوبد.

وی با بیان اینکه اگر بررسی صورت گرفت و فتنه‌گر و ساکت فتنه را رد صلاحیت کردند از مصادیق رعایت حق‌الناس است و درست عمل شده است، تاکید کرد: این روزها هیئت‌های اجرایی نظرات خود را دادند و امید است در نزد شهدا و خداوند حرفی برای گفتن داشته باشند و اینکه ساکتان و حامیان فتنه را تایید کرده‌اند حتما عذری نزد خداوند دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز  افزود: از شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت انتظار داریم با دقت و ریزبینی همیشگی، دست فتنه و فتنه‌گران، معارضان و کسانی که با نظام و انقلاب زاویه دارند را کوتاه کنند.

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای سختشان است نام فتنه و فتنه‌گر را بر زبان بیاورند، خاطرنشان کرد: این افراد که به نظام اعتقادی ندارند و حرکت‌هایی برای براندازی نظام کردند اگر وارد مجلسین شوند و برکرسی‌ها نشسته و بر مردم سلطه یابند، حق مردم پایمال شده است.

امام جمعه کرج اظهار داشت: اگرچه در طول 2 سال گذشته در قسمت زیادی از دستگاه‌های نظام با مسامحه صورت گرفته وارد شدند اما مجلس و خبرگان بسیار پر اهمیت است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت بر قانون را بر عهده دارند، گفت: گاهی نامزدان انتخاباتی در تبلیغات خود وعده‌هایی می‌دهند که ارتباطی با قانونگذاری ندارد و وعده‌هایی می‌دهند که هرگز نمی‌توانند انجام دهند و تنها توقع مردم را بالا می‌برند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه نماینده به محض اینکه رای می‌آورد و در مجلس اعتبارنامه وی تایید شد، نماینده کل کشور است هرچند که از حوزه انتخابیه استان البرز وارد مجلس شده باشد و برای همه کشور قانون می‌ریزد و تصویب می‌کند، یادآور شد: کسانی که قدرت قانونگذاری و نظارت بر قانون را دارند باید انتخاب شوند نه فردی که وعده برای ساخت جاده، پل، مسجد و مدرسه و از این قبیل فعالیت‌ها به مردم می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز کار دستگاه اجرا و دولت است، افزود: به همین سبب است وقتی که وارد مجلس می‌شوند، وزیری که بد عمل کرده است و 35 نماینده وی را استیضاح یا طرح سوال برای وی انجام می‌شود، پس از گذشت 3 روز، 25 نماینده درخواست خود را پس می‌گیرند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: مراقب باشید افرادی که توانایی دارند مشکلات را بفهمند و این مشکل را به صورت قانون در مجلس طرح کنند تا در کشور رفع شود انتخاب شوند و در مجلس حضور یابند و باید توجه کنیم چه کسانی توانایی این امر را دارند.

وی با اشاره به اینکه باید دقت کنیم به افرادی رای دهیم که توانایی قانونگذاری و طرح قانون داشته باشد، تصریح کرد: نحوه تبلیغات، شعارها و کیفیت آن باید توسط مردم مورد توجه قرار گیرد، تبلیغات رنگین و بریز و بپاش باید در نظر گرفته شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه شعارهای انقلاب برای نماینده اصلح باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: عدم وابستگی به غرب و استکبار ستیزی این افراد باید به مردم ثابت شده باشد.

وی با اشاره به 19 دی‌ماه، سالروز قیام مردم قم، اظهار داشت: این قیام با مقاله‌ای که یکی از مزدوران پهلوی بر علیه مقدسات نوشته و در آن حجاب به عنوان کهنه‌پرستی و ارتجاع سیاه قلمداد شده، قیام 15 خرداد را نیز توطئه استعمار سرخ و سیاه نامیده و به امام(ره) و مرجعیت اهانت کرده بود، آغاز شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مردم، جوانان و طلاب آگاه قم مسیری که نویسنده درنظر داشت طی کند را به خوبی متوجه شدند و فهمیدند که یک مقاله آسان نیست بلکه توطئه‌ای پشت آن وجود دارد و در این راستا مردم در زمان به موقع عمل کردند و روحانیت به موقع جلودار بود و این سرآغاز مبارزات و تحولاتی بود که نتیجه آن پیروزی انقلاب در 22 بهمن سال 57 شد که آثار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر اینکه 19 دی ریشه انقلاب است و به ما یادآوری می‌کند اگر مردم بصیر به درستی و به موقع عمل کنند، موفقیت قطعی است، بیان کرد: اکنون 19 دی به عنوان ریشه تحولات کنونی در جهان شد و زنده نگه داشتن این روز به معنای زنده نگه داشتن انقلاب است و اینکه همچنان رژیم صهیونیستی و امریکا را دشمن درجه یک اسلام و انقلاب می‌دانیم و برای نابودی این ریشه‌های تباهی مرگ‌ آنان را از خداوند می‌خواهیم.

وی با اشاره به سایر مناسبت‌های این هفته، خاطرنشان کرد: شهادت امیرکبیر در 20 دی‌ماه، شهادت احمدی‌روشن از شهدای هسته‌ای در 21 دی‌ماه، تشکیل شورای انقلاب در 22 دی‌ماه سال 57 به دستور امام(ره) از دیگر مناسبت‌های این هفته محسوب می‌شود.

 

 

 

 

 

به کانال تلگرامی سراج24">سراج24  بپیوندید

https://telegram.me/seraj24_ir

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••