به گزارش سراج24،تسنیم نوشت، مهدی چمران در جریان نشست خبری که به منظور ارائه گزارش سه ماهه شورای شهر تهران برگزار شد درباره مکان یابی فروشگاههای بزرگ، اظهار داشت: این فروشگاهها در هر جایی نباید ساخته شود و در حال حاضر نیز کمیسیون ماده 5 برای این موضوع تعیین تکلیف میکند.
وی تأکید کرد: احداث فروشگاههای بزرگ تنها در صورت ارائه طرح ترافیکی میسر خواهد شد و نقاطی که فاقد دسترسی کافی باشد نامزد احداث این فروشگاهها نیستند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به استمرار آلودگی هوا که ناشی از منابع آلاینده متعددی است، تصریح کرد: شهرداری در سال جاری دو هزار میلیارد تومان برای مترو هزینه کرده است و دولت هم باید دو هزار میلیارد تومان برای این منظور بپردازد. مدیریت شهری آمادگی دارد سالانه 30 کیلومتر خط مترو بسازد و تجربه احداث 25 کیلومتر را نیز داشته است.
چمران با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده خطوط مترو تکمیل شده و یا در حال تکمیل است به مشکل قطار اشاره کرد و گفت: در صورت که تعداد قطارها به حد کفایت افزایش یابد ظرفیت جایجایی مترو با همین خطوط موجود دوبرابر میشود.
وی در خصوص وضعیت ناوگان اتوبوسرانی نیز توضیح داد: سالانه باید 1000 دستگاه اتوبوس وارد مجموعه شود و این درحالیست که در طول شش سال گذشته هیچ اتوبوسی از طرف دولت به شهرداری تحویل نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران رأسا اقدام به خرید تعدادی اتوبوس دو کابین کرد که اکنون در خطوط ویژه و BRT تردد میکنند و مشخص نیست که اگر این اتوبوسها نبود تهران اکنون چه وضعیتی داشت.
چمران با بیان اینکه دولت سهم 82.5 درصدی خود را از قیمت تمام شده اتوبوسها نپرداخته است، گفت: تمام هزینههای بازرگانی و گمرک نیز بابت این اتوبوسها پرداخت شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل اصولی پروژههای شهرداری تهران در حال حاضر کمبود نقدینگی است، اظهار داشت: سال آینده هیچ پروژه جدیدی آغاز نخواهد شد مگر اینکه ضروری باشد. ضمن اینکه تکمیل پروژههای بالای 50 درصد در اولویت قرار دارند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرح احیای محله هرندی تصریح کرد: شهرداری این کار را با جدیت دنبال میکند اما تا زمانی که بیخانمانها توسط پلیس جمع آوری شوند و پس از مدتی به سطح شهر بازگردند مشکل حل نخواهد شد.
چمران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر معتادان بیخانمان از شهرهای دیگر به تهران میآیند و ورودی این آسیبهای اجتماعی مسدود نشده است بنابراین هر اندازه که ظرفیت کمپها و مراکز نگهداری افزایش یابد بازهم مشکل به صورت ریشهای مرتفع نخواهد شد.
وی با بیان اینکه تا چند سال قبل مراکز نگهداری با ظرفیت دو هزار نفر پاسخگوی نیاز تهران بود، افزود: در حال حاضر حتی مراکز 4 هزار نفری هم جوابگوی آمار بی خانمانهای شهر تهران نیستند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ریشه اصلی مهاجرت و به دنبال آن بی خانمانی در تهران را ناشی از بیکاری دانست و گفت: اگر مشکل اشتغال در استانهای مختلف حل شود شاهد این وضعیت نخواهیم بود.
چمران درباره اظهارنظر اخیر یکی از مسئولان که برگه معاینه فنی را کاغذ پاره خوانده بود، اظهار کرد: اگر در اطراف تهران گواهی معاینه فنی با دلال بازی صادر میشود باید با این پدیده برخورد شود نه اینکه اصل موضوع زیرسوال برود.
وی تأکید کرد: مراکز فنی شهر تهران به این مسئله مبتلا نیستند اما هر اشکالی که وجود داشته باشد قابل بررسی است و شورا نیز آمادگی دارد به این موضوع رسیدگی کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش اظهارنظر دیگری مبنی براینکه آلودگی هوای تهران ناشی از کیفیت پایین بنزین نبوده و به گازوئیل بازمیگردد، تصریح کرد: در کشور آلمان خودروهایی نظیر بنز و BMW هم با گازوئیل کار میکنند اما سوخت مصرفی آنها استاندارد 50ppm را رعایت کرده و حتی در استانداردهای جدید میزان آلایندگی به 25ppm کاهش خواهد یافت. اما گازوئیل مصرفی در کشور به طور کلی آلایندگی بیش از حد استاندارد دارد و طبعاً اگر این استانداردها رعایت شود مصرف گازوئیل مشکل ساز نخواهد بود.
چمران در پاس به سوالی درباره سرانجام پرونده تخلف هتل اسپیناسT توضیح داد: ساخت و ساز در این هتل براساس پروانه صادر شده صورت گرفته و تنها روی بام ساختمان فضایی به عنوان آشپزخانه ساخته شده بود ضمن اینکه احداث استخر خارج از مفاد پروانه در هتل اسپیناس صحت نداشته و برکهای به عمق 70 سانتیمتر ساخته شده بود که تخلف محسوب نمیشود.
وی ضمن ابراز بی اطلاعی از صدور گواهی پایان کار برای هتل اسپیناس، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی اصرار داشت که این هتل که در حال حاضر بزرگترین هتل کشور محسوب میشود هرچه زودتر آغاز به کار کند و تخلفات ساختمانی صورت گرفته نیز در کمیسیون ماده 100 مورد رسیدگی قرار گرفته است. اما تشخیص اینکه باید تخریب صورت بگید یا جریمه پرداخت شود با این کمیسیون خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش نرخ کرایههای حمل و نقل عمومی در سال آینده نیز تصریح کرد: شهرداری هنوز لایحهای در این خصوص ارائه نکرده و ممکن است بررسی آن پس از لایحه بودجه صورت گیرد.
چمران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تدوین احکام برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: آنچه که در ارتباط با تحقق مدیریت یکپارچه شهری در این برنامه قید شده است نه تنها کمکی به شهرداریها نمیکند بلکه دست وپاگیر خواهد شد.
وی ادامه داد: تنها راه حل مشکلات فعلی از جمله آلودگی هوا تحقق مدیریت یکپارچه شهری است. اما این امر در صورتی کارساز خواهد بود که منابع مالی نیز در اختیار شهرداری قرار بگیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه سهم شهرداریها از مالیات برارزش افزوده به درستی دیده نشده، اظهار کرد: این در حالی است که مالیات بر ارزش افزوده در گذشته در قالب قانون تجمیع عوارض به شهرداریها اختصاص داشته اما اکنون قرار نیست سهمی از آن در اختیار شهرداریها قرار بگیرد.
چمران با بیان اینکه برخی از شهرداریهای کشور ماه هاست برای پرداخت حقوق پرسنل خود دچار مشکل هستند، بیان کرد: هنگامی که دولتها سهم خود را پرداخت نکنند و درآمدهای پایداری نظیر مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداریها قرار نگیرد، این مشکلات رخ میدهد و دور آن به چشم مردم میرود.
اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
یادداشت
•••
•••
•••
•••
توئیت ها و ویراستی های برگزیده
•••
•••
•••
•••
•••
اخبار استانها
•••
•••
•••
•••
•••
چمران با اشاره به مشکل نقدینگی شهردار تهران برای اجرای پروژهها؛
شورای شهر با افزایش تراکم در تهران موافق نبود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورا موافق افزایش تراکم در شهر تهران نبوده است، اظهار کرد:با این حال تدبیر شورای عالی شهرسازی و معماری این بود که برای کنترل قیمت ملک، ساختوساز افزایش یابد.
نظرات کاربران
پربازدیدترین ها
•••
•••
•••
•••
•••
•••
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••