اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۳:۳۵
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۵۵
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۰۰
طلوع آفتاب ۰۵:۱۶:۳۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۷:۵۰
نیمه شب ۲۳:۱۶:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۱۲:۲۲
دست خالی رسانه ملی در شب میلاد پیامبر(ص) و شب یلدا

کاش همان لورل و هاردی را حداقل پخش می‌کردید

رسانه ملی همزمان با هفته وحدت و تولد پیامبر اکرم(ص) دستش از محصولات سرگرم‌کننده خالی‌تر از همیشه بوده است.

کاش همان لورل و هاردی را حداقل پخش می‌کردید

به گزارش سراج24،جوان نوشت؛ رسانه ملی همزمان با هفته وحدت و تولد پیامبر اکرم(ص) دستش از محصولات سرگرم‌کننده خالی‌تر از همیشه بوده است.
در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد همزمان با تولد پیامبر(ص) برنامه‌ریزی درست و اصولی برای روی آنتن فرستادن برنامه‌های سرگرم‌کننده دارای بار معنوی صورت گیرد، اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاد که اغلب باکس‌های ویژه شبکه‌های مختلف پر شده بود از برنامه‌ها و آثاری تکراری که بارها و بارها روی آنتن رفته بودند.
در سال‌های نه‌چندان دور تلویزیون با آنکه تعداد شبکه‌های زیادی نداشت ولی برای اعیاد و جشن‌ها همیشه برنامه‌های متنوع و جذابی داشت. از جنگ‌های شادی و مسابقات و سرگرمی گرفته تا پخش فیلم‌های سینمای کمدی مثل کارهای چاپلین و لورل هاردی و برای کودکان هم کارتون‌های خوب و جذاب. ولی امسال دریغ از یک برنامه خاص که برای این اعیاد تولید شده باشد. حتی صداوسیما نتوانست از برنامه‌های تامینی و آرشیوی باکسی جذاب برای مخاطبان بچیند تا مخاطب چاره‌ای جز خاموش کردن تلویزیون یا دیدن برنامه‌ای تکراری و حوصله سر بر کاری نتواند بکند.
این عناصر اگر به درستی در تولید برنامه‌های گفت‌وگومحور و آثار نمایشی به کار رود می‌تواند اوقات فراغت هدفمندی را برای مخاطبان فراهم آورد، اما نکته اینجاست که مدیران رسانه ملی معمولاً کمترین برنامه‌ریزی برای این منظور ندارند و همه چیز را به سطحی‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهند. این سطحی‌نگری باعث می‌شود برای مخاطبی که می‌خواهد با تکیه بر محصولات رسانه ملی اوقات فراغت خود را بگذراند این رسانه نتواند فضای مفرحی را فراهم کند و طبیعتاً این رسانه‌های جایگزین هستند که به کار خواهند آمد. در صورتی که فقط کمی برنامه‌ریزی قبلی و پیش‌بینی اینگونه مناسبت‌ها از طریق تقویم موجب خواهد شد هم رسانه ملی فضای بهتر و عیدانه‌تری پیدا کند و هم مخاطبان بدبینی‌شان نسبت به این رسانه از بین برود. درست همانطور که تلویزیون برای مناسبت‌هایی چون نوروز یا ماه رمضان برنامه‌ریزی می‌کند و با ساخت مجموعه‌های نمایش یا برنامه‌های گفت‌وگومحور برای این مواقع می‌کوشد کمک کند به جذب مخاطب به نظر می‌رسد برای مناسبتی چون تولد همزمان پیامبر و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت هم‌چنین برنامه‌ریزی‌های قبلی لازم است.
با برنامه‌ریزی مناسب هم می‌توان از آرشیو رسانه ملی استفاده بهتری برای چنین مناسبت‌هایی کرد و هم می‌توان با تولید برنامه‌های کم‌هزینه اما هدفمند مخاطب را سرگرم کرد.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••