اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۹:۳۴
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۳۵
اذان مغرب ۱۹:۰۳:۲۸
طلوع آفتاب ۰۵:۲۱:۱۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۴:۲۹
نیمه شب ۲۳:۱۷:۳۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۱۴:۰۱
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

مقاومت بدنه سنتی سیستم بودجه‌ای کشور با عوارض گازوئیل

مدیر عامل راه آهن با تاکید بر این که آزادسازی نرخ ها در راه آهن، اصلاح ساختار اقتصادی کشور و آزادسازی نرخ انرژی لازمه سودده شدن حمل ونقل ریلی در کشور است، گفت: دولت باید ۷۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده از سوخت دریافت کند.

 مقاومت بدنه سنتی سیستم بودجه‌ای کشور با عوارض گازوئیل

به گزارش سراج24،تسنیم نوشت،محسن پورسیدآقایی با بیان این  که بدنه سنتی سیستم بودجه ای کشور با عوارض بر گازوئیل مقاومت می کند، افزود: در حال رایزنی در این رابطه هستیم و به زودی این مسئله اجرایی می شود.

وی با اشاره به قول مسئولان برای اجرایی شدن ماده 70 در برنامه بودجه سال 95 ، تصریح کرد: اقدام خوب دیگر این بود که سال آینده در بودجه مصوب راه آهن ردیف یارانه راه آهن به شرکت ها داشته باشیم. درخواست کردیم آنچه را نمی گیریم و هزینه هایی را که دریافت نمی کنیم بهتر است به صورت شفاف در صورت های مالی خود بیاورد و اجازه داشته باشد در مقابل ردیفی به عنوان یارانه در بودجه راه آهن آورده شود تا به این ترتیب کمک ها به شرکت های خصوصی مشخص باشد.

وی بیان کرد: راه آهن با کمک بخش های دولت به این سمت حرکت می کند تا راه آهن ابزارها و بودجه کافی برای توسعه راه آهن را در اختیار داشته باشد.

مدیرعامل راه آهن در ادامه به وظایف بخش خصوصی در این روند اشاره کرد و گفت: اگر در بخش خصوصی نتوانیم زمینه های رقابت را دفراهم کنیم کمک های ما بیشتر جنبه رانت پیدا می کند، باید به مرور چتر حمایتی برای برخورد خاص خارج شده و به صورت عمومی حمایت کنیم. در این پروسه باید بهبود بهره وری و ایجاد رقابت صورت گیرد.

پورسیدآقایی با بیان این که با حذف رقابت در سال های آینده با مسئله کمک به بخش خصوصی مواجه خواهیم شد، افزود: بخش خصوصی باید بتواند نقش خصصوی بودن خود را ایفا کند، اگر به سمت خصوصی سازی رفتیم یکی از ریشه ها این است که راندمان این بخش بالاتر است از این رو هم بهره وری سرمایه و نیروی کار در بخش خصوصی باید بهتر از بخش دولتی باشد که برای رسیدن به این هدف چتر حمایتی را به نحوی باز کنیم که شرکت هایی که نمی توانند رقابت کنند آرام آرام کوچک شوند.

وی ادامه داد: نباید مادام العمر دست بخش خصوصی در جیب دولت باشد، حتما بخش ریلی باید ساختار و مکانسیم ها را به گونه ای تعریف کند که در یک پروسه 10 ساله راه آهن به یک بخش سودده تبدیل شود.

وی لازمه این کار را آزادسازی نرخ ها در راه آهن، اصلاح ساختار اقتصادی کشور و آزادسازی نرخ انرژی دانست و افزود: دولت باید به این نتیجه برسد که نرخ تمام سوخت را مانند سایر کشورها آزاد کرده و 70 درصد مالیات بر ارز افزوده از سوخت  دریافت کند.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••