دانشگاهی که به محل نگهداری حیوانات تبدیل شده است!

امام جمعه فندرسک در استان گلستان بر حل مشکلات احداث دانشگاه تربیت مدرس فنی و حرفه‌ای روستای نی‌تپه فندرسک در شهرستان رامیان تأکید کرد و گفت: متاسفانه به جای ساخت دانشگاه، این محل به محل نگهداری حیوانات تبدیل شده است.

به گزارش سراج24؛ حجت‌الاسلام علی محمد بیات امام جمعه فندرسک در استان گلستان بر حل مشکلات احداث دانشگاه تربیت مدرس فنی و حرفه‌ای روستای نی‌تپه فندرسک در شهرستان رامیان تأکید کرد.

وی با اشاره به  واگذاری ۲۰ هکتار زمین جهت ساخت این مجموعه در سال ۱۳۸۳ خاطرنشان کرد: برای تغییرکاربری فنی و حرفه‌ای و دریافت سند ۱۲ هکتار زمین به اضافه اعتبار اولیه جهت ساخت به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان فراهم شد که در این زمینه  پیگیری‌های لازم صورت گرفت که  ۸ هکتار باقیمانده زمین برای تغییر کاربری جهت اخذ سند با مخالفت شورا و دهیاری صورت گرفته جهت سالن ورزشی و دامداران روستا واگذار شده است.

 حجت‌الاسلام بیات تصریح کرد: با توجه به واگذاری زمین قرار بود طی ۵سال پروژه ساخته شود؛ اما ۳۰ درصد ساخت و ساز  انجام شده و پس از آن، رها کرده‌اند و بدون هیچ عملیاتی پروژه در حال مخروبه شدن و تبدیل به محل نگهداری گوسفندان است که این موضوع در شأن چنین مرکز آموزشی نیست که بخواهند این گونه برخورد کنند.

 وی به برنامه‌هایی که قرار شد در این پروژه احداث شود و به بهره‌برداری برسد اشاره کرد و گفت: پرورش شتر مرغ، گیاهان دارویی، استخر ماهی، مرغداری و سالن ورزش و سایر موارد از جمله پیشنهادهای بود که در این زمینه صورت گرفته است که امیدواریم مسئولان در انجام این پروژه به صورت جدی وارد عمل شوند.

 امام جمعه فندرسک با بیان اینکه زمین‌های واگذار شده بابت این پروژه توسط شورا و دهیاری به مدت سه سال متوالی اجاره می‌شود و هزینه آن به حساب فنی و حرفه‌ای واریز می‌شود،‌ یادآور شد:  واگذاری زمین ورزشی روستا که با مدارک موجود مقدار ۳ هکتار بوده است، با توجه به نداشتن زمین ورزشی مقدار یک و نیم هکتار توسط شورا و دهیاری تسطیح و در اختیار ورزشکاران گذاشته شد.

 وی تاکید کرد: ‌با پیگیری‌های متوالی با مسئولان بخش و شهرستان و استان، مبلغ ۵ میلیارد به فنی و حرفه ای جهت ساخت و ادامه این پروژه واریز شد که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته شده است.

حجت‌الاسلام بیات خاطرنشان کرد:  یکی از مشکلات اساسی برای کشاورزان دو روستای نی تپه و میانکاله انجام لایروبی سد تونیان است که بیش از ۲۰۰ هکتار را شامل می شود و مسئولان مربوط باید برای پرداختن به این موضوع به صورت جدی وارد عمل شوند.

اخبار مرتبط