مدرسه خوانا در شهرکرد به نام شهید فخری‌زاده افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری: مدرسه خوانا در استان به نام شهید محسن فخری‌زاده نام‌گذاری شد.

به گزارش سراج24، فرحناز قائدامینی صبح امروز در جلسه افتتاحیه مدرسه خوانا گفت: مهارت در مدرسه صرفا خواندن و نوشتن  و روخوانی نیست بلکه قدرت تجزیه و تحلیل و برداشت علمی استدلال‌های ذهنی از دیگر مهارت‌های زندگی است که باید در جامعه نگاه ویژه‌ای در آموزش این مهارت‌ها داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در طرح مدرسه خوانا افزایش توانای درک مطالب و مفاهیم معنای شعرها، ضرب‌المثل‌ها، روان‌نویسی، مهارت گوش دادن، ادای صحیح کلمات و موارد دیگر مدنظر است، افزود: اگر این طرح به خوبی اجرا شود با تحول رو‌به‌رو می‌شویم و این مهارت‌ها در زندگی دانش‌آموزان تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت: مدرسه خوانا در استان چهارمحال و بختیاری به نام شهید محسن فخری‌زاده نام‌گذاری شده است و ۱۷ منطقه معین، ۵۲ مدرسه و ۱۷۳ همکار در این طرح فعالیت دارند هم‌چنین ۷۰ کلاس پیش‌دبستانی مجری طرح هستند.

قائدامینی عنوان کرد: اجرای بسته تحولی خوانا در اجرای سند تحول بنیادین بسیار تاثیرگذار است و حلقه مفقوده آموزشی است که پیدا شده و امیدواریم نتیجه اجرای آن را در موفقیت دانش‌آموزان در مهارت‌های ارتباطی مشاهده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه باید به این طرح عملیاتی نگاه شود، اذعان داشت: در صورت نگاه ویژه، صرف تمام قوا و انرژی نواحی و پشتیبانان این طرح تحولی بزرگ در آموزش ایجاد می‌کند هم‌چنین کاری مشارکتی با همراهی خانواده‌ها است تا دانش‌آموزان در جامعه حضور یابند و دیدگاه، احساسات، عقاید و افکار خود را با اعتماد به نفس و بدون نگرانی بیان کنند.

اخبار مرتبط