اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ - ۱۱:۱۳

بی‌احترامی مشاور روحانی به مردم!

حدود 3 ساعت از زمان تعین شده برای دیدار برجستگان، نخبگان و فرهیختگانی با دستیار ویژه رئیس جمهور گذشت ، اما خبری از حجت الاسلام علی یونسی نشد و این امر باعث دلخوری شدید بزرگان سیستانی های گلستان و بخصوص اعضای هیئت امنای حسینیه سیستانیها گردید.

بی‌احترامی مشاور روحانی به مردم!

به گزارش  سراج24، به نقل از سایت استانی گلستان ما، در جریان سفر هیئت دولت به گلستان، وزرا و معاونین رئیس جمهور با سفر به شهرهای مختلف با مردم دیدار می کردند.

سیستانی های گلستان نیز با هماهنگی هایی که از روزهای قبل با همراهان حجت الاسلام علی یونسی  دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب کرده بودند، قرار شد در ساعت 19:30 روز چهارشنبه 12 آذرماه درحسینیه سیستانی های گرگان میزبان  دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و مذاهب باشند.

بعد از قطعی شدن این دیدار سیستانی های گلستان نیز برجستگان، نخبگان وفرهیختگانی را به نمایندگی از سیستانی های استان به این مراسم دعوت کردند و این جمع که در بین آنها افراد متخصص از دکتر، مهندس، بازاری و تاجرتا شخصیت های برجسته اجتماعی حضور داشتند.

3 ساعت از زمان تعین شده گذشت، اما خبری از حجت الاسلام علی یونسی نشد واین امر باعث دلخوری شدید بزرگان سیستانی های گلستان و بخصوص اعضای هیئت امنای حسینیه سیستانیها گردید.

گفتنی است در جریان سفر رئیس جمهور سیستانیها از اینکه در ستاد سفر در استان و شهرستان ها از آنها دعوت وهمفکری خواسته نشده بود، گلایه مند بودند. اما علیرغم این موضوع خودشان با تشکیل ستاد مردمی استقبال، نسبت به تشویق و دعوت از مردم برای حضور در مراسم استقبال اقدام کردند و حتی با برگزاری چندین جلسه درحسینیه سیستانیها همراه با شام که توسط فرهیختگان برای برنامه ریزی برگزاری با شکوه تر مراسم استقبال که در واقع تائید نظام می باشد تهیه شده بود، مردم را مهمان کرده بودند.

لازم بذکر است، یونسی در دو روز گذشته در استان حضور داشت و در شهرهای گمیشان و آق قلا هم کارخانه افتتاح کرد و هم دیدار مردمی داشت .

بزرگان سیستانی های گلستان بیشتر از این ناراحت بودند که علیرغم هماهنگی های صورت گرفته و با اینکه نمایندگانشان در برنامه فنی حرفه ای محمدآباد در کنار  دستیار ویژه رییس‌جمهور حضور داشتند تا ایشان را به سمت حسینیه هدایت و همراهی کنند، اما به یکباره از فلکه شهید قندهاری برنامه عوض شد و ماشین حامل وی به جای اینکه به حسینیه سیستانی ها برود به سمت فلکه وحدت(شهرداری) و دفتر اتحادیه انجمن های اسلامی رفت و به جای دیدار با نمایندگان قوم سیستانی که از ساعت ها قبل منتظر بودند در دفتر اتحادیه با چند نفر دیدار کرد.

شنیده های حکایت از این دارد که معتمدین و فرهیختگان سیستانی از این بی احترامی به شدت گله مند هستند و موضوع را پیگیری خواهند کرد

متن زیر نامه سرگشاده یکی از سیستانی های گلستان است که در جلسه حضور داشته است:

 

نامه سرگشاده سیستانیهای گلستان به یونسی  دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام (تدبیری که درباره سیستانی ها تعبیر نشد)

محضر حضرت حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی 

سلام علیکم:

گفته بودم غم دل با تو بگویم چو بیایی/ چه بگویم که خودت غمم فزودی ؛ 

در سفر پربرکت کاروان تدبیر وامید به استان گلستان (که جای تشکر و خسته نباشید دارد) از آنجا که ما سیستانیها مردمانی مهمان نواز و قدرشناس و سپاسگزار مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم، علی رغم اینکه در ستاد استقبال در استانداری گلستان هیچگونه دعوتی از ما نشده بود اما به همت بزرگان و معتمدین و بخصوص هیئت امنای حسینیه سیستانیهای گلستان ستاد مردمی تشکیل دادیم به خاطر اینکه بنظر ما استقبال از هیئت دولت و رئیس جمهور در شرایط حاضر بین المللی و اینکه جهان رصد می کرد که بعد از تمدید مذاکرات مردم ایران چگونه از دولت خود استقبال می کنند و از سویی این استقبال را به منزله تائید نظام می دانستیم،

با فراخوان و نشست های چندین ساعته با جمع کثیری از فرهیختگان سیستانی استان گلستان ستادمردمی تشکیل دادیم، که مقر آن در حسینیه سیستانی ها بود و حتی شب قبل از سفر، نمایندگانی از اقصی نقاط استان شام را مهمان حسینیه بودند تا هماهنگی های لازم صورت بگیرد(جالب اینکه این موضوع را به هیچکدام از مسولین اعلام نکردیم چرا که برای دل خودمان کار می کردیم فقط آقای نوراللهی مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری در جریان امر آن هم به صورت اتفاقی توسط آقای آذری قرار گرفته بود و می تواند شهادت بدهد)

در مراسم استقبال هم سیستانیهای حضور چشمگیر داشتند تا اینکه در یکی از جلسات مقرر گردید که مراتب تشکر سیستانی های گلستان و همچنین بیان برخی مشکلات و مطالبات از طریق حضرتعالی(حاج آقای یونسی) بعنوان مشاور ارشد رئیس جمهور در امور اقوام، به اطلاع دولت برسد و با هماهنگی هایی که با حاج آقای قاسمی فیض آبادی و سایر عزیزان صورت گرفت قرار شد در ساعت 19:30 روز چهارشنبه 12 آذرماه در مکان حسینیه این دیدار صورت بگیرد.

ما با پیامک و سایر روشها بزرگان و نخبگانی را از اقصی نقاط دعوت کردیم که به نمایندگی از منطقه خود و فامیل خودشان در جلسه حضور داشته باشند.

متاسفانه علی رغم اینکه تا ساعت 21 در حسینیه منتظر بودیم و سه تن از بزرگان ما همراه حضرتعالی از محمداباد تا دفتر اتحادیه حضور داشتند، در آخرین لحظه برنامه را به بهانه نامعلومی لغو فرمودید که وقتی بزرگان مذکور از خدمت شما برای گزارش به حسینیه آمدند خستگی و شرم به جای برنامه ریزان در چهره آنها و خشم ودل شکستگی در چهره مهمانان و بزرگان که هر یک در جای خود لشکری و کوهی هستند موج می زد.

همانجا یاد قضیه شربت معروف آقای ن افتادم و اون موجی که ایجاد شد. بنا بود ما از مشکلاتمان با شما بگوییم که خود دردی دیگر و رفتار برنامه ریزان شما نمکی دیگر بر زخم هایمان شد.

حاج اقای یونسی امشب نه تنها دل طرفداران نظام و دولت تدبیر وامید را شکستید بلکه غرور مردمانی را شکستید که فرزندان یعقوب لیث صفار سیستانی ، نوادگان رستم وهمشهریان شهید مطهری و آیت ا..سیستانی هستند. شما بعنوان یک فرد روحانی دل کسانمی را شکستید در زمره دین دارترین مردم جهان هستند ویک روحانی هم لباس شما بنام مرحوم حجت الاسلام دوانی(ره) در کتاب خودش تحت عنوان قیام مردان مرد در خصوص بزرگترین افتخارشان یعنی نخستین خونخواهان سرور وسالارشهیدان مدتها قبل از توابین وجناب مختار سخن گفته بود .

حاج علی عزیز شما امروز جلسه مردمی را بدون توضیح لغو کردید که برای نام علی(ع) و اولادش حاضر شدند سر زنانشان در معابر تراشیده شود(علی رغم اینکه ناموس وزن در نزد سیستانیها ارزشی مافوق تصور خیلی ها دارد) ولی حاضر نشدن سب مولای متقیان بکنند وچه بسیار روستاها، فرزندان واماکن و... که با نام علی ویا نام های ترکیبی از این نام عزیز می باشد.

حاج اقای یونسی برنامه ریزان شما دل مردمی را به درد اوردند که نیاکانشان بجز ذات پروردگار نه تنها چیز دیگری را سجده نکردند بلکه تعظیم هم نکردند ودر 1905 و 1872 اجازه ندادند پرچم انگلیس در حکمیت گلد اسمید در تقسیم آب هیرمندحتی برچادرهای خود انگلیسی ها در سیستان به اهتزار دراید ودر 19بهمن1330 پرچم استعمار را به زیر کشیدند.

حاج اقای یونسی بنده بعنوان یک معلم ، سخت دلگیرم که چگونه است وقتی قرار است با نمایندگان جمعیت 600 هزار نفری سیستانی های گلستان که بیش از 4000 شهید در سیستان و 800 شهید در گلستان تقدیم انقلای وارزشها کرده اند وصدها جانباز وایثارگر و..دارد و هنوز روزی و هفته ای نیست که یکی از عزیزانش چه سرباز، درجه دار، دانش اموز، کارمند ومعلم و...را بعنوان شهید تقدیم ارزشهای وطنش نکند.

چگونه جلسه به راحتی لغو میشود ولی با چند نفر متعلق به فلان گروه و جریان در همان زمان جلسه برگزار می گردد؟

آیا نمی شد به دلیل برنامه ریزی صورت گرفته و نزدیک بودن مسیر جلسه قبلی (محمدآباد) چند دقیقه به حسینیه سیستانیها تشریف می آوردید و آنگاه به جلسه اتحادیه تشریف می بردید؟

ایا شما به رئیس جمهور در مورد قوم غیور، شجاع، صبور، وهمیشه در صحنه سیستانی مثل همین مشاورین خودتان گزارش خواهید داد؟

ایا سیستانیها بعنوان یک قوم در حوزه ماموریت سازمانی حضرتعالی هستند یا خیر؟

تعریف جایگاه قوم سیستانی و سیستانیهای گلستان در حوزه مشاور عالی رئیس جمهور در امور اقوام چیست؟

زمانی که نخبگان وبزرگان ما در بزنگاه های نیاز سراغ مردم وجوانان می روند اگر جوانی از ما سوال کرد که ایا ما در دکترین حاج اقای یونسی جایگاهی داریم یا نه ما از کدام مثال عینی سخن بگوئیم؟

حرف های زیبا در سایت ها ورسانه ها را درمورد قومیت بگوئیم یا اینکه رفتار عملی در این سفر وجلسه که اینگونه با بی اعتنایی لغو شد؟

جناب مشاور ارشد در طول سفرتان به گلستان با کدامیک از اقوام گلستان بچز برادران عزیزترکمن ما(که ما به وجودشان می بالیم وباید حقوق حقه انها نیز اداشود) با کدامیک از اقوام نشست وجلسه داشتید؟

شرکت در افتتاح چندباره فلان کارخانه واجب تر از دیدار با نمایندگان یک قوم چهار میلیونی که اکنون600 هزار نفرش در استان گلستان هستند بود؟

آیا نخبگان وفرهیختگان قوم سیستانی به اندازه افتتاح یک کارگاه که چندین بار دیگر نیز افتتاح شده بود ارزش نداشتند؟

حاج اقای یونسی ! ما شما را به انصاف می شناختیم واز دوران صدارتتان خاطرات خوبی شنیده بودیم وفکر می کردیم که شما نیز درباره ما چنین برداشتی دارید ولی افسوس!!!!

حاج اقا شما نخستین دستیار در امور اقوام هستید وما نیز فرزندان سرزمین نخستین ها از نخستین فقیه شیعی تا نخستین جراحی مغز وچشم مصنوعی وخط کش، کولرآبی، آسیاب بادی، نخستین شاعرپارسی گوی؛نخستین شهریار احیاگر زبان پارسی ، نخستین انصار کوروش، نخستین بازی فکری جهان، نخستین انیمیشن دنیا و...

انتظار ما براین بود که در سفر به گلستان اگر در جلسه نخبگان وبرگزیدگان استان بعنوان قوم سیستانی دعوت نداشتیم و اگر در شبکه استانی برنامه نداریم واگر در سطوح مدیریتی وفرصت های شغلی فرصت برابر نداریم و...حداقل برای یک دیدار که قرار بود از محضرتان بعنوان یک روحانی مشاور رئیس جمهور فیض ببریم ؛ این فرصت را از ما دریغ نمی کردید!!!.

جوانی در جمع از یکی از بزرگان سوالی کرد که با شما در میان می گذارم.

او پرسید حاج اقا ما سیستانیها که در هیچ غائله وشورش ونافرمانی شرکت نداشتیم و حتی در بین سیستانیها افراد معاند ومنافق ومخالف نظام در حدصفر است پس چرا با ما اینگونه برخورد می شود؟

حاج اقای هیئت امنا هرچه گفت توجیه بود تا اقناع چون ان جوان مثال عینی داشت .

جوان دیگری می گفت: ما بیش از اندازه نجیب هستیم و...باز هم مثل همیشه این ریش سفیدان بودند که از جمع به جای شما ودوستانتان عذرخواهی کردند وبا بیان خدمات نظام به مردم این بار نیز جلسه را به پایان بردند.اما در فرایندهایی پیش خواهد آمد که مهربان شدن وشعار دادن وپوستر های رنگی کارساز نیست وهمین معتمدین باید مثال های عینی داشته باشند برای جوانان خودشان !!.

ما سیستانیها داریم که می گوید(کاسه را در حد خودت بگیر یا در حد همسایه) منظورش این است که اگر می خواهی با کسی بده وبستان داشتی باشی یا به او محبتب بکنی ؛این هدیه یا ..یا باید هم شان خود دهنده باشد یا در شان کسی که آن را می گیرد(در قدیم سیستانیها وقتی غذای گرم وویژه ای داشتند برای همسایه ها نیز درون کاسه می فرستادند ان هم در زمان قحطی وکمبود ها).

حال ما نمی دانیم این برخورد را در کدام کفه ارزیابی کنیم ؟

حضرت حجت الاسلام والمسلمین یونسی !

اینها گلایه نیست بلکه درد ودل است با کاروانی که قرار بود دردهایمان را تدبیر کنند و بناست که همه به یک چشم نگاه شوند. وگرنه عهد ومیثاق ما با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ومقام عظمای ولایت وارزشها وآرمان های حضرت امام(ره) باعث شده است که هیچگاه سکوت خود را نشکنیم وهمیشه شکرگذار نعماتی باشیم که نظام وخون شهدا برایمان فراهم آورده است.

درد و دل ما برگرفته از شعارها زیبای خودتان است که بعنوان یک قوم از کسی که قرار است اوضاع اقوام را در حوزه های مختلف فرهنگ عامه وفولکلور تا بازی های بومی ومحلی ودغدغه های فرهنگی واجتماعی ایشان چاره جویی نمایدو در شرایطی برابر به همگی فرصت خلاقیت ورشد ونمو دهد ؛می باشد وگرنه ما از کسی طلبی نداریم . ولی وقتی وعده داده شد انگاه طلب ایجاد می شود.

در جمعی که منتظرتان بودند دهها دکتر ومهندس وخانواده شهید ومتخصص وصاحب اندیشه ومدیران ارشد ادوار مختلف در حوزه های مختلف بودند که هریک غنیمیتی برای یک استان هستند واما به دلیل کج سلیقگی در برنامه ریزی ؛این افراد نخبه وکارامد مدت سه ساعت منتظر تشریفرمایی شما بودند ودر نهایت ناراحت وبا دهها پرسش در ذهن به منازل خود رفتند.

اما بعنوان یک سیستانی انتظارم این است که به جای اینکه دیگرانی این سخنان را ترجمه وتفسییر نمایند برای دلجویی از این مردمی که غرورشان لکه دارشده است تا دیر نشده اقدامی بایسته صورت پذیرد.

خدارا شاهد وگواه می گیرم که در این نوشتار بجر احساس پاکم نسبت به به وطنم بعنوان یک معلم هیچگونه حب وبغض فردی وحزبی و..دخالت نداشته است (فردا نگویند چون مال فلان جریان است خواسته سیاه نمایی کند) واز خداوند می خواهم که خدمتگزاران به این مرزوبوم و نظام را همیشه سالم وسربلند داشته باشد وبرای موفقیت شما ودولت تدبیر وامید در جهت نیل به اهداف نظام ومنویات مقام معظم رهبری دست به دعا دارم. 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••