به گزارش سراج24، به نقل از مرکز مطالعات اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۳ میلادی ارزش صنعت کالاهای لاکچری در دنیا بالغ بر ۲۳۰ میلیارد یورو بوده که بالغ بر ۳۰ درصد از این مبلغ در آمریکا هزینه شده است.
در سال گذشته درآمد فروش کالاهای لاکچری در ایالات متحده امریکا برابر با ۶۲.۵ میلیاردیورو بود؛ در حالی که ارزش فروش کالاهای لاکچری در ژاپن به عنوان دومین کشور این فهرست تنها به ۱۷.۲ میلیارد یورو میرسید.
سومین کشور دنیا از نظر ارزش فروش کالاهای لاکچری با سهم بازار ۱۶.۱ میلیارد یورویی، ایتالیا بود و چین که در این رده بندی در جایگاه چهارم قرار گرفته است در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۵.۳ میلیارد یورو ارزش فروش کالاهای لاکچری را تجربه کرد.
در این گزارش کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، کره جنوبی، هنگ کنگ و روسیه در جایگاه ششم تا دهم دنیا قرار داشتند. به گزارش اقتصادینیوز، روسیه که دهمین کشور دنیا از نظر ارزش فروش کالاهای لاکچری در دنیا است در سال گذشته میلادی ۵.۸ میلیارد یورو از فروش کالاهای لوکس گردش مالی داشت.
فرانسه که همواره یکی از مطرح ترین کشورهای دنیا از توجه به ظواهر زندگی است، در این رده بندی از نظر ارزش فروش کالاهای لاکچری در جایگاه پنجم دنیا است. این کشور در سال ۲۰۱۳ میلادی شاهد رسیدن ارزش فروش کالاهای لاکچری به ۱۵.۱ میلیارد یورو بود.
انگلستان و آلمان نیز به ترتیب ۱۲.۱ میلیارد یورو و ۹.۹ میلیارد یورو ارزش مبادلات کالاهای لاکچری را در سال ۲۰۱۳ میلادی شاهد بودند.
منبع:دنیای اقتصاد