سراج24 - بازیهای رایانه ای می توانند به راحتی به محلی برای تبلیغات و یا نمایش تفکرات خاص سیاسی و مذهبی تبدیل شوند. در چند سال اخیر هم استفاده های سیاسی مختلفی از بازیهای رایانهای نظیر تبلیغ نظامی بر علیه جمهوری اسلامی ایران در بازی بتلفیلد۳ دیده شده است. وجود این پتانسیل در بازیهای رایانه ای باعث شده است که هر کشوری بخواهد این صنعت نوپا و سودآور را در اختیار خودش درآورد و به کمک آن به تبلیغ افکار سیاسی خودش بپردازد. از جمله گروهی که از همان ابتدای شکل گیری صنعت بازیهای رایانه ای توجه ویژه ای به آن نشان دادهاند می توان به یهودیان صهیونیست اشاره کرد که از همان ابتدا سعی داشته اند نفوذ خودشان در بازیهای رایانه ای را در شکلهای مختلف افزایش دهند. همچنین رژیم صهیونیستی با تاسیس شرکتهای مختلف بازی سازی و یا ایجاد نفوذ در شرکتهای معتبر بازی سازی غیر اسرائیلی همیشه سعی داشته تا به تبلیغ افکار خود و مظلوم نمایی در بازیهای رایانه ای بپردازد.
رژیم اشغالگر قدس همیشه و به طور غیر مستقیم سعی داشته در بازیها نفوذ داشته باشد و با تاثیرگذاری در روند ساخت بازیها و پروژه های بزرگ بازیسازی به نوعی تفکرات خاص خودش را در آنها نمود بخشد. به عنوان نمونه، سری بازی «متال گیر۱» توسط یک شرکت ژاپنی به نام «کونامی۲» و تحت نظارت کارگردان ژاپنی مشهور آن یعنی «هیدئو کوجیما۳» طراحی شده است اما با این وصف، ما شاهد حضور سه شخصیت یهودی به عنوان یاران قهرمان در بازی هستیم که «اسنیک۴» قهرمان و شخصیت اصلی بازی بدون کمک این سه شخصیت حتی نمی تواند یک مأموریت را به پایان برساند. یهودیان توانستهاند به همین شکل و با ایجاد نفوذ در تیمهای طراحی و ساخت بازیهای رایانه ای، شخصیتهایی یهودی و قهرمان خلق کنند و به فریب افکار عمومی بپردازند.
تا مدتها، رژیم اشغالگر قدس به کمک سازمان «آی جی دی ای۵» و به واسطه عضویت در آن سعی می کرد تا با جذب استعدادهای خاص بازی سازی و طراحی شخصیت، صنعت بازی سازی خودش را ارتقا دهد و بتواند تا آنجا که می شود این صنعت را تکقطبی و به سمت و سوی خودش بکشاند. اما با این همه، همیشه نمی توانست در این کار موفق باشد و در برخی موارد نمی توانست امتیاز خاصی را که می خواهد، در این سازمان بدست آورد. از این رو، این رژیم به منظور کنترل بهتر و پیشرفت در صنعت بازیهای رایانه ای سازمانی را به نام «گیم آی اس۶» تأسیس کرده است.
سازمان «گیم آی اس» سایتی مخصوص برای نشر اخبار و معرفی بازیها و شرکتهای بازیسازی اسرائیلی دارد. این سازمان به طور خاص، تمام اخبار مربوط به حوزه بازی در رژیم اشغالگر قدس را پوشش می دهد و سعی می کند با جمع آوری اطلاعات و برگزاری کنفرانس های مختلف و دعوت از بازیسازان مطرح جهان، بازیسازان یهودی را در امر بازیسازی تقویت کند. ساختمان اصلی این سازمان در تل آویو، پایتخت رژیم صهیونیستی قرار دارد و بیش از ۵۰ کارمند اسرائیلی در آن مشغول به کار هستند. شرکتهایی نظیر «نوکیا» و «مایکروسافت»، اسپانسرهای مالی کنفرانسهای سازمان گیم آی اس هستند و شرکتهای بازیسازیای از قبیل شرکت «سی دی پراجکت۷» و «آی جی دی ای» نیز به عنوان همکاران این کنفرانسها مطرح هستند.
در چند سال اخیر گیم آی اس موفق شده است سه کنفرانس حرفه ای در موضوع بازیهای رایانهای را شکل دهد و در این کنفرانسها با دعوت از افراد شاخص بازی سازی همچون «نتا امانوئل۸» مدیر بازرگانی بازی های شرکت «بیگ پوینت گیمز۹»، «کت برتون۱۰» طراح و برنامه نویس موتور بازی قدرتمند «یونیتی۱۱» و «یارون گالیتزکی۱۲» مدیر بخش کینکت مایکروسافت توانسته است اطلاعات و تجربههای جهانی بسیار مفیدی را برای رژیم اشغالگر قدس به ارمغان آورد. این کنفرانسها با رویکرد آموزش و تبلیغ صنعت بازیهای رایانه ای رژیم اشغالگر قدس تشکیل شده اند و آخرین اخبار منتشر شده حاکی از آن است که گیم آی اس قرار است در سال ۲۰۱۴ نیز دوباره کنفرانس بازی سازی دیگری برگزار کند.
فقط در سال ۲۰۱۳، گیم آی اس ۶ جشنواره مختلف بازیهای رایانه ای را برگزار کرد که در آنها تمام بازیهای رایانه ای منتشر شده در سال ۲۰۱۳ را مورد ارزیابی قرار داد و به برخی از بازیها که توانسته بودند امتیازات کافی بدست آورند، جوایزی نقدی اهدا کرد. دو بازیی که توانستند به خاطر خاص بودنشان در این جشنواره حمایت صهیونیست ها را بدست آورند، بازیهای «پورتال۱۳۲» و «اکس کام: انمی آننون۱۴» بودند که در کنار گرفتن جوایز نقدی قابل توجه، قرار شده است تا در صنعت بازیهای رایانه ای رژیم اشغالگر قدس نقش بسزایی را ایفا کنند و به کمک بازی سازان اسرائیلی بیایند و تجارب خودشان را در اختیار آنها قرار دهند. در این جشنواره ها، از طراحان و سازندگان بازیهای موفق جهانی همانند «هف لایف۱۵» و «دتا۱۶» دعوت به عمل آورده شد و در کنار اهدای جوایز مالی به این افراد، از آنها خواسته شد تا در پیشرفت صنعت بازی سازی رژیم اشغالگر قدس سهیم باشند و تجربیاتشان را در اختیار آنها قرار دهند. «مارکین ایوینسکی۱۷» مدیر شرکت بازی سازی «سی دی پراجکت» در مصاحبه اش بیان داشته که رژیم اشغالگر قدس یکی از قطبهای پیشرفته در تکنولوژی و بازیسازی در دنیا است و آینده ای درخشان در پیش رو خواهد داشت. شرکت سی دی پراجکت به خاطر ساخت سری بازیهای «ویچر۱۸» توانسته شهرت به سزایی در ساخت بازیهای نقش آفرینی برای خودش بدست آورد و به خاطر همین مسئله نیز به جشنواره گیم آی اس دعوت شده است. همچنین «گای بندو۱۹» مدیر شرکت «ساید کیک۲۰» بیان داشته که فکر می کند گیم آی اس آینده صنعت بازیهای رایانه ای در جهان است، چرا که با برگزاری جشنواره های مختلف باعث می شود بزرگان این صنعت به دور هم جمع شوند و ایدههایی تازه در ساخت بازیهای رایانه ای شکل بگیرند.
گیم آی اس به خاطر فعالیتهای گسترده ای که در زمینه بازیهای رایانه ای انجام داده است به عنوان عضو رسمی در «آی جی دی ای» منصوب شده و دسترسی مستقیم به اطلاعات این سازمان بین المللی بازیهای رایانه ای در اختیار گیم آی اس قرار گرفته است. رژیم اشغالگر قدس به خوبی توانسته پتانسیل موجود در بازیهای رایانه ای را بررسی کند و با جمع آوری و خریداری تکنولوژیهای روز، سعی دارد تا این صنعت را در اختیار خودش درآورد و به کمک آن به تحقق منویات خود بپردازد. این رژیم به طور خاص توانسته رسانه های مختلف به خصوص رسانه های آمریکایی را به خوبی تحت تسلط خود در آورد و به مظلوم نمایی و تبلیغات برای اهدافش بپردازد و اگر هم بتواند نفوذش در صنعت بازیهای رایانه ای را نیز بیشتر از گذشته افزایش دهد، تقریبا می توان گفت که در تمام ابزارهای فرهنگی دنیا نفوذ کرده است و به کمک این رسانه ها می تواند ذهنها را همانطور که میخواهد، آماده دریافت پیام های دلخواه خود کند.
------------------------------------------------------------------------------------------
۱. Metal Gear
۲. Konami
۳. Hideo Kojima
۴. Snake
۵. Igda
۶. GameIS
۷. CD Project
۸. Netta Emanuel
۹. Bigpoint Games
۱۰. Cat Burton
۱۱. Unity
۱۲. Yaron Galitzky
۱۳. Portal2
۱۴. X-com: Enemy Unknown
۱۵. Half Life
۱۶. Dota
۱۷. Marcin Iwinski
۱۸. Witcher
۱۹. Guy Bendov
۲۰. Side Kick
منبع:serajgame.ir