اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۱۵:۲۷
اذان ظهر ۱۲:۰۱:۵۰
اذان مغرب ۱۹:۲۶:۰۹
طلوع آفتاب ۰۴:۵۶:۰۹
غروب آفتاب ۱۹:۰۵:۵۲
نیمه شب ۲۳:۱۱:۱۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۳/۰۵/۲۶ - ۰۹:۳۴

یکی از دلایل سقوط هواپیما

جهانگیریان گفت: از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما می تواند یکی از علت‌های اصلی سقوط هواپیما باشد.

یکی از دلایل سقوط هواپیما

به گزارش سراج24، علیرضا جهانگیریان با بیان اینکه بازخوانی اطلاعات پرواز جعبه سیاه هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ آغاز شده تا چند روز آینده به پایان می‌رسد گفت: بازخوانی اطلاعات پرواز از جعبه سیاه ۱۷ الی ۱۸ ساعت به طول می انجامد.

وی در ادامه افزود: اطلاعات استخراج شده باید در کمیسیون سوانح بررسی و نتایج آن درآینده ای نزدیک اعلام می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه ده فروند هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ تولید شده است گفت: ۷ فروند از این هواپیما باقی مانده که به دستور رئیس جمهور اجازه پرواز ندارند.

جهانگیریان در ادامه افزود: دو فروند از ۱۰ فروند هواپیمای تولید شده به دلیل سوانحی که داشته یکی از آنها از رده خارج شده و یا دیگری اجازه پرواز ندارد و روی زمین به صورت آزمایشی فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت سپاهان ۴ نوع از این هواپیما دارد گفت: دو فروند از این هواپیما به دلیل نداشتن قطعه زمین گیر شده و دو فروند دیگر عملیاتی شده که یکی از آنها در سانحه چند روز گذشته سقوط کرد و یک فروند دیگر باقی مانده است.

وی در ادامه افزود: مدیرعامل شرکت سپاهان برای پاسخگویی به سوالات احضار شده ولی بحث های اصلی زمانی صورت می‌گیرد که اطلاعات از جعبه سیاه استخراج شود و در کمیسیون سوانح مطرح شود.

جهانگیریان در ادامه با اشاره به اینکه از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما می تواند یکی از علت‌های اصلی سقوط هواپیما باشد گفت: کم بودن ارتفاع و مقصر بودن خلبان در عدم کنترل هواپیما از دیگر دلایل اصلی سقوط هواپیما به شمار می‌رود در حال بررسی آن هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه خاطر نشان کرد تمامی هواپیماها از جمله آنتونوف ۱۴۰ به گونه ای طراحی شده که در صورت از کار افتادن یکی از موتورها هواپیما قادر به پرواز و یا نشستن باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۷
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••