به گزارش سراج24، هاتف الرحمن صالحی فعال فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با انتقاد از نحوه برخورد مسئولین وزارت علوم با این دانشگاه گفت: قریب به یک سال از عمر دولت تدبیر و امید میگذرد، اما با کمال تأسف، هنوز هیچ نشانی از تدبیر، امید، انسجام، مدیریت و کفایت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به چشم نمی خورد.
وی افزود: شواهد بسیاری را بر این مدّعا میتوان برشمرد، که مهمترین آن را میتوان عدم کفایت و جسارت مقتضی وزیر علوم در تغییر رؤسای دانشگاههای به قول ایشان باقیمانده- البته باقیمانده از تسویه حسابهای سیاسی شایع در روزهای آغازین صدارت ایشان- نظیر دانشگاه تربیت مدرس، تهران و صنعتی شریف دانست.
این فعال دانشجویی ضمن اشاره به دوری دانشگاه تربیت مدرس از فضای آرام و علمی سابق، تأکید کرد: چند ماهی است که فضای دانشگاه تربیت مدرس، با جو آرام روزهای سابق و درخشان خویش که پسندیده درّه التّاج دانشگاهی کشور است، کاملاً بیگانه است.
صالحی در ادامه درباره دلیل برهم خوردن جو آرام و علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: اساسیترین دلیل آن را هم باید در سردرگمی تأسف بار و عذاب آور مسئولین و متولّیان وزارت علوم و به طریق اولی وزیر گرانسنگ آن یافت، به طوری که بدون کوچکترین احترامی به شَرَف و حرمت علم و دانش و فناوری و نیز ارج نهادن و حفظ شأنیّت دانشجویان و اساتید گرانقدر آن دانشگاه، در حرکتی ناشیانه و بیسابقه، اقدام به ایجاد رفراندمی عجیب و غریب در میان اساتید آن دانشگاه با هدف انتخاب ریاست آتی دانشگاه کرده است.
این فعال فرهنگی و دانشجویی تصریح کرد: طبق مصاحبههای وزیر علوم و مشاوران وی، روز سوم خردادماه مقارن با سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر، فتح دانشگاه نیز در دستور کار وزارتخانه علوم قرار گرفته بود، که البته تا این لحظه، این مهم انجام نشده است. آن چه مبرهن است این است که معالأسف، مسئولین امر به علّت غوطهور شدن در سیاست بازی و سیاسی کاری افراطی خویش، فرصت تصمیمی فراجناحی، عاقلانه و عالمانه را از خویش دریغ کردهاند.
صالحی تاکید کرد: فارغ از چرایی این امر که مسئلهای غامض و مبهم است، سؤال اساسی خطاب به طراحان این طرح و نیز مشاوران وزیر علوم این است که هدف اصلی از ایجاد چنین فضای فاسد، مسموم و بی ثباتی در دانشگاه تربیت مدرس چیست؟ ضمانت اجرای این رفراندوم و نظرسنجی به اصطلاح آزاد چیست؟ آیا انصافاً وزیر علوم گزینه انتخابی اساتید شرکت کننده در رفراندوم مذکور را به شورایعالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد کرد، و یا گزینه نهایی وی مدّتهاست که معیّن شده است و این قضایا صرفاً نمایشی و تشریفاتی خواهد بود؟
«جایگاه ابراز نظر و مشاوره دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در کدامین سطح از سطوح تصمیم سازی لحاظ شده است؟ مسئول خسران وارده بر دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در روزهای منتهی به امتحانات پایان ترم کیست؟ و سؤالات کثیری از این دست...»
هاتف الرحمن صالحی در پایان خاطرنشان کرد: امید است که متولّیان وزارت علوم، با اندیشهای نو و طرحی جدید مبتنی بر تعقّل و تفکّر اسلامی و فراجناحی، به اساسی ترین رکن رکین دانشگاه تربیت مدرس که همانا قشر دانشجوی آن است، توجه بیش از پیشی عنایت کنند و شاهنامه تغییر روند مدیریّت دانشگاه را هر چه سریع تر، با کمترین آسیب و زیانی به ساحت مقدّس علم و نیز دانشجویان و اساتید گرامی آن، به پایان خوشی منتج گردانند.
منبع:فارس
انتهای پیام/