اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۲:۰۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۵۳
طلوع آفتاب ۰۵:۱۵:۲۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۸:۴۱
نیمه شب ۲۳:۱۵:۵۴
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۵:۴۴

وجود ۳ هزار پروژه نیمه تمام در کشور

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه پرداخت ۴۰ درصد اعتبار طرح‌های عمرانی بابت خسارت دیرکرد است، گفت: برآورد اولیه اعتبار آزاد راه تهران شمال ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و حالا با ۵۵۰۰ میلیارد تومان باید به اتمام برسد.

وجود ۳ هزار پروژه نیمه تمام در کشور



به گزارش سراج24 ، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به وضعیت طرح‌های عمرانی در کشور اظهار داشت: شیوه غلط در روش‌های اجرایی برنامه‌های کشور وجود دارد که نمی‌توان کشور را اداره کرد.در سال گذشته ۵۹ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پیش بینی شد که ۱۳ هزار میلیارد تومان آن به طرح‌ها اختصاص یافت.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نزدیک به ۳ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه این طرح‌ها باشد و در صورتی که ۱۳ هزار میلیارد به سالی ۲۰ هزار میلیارد تومان با توجه به منابع موجود افزایش یابد جز هزینه سربار برای کشور عایدی به همراه ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به آزادراه قزوین - رشت تصریح کرد: ۱۱ کیلومتر از این آزاد‌راه باقی مانده و گفته شد ۸۰ میلیارد هزینه دارد که بعدها ۱۰۰ میلیارد تومان و ۶ ماه قبل ۴۵۰ میلیارد برآورد شد و هفته قبل نیز برآورد اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومانی شد و همچنین آزادراه تهران - شمال برآورد اولیه احداث ۵۰۰ میلیارد تومان بود که اکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده اما باز هم ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و این خسارت‌ها را چه کسی باید پاسخگو باشد و جبران کند.

به گفته لاهوتی بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌ها ۴۰ درصد اعتبار طرح‌های عمرانی بابت خسارت تأخیر پرداخت می‌شود و در یک دوره ۱۰ ساله نزدیک به ۶۳ هزار میلیارد تومان در این راستا پرداخت شد یعنی بودجه عمرانی ۴ سال کشور بابت خسارت تأخیر داده شده است.

وی افزود: دولت در مجلس باید برای رهایی از این بخش تصمیم منطقی بگیرند و در صورتی که رفتارها احساسی باشد و بر اساس افکار عمومی تصمیم‌گیری شود هزینه به کشور تحمیل می‌شود.

/خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••