اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۸:۰۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۲۴
اذان مغرب ۱۹:۰۴:۲۱
طلوع آفتاب ۰۵:۲۰:۰۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۵:۱۹
نیمه شب ۲۳:۱۷:۱۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ - ۱۲:۰۷
اخبار ویژه روزنامه کیهان

موضع صریح یک اصلاح‌طلب علیه فتنه‌گران

سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، ضمن اینکه از انجمن‌های اسلامی دانشجویان خواست شعبه احزاب در دانشگاه نباشند و موازین اسلامی را مراعات کنند، گفت: حمایت از لبنان، فلسطین، غزه و سوریه برای ما حیاتی است.

موضع صریح یک اصلاح‌طلب علیه فتنه‌گران

به گزارش « سراج24»، روزنامه کیهان امروز دوشنبه 19/12/92در بخش اخبار ویژه خود نوشت:

 

*250 هزار میلیارد تومانی که نظام نگذاشت فامیلی شود

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد می‌گوید: کسی نمی‌تواند سند بیاورد که ما یک بار هم کوچک‌ترین استفاده انتخاباتی از این دانشگاه کردیم و بنای این کار را نداریم.

هاشمی رفسنجانی که در نشست دست‌اندرکاران علوم پزشکی دانشگاه آزاد سخن می‌گفت، افزود: ما در ابتدا اساسنامه دانشگاه آزاد را با اقتباس از اساسنامه حسینیه ارشاد در زمان شاه نوشتیم. در زمان شاه اساسنامه حسینیه ارشاد خیلی محکم نوشته شده بود تا رژیم شاه نتواند آن را تصرف کند؛ ما هم همان‌گونه عمل کردیم، اما نمی‌دانستیم نظام ما قوی‌تر از زمان شاه است و آن را تصرف می‌کند.

این اظهارات در حالی است که مهدی هاشمی با سوء استفاده از امکانات دانشگاه آزاد، این امکانات را در اختیار بازی‌های انتخاباتی و فراتر از آن رفتارهای ساختارشکنانه قرار داد که عملکرد سایت جمهوریت -وابسته به دانشگاه آزاد- یکی از این موارد است؛ بنابر اظهارات حمزه کرمی (از دستیاران مهدی هاشمی در سایت جمهوریت و مدیر کل سیاسی در دفتر رئیس جمهور در دولت سازندگی) مهدی هاشمی همچنین بارها اقدام به پولشویی‌هایی میلیاردی کرده است.

در همین حال خبرگزاری تسنیم، ضمن انتشار اسنادی به صورت جلسه مسئولان دانشگاه آزاد استناد کرد که طی آن حسین امیدوار، مشاور عبدالله جاسبی و مدیر کل وقت تشکل‌های سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد، از اساتید و دانشجویان و تشکل‌های این دانشگاه می‌خواهد که در انتخابات 88 از میرحسین موسوی حمایت کنند و با ستادهای انتخاباتی وی همکاری نمایند.

در عین حال درباره اظهارات کنایه‌آمیز آقای هاشمی درباره تغییر اساسنامه این دانشگاه از سوی نظام نیز باید گفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در اقدامی قانونی و با اصلاح اساسنامه، جلوی فامیلی و اختصاصی شدن اموال 250 هزار میلیارد تومانی دانشگاه آزاد به بهانه وقف را گرفت چرا که مایملک این دانشگاه عمومی است و اختصاص به خاندان و فامیل خاصی ندارد.

 

*موضع صریح یک اصلاح‌طلب علیه فتنه‌گران و پادوهای مشارکت

سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، از انجمن‌های اسلامی دانشجویان خواست شعبه احزاب در دانشگاه نباشند و موازین اسلامی را مراعات کنند؛ وی همچنین تصریح کرد حمایت از لبنان و فلسطین و غزه و سوریه  برای ما حیاتی است.

مواضع این روحانی اصلاح‌طلب از آن جهت حائز اهمیت است که افراطیون حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) پس از پیوند با گروهک‌هایی نظیر نهضت‌آزادی، از یک سو برخی انجمن‌های اسلامی دانشجویان و دفتر تحکیم را تبدیل به ادامه قدرت خود کردند و از سوی دیگر به ترویج سکولاریسم در دانشگاه پرداختند. شعار نه غزه نه لبنان نیز شعار فتنه‌گران در فتنه و آشوب 88 بود.

سیدهادی خامنه‌ای در دیدار با گروهی موسوم به «شوراهای احیای انجمن اسلامی دانشجویان» اظهار داشت: متأسفانه برخی حرکت‌ها آسیب‌هایی ایجاد کرد. به برخی از اصول و شئونات اسلامی بی‌توجهی شد؛ حتی جایی به صراحت گفته شد « برای فعالیت در انجمن اسلامی، نیاز نیست حتماً مسلمان باشیم».

وی همچنین درباره سیاسی بودن دانشجویان می‌گوید: فعالیت دانشجویی نمی‌تواند سیاسی نباشد، اما مهم‌ترین نکته این است که شعبه احزاب خارج از دانشگاه نباشد. حضور افراد حزبی نشان‌دار از تشکل‌های خاص، می‌تواند مشکل‌ساز باشد. البته من به شخصه مخالف این کار نیستم اما این اتفاق، تیغ دو دمه است. اگر نمایندگان اصلاحات در دانشگاه حضور داشته باشند، بهانه به دست احزاب دیگر می‌دهد تا آنها هم حضور پیدا کنند. تفکر سیاسی و تشکیلاتی را در خود پرورش دهید. موازین اسلامی را رعایت کنید، چرا حجاب دوستان باید به گونه‌ای باشد که بتوان از آن ایراد گرفت؟

وی درباره سیاست خارجی نیز گفت: من معتقدم وظیفه هر دولتی در ایران این است که به لبنان و فلسطین، غزه و سوریه کمک کند. حمایت از آنها برای ما حیاتی است. اگر به همبستگی اسلامی و انسانی هم، کسی معتقد نباشد ولی برای حفظ امنیت خود باید از آنان حمایت کنیم.

در دوره رژیم پهلوی، یهودی‌ها در ایران بسیار فعال بودند، در سیاست و اقتصاد و حتی در بخش آموزش ما حضور داشتند، تعدادی از نخست‌وزیران ما بهایی بودند و بسیاری از حوزه‌های اقتصادی، مثل دارو، لاستیک، قماش، کشاورزی مدرن، صنعت و... حضور داشتند؛ بحث فلسطین برای نظام ما یک مسئله  اساسی است؛ از همان آغاز فعالیت انقلاب در سال 41، امام درباره اسرائیل صحبت کرد. باید عمیق بود و نباید بی‌مطالعه و احساساتی تحت تأثیر قرار گرفت؛ امروزه یکی از خط قرمزهای توده مردم ما، بحث اسرائیل است.

 

*توقع 150 میلیون دلاری مرعشی از وزیر اقتصاد دولت اصلاحات

طهماسب مظاهری وزیر اقتصاد در دولت دوم اصلاحات خاطره جالبی از حمله باج‌خواهانه و عقب‌نشینی «حسین مرعشی» عضو ارشد حزب کارگزاران تعریف می‌کند.

وی می‌گوید: یک روز در حین برگزاری جلسه هیأت دولت، به بنده پیغام دادند که چند دقیقه بیایید بیرون، با شما کار دارند. پرسیدم چه کسی کار دارد؟ گفتند آقای مرعشی که در آن زمان نماینده مجلس بود. بحث جلسه دولت به نوعی بود که نباید جلسه را ترک کنم. پیغام دادم که الان نمی‌توانم از جلسه بیام بیرون. بعد از جلسه (ظهر) همدیگر را می‌بینیم. متعاقب آن دیدم یک برگ کاغذ از خارج جلسه به داخل آوردند و روی آن امضای تعدادی از اعضای دولت را جمع می‌کنند.

مظاهری می‌افزاید: دیدم صورتجلسه هیأت‌امنای حساب ذخیره ارزی است و رقمی حدود 150 میلیون دلار ارز برای خرید 3 هواپیما تخصیص داده شده است. از آقای شیبانی (رئیس بانک مرکزی)  پرسیدم شما در جریان این موضوع هستید؟ پاسخ ایشان منفی بود. پرسیدم چرا امضا کردید؟ ایشان گفتند که چون آقای مرعشی دنبال اون هستند و بقیه هم امضا کرده‌اند؛ به آقای شیبانی گفتم این مصوبه 3 تا ایراد اساسی دارد؛  اول اینکه مراحل کارشناسی آن در دبیرخانه حساب ذخیره ارزی را طی نکرده و یک راست آمده‌اند امضای اعضا را بگیرند.

دوم اینکه دستگاه مربوطه و بانک عامل هیچکدام برای اخذ این اعتبار نیامده‌اند و آقای مرعشی که نماینده مجلس هستند آمده‌اند این مصوبه را بگیرند؛ معلوم نیست ایشان چه مسئولیتی در این مصوبه دارند؛ سوم اینکه این اعتبار برای خرید 4 هوایپمای دست دوم با عمر حدود 15 سال تقاضا شده، در حالیکه رقم مندرج در این مصوبه قیمت 4 هواپیمای تقریباً نو است.

به گزارش جهان‌نیوز، مظاهری در ادامه روایت ماجرا می‌گوید: آقای شیبانی تصمیم گرفت امضای خود را خط بزند. به ایشان توصیه کردم به جای خط زدن، بالای امضای خود یک توضیح بدهند که این مصوبه باید به کمیسیون حساب ارزی ارجاع و پس از بررسی کارشناسی در هیات امنا مطرح شود. آقای شیبانی این را نوشتند. بنده هم جمله‌ای به همان مضمون در روی مصوبه نوشتم و کاغذ را فرستادم بیرون. بعد از چند دقیقه آقای شیبانی را به بیرون جلسه دعوت کردند. ایشان رفت و وقتی برگشت، گفت که آقای مرعشی توضیح داد که این هواپیماها تقریبا نو هستند، ولی ما کلک زده‌ایم و در مصوبه نوشته‌ایم که تولید 15 سال پیش هستند تا مشمول تحریم نشود و بتوانیم هواپیمای تقریبا نو را بخریم!!

به آقای شیبانی گفتم این اصلاً مقدور نیست. هر هواپیما که از کارخانه بیرون می‌آید، از لحظه اول همه مشخصاتش ثبت می‌شود. هر پروازی که انجام می‌دهد و هر قطعه‌اش که عوض می‌شود، به هر فرودگاهی که پرواز می‌کند، ثبت می‌شود. در هر پرواز هم‌نام  و مشخصات خلبان و کمک خلبانش ثبت می‌شود. اصلاً نمی‌توان تصور کرد که یک هواپیمای 2 ساله را به عنوان هواپیمای 15 ساله بخریم. جلسه که به اتمام رسید، آقای مهدی کرباسیان (معاون کل) و آقای مستخدمین حسینی (معاون امور مجلس) سراسیمه به دفتر آمدند و گفتند چه کار کرده‌ای؟ گفتم هیچی جلسه دولت بودم تمام شد، آمدم دفتر.

مظاهری ادامه می‌دهد: گفتند آقای مرعشی توی مجلس یک متن استیضاح نوشته و بیش از 15 امضا جمع کرده و به مجلس تقدیم کرده و پیغام داده که اگر مصوبه را همانطور که خواسته بودیم امضا کند، استیضاح را پس می‌گیرم، اگر نه آن را به جریان می‌گذارم. داستان را تعریف کردم. به آقای کرباسیان گفتم به آقای مرعشی بگو که این فرصت خوبی است که موضوع را در جلسه علنی مجلس که به صورت مستقیم و زنده پخش می‌شود مورد بحث قرار دهیم.

من از این استیضاح استقبال می‌کنم فقط بدانید که وقتی  موضوع مطرح شود، من همه مطالب را کامل و بدون کم و کاست برای مردم و نمایندگان مردم توضیح می‌دهم به دوستان و هم‌حزبی‌های خود بگو که بدانند و بعدا گله نکنند که چرا همه توضیحات را دادی؟ آقای کرباسیان این پیغام را به آقای مرعشی رساند. نیم‌ساعت  بعد خبر آمد که استیضاح را پس گرفته‌اند.

مظاهری در پایان می‌گوید: چند ماه بعد از آقای عرب‌نژاد، مدیر عامل هواپیمایی ماهان شنیدم که می‌گفت آن روز  ایشان نماینده ماهان  نبود و خودشان گفته بودند که این کاغذها را امضا کنید به من بدهید، می‌روم این ارز را می‌گیرم و برایتان می‌آورم.

 

*وزیر ارشاد در عمل جبران کند

وزیر ارشاد لبیک به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ را با رویکرد عملی نشان دهد.

سایت خبری دانا با مرور برخی مواضع ناپخته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند ماه گذشته نوشت: هر چند علی جنتی در پاسخ به بیانات رهبر معظم انقلاب، از رهنمودهای ایشان تشکر کرده‌اند اما باید توجه داشته باشیم که لبیک صرفاً با بیان، عملی نمی‌شود و باید در مسیر این بیانات حرکت کرد.

دانا می‌افزاید: علی جنتی زمان کوتاهی پس از اخذ رأی اعتماد اظهار داشت «امیدواریم بتوانیم در وزارت ارشاد ادامه‌دهنده راهی باشیم که سیدمحمد خاتمی آغاز کرد»! وی همچنین در 30 مهرماه خوانندگی زنان را بدون اشکال دانست و گفت «طبق نظر مراجع اگر صدای تک‌خوان‌ها موجب مفسده نباشد ایرادی ندارد و برخی از مراجع در این باره چنین نظری دارند.»

وی در ادامه در پاسخ به توقیف روزنامه بهار گفت «روزنامه بهار اشتباه کرده بود اما نباید توقیف می‌شد.» این در حالی بود که «روزنامه بهار با انتشار مقاله‌ای توهین‌آمیز با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» به دستور مراجع قضایی توقیف شده بود.

اظهارات ضدفرهنگی جنتی پایان نداشت و وی در برنامه‌های دیگر از رفع فیلتر شدن فیس‌بوک خبر می‌داد؛ فیس‌بوکی که در فتنه 88 به مکانی برای جولان ضدانقلاب و معاند با نظام در کشور تبدیل شده بود و افراد زیادی از طریق این شبکه اجتماعی به گسترش این فتنه در کشور دامن می‌زدند.

جنتی در نهایت در 17 دی 1392 برای پاسخ به سؤال نمایندگان در مجلس حضور یافت، اما پاسخ‌های وی مورد قبول نمایندگان واقع نشد و در نهایت با کسب 105 رأی موافق، 97 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع از مجموع 224 رأی مأخوذه اولین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد.

یادآور می‌شود رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در دیدار اعضای مجلس خبرگان فرمودند: «یک مسئله هم مسئله فرهنگ است؛ که آقایان هم حالا معلوم شد که نگرانی دارید، بنده هم نگرانم. مسئله فرهنگ، مسئله مهمی است. اساس این ایستادگی، این حرکت و در نهایت انشاالله پیروزی، بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی است و تقویت جناح فرهنگی مومن، تقویت این نهال‌هایی که روییده است در عرصه فرهنگ؛ بحمدالله جوان‌های مومن خوبی داریم در عرصه فرهنگ و هنر؛ فعالیت کردند، کار کردند؛ حالا بعضی جوانند، بعضی دوره جوانی را هم گذرانده‌اند، ما عامل فرهنگی کم نداریم.

ما حتماً در مسئله فرهنگ (باید توجه کنیم)، دولت محترم هم باید توجه کند، دیگران هم توجه کنند؛ بنده هم در این نگرانی با شما سهیم هستم و امیدوارم که مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند که چه می‌کنند. با مسائل فرهنگی شوخی نمی‌شود کرد، بی‌ملاحظگی نمی‌شود کرد؛ اگر چنانچه یک رخنه فرهنگی به وجود آمد، مثل رخنه‌های اقتصادی نیست که بشود جمع کرد، پول جمع کرد یا سبد کالا داد یا یارانه نقدی داد؛ این جوری نیست، به این آسانی دیگر قابل ترمیم نخواهد بود، مشکلات زیادی دارد.»
 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••