اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ - ۰۰:۴۱

توهین به ایرانیان و باورهای اسلامی روی صحنه اپرای فرانسوی

یک باله –اپرای قرن هجدهمی با هدف تمسخر باورهای اسلامی و ایرانی به تازگی به زبان فرانسوی در این کشور روی صحنه رفته و قرارست در آینده راهی بریتانیا نیز بشود.

توهین به ایرانیان و باورهای اسلامی روی صحنه اپرای فرانسوی

به گزارش « سراج24 » به نقل از نوول ابزرواتوار، یک اپرای فرانسوی به شدیدترین وجهی باورهای اسلامی را زیر سوال برده است. این اپرا که برمبنای یک اپرا-باله قرن هجدهمی با عنوان «شجاعان هندی» نوشته رومئو ساخته شده در پرده سوم که می‌خواهد قوانین ایران را زیر سوال ببرد با اعتراض تماشاگران در اجرای اولش در تولوز روبه رو شد.

این اپرا که قرار است در تاریخ ششم مارس راهی بریتانیا شود و در باربیکن هال به نمایش درآید، با هدف نمایش اسلام به عنوان یک باور زورگو و ستمکار طراحی شده است.

این نمایش که در چهار پرده و یک پیش درآمد تنظیم شده از ترکیب بازیگران عریان و پوشیده است، قصد دارد باورهای اسلامی و اخلاقی را زیر سوال ببرد.

این اپرا که اولین بار در سال 1735 روی صحنه رفت، بخشی از شخصیت هایش را در قالب ایرانیانی تصویر کرده که با هر نوع آزادی مخالف هستند.

این نمایش که لورا اسکوزی آن را با چاشنی کمدی به روی صحنه برده و بخش هایی را نیز در قالب درام خلق کرده، در پرده اول امپراتوی عثمانی، در پرده دوم سلطنت در پرو، در پرده سوم ایران دوران افشاریان و در پرده چهارم جنگل های وحشی آمریکای شمالی را تصویر می کند.

سازندگان این نمایش در بخش مربوط به ایران تلاش دارند تا با یادآوری مسایل ساخته ذهن خودشان درباره ایران امروز افرادی را با کت و شلوار و عینک سیاه مجسم کنند که با شتر در حال رفت و آمد هستند. موذن در این نمایش به عنوان فردی تصویر شده که در جلوی صحنه فریاد می‌زند و در عین حال فردی بسیار غیراخلاقی نیز هست.

این نمایش که یک بار دیگر در سال 2013 در تولوز فرانسه به صحنه رفته بود، اکنون در بردو در حال اجراست و پس از آن قرار است در نورنبرگ و سپس در لندن روی صحنه برود./مهر

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••