اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۲:۰۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۵۳
طلوع آفتاب ۰۵:۱۵:۲۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۸:۴۱
نیمه شب ۲۳:۱۵:۵۴
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۱۲/۰۸ - ۱۳:۵۱

سایه وحشت بر سر صهیونیست ها ؛ حزب الله هنوز تسویه حساب نکرده است

دو روز پس از تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به یکی از مواضع حزب الله، رسانه های صهیونیست به جدی بودن حزب الله در گرفتن انتقام از تل آویو اشاره کردند و اعلام آماده باش به ارتش این رژیم مهر تاییدی بر وحشت اشغالگران قدس است.

 سایه وحشت بر سر صهیونیست ها ؛ حزب الله هنوز تسویه حساب نکرده است

به گزارش « سراج24» حزب الله در بیانیه ای تاکید کرده است تجاوز رژیم صهیونیستی به بقاع، قطعا با پاسخ مقاومت روبرو خواهد شد و مقاومت زمان و مکان مناسب برای پاسخ خود را انتخاب خواهد کرد.

شامگاه دوشنبه 24 فوریه، جنگنده های رژیم صهیونیستی یک موضع حزب الله را در مرز سوریه و لبنان در نزدیکی منطقه جنتا در بقاع بمباران کردند. این تجاوز تنها خسارت های مادی به این موضع وارد کرد.

حزب الله به سه نکته اساسی در خصوص تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی اشاره کرده که شامل :

- اینکه برخی رسانه ها از حمله به مواضع توپخانه ای یا موشکی یا شهادت مبارزان حرف زده اند، هیچ پایه و اساسی ندارد.

- این تجاوز جدید تنها تجاوز به مقاومت نیست بلکه تجاوز آشکار به لبنان و حاکمیت و خاک آن هم به شمار می رود و بار دیگر ماهیت تجاوزکارانه صهیونیست ها را مورد تاکید قرار می دهد و مستلزم موضع صریح و واضحی از سوی همگان است.

- قطعا این تجاوز اسرائیل بی پاسخ نخواهد ماند و مقاومت زمان و مکان مناسب برای دادن پاسخ و نیز وسیله مناسب برای این پاسخ را انتخاب خواهد کرد.
حزب الله در لبنان تنها نیست

تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به یکی از مواضع حزب الله درمرز لبنان و سوریه با واکنش میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان روبرو شده و وی از جبران باسیل وزیر خارجه این کشور خواسته است شکواییه ای را علیه رژیم صهیونیستی تقدیم شورای امنیت کند.

میشل سلیمان پس از آنکه، ولید سلمان رئیس ستاد مشترک ارتش لبنان، اطلاعاتی را از تجاوز هوایی اسرائیل در اختیارش قرار دادند، از جبران باسیل وزیر خارجه لبنان خواست تمام اطلاعات موجود در خصوص این تجاوز را برای ارائه شکایت به شورای  امنیت بر ضد تل آویو جمع آوری کند.

اقدام ماجراجویانه اخیر رژیم صهیونیستی نقض مجدد قطعنامه 1701 شورای  امنیت به شمار می رود که میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان هم به اشاره کرده است.

نقض مستمر قطعنامه 1701 شورای امنیت از سوی رژیم صهیونیستی در حالی همچنان ادامه دارد که با وجود گذشت حدود هشت سال از تصویب آن، هیچ اقدام قاطعانه از سوی جامعه بین المللی برای توقف تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی انجام نشده و با وجود شکایت های پیاپی دولت لبنان، سازمان ملل متحد و شورای امنیت به خاطر سیطره حامیان رژیم صهیونیستی همچنان در قبال تجاوزات این رژیم سکوت کرده اند.

اذعان رسانه های صهیونیست به جدی بودن حزب الله در گرفتن انتقام از تل آویو

عاموس هرئیل نویسنده نظامی روزنامه هاآرتض درمطلبی اذعان کرده است حزب الله در مقابل فعالیت های نظامی اسرائیل علیه لبنان سکوت نخواهد کرد و منتظر فرصت مناسبی برای این پاسخ می گردد.

عاموس هرئیل اذعان می کند که بی ثباتی مستمر در مرزهای شمالی سبب می شود تا اسرائیل بهای سنگینی پرداخت کند.

به گفته وی، حزب الله هنوز در خصوص عماد مغنیه، حوادث جنگ  دوم لبنان و ترور حسان اللقیس از مسئولان ارشد خود با اسرائیل تسویه حساب نکرده است. و البته حمله هوایی اخیر هم به این فهرست اضافه می شود.

این تحلیلگر صهیونیست می گوید : "حسن نصرالله، انسان صبوری است و حمله انتقامجویانه ممکن است ... مسئولان اسرائیلی ارزیابی می کنند که حزب الله منتظر فرصت عملیاتی می گردد و درباره اینکه به دنبال این عملیات در طول مرزهای لبنان باشد، شک و تردید وجود دارد. پاسخ حزب الله ممکن است با حمله به  اهداف اسرائیلی در خارج یا شخصیت های اسرائیلی بلندپایه که همطراز عماد مغنیه باشد."

همین احتمال حملات تلافی جویانه حزب الله، موجی از نگرانی و وحشت را در میان صهیونیست ها به وجود آورده است و سبب شده است تا تدابیر امنیتی و حفاظتی در خصوص مقامات مهم رژیم صهیونیستی تشدید شود.

گزارش کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ارتش اسرائیل از ترس واکنش حزب الله به تجاوز اخیراین رژیم اعلام حالت آماده باش کرده است، مهر تاییدی بر روحیه متزلزل صهیونیست ها و نگرانی آنها از عواقب اقدامات ماجراجویانه شان به شمار می رود.

در اینکه رژیم صهیونیستی در پیشبرد سیاست های جنگ طلبانه خود در منطقه به ویژه علیه لبنان و مقاومت جدی است، شکی نیست که رسانه های مهم رژیم هم بر این مساله تاکید کرده اند.

روزنامه  معاریو نوشته است اسرائیل به سیاست خود در جلوگیری از دستیابی حزب الله به وسایل دفاعی ادامه خواهد داد .

این روزنامه سیاست آشکار رژیم صهیونیستی را جلوگیری از انتقال سلاح استراتژیک از سوریه به لبنان دانسته است.

معاریو نوشته است حمله منتسب به نیروی هوایی اسرائیل با آنچه بنی گانتس رئیس ستاد مشترک ارتش گفته است، همسو است مبنی بر اینکه اسرائیل به سیاست جلوگیری از تسلیح حزب الله به سلاح های دارای اهمیت استراتژیک ادامه خواهد داد.

این اظهارات و گزارش ها نشان می دهد که صهیونیست های اشغالگر همچنان حساب ویژه ای بر روی مقاومت لبنان باز کرده اند و البته از پاسخ های غافلگیرکننده حزب الله نماد مقاومت لبنان در هراس و وحشت به سر می برند.

روزنامه معاریو تاکید کرده است حزب الله قطعا پاسخ حمله اخیر را خواهد داد و همان طور که سید حسن نصرالله گفته است در زمان و مکان مناسبی دست به این اقدام خواهد زد و البته از ویژگی غافلگیرکنندگی هم برخوردار خواهد بود.

اما پرسشی که مطرح می شود و شاید خیلی از لبنانی ها هم دوست دارند، جامعه جهانی به آنها پاسخ دهد این است که آیا باید در مقابل تجاوزات مکرر رژیمی اشغالگر به حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان سکوت کرد و اگر شورای امنیت که مسئول حفظ امنیت در جهان به شمار می رود، به خاطر سیطره حامیان رژیم اشغالگر قدس، اقدام قاطعی برای بازداشتن رژیم از این تجاوزات و نقض قطعنامه ای که این شورا تصویب کرد، انجام نمی دهد، چه راهی در مقابل لبنانی ها وجود دارد تا مانع این تجاوزات شوند.

لبنانی ها می پرسند چطور رژیم صهیونیستی هر گاه بخواهد بدون هرگونه بازخواستی از سوی مسئولان حفظ امنیت و ثبات در جهان به راحتی به حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان تجاوز می کند، اما لبنانی ها باید از حق مشروع پاسخ به تجاوز محروم باشند.

وقتی کشورهایی همچون آمریکا به عنوان حامی قدرتمند رژیم صهیونیستی در برابر تقویت ارتش لبنان و تجهیز آن به سلاح های بازدارنده و پیشرفته سنگ اندازی می کنند و ارتش لبنان توانایی حتی دادن هشدار به جنگنده های رژیم صهیونیستی را ندارد و از قدرت هوایی بازدارنده برخوردار نیست، آیا لبنانی ها نباید به دنبال گزینه ها و راهکارهای دیگری برای تقویت قدرت بازدارندگی کشورشان برای دفع هر گونه تجاوز رژیمی باشند که نشان داده علاقه خاصی به ماجراجویی دارد و اطمینان هم دارد که هرگز به خاطراقدامات تجاوزکارانه اش بازخواست نمی شود، زیرا اساسا سازمان ها و مجامع بین المللی از زمانی که این غده سرطانی در منطقه خاورمیانه ظاهر شد، به سبب سیطره قدرت های سلطه گری که این رژیم را بر ملت های منطقه تحمیل کرده و سرزمین مردم فلسطین را هم غصب کردند، قادر به اتخاذ هیچ تصمیمی علیه این رژیم نبوده و حتی اگر قطعنامه و بیانیه ظاهری و غیر الزام آور هم بخواهد علیه آن تصویب شود، با دیوار بزرگی به نام "وتو" غیر قانونی حامیانش روبرو می شود و نتیجه این حمایت ها، ادامه اشغال سرزمین فلسطین و افزایش رنج و مصایب ملت فلسطین و آوارگی میلیون ها نفر از آن ها در کشورهای اطراف، ادامه اشغال بخش هایی از خاک لبنان و سوریه و تجاوزات مکرر به حاکمیت لبنان و تهدیدهای فزاینده علیه کشورهای مخالف این رژیم است.

اما در لبنان عاملی وجود داشته که توانسته است شوک بزرگی به رژیم صهیونیستی وارد کرده و در حالی که ارتش های کشورهای عربی نتوانستند ابهت و اقتدار شکست ناپذیری ارتش این رژیم را در هم بشکنند، این عامل توانست به اسطوره شکست ناپذیری ارتش اشغالگران قدس برای همیشه پایان دهد، آن هم در جنگی نابرابر که تمام دنیا و حتی سازمان های بین المللی و مدعیان دفاع از حقوق بشر هم پشت سر متجاوزان قرار داشت، این عامل، همان مقاومت است که اولین شوک بزرگ را در سال 2000 به رژیم صهیونیستی وارد کرد و آن را وادار به عقب نشینی تحقیرآمیز از جنوب لبنان کرد و ضربه سنگین تر را در سال 2006 در جنگ نابرابر به تل آویو وارد کرد که به افسانه شکست ناپذیری ارتشی پایان داد که طی چند دهه گذشته به قدرت خود در مقابل ارتش های عربی می بالید، اما رزمندگان بی ادعای حزب الله با تکیه بر ایمان و اراده و فداکاری های خود، سبب شدند تا ملت های عربی پس از سال ها تحقیر شدن به خاطر مواضع حاکمان سازشکار خود، به لطف پیروزی های حزب الله، احساس سربلندی و عزت کنند.

شکی نیست که حزب الله قوی و با اراده در کنار مردم و ارتش می تواند یک عامل بازدارنده قدرتمند ایجاد کند تا رژیم صهیونیستی را از دست زدن به هرگونه ماجراجویی جدید برحذر دارد.

ارتش، ملت و مقاومت معادله کارامدی را تشکیل می دهد که می تواند سوپاپ اطمینانی برای لبنان و البته عامل بازداشتن رژیم متجاوز صهیونیستی از ارتکاب هر گونه حماقت باشد.

تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه ای در لبنان بار دیگر اهمیت معادله سه گانه ارتش، ملت و مقاومت را مورد تاکید قرار می دهد.

لبنانی ها باید فارغ از دعواهای سیاسی و اختلاف نظرها در خصوص مسائل دفاعی با یکدیگر متحد باشند و این حقیقت را درک کنند که رژیم صهیونیستی، فقط دشمن مقاومت و حزب الله نیست، بلکه همه لبنانی ها اعم از مسیحی و اهل سنت و شیعه و تمام احزاب درمعرض تهدیدهای این رژیم هستند و حتی طیف هایی که مواضع محکمی علیه اشغالگران اتخاذ نمی کنند، در امان نیستند.

اتخاذ موضع قاطع از سوی لبنانی ها در مقابل رژیم صهیونیستی تنها با تکیه بر معادله ارتش، ملت و مقاومت ممکن است.

تنها جریانی که همچنان با این معادله کارامد مخالفت می کند، جریان 14 مارس است؛ این طیف باید بداند که تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی، نقض آشکار حاکمیت لبنان است و نباید فقط به عنوان حمله به مواضع مقاومت قلمداد شود، مقاومتی که خط مقدم دفاع از لبنان را تشکیل داده است.

احزاب و تشکل های طرفدار مقاومت تاکید می کنند تجاوز اخیر دلیل دیگری است که نشان می دهد دشمن صهیونیستی خطر و تهدید دائمی برای لبنان به شمار می رود و مستلزم موضع قاطع و تعیین کننده در مقابل این تجاوزات است.

لبنانی ها نباید تنها به ارائه شکایت از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل متحد و شورای امنیت بسنده کنند، بلکه باید درباره سه گانه " ارتش، ملت و مقاومت" اجماع داشته باشند، تا رژیم صهیونیستی بداند که این سه گانه، معادله بازدارنده قوی و در صحنه حاضر است، این گزینه ای است که لبنان علاوه بر سطح مردمی، باید همانند گذشته در سطح رسمی از طریق درج این معادله در بیانیه وزارتی انتخاب کند.

هر چند شکایت به مجامع بین المللی، اجتناب ناپذیر است، اما کافی نیست و آنچه از همه لبنانی ها انتظار می رود کنار گذاشتن دعواهای سیاسی و کشمکش بر  سر اصول بدیهی ملی و توافق سریع درباره بیانیه وزارتی است که دربرگیرنده معادله ارتش، ملت و مقاومت است و هر فرمول دیگری ناکارامد خواهد بود.

وزیر خارجه سابق لبنان گفته است امروز مقاومت خط مقدم دفاع از لبنان را در برابر طمع ورزی ها و تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی تشکیل می دهد و وظیفه همه لبنانی ها حمایت از این عامل بازدارنده قدرتمند است.

عدنان منصور تاکید کرده است تجاوز اخیر اسرائیل به یک موضع لبنانی، تنها مقدمه چینی برای تجاوز بزرگتر است که اسرائیل برای آن آماده می شود و از آنچه در سوریه رخ می دهد، و همچنین از فضاهایی که برخی در داخل لبنان برای برداشتن پوشش رسمی قانونی و شرعی از مقاومت تلاش می کنند، بهره می برد و از اقدامات علیه مقاومت و قرار دادن آن در فهرست تروریسم هم بهره برداری می کند.

به اعتقاد منصور، تجاوز اخیر اسرائیل به لبنان، بیش از هر زمان دیگری ضرورت حمایت از مقاومت و دفاع از آن را ضروری می کند که در کنار ارتش ملی، سوپاپ اطمینان و ضامن حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و مقابله با تجاوزگری احتمالی اسرائیل در آینده علیه لبنان و منطقه به شمار می رود.

اسامه سعد دبیرکل تشکل الناصری ابراز عقیده کرده است تجاوز اخیر اسرائیل نشان می دهد دشمن با تروریسم خود همچنان منطقه را تهدید می کند و این مرحله خطرناک مستلزم مقابله با آن چیزی است که رخ  می دهد. دشمن صهیونیستی یک لحظه آرام نمی نشیند و هر فرصتی را که برای تروریسم به دست آورد؛ غنیمت می شمارد؛ خواه تجاوز به سودان باشد یا لبنان یا سوریه.

اسرائیل دشمن متجاوز است و همه لبنانی ها باید در قبال آنچه رخ می دهد، هوشیار باشند و یکصدا و در یک صف واحد در مقابل تجاوزات اسرائیل بایستند.

وی خواستار تسریع در تصویب بیانیه وزارتی برای مقابله با چالش هایی شد که لبنان در معرض آن قرار دارد و در راس این چالش ها، ادامه تجاوزگری رژیم صهیونیستی به لبنان است و لزوم انتخاب مقاومت به عنوان یک گزینه مردمی ملی برای مقابله با تجاوزات مستمر به حاکمیت لبنان را ضروری می کند.

چالش دیگری که لبنان با آن روبرو است، افزایش موج تروریسم است که امنیت ملی را تهدید می کند و وظیفه همه گروه های سیاسی چه در داخل یا خارج دولت است که مسئولیت پذیر باشند و بر طرف هایی که از تروریست ها حمایت می کنند، فشار وارد کنند.

نکته مهم در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی این است که بنا به اعتراف محافل صهیونیستی، این حمله در راستای حمایت از گروه های مسلح در سوریه انجام شده است و دیدار آشکار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس از مجروحان وابسته به گروه های تروریستی، حجم بالای حمایت این رژیم از برهم زنندگان امنیت و ثبات سوریه را اثبات کرده است.

ادامه تجاوزات مستمر به لبنان، پایبندی به گزینه مقاومت را به عنوان یک گزینه اساسی برای مقابله با تجاوزگری صهیونیست ها ضروری کرده است و حمله هوایی اخیر به مثابه ورود آشکار رژیم صهیونیستی به خط جنگ در سوریه به شمار می رود.

اقدام ماجراجویانه اخیر رژیم صهیونیستی نشان می دهد که این رژیم درصدد فرسایشی کردن صحنه لبنان و متشنج کردن  اوضاع این کشور و همچنین سوریه در راستای کمک به گروه های تروریستی و  تشدید بحران و درگیری ها و فراهم کردن فرصت در مقابل گروه های تروریستی به منظور ادامه اجرای طرح ویران کردن هدفمند کشور سوریه برای خدمت به طرح های آمریکایی صهیونیستی و ارتجاع عرب به شمار می رود.

اکنون ماموریت و وظیفه ملی بزرگی بر عهده دولت لبنان است تا راهبرد دفاعی ملی را بر اساس معادله "ارتش، ملت و مقاومت" تدوین کند و بیانیه وزارتی دولت جدید هم مبتنی بر این معادله باشد، زیرا همانطور که نبیه بری رئیس پارلمان لبنان گفته است، بیانیه های نشست های سران و وزیران عرب همگی درباره مقاومت و حق لبنان در مقاومت علیه اشغالگران و تجاوزات مستمر اسرائیل با تمام وسایل مشروع اجماع دارند رژیمی که به گفته چاوز رئیس جهوری فقید ونزوئلا، بازوی کشنده آمریکا در اجرای سیاست های ویرانگر و جنگ طلبانه اش است.

تشکل نمایندگان بعلبک – الهرمل هم با اشاره به ادامه جنایات تروریسم بین المللی و تکفیری علیه لبنان با خودروهای مرگی که ملت این کشور با طوایف مختلف و ارتش را هدف قرار می دهد، خواستار مقابله با کسانی شد که به دنبال ویرانی لبنان و منطقه در راستای طرح آمریکایی صهیونیستی شد که مبتنی بر هرج و مرج ویرانگر با هدف بازداشتن مقاومت از دفاع از مسائل سرنوشت ساز امت اسلام است.

هر چند تشکیل دولت جدید با همکاری مثبت جریان حامی مقاومت و در راس آن، حزب الله، یک گام مهم در راستای حل مشکلات متعدد لبنان به ویژه در زمینه اقتصادی و معیشتی به شمار می رود، اما دغدغه مهم لبنانی ها، وجود سد محکم در برابر تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی است که در معادله ارتش، ملت و مقاومت، وجود دارد و به همین سبب دولت جدید مسئولیت تدوین طرح کاملی در تمام زمینه ها برای مقابله با تروریسم تکفیری و پیامدهایش از یک سو و رویارویی با تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به لبنان از سوی دیگر با تکیه صریح بر استفاده از امکانات ارتش، ملت و مقاومت در کنار تلاش برای استفاده از تمام امکانات موجود برای نجات اقتصاد و رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم برعهده دارد و هر گروه و جناحی که بر خلاف این رویکرد گام بردارد، در حقیقت به طرح ها و توطئه های دشمنان قسم خورده لبنان و پیشبرد آن کمک کرده و باید پاسخگوی تبعات خطرناک این رفتار خود در مقابل ملت لبنان باشند.

روابط برادرانه میان همه لبنانی ها اعم از شیعه و سنی و مسیحی می تواند عامل قدرت و پشتیبان مقاومنت در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی باشد و مردم نباید به کسانی که منافع شخصی و جناحی و حامیان خارجی خود را بر منافع ملی ترجیح می دهند و در راستای تفرقه و ایجاد دودستگی و همچنین تضعیف عناصر قدرت و بازدارندگی لبنان گام برمی دارند، فشار وارد کنند تا به این رفتار و رویه اشتباه و پرهزینه خود برای لبنان پایان دهند و مانع تصویب بیانیه وزارتی با تکیه بر معادله "ارتش، ملت و مقاومت" نشوند که این معادله تنها عاملی است که سبب می شود رژیم صهیونیستی پیش از ارتکاب هرگونه حماقتی، بارها به عواقب خطرناک آن بیندیشد و از دست زدن به ماجراجویی های جدید علیه لبنان برحذر باشد و گروه های تروریستی تکفیری هم به این حقیقت پی ببرند که لبنانی ها یکصدا و متحد در مقابل آنها خواهند ایستاد و اجازه تحقق رویاهای صهیونیست ها و حامیانشان را از طریق این گروه های فتنه گر نخواهند داد./تسنیم

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••