به گزارش سراج24 به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی طی سخنانی در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل مدارک و اسناد رسمی، بر لزوم ایجاد سیستم جامع و حاکم که دارای اشراف کامل بر موضوعات پیشگیری و مقابله با جعل مدارک و اسناد رسمی باشد تأکید کرد.
وی در این رابطه گفت: به جهت تکرار تغییر اسناد و عدم ثبت هویت اسناد و استانداردسازی نامناسب باید تمهیداتی کارشناسانه برای ثبت هرگونه تغییرات هویتی و اسناد لحاظ شود.
وزیر کشور در این جلسه از کلیه دستگاهها، نهادها و سازمانهای طراح و تولید کننده اسناد و مدارک پایه و مهم خواست تا قبل از انجام مراحل طراحی یا تغییر در چرخه فیزیکی و نرمافزاری اسناد پایه و مهم و تدوین دستورالعملهای مربوطه با هدف اقدام متمرکز و پیشگیری از جزیرهای عمل کردن دستگاهها در انجام آسیبشناسی و رفع تهدیدات و آسیبپذیری اسناد، هماهنگی لازم را با دبیرخانه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل مدارک و اسناد به منظور اخذ تأییدیه مقاومت اسناد به عمل آورند.
رحمانی فضلی ادامه داد: به منظور افزایش ضریب ایمنی و مقاومت مدارک و اسناد در برابر جعل، رویههای تدوین شده توسط سازمان ملی استاندارد پس از تأیید ستاد پیشگیری و مقابله با جعل و تصویب آن در شورای عالی استاندارد ضروری است.
وی بر ضرورت تشکیل کمیته اطلاعرسانی ستاد پیشگیری و مقابله با جعل مدارک و اسناد رسمی برای تقویت آگاهسازی مردم تأکید کرد و گفت: کلیه دستگاهها نسبت به اطلاعرسانی در زمینه عملکرد صورت گرفته به منظور پیشگیری و مقابله با جعل مدارک و اسناد اقدامات لازم را انجام دهند.
وزیر کشور تاکید کرد: یکی از اساسیترین گامهای تحقق دولت الکترونیک، تهیه آرشیو الکترونیکی اسناد است که این امر موجب کاهش جعل اسناد خواهد بود و باید با هدف کاهش اسناد کاغذی در گردش صورت پذیرد.
رحمانی فضلی، تغییر روشهای سنتی احراز هویت و مالکیت در پیشخوانهای مهم و همچنین افزایش سطح اقدامات نظارتی و کنترلی در دستگاههای تولیدکننده اسناد را با هدف پیشگیری از جعل مدارک و اسناد رسمی ضروری دانست و با اشاره به بخشنامهای از سوی معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیسجمهور، گفت: بر این اساس دورههای آشنایی با شیوهها و روشهای پیشگیری از جعل در عناوین و سرفصلهای آموزشی استخدامی بدو خدمت کارکنان و پیشخوانهای دستگاههای متولی تولید و صدور مدارک و اسناد پایه و مهم برگزار میشود.
وی بر تأثیر آموزش و توسعه فرهنگ برای مقابله با جعل اسناد تأکید کرد و افزود: در راستای رویکردها، راهبردها و سیاستهای موجود "کمیته معماری" بهرهبرداری از کارت هوشمند ملی به منظور تحلیل محتوای برنامهها و طراحی خطوط اصلی تشکیل شود.
بر اساس این گزارش، پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل مدارک و اسناد رسمی با حضور وزیر کشور، معاون امنیتی و انتظامی وزیر و معاونان سازمانها و وزارتخانههای عضو ستاد در محل وزارت کشور برگزار شد.
اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۲:۰۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۵۳
طلوع آفتاب ۰۵:۱۵:۲۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۸:۴۱
نیمه شب ۲۳:۱۵:۵۴
قیمت سکه و ارز
یادداشت
•••
•••
•••
•••
توئیت ها و ویراستی های برگزیده
•••
•••
•••
•••
•••
اخبار استانها
•••
•••
•••
•••
•••
وزیر کشور تاکید کرد
ضرورت تغییر روشهای سنتی احراز هویت و افزایش اقدامات نظارتی
وزیر کشور خواستار تغییر روشهای سنتی احراز هویت و افزایش سطح اقدامات نظارتی و کنترلی در دستگاههای تولیدکننده اسناد رسمی کشور شد.
نظرات کاربران
پربازدیدترین ها
•••
•••
•••
•••
•••
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••