اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ - ۱۹:۰۱
جواب دشمنان را با تقدم مدال طلا به رهبر نشان دادم

واکنش بانوی قهرمان ایرانی به کاریکاتوری که غربی‌ها علیه‌ وی کشیدند

روز سیزده آبان که مدال طلا گرفتم، روز مبارزه با استکبار جهانی بود و مدالم را تقدیم رهبرم کردم تا تمام کشورهای دنیا بدانند ما حامی دانش‌آموزان و دانشجویانی هستیم که ولایت و خط رهبری‌شان به دست حضرت امام خامنه‌ای است.

واکنش بانوی قهرمان ایرانی به کاریکاتوری که غربی‌ها علیه‌ وی کشیدند

به گزارش سراج24، مریم هاشمی قهرمان بیست و دو ساله کرمانشاهی ووشوی جهان در مسابقات مالزی که مدال طلای خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم کرد در گفتگو با سایت تابش کوثر گفت: در مسابقات جهانی دو مرتبه اعزام شدم؛ یکی درسال 2011 در کشور ترکیه در وزن منفی 65 کیلو گرم موفق به کسب مقام اول شدم و یکی هم در سال 2013 در کشور مالزی در وزن منفی 65 کیلوگرم مجددا موفق به کسب مقام اول شدم.

وی افزود: پنج سال است که ووشو کار می کنم و عضو تیم ملی هستم یعنی از اولین سالی که ووشو را شروع کردم، عضو تیم ملی شدم و من علاقه خیلی شدیدی به ورزش دارم و در رشته های کیک بوکس، بسکتبال، ووشو، راگبی، عضو تیم ملی بودم و در رشته دومیدانی و هندبال و بدمینتون هم در سطح استان فعالیت داشتم. در بین همه این رشته ها با توجه به یکسری از معیار ها ووشو را انتخاب کردم.

 

* از فروردین تا مرداد با دست شکسته تمریناتم را انجام دادم

قهرمان دو دوره از مسابقات ووشو جهان تشریح کرد: برای امسال تقریبا در دو وعده، حدود پنج ساعت در روز به مدت چهارده ماه تمرین کردم و در طی این چهارده ماه به خاطر اینکه استان خودم شرایط تمرینی مناسبی ندارد در یکی از شهرستان های اطراف کرمانشاه تمرین می کردم که شاید بگویم در هر ده روز یکبار من دو روز به خانه می امدم و مجددا به شهرستان بر می گشتم و شرایط واقعا خیلی سختی را پشت سر گذاشتم.

وی اظهار کرد: متاسفانه در ماه فروردین دستم از ناحیه ساعد دچار شکستگی شد و از فروردین تا مرداد با دست شکسته تمریناتم را انجام دادم. رشته ووشو یک رشته ای است که تمام بدن در تمرین درگیر است ولی من با توجه به هدفی که داشتم تمام سختی ها را تحمل کردم و خدا را شاکرم که خدا جواب زحمت هایم را به این قشنگی داد.

مریم هاشمی درباره اردوها و شرایط تیم ملی گفت: من بیش از این هیچ انتظاری از رئیس فدراسیون ندارم یعنی بهتر از این، هیچ شرایطی نمی تواند باشد که من بگویم ای کاش رئیس فدراسیون این کمبود را جبران می کرد واقعا از هر نظر برای ما هیچ چیزی کم نگذاشتند و سنگ تمام گذاشتند. انتخابی های ووشو، اردوهای تمرینی و مسابقات تدارکاتی هایی که در نظر می گیرند در زمان خودش برگزار می شود

وی در ادامه تصریح کرد: فقط یک مشکل است که از مدیریت دکتر علی نژاد نیست و آن اینکه اگر ما یک کم بودجه بیشتری داشتیم و می توانستند مسابقات تدارکاتی بیشتری برای ما در نظر بگیرند قطعا به پیشرفت خیلی کمک می کرد.

هاشمی با بیان اینکه امسال در بخش ساندا ایران و چین سه مدال کسب کردند، گفت: این خیلی مهم است که ما با چینی ها در بخش مبارزه مساوی شدیم در صورتی که در کشور چین 160 میلیون نفر فقط ووشو کار است (تقریبا دو برابر جمعیت کل ایران ) ولی دکتر علی نژاد با تدابیری که می اندیشند واقعا دارند فاصله رنکینگ طلا را با کشور چین کم می کنند.

 

* انتقاد قهرمان ووشو جهان از مسئولین استان کرمانشاه

مریم هاشمی با انتقاد از نبود امکانات لازم در استان کرمانشاه گفت: من زمانی که در استان خودم هستم، کل برنامه های تمرینی ام با خودم هست و فدراسیون هیچ دخالتی در این رابطه ندارد اما زمانی که من می روم و رقابت انتخابی ام را می دهم و عضوی از تیم ملی می شوم از آنجا به بعد فدراسیون پشتیبانی می کند و ما در خوابگاه آکادمی تیم ووشو هستیم و فدراسیون بر همه چیز مسلط است اما الان در استان کرمانشاه برای ما آکادمی ووشو ساختند که در بخش سانتیاگو یک فرش تالو و یک سکوی تالو نداریم و بچه ها روی تاتامی تمرین می کنند ما مربی و حریف تمرینی نداریم و من مجبور می شوم برای ادامه تمریناتم به شهرستان بروم.

وی افزود: من خوشحالم که در سطح جهان دو مرتبه موفق به کسب مقام شدم و در سطح کشور با دو طلای جهان رکورد دارم و چون تا الان هیچ کدام از بانوان استان کرمانشاه در سطح جهان مدال طلا را در هیچ رشته ای دریافت نکردند و در آقایان هم کسی دوتا طلای جهان ندارد، در استانم هم رکورد دارم اما با این اوصاف از این وضعیت بسیار ناراحتم که چرا باید در استان کرمانشاه اینجور شرایطی وجود داشته باشد

وی در ادامه تصریح کرد: از قدیم گفتند کرمانشاهی ها بچه های قوی هستند و کرمانشاه به شهر پلهوان پروری معروف است اما متاسفانه یکسری از مسئولین یک شرایطی را به وجود می آورند که بعضی از افراد اگر از خودشان پشتوانه ای نداشته باشند به طور ناخواسته ورزش را ترک می کنند. به خاطر اینکه پشتیبانی مالی و پشتیبانی امکانات و وسایل و تجهیزات ندارند مجبور می شوند ورزش قهرمانی را ترک کنند و این بسیار ناراحت کننده است که شاهد نمونه هایی از آن در طول این سال ها بوده ایم.

وی افزود: امیدوارم این موفقیتی که کسب کردم برای مسئولین عزیز تلنگری باشد. نمی گویم از نظر امکانات برایم شرایطی فراهم کنند ولی برای ورزش استان واقعا یکسری خدمات انجام بدهند. در رشته ووشو چند تا از بچه های ما مدال نقره و برنز مسابقات جوانان آسیایی و جهانی را داشتند ولی انقدر با این بچه ها از نظر امکانات و هزینه ها و از نظر پشتیبانی مالی کم لطفی بود که اصلا این بچه ها رشته را کنار گذاشتند.

 

* من در بدترین شرایط بهترین نتیجه را گرفتم/ روحیه و انگیزه حرف اول را در ورزش قهرمانی می زند

قهرمان دو دوره از مسابقات ووشو جهان در ادامه گفت: من اگر در استانم یک مربی و چهار تا حریف تمرینی داشتم هیچ احتیاجی نبود به دور از خانواده ام باشم. روحیه و انگیزه حرف اول را در ورزش قهرمانی می زند ولی من هیچ روحیه ای ندارم چون به دور از خانواده ام تمرین می کنم و نمی توانم به خاطر ورزشم خانواده را همراه خودم به شهرستان ببرم.چه خوب بود که این امکانات در استان خودم بود و من در کنار خانواده ام با روحیه و انگیزه بیشتری به تمریناتم ادامه می دادم و واقعا مزاحم دیگران نمی شدم

وی افزود: من الان تقریبا چهار سال است در منزل شخصی دوستم، خانم عزتی به سر می برم که ایشان در رقابت های جهانی جوانان نائب قهرمان جهان هستند. واقعا از خانواده ایشان تشکر می کنم که جز خوبی و لطف چیز دیگری برایم نگذاشتند اما خودم از اینکه باعث اذیت دیگران هستم واقعا ناراحتم و دوست دارم که مسئولین تدابیری بیندیشند که من در استان خودم باشم.من در بدترین شرایط بهترین نتیجه را گرفتم، از خدا می خواهم که کمک کند این مشکلات بر طرف شود

‌ مریم هاشمی قهرمان ووشوی جهان در مسابقات مالزی درباره سطح مسابقات گفت: در سری قبل 80 کشور شرکت کرده بودند و در این سری بیش از 85 کشور در این رقابت ها حضور داشتند و تمام رقبای اصلی ما مثل چین، ویتنام، ترکیه، روسیه، مصر، فیلیپین، کره، در این رقابت ها حضور داشتند و ما سه تا بانوی ایرانی با توجه به شرایط سختی که پشت سر گذاشتیم سه تا مدال طلا بدست آوردیم.

 

* رقابت های درون اردویی برای من بسیار سخت تر از رقابت های جهانی است

وی افزود: یک نکته قابل توجه است که در کشور ایران و چین آنقدر انتخابی های درون کشوری و درون اردویی سخت هست که هر کسی در کشور ایران و چین در وزن خودش به مسابقه برون مرزی اعزام بشود قطعا و بدون شک مدال طلا می گرفت. رقابت های درون اردویی برای من بسیار سخت تر از رقابت های جهانی است. من در ایران خانم هایی که مدال های طلای جهان و المپیک و آسیا را داشتند از پیش روی برداشتم و فکر نمی کنم پر افتخار تر از بازیکنانی که در اینجا شکست دادم در مسابقات جهانی شکست داده باشم.

 

* برای ما جای خوشحالی بیش از مدالمان داشت که از حجاب ما الگو برداری می کنند

هاشمی در ادامه گفت: زمانی که به کشور ترکیه برای مسابقات جهانی رفتم، دیدم که یکی دوتا از کشور ها با حجابی شبیه حجاب ایرانی ها رقابت می کنند و این برای من خیلی جالب بود و زمانی که از رئیس فدراسیون پرسیدم، ایشان در جواب گفتند: زمانی که ما با حجاب کامل در این رقابت ها حضور پیدا کردیم برای سایر کشور های الگویی شدیم و من به عنوان الگو برداری از کشورمان و تبلیغات حجاب و عفاف جمهوری اسلامی ایران از مقنعه های محجبه شما چند تا را می آورم و به کشور هایی که مایل به حجاب هستند مثل مصر و لبنان و ترکیه تقدیم می کنم.

وی افزود: من امسال دیدم که این کشور ها با حجاب اسلامی در این رقابت ها حضور پیدا کرده بودند و واقعا برای ما جای خوشحالی بیش از مدالمان داشت که از حجاب ما الگو برداری می کنند و با حجاب مثل حجاب ما در رقابت ها حضور پیدا می کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما به خاطر نوع پوششی که داشتیم، زمانی که داخل زمین مسابقه می رفتیم بدون استثناء همه ما را تشویق می کردند و یک جوی برای ما ایرانی ها بر سالن حاکم می شد و برای ما بسیار قشنگ و جذاب بود و قبل از بازی انگیزه ای می داد که قشنگ تر بازی کنیم.

قهرمان دو دوره از مسابقات ووشو جهان درباره برنامه خود گفت: پس از برگشت از مالزی چند روزی است که استراحت می کنم و انشاء الله از شنبه تمریناتم را مجدا شروع می کنم تا برای انتخابی های درون اردویی اینچئون کره جنوبی که در فروردین ماه هست، آماده شوم

وی در ادامه تشریح کرد: بازی های کره جنوبی در مهرماه است اما بازی اصلی من یا به عبارتی کره جنوبی من در ایران و در فروردین ماه هست که از خدا می خواهم کمکم کند مثل امسال موفق بشوم و شرایط تمرینی خوبی برایم پیش بیاید و آسیبی نبینم تا انشاء الله برای این دوره از مسابقات هم آماده و قوی تر از دوره گذشته ظاهر شوم.

 

* مگر در زندگی انسان از این موقعیت ها چند بار پیش می آید

مریم هاشمی در پاسخ به سوالی در زمینه نامه به رهبری گفت: زمانی که من به دیدار رهبری می روم، آنقدر جایگاه ایشان برای من والا و بالا و ارزشمند هست که آن لحظه همچنین چیزی به ذهنم نمی رسد و مگر در زندگی انسان از این موقعیت ها چند بار پیش می آید، احساسم در آن لحظه  احساسی واقعا غیر قابل وصف بود.

قهرمان دو دوره از مسابقات ووشو جهان درباره اهدای مدال خود به رهبر معظم انقلاب گفت: من یک سرباز کوچک بودم به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، با حجاب و با عفاف در این رقابت ها شرکت کردم، این سرباز کوچک وظیفه و خدمتش را به خوبی انجام داد و نتیجه کارش را تقدیم به فرمانده اش کرد، احساسی واقعا غیر قابل وصف بود این دومین پاییزی زندگی ام بود که به بهار تبدیل شد و من از خدا واقعا طلب دیدار مجدد ایشان را دارم.

وی در ادامه افزود: ما نماینده ای از طرف جمهوری اسلامی ایران هستیم و وقتی نتیجه می گیریم یعنی کل ایران این نتیجه را گرفتند، همه چیز دست به دست هم دادند تا آن پرچم به اهتزاز در بیاید و آن سرود ملی نواخته شود و همه از جایگاهشان بلند شوند. زمانی که سرود یک کشوری خوانده می شود هر کسی با هر مقامی که دارد به احترام آن پرچم از جایگاهش بلند می شود و این خیلی برای انسان غرور آفرین است

 

* تقدیم مدال من به رهبر معظم ا نقلاب یک مشت محکمی بر دهان دشمنان بود

قهرمان ووشوی جهان در مسابقات مالزی با توجه به خطاب رهبر معظم انقلاب به وی که گفتند: یکی از برنامه‌های ثابت جنگ روانی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، القای این ادعای نادرست است که نخبگان عرصه‌های مختلف با نظام اسلامی میانه‌ای ندارند که شما با اقدام خود، وابستگی به نظام اسلامی را از یک سکوی جهانی اعلام کردید،  گفت: تقدیم مدال من به رهبر معظم ا نقلاب یک مشت محکمی بر دهان دشمنان بود و من به عنوان یک نخبه ورزشی کشورم ارزنده ترین چیزی را که همین جهان دشمن به من داد (زیرا در مسابقات آمریکا و هزاران کشور دوست و دشمن هست ) زمانی که من با حجاب و عفاف می روم و این مدال طلا را بدست می آورم، بالاترین سکو را برای کشورم از چنگ آنها در می آورم و نتیجه مبارزه با آنها را به رهبرم تقدیم می کنم این خودش جواب حرف آنهاست.

وی افزود: از این گذشته ما در راهپیمایی شرکت می کنیم و شعار می دهیم. یک جاهایی هست که باید این شعار ها به عمل تبدیل شود و زمانی که من مدالم را بدست می آورم و به آقا تقدیم می کنم این شعار را در عمل اثبات می کنم یعنی من هم شعارش را دادم هم عمل کردم و این خودش جواب دشمنان بود.

وی تصریح کرد: روز سیزده آبان که من مدال طلا را گرفتم، روز مبارزه با استکبار جهانی بود و دلیل اصلی این که در همان جا این مدال را تقدیم کردم این بود که تمام کشور های دنیا بدانند ما حامی دانش آموزان و دانشجویانی هستیم که ولایت و خط رهبری شان به دست حضرت امام خامنه ای است.

 

* مگر می شود جواب نتیجه یک مدال قشنگ تر از این باشد

وی در ادامه گفت: در سال 2011 که من مدالم را به حضرت آقا تقدیم کردم، کشور های خارجی و بیگانه کاریکاتور هایی را از من کشیدند، برایم خیلی خوشحال کننده بود که آنها از من کاریکاتور کشیدند چون ذهنیت آنها دقیقا بر عکس ذهنیت رهبرم و کشورم است

هاشمی افزود: اگر من برای آنها یک کاریکاتورم ولی برای کشورم و در دل رهبرم یک سیمای آبرومندی دارم و این برای من کافی است

قهرمان ووشوی جهان در مسابقات مالزی با توجه به خطاب رهبر معظم انقلاب به وی که گفتند: خدا را بخاطر وجود جوانانی همانند شما شکر می‌کنم گفت: مگر می شود جواب نتیجه یک مدال قشنگ تر از این باشد که ولی فقیه و ولی امر مسلمین جهان، این جور نکته ای را به به یک جوان بگوید، به نظر شما انگیزه من چند هزار برابر می شود؟

 

* حجاب محدودیت نیست حجاب محبوبیت است

قهرمان دو دوره از مسابقات ووشو جهان گفت: به نظرم حجاب محدودیت نیست، حجاب محبوبیت است، حجاب عفت و اقتدار است، ما می گوییم حضرت فاطمه زهرا الگویمان است و با همین شعار پیش رفتیم، با همین حجاب در عرصه جهانی رفتیم و با کشور های بدون حجاب رقابت کردیم

وی افزود: اگر ما مانعی داشتیم چرا طلا گرفتیم، اگر ما مانعی داشتیم چرا سکوی اول برای ما بود، اتفاقا ما چون حجاب داشتیم و چون متوسل به ائمه خدا می شویم، پله هایی را که باید برای سکوی قهرمانی قدم برداریم خیلی کمتر و راحت تر بر می داریم.

 

* توصیه قهرمان ووشو جهان به جوانان

مریم هاشمی قهرمان دو دوره از مسابقات ووشو جهان در توصیه ای به جوانان گفت: توصیه ام به جوانان هم سن و سال خودم این است که واقعا هیچ کاری بدون نتیجه نخواهد بود،نه کار خوب و نه کار بد و یک ضرب المثل است که می گوید گر خواهی شوی خوش نویس هی بنویس و بنویس و بنویس یعنی انقدر تمرین کن در مسئله ای که می خواهی در آن موفق شوی که بالاخره به آن نتیجه مطلوبی که می خواهی برسی و این در بحث هنر و ورزش و درس و... است.

وی افزود: یعنی به آن چیزی که علاقه داری اگر با تمام وجود، اول از خدا بخواهی و خودت تلاش کنی واقعا به همان نتیجه ای که می خواهی می رسی و شاید حتی خدا بهترش را برایت در نظر می گیرد.من برای طلای جهان سختی کشیدم خدا زیباتر از طلا لحظه دیدار حضرت آقا را به من داد و من فکر می کنم که اینها همه لطف خداست.

وی در پایان با تشکر از کمک های خداوند متعال گفت: از سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه، رئیس فدراسیون ووشو جناب دکتر علی نژاد و از مشاورم جناب آقای گلزاری و از استاد عزتی و عبدی تشکر می کنم و همچنین از دکتر شریعتمداری از من تجلیل کردند که جا دارد من در همین جا از ایشان نهایت سپاس و تشکر را داشته باشم و خدا را شکر می کنم که نتیجه لطف ها و زحمت های‌شان من با یک مدال خوش رنگ گرفتم

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••