اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ - ۱۱:۵۴
نگاهی به فیلم های منتشر شده در شبکه خانگی

فیلمی که حتی تجاری هم نیست!

رژیم طلایی گویا قرار بوده به یک معزل اجتماعی(مهریه سنگین) بپردازد،اما این فیلم نه اجتماعی است و نه دغدغه اجتماعی دارد،بحران ایجاد شده بر اساس یک اتفاق غیر منطقی است

فیلمی که حتی تجاری هم نیست!
گروه فرهنگی «سراج24»‏: رژیم طلایی عنوان فیلم سینمایی است که چندی قبل راه به شبکه خانگی یافت و مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت.
 
رژِم طلایی که به کارگردانی سبحانی و تهیه کنندگی فرح بخش تولید شده است روایتی از زندگی زوجی است که بر اثر مهریه ای نامتعارف به مشکلات زیادی روبرو میشوند.
 
مهدی هاشمی و مریلا زارعی و امین حیایی با حضور در این فیلم فقط رنگ و لعابی به پوستر این فیلم داده اند درحالی که کل داستان از قصه گرفته تا مسائل فنی جذابیتی برای بیننده ندارد و به نوعی نه تنها فیلم طلایی نیست بلکه با استفاده از چهره های محبوب سینما نیز فروش چندانی نداشته است.
 
رضا سبحانی کارگردان فیلم سینمایی «رژیم طلایی» متولد 1334 در اهواز است که فعالیت هنری خود را در سال 1350 با سینمای آزاد اهواز آغاز کرد.
 
«کلاف فلز»، «نخل سوخته»، «دست‌ها» و «راهبان» از آثار فیلم‌های کوتاه و «خاک سرد»، «زیستن» و «رژیم طلایی» از فیلم‌های بلند رضا سبحانی محسوب می‌شوند.
 
نقطه عطف تجربیات وی فیلم مستند «کشتار» بود. این فیلم در نخستین جشنواره سینمایی بعد از انقلاب در سال 1360 به همراه دو فیلم دیگر جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.
 
رژیم طلایی گویا قرار بوده به یک معزل اجتماعی(مهریه سنگین) بپردازد،اما این فیلم نه اجتماعی است و نه دغدغه اجتماعی دارد،بحران ایجاد شده بر اساس یک اتفاق غیر منطقی است
 
فیلمساز برای خندان مخاطب خود به قدرت بازیگری مریلا زارعی و مهدی هاشمی متوصل می شود و سعی در ایجاد لحظه های خنده دار دارد نه موقعیت های خنده دار،از رقصیدن مهدی هاشمی با جوانان گرفته تا خنده های و ادا اطوارهای مریلا زارعی،که البته چون این لحظات به ظاهر کمیک عمق و منطق چندانی ندارد ،به بار نمی نشیند،رژیم طلایی را می توان یکی از بدترین کارها در کارنامه هنری مهدی هاشمی و مریلا زارعی دانست.
 
این فیلم که همزمان با اکران در سینما در شبکه خانگی هم منتشر شد نتوانست حداقل های جذب مخاطب را داشته باشد و در خاطر بیننده به عنوان فیلم طنز اجتماعی باقی بماند.
 
هزینه هایی که برای ساخت این قبیل فیلم ها انجام می شود را می توان با مدیریت و برنامه ریزی در راستای تولید فیلم های تاثیر گذار و مخاطب پسند هزینه کرد و خاموشی چراغ سینما ها را بار دیگر روشنی بخشید.
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••