اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۲:۰۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۵۳
طلوع آفتاب ۰۵:۱۵:۲۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۸:۴۱
نیمه شب ۲۳:۱۵:۵۴
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۲/۱۱/۲۲ - ۱۳:۰۰
تحولات غزه؛

بستری ۳۰۰۰ نظامی اسرائیلی در بخش روانپزشکی ارتش

منابع عبری زبان اعلام کردند که خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه، همزمان با برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی طرح پیشنهادی برای مبادله اسرا، مقابل مقر وزارت جنگ دست به تظاهرات زدند.

بستری ۳۰۰۰ نظامی اسرائیلی در بخش روانپزشکی ارتش

به گزارش سراج24؛ اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه گردهم آمدند تا تجاوزات نظامی آمریکا به نقاطی در عراق و سوریه را بررسی کنند. نماینده چین در سازمان ملل طی سخنرانی در این نشست گفت: «جامعه جهانی باید اقدامات نظامی آمریکا در منطقه (خاورمیانه) را محکوم کند».

وی با بیان اینکه حملات آمریکا به عراق و سوریه نقض فاحش حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور بود، تصریح کرد که این اقدامات باعث افزایش تنش‌ها در غرب آسیا می‌شود. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این دیپلمات چینی ضمن اشاره به ابراز مخالفت عراق و سوریه با حملات آمریکا، افزود: «دلیل اصلی تشدید تنش در خاورمیانه عدم اجرای آتش‌بس در غزه است».

در ادامه، نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت گفت: «حملات آمریکا و انگلیس به یمن تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است». طبق این گزارش، وی با بیان اینکه واشنگتن و لندن به نقض قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهند، توضیح داد: «آمریکا به دنبال راهکار برای مشکلات منطقه نیست، بلکه به دنبال کنترل آن است».

این دیپلمات روس اضافه کرد: «واشنگتن سیاست مخرب در خاورمیانه را ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند پیش از انتخابات ریاست جمهوری، برای خود اعتبار دست‌وپا کند». به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه حملات آمریکا و انگلیس به یمن تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، افزود: «هواپیماهای آمریکایی ۸۵ حمله به سوریه و عراق انجام دادند که باعث تلفات غیرنظامیان بسیاری شد».

بامداد شنبه، سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی آمریکا در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر، نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

اسکات رایتر در گفتگویی مفصل با "الجزیره نت" عنوان کرد که اسرائیل دریافته که استراتژی اتخاذ شده در غزه نتوانسته حماس را از نظر نظامی تضعیف کند، به همین خاطر در حال حذف اولویت‌های خود است. رایتر اظهار داشت که تل آویو در تمامی عرصه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی در این جنگ شکست خورده و خسارت‌های آن ادامه خواهد داشت.

وی در رابطه با جایگاه حماس در میان ملت فلسطین تاکید کرد که اگر امروز انتخابات در غزه، کرانه باختری و خارج از فلسطین برگزار شود، حماس پیروز خواهد شد، زیرا حماس تنها گروه فلسطینی است که خواستار تشکیل کشور فلسطین است و برای آن تلاش می‌کند.

این کارشناس آمریکایی در رابطه با آتش‌بس در غزه هم گفت این یک مسئله سیاسی است و زمانی محقق خواهد شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اکنون برای ادامه حیات سیاسی خود می‌جنگد، برکنار شود.

درخواست وزیر افراطی صهیونسیت برای ساخت ۷۰۰۰ واحد جدید در کرانه باختری / بیش از ۳۰۰۰ نظامی اسرائیلی در بخش روانپزشکی ارتش تحت درمان قرار گرفتند/ شرکت کشتیرانی بین‌المللی CMA CGM عبور کشتی‌های خود از باب المندب را به حالت تعلیق درآورده است+ عکس و فیلم

شهادت خبرنگار دیگر توسط صهیونیست‌ها

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت تاکید کرد که اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از کمیته نقشه‌کشی و ساخت و ساز این رژیم خواسته طرح ساخت ۷۰۰۰ واحد مسکونی جدید برای یهودیان در کرانه باختری را به تصویب برساند.

شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست مجددا مقابل گذرگاه نیتسانا در مرز بین فلسطین و مصر تجمع کرده و مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شدند. این اقدام شهرک‌نشینان اشغالگر بر خلاف تصمیمات اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه است که بر ضرورت ارسال فوری و بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید داشت.

منابع عبری زبان اعلام کردند که خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه، همزمان با برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی طرح پیشنهادی برای مبادله اسرا، مقابل مقر وزارت جنگ دست به تظاهرات زدند. صدها اسرائیلی با برپایی تظاهراتی در شهر تل آویو با شعار "وقت زیادی باقی نمانده است" خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شدند.

درخواست وزیر افراطی صهیونسیت برای ساخت ۷۰۰۰ واحد جدید در کرانه باختری / بیش از ۳۰۰۰ نظامی اسرائیلی در بخش روانپزشکی ارتش تحت درمان قرار گرفتند/ شرکت کشتیرانی بین‌المللی CMA CGM عبور کشتی‌های خود از باب المندب را به حالت تعلیق درآورده است+ عکس و فیلم

افزایش آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه

حمله موشکی گسترده از جنوب لبنان به شهرک کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز جمعه به شهر جنین در شمال کرانه باختری یورش بردند. در پی یورش اشغالگران اسرائیلی به این منطقه، مبارزان مقاومت با آن‌ها به مقابل برخواستند. منابع محلی از درگیری مسلحانه مقاومت با صهیونیست‌ها در این شهر خبر دادند.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز به شهرهای قلقیلیه و جنین در کرانه باختری یورش برده و با فلسطینیان درگیر شدند. منابع محلی اعلام کردند که در این حملات ۱۱ نفر در قلقیلیه و ۴ نفر هم در جنین توسط اشغالگران اسرائیلی بازداشت شدند.

باشگاه اسیر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ فلسطینی دیگر را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کرده است. این مرکز حقوقی اشاره کرد که در میان بازداشت شدگان یک زن، یک فرد مجروح و چند کودک نیز دیده می‌شوند.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند سامانه پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته پهپادی را که از نوار غزه وارد جنوب فلسطین اشغالی شده بود، رهگیری کرده است. همچنین منابع عبری زبان اعلام کردند دو موشک از جنوب لبنان به سمت یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

تلاش شهرک نشینان برای جلوگیری از ورود کمک های اولیه به غزه

منابع عبری زبان از حمله موشکی گسترده از جنوب لبنان به شهرک کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. این منابع از شلیک حداقل ۲۰ موشک به سمت کریات شمونا خبر دادند. منابع عبری زبان تاکید کردند که یکی از موشک‌ها مستقیما به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه جوره العقاد در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و آن را به آتش کشیده است.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی مجددا محوطه بیمارستان أمل در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کرده است. هلال احمر تاکید کرد که به دلیل ادامه محاصره بیمارستان أمل و عدم امکان انتقال بیماران کلیوی به بیمارستان‌های دیگر، این دسته از بیماران در معرض خطرات جدی قرار دارند.

آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه ۱۵۲ نفر از کارمندان این آژانس در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه تاکید کرد که در این حملات ۱۱۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۸ نفر هم زخمی شدند. شمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۲۷۱۳۱ نفر و شمار مجروحان نیز ۶۶۲۸۷ به رسیده است. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که نوز هزاران نفر دیگر زیر آوار یا مفقود هستند و هنوز اجساد آن‌ها بیرون کشیده نشده است.

انهدام ادوات ارتش رژیم صهیونیستی توسط نیروهای مقاومت

گروهان‌های قدس اعلام کرد در عملیاتی مشترک با همکاری گردان‌های شهید ابو علی مصطفی پایگاه نظامی اسرائیلی "فجه" در شرق غزه را با موشک‌های ۱۰۷ هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه اسرائیلی "رویسات العلم" در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است.

نیروهای العاصفه شاخه نظامی جنبش فتح اعلام کرد دو تانک مرکاوا و یک بولدوزر نظامی از نوع D۹ را در جنوب غرب خان یونس در جنوب نوار غزه با "آر پی جی" هدف قرار داده است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش و زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی در تماسی تلفنی به بررسی آخرین تحولات میدانی و سیاسی فلسطین به ویژه نبرد طوفان الاقصی پرداختند.

طرفین در این گفتگوی تلفنی طرح‌های پیشنهادی برای توقف جنگ در غزه را بررسی و تاکید کردند که بررسی طرح پیشنهادی جدید برای آتش‌بس در غزه بر این اساس است که هرگونه مذاکره باید به توقف کلی جنگ در غزه، عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از این باریکه، لغو محاصره، بازسازی غزه، ورود تمامی نیازهای مردم این منطقه و رسیدن به یک توافق کامل برای مبادله اسرا منجر شود. آن‌ها عنوان کردند که گروه‌های مقاومت در راستای منافع ملت و دفاع از آن قدم برمی‌دارند. هنیه و النخاله بیان کردند که پایداری قهرمانانه ملت فلسطین، دلاوری‌های مقاومت و اراده سیاسی در نبرد طوفان الاقصی و تجاوزات علیه ساکنان قدس و کرانه باختری و دیگر مناطق فلسطینی، منجر به تحقق آزادی، بازگشت و استقلال ملت فلسطین خواهد شد.

بیش از ۳۰۰۰ نظامی اسرائیلی به خاطر جنگ در غزه، در بخش روانپزشکی ارتش تحت درمان قرار گرفتند/ شرکت کشتیرانی بین‌المللی CMA CGM عبور کشتی‌های خود از باب المندب را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است

روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یکی از مسئولان حزب اردوگاه دولت به رهبری بنی گانتز اعلام کرد اگر به این نتیجه برسیم که نتانیاهو توافق برای مبادله اسرا را به دلیل ملاحظات سیاسی رد کرده، از ائتلاف دولتی خارج خواهیم شد. وی همچنین تاکید کرد که اگر نتانیاهو در غزه حکومت نظامی اعلام کند، از دولت خارج خواهیم شد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از ۳۰۰۰ نظامی اسرائیلی به خاطر جنگ در غزه، در بخش روانپزشکی ارتش تحت درمان قرار گرفتند. منبع مذکور اشاره کرد که بیش از ۱۰۰۰ نظامی اسرائیلی تحت درمان‌ شدید اختلالات روانی قرار گرفتند. سازمان رادیو و تلویویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بیش از ۷۵ درصد نظامیان معاینه شده، تحت درمان‌های روانی قرار گرفتند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی ماموریت جمع‌آوری اجساد کشته‌های حمله هفتم اکتبر حماس را به موسسه دینی غیردولتی "زکا" سپرده است.

بر اساس تحقیقات روزنامه هاآرتص، موسسه زکا با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی با توجیهات ساختی و بی‌اساس، اقدام به انتشار داستان‌هایی دروغین در مورد جنایاتی کرده که روز هفتم اکتبر اصلا اتفاق نیفتاده است.

درخواست وزیر افراطی صهیونسیت برای ساخت ۷۰۰۰ واحد جدید در کرانه باختری / بیش از ۳۰۰۰ نظامی اسرائیلی در بخش روانپزشکی ارتش تحت درمان قرار گرفتند/ شرکت کشتیرانی بین‌المللی CMA CGM عبور کشتی‌های خود از باب المندب را به حالت تعلیق درآورده است+ عکس و فیلم

آوارگی و گرسنگی در رفح

تحقیقات این روزنامه نشان می‌دهد که زکا و اعضای تندرو آن شایعات و تبلیغاتی دروغین را درباره اجساد کشته‌های حمله هفتم اکتبر به راه انداختند تا اینگونه بتوانند کمک‌های مالی جمع‌آوری کرده و با آن از زیر بار بدهی‌های سنگین این موسسه خلاص شوند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد شرکت کشتیرانی بین‌المللی CMA CGM عبور کشتی‌های خود از باب المندب را به سبب خطرات احتمالی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است. یمنی‌ها بارها هشدار دادند که عبور کشتی‌های اسرائیلی یا هر کشتی با مقصد بنادر اسرائیلی از دریای سرخ و عرب ممنوع است و آن‌ها را مورد حمله قرار خواهد داد. انصار الله یمن اعلام کرده تا توقف جنگ در غزه به عملیات‌های خود علیه این کشتی‌ها ادامه خواهد داد.

این عملیات‌ها ضربه اقتصادی بزرگی را به رژیم صهیونیستی و کشتی‌های اسرائیلی وارد کرده و بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی بزرگ جهان پس از این تهدیدات مسیر خود را تغییر دادند و بعضی کشتی‌ها نیز هنگام عبور از این منطقه اعلام کردند که هیچ ارتباطی با رژیم صهیونیستی ندارند تا مورد حمله قرار نگیرند.

سخنگوی انصار الله یمن اعلام کرد در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در غزه که زیر حملات و محاصره دشمن صهیونیستی قرار دارد، شهر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را با موشک‌های بالستیک هدف حمله قرار داده است. انصار الله یمن تاکید کرد تا توقف جنگ و حملات دشمن صهیونیستی به غزه، لحظه‌ای عملیات‌های خود علیه این رژیم را متوقف نمی‌کند.

منبع: مشرق
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••