اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۳:۳۵
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۵۵
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۰۰
طلوع آفتاب ۰۵:۱۶:۳۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۷:۵۰
نیمه شب ۲۳:۱۶:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۰۸:۴۵
حسینی :

مجلس و دولت قوی تضمین‌کننده ایران قدرتمند هستند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ایران قوی زمانی شکل خواهد گرفت که مجلس و دولت قوی در کنار هم بوده و امورات را به پیش ببرند.

مجلس و دولت قوی تضمین‌کننده ایران قدرتمند هستند

به گزارش سراج24؛ سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، شامگاه جمعه ۲۰ بهمن‌ماه در مراسم جشن انقلاب شهرستان دلیجان که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تحولاتی که در ایران، منطقه و جهان رخ داد، همه به برکت وجود امام بود که از آغاز، روحیه انقلابی و تحول‌گرا داشت.

وی ادامه داد: در کتابخانه وزیری یزد تابلویی از دست‌نوشته‌های امام متعلق به سال ۱۳۲۳ وجود دارد که امام با تکیه به آیه‌ای از قرآن، قیام برای خدا را توضیح داده است. این موضوع نشانگر این است که امام نگاه متفاوتی با آنچه که رایج بود داشت و  وقتی که مردم به صحنه می‌آیند، امام به اهداف خود دست پیدا می‌کنند. امام از همان موقع طرح و ایده داشته و از حکومت اسلامی صحبت می‌کرد.

وی افزود: امام در کتاب کشف‌الاسرار خود و پاسخ به شبهات مطرح شده نیز بحث‌های سیاسی و اجتماعی را مطرح کرد. در سال ۴۸ در نجف نیز درس‌های ولایت فقیه را مطرح می‌کردند. چارچوب‌های نظامی که امام به دنبال شکل‌دهی آن بود، از ابتدا برای وی روشن بود. اندیشه امام در قانون اساسی ما نیز تجلی پیدا کرد و این انقلاب ۴۵ سال بر مبنای همان اندیشه‌ها و آرمان‌ها استمرار دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: بسیاری از قیام‌ها مانند قیام جنگل و قیام شیخ محمد خیابانی در آغاز راه سرکوب شده و به پیروزی نرسیدند اما امام با درایت خود همه مردم را وارد صحنه کرد و مردم نیز پای کار بودند. امام معتقد بود که همان جوانان صدر اسلام را در کنار خود دارد. وقتی رهبری، درایت، مردم و ایمان با هم پیوند خورد، علیرغم تمام کینه‌ورزی‌ها، خصومت‌ها و حمایت سران غربی، از آشوبگران، مردم با بینش بالا کاری کردند که این‌ها راه به جایی نبردند و این انقلاب با عزت و سربلندی راه خود را تداوم بخشید.

وی گفت: چه یوم‌اللهی بالاتر از ۲۲ بهمن که این تحول اساسی در آن شکل گرفت. شاهی که آمریکا تا آخرین لحظات از او حمایت می‌کرد، سرنگون شد و پس از آن هرچه کردند نتوانستند بار دیگر سلطنت را بر این کشور حاکم کنند و مردم سالاری و اینکه مردم بر سرنوشت خود سهیم باشند، شکل گرفت و به دستور امام همه چیز با رفراندوم و به نظر مردم شکل گرفت.

وی با اشاره به جایگاه‌ والای مجالس در کشور اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند مجلس در کشور ما جایگاه فرمایشی دارد اما مجلس در ایران جایگاه رفیعی دارد. مجلس خبرگان نیز از جایگاه بالا برخوردار بوده و مردم در شکل دادن آن تعیین‌کننده هستند.

حسینی با اشاره به جایگاه دهم جهانی کشور در صنایع فضایی، ادامه داد: به دست آمدن این جایگاه به واسطه دم مسیحایی امام بود که روح اعتماد به نفس، خودباوری و ما می‌توانیم را ایجاد کرد. اگرچه کاستی‌هایی نیز وجود دارد، در کشورهای دیگر نیز این مشکلات وجود دارد. حتی اگر رفاه مادی آنها نیز تامین شده باشد، مشکلات معنوی بسیاری دارند که خود اعتراف می‌کنند که به بن‌بست رسیده‌اند.

وی افزود: با یاری خداوند و هوشیاری مردم شاهد بوده‌ایم که علی‌رغم فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها، هیچ‌وقت کشور درجا نزده و اقدامات گسترده‌ای در کشور انجام شده است.

وی افزود: ما نه تنها توانسته‌ایم از انقلاب خود دفاع کنیم بلکه توانسته‌ایم فرهنگ ایستادگی، مقاومت و ایثار را به منطقه، جهان اسلام و حتی میان غیرمسلمانان تسری دهیم. امروزه آمریکا دیگر نمی‌تواند اراده خود را حاکم کند. زمانی که سردار سلیمانی را به شهادت رساندند و بلافاصله پایگاه عین‌الاسد مورد حمله قرار گرفت، می‌گفتند از زمان جنگ جهانی دوم هیچ‌کس جرات حمله به آمریکا را نداشت اما امروز مشاهده می‌شود که نیروهای مقاومت در منطقه هر روز مواضع آمریکا را مورد حمله قرار می‌دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر تغییر نظم حاکم بر جهان توسط جبهه مقاومت، تصریح کرد: هر کدام از شمایی که وفادار به نظام و ولایت هستید، می‌توانید محوری برای دعوت از دیگران باشید تا انتخابات پرشوری داشته باشیم. دولت سیزدهم کار خود را زمانی آغاز کرد که کمبود آب و برق وجود داشت و اعتصابات و اجتماعاتی در نقاط مختلف وجود داشت. پروژه‌های عمرانی، راکد و نیمه راکد بود و برخی‌ها تمایل داشتند کشور را به سمتی هدایت کنند که از انقلاب اظهار ندامت کنیم.

وی گفت: زمانی که بحث برجام مطرح شد، برخی به دنبال برجام‌های دیگر در مورد مباحث منطقه‌ای، موشکی و... بودند. اما رهبر حکیم انقلاب مانع شد. در حال حاضر دولت انقلابی با روحیه جهادی مشغول کار است و با وجود ضعف‌ها، به دنبال خدمت در جهت پیشرفت و عزت کشور است. کشور حداقل برای یک دهه با بارش کم مواجه بوده است و چهار سال متوالی با خشکسالی شدید مواجه هستیم ولی اقدامات دولت در زمینه برق، آب و گاز به رفع ناترازی‌ها در کشور کمک خواهد کرد.

وی اظهار کرد: زمانی که رهبری نکته‌ای را مطرح می‌کند، دولت با تقسیم کار، خود را مکلف به رعایت و اجرای آن می‌داند. افزایش درآمد کشور به این معنی است که توانسته‌ایم تحریم‌ها را دور بزنیم. حتی منابع مسدود شده در برخی کشورها نیز آزاد شده است. اگر فرار مالیاتی توسط مرفهین وجود داشت، اکنون تعداد زیادی به مؤدیان مالیاتی افزوده شده تا کشور ساخته شود، پروژه‌های ناتمام به پایان رسیده و در خدمت مردم باشند، فرصت شغلی ایجاد کنند و صادرات را افزایش دهند.

حسینی با اشاره به اینکه امام با آن جایگاه علمی و معنوی، خود را خدمتگزار مردم می‌دانست، ادامه داد: تمام استانداران در حال کمک به گره‌گشایی از کار مردم هستند. ما می‌خواهیم نظامی را به عنوان الگو به جهان معرفی کنیم، به همین علت همه باید روحیه جهادی داشته باشند. مدیر در جمهوری اسلامی باید مانند سردار سلیمانی دائما در تلاش باشد.

وی با اشاره به ۴۶ سفر استانی هیئت دولت، افزود: در سفرهای استانی از نزدیک در جریان بسیاری از پروژه‌ها هستیم. در همه جای کشور شاهد فعالیت هستیم که نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت. اگر به دنبال پول‌پاشی باشیم، ممکن است عده‌ای در کوتاه‌مدت خوشحال شوند اما کار اصولی این است که زیرساخت‌ها تکمیل شده و منابع درآمد پایدار برای کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به مؤثر بودن سفرهای استانی هیئت دولت به دلیل مشاهده مشکلات مردم، تصریح کرد: عضویت در سازمان شانگهای، عضویت در گروه اقتصادی بریکس، عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همکاری با کشورهای مختلف، فواید اقتصادی خوبی برای کشور به دنبال خواهد داشت. متاسفانه در دوره قبل به دلیل کم‌تحرکی در ارتباط با برخی کشورهای همسایه و حتی کشور هم‌زبان مانند تاجیکستان، بسیاری از مراکز فرهنگی ما تعطیل شده بود اما با یک سفر توسط رئیس‌جمهور تمام مشکلات حل شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: زمانی که از احیاء ۷۰۰۰ واحد تولیدی سخن گفته می‌شود، به معنای حفظ یا ایجاد فرصت شغلی است. بر اساس آمارهای موجود، نرخ بیکاری از ۹.۶ به ۷.۶ کاهش پیدا کرده و همچنان در حال کاهش است. دولت در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد. اگر مدیری در این راه تلاش نکند، با او برخورد می‌شود. چراکه این روحیه باید در تمام مدیران شکل بگیرد.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های موجود، اقدامات در مناطق مختلف کشور در حوزه مسکن در حال انجام است. زمین برای بیش از دو میلیون واحد مسکونی فراهم شده و اقدامات عمرانی آنها آغاز شده که به سرعت به نتیجه خواهد رسید. در تمام حوزه‌هایی که دولت مطرح کرده، کار آغاز شده و می‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. در بحث بهداشت و سلامت از نظر سخت‌افزاری و نرم ‌افزاری، پوشش بیمه رایگان، روان کردن کسب و کارها و صدور مجوزها، آبرسانی به بیشتر روستاها، احیای واحدهای تولیدی، خرید ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم و راهسازی، اقدامات خوبی انجام شده است.

حسینی گفت: نظام مسائل کشور احصا شده و دولت به دلیل همگرایی موجود، با جدیت در حال کار است. زمانی برخی معتقد بودند که کشور به بن بست رسیده و نمی‌توان اقدامی انجام داد اما کشور امام زمان به به بن‌بست نخواهد رسید و مقام معظم رهبری گره‌گشای امور است.

وی اظهار کرد: در همین دوره پهلوی که عده‌ای به دنبال تطهیر آن هستند، بحرین را بدون جنگ و با اراده انگلیس و دیگر قدرت‌ها از ایران جدا کردند و دوران قاجار، پس از جنگ و در قالب معاهده بخشی از کشور با خِفَّت از ایران جدا می‌شد اما با ایستادگی فرزندان انقلاب به مرحله‌ای از قدرت نظامی رسیده‌ایم که دیگر صحبتی از روی میز بودن گزینه‌ نظامی نمی‌شود.

وی ادامه داد: همانطور که توانسته‌ایم در عرصه نظامی به بازدارندگی برسیم، در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم می‌توان ضعف‌ها را برطرف کرد. همه باید وارد صحنه شویم تا شبهات را پاسخ بگوییم.

وی با اشاره به جایگاه رفیع مجلس افزود: بر خلاف برخی کشورها هیچ‌کس نمی‌تواند مجلس را در ایران منحل کرده یا دستور مجلس را وتو کند. حتما باید همه در انتخابات شرکت کنیم تا مجلس با پشتوانه قوی بتواند مشکلات را حل کند. اگر دولت و مجلس پشتوانه قوی داشته باشند، احساس مسئولیت و تعهد بیشتری کرده و تصمیمات اساسی خواهند گرفت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: ایران قوی زمانی شکل خواهد گرفت که مجلس و دولت قوی در کنار هم بوده و امورات را به پیش ببرند. امیدواریم مردم همواره در صحنه باشند تا بتوانیم نظام الگوبخش را ارائه دهیم چرا که اگر جامعه خود را اصلاح کنیم، الگویی موفق برای دیگران خواهیم بود. اگر می‌خواهیم جبهه مقاومت احساس قدرت کنند، باید جمهوری اسلامی قوی باشد.

وی گفت: در سال ۲۰۲۴ میلادی در بیش از ۶۶ کشور دنیا انتخابات برگزار می‌شود. ناخودآگاه بین این کشورها بر حسب میزان مشارکت، مقایسه انجام می‌شود که باید در این مقایسه دست برتر را داشته باشیم. انتخابات علاوه بر اینکه حق است، از نگاه دینی یک تکلیف است چراکه تقویت نظام اسلامی بر همه لازم است. باید در مسائل اجتماعی دست به دست هم دهیم و با همراهی و کمک یکدیگر، شرایط منطقه به نفع ما رقم بخورد.

وی اظهار کرد: اگر دوستدار امام هستیم، باید به دستور امام نیز عمل کنیم. به فرموده مقام معظم رهبری، جمهوریت و اسلامیت وابسته به انتخابات است. زیرا با انتخابات مجلس نمایندگانی انتخاب می‌شوند که حاکمیت مردم را تحقق می‌بخشند و مجلس خبرگان نیز ولی فقیه را انتخاب می‌کند که ولی فقیه از اسلامیت و جمهوریت نظام دفاع می‌کند.

حسینی ادامه داد: امام عزت و تحول را برای کشور ما به ارمغان آورد لذا باید همه کمک کرده و با مشارکت بالا، بار دیگر وحدت، انسجام و اقتدار خود را به جهانیان و دشمنان نشان دهیم. حضور مردم به ویژه در ۲۲ بهمن سال گذشته، تیر خلاصی بر پیکر آشوبگران بود. پس از ۲۲ بهمن سال گذشته، رویکرد کشورهای ارتجاعی منطقه و کشورهای غربی تغییر کرد و مجبور شدند خود را با واقعیت‌ها تطبیق دهند.

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اولین شهید استان مرکزی پس از انقلاب متعلق به دلیجان است، گفت: مردم استان مرکزی همواره در عرصه‌های مختلف در کوران دفاع از نظام و انقلاب و سایر دوران‌ها همواره در کنار مردم ایران در دفاع از رهبری، پیش‌قراول بوده‌اند.

وی ادامه داد: براساس اعلام نتایج تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان، ۳۷۸ نفر از استان مرکزی به عنوان نامزد برای تصدی هفت کرسی مجلس از شش حوزه انتخابیه آماده هستند و مردم با حساسیت بالا، راهبردهای مد نظر مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات را در نظر خواهند گرفت.

وی افزود: نیروهای نظامی و امنیتی، امنیت انتخابات را با سناریوهای مختلف تامین خواهند کرد تا در ۱۱ اسفند، حضور و هر رای ما تیری بر قلب دشمنان باشد چراکه این دوره از انتخابات به فرموده مقام معظم رهبری از حساسیت بالایی برخوردار است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••