اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۳:۳۵
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۵۵
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۰۰
طلوع آفتاب ۰۵:۱۶:۳۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۷:۵۰
نیمه شب ۲۳:۱۶:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ - ۰۹:۳۰

یادگیری در ۳ ساله اول دوره ابتدایی با اسباب‌بازی

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نقش اسباب بازی در فرآیند آموزش، گفت: استفاده از اسباب بازی به عنوان ابزارهایی مطلوب در آموزش در بسیاری از کشورها مورد توجه است و باید در نتیجه این رویداد شاهد تجلی این توانمندیها در مدارس باشیم. کودکان در ۳ سال اول دوره ابتدایی خوب خواندن را یاد می‌گیرند و در ادامه می‌خوانند تا یادبگیرند در نتیجه اگر یادگیری در ۳ سال اول با اسباب بازی صورت گیرد، یک یادگیری ماندگار تا پایان عمر رقم خواهد خورد.

یادگیری در ۳ ساله اول دوره ابتدایی با اسباب‌بازی

به گزارش سراج24؛ رضامراد صحرایی در اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی اسباب بازی‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت : این رویداد، فعالیتی اثرگذار در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی است.

وی در ادامه افزود: اسباب بازی  ابزاری مهم  برای مقابله با هجومی است که از فضای مجازی صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش اسباب بازی در زندگی کودکان، اظهارکرد: هیچ پیشرفتی در تکنولوژی نتوانسته کودکان را از بازی و ساختن دور سازد.
وی در ادامه با اشاره به هویت سازی این ابزار، گفت: اسباب بازی وسیله‌ای برای یادگرفتن و هویت سازی برای آینده کودکان است.

عضو کابینه دولت سیزدهم، با اشاره به فعالیت قابل توجه شرکت‌های داخلی در تولید اسباب بازی، تصریح کرد: نبوغ  تولیدکنندگان ایرانی در تولید آثار قابل توجه است و پذیرش ۱۸۰۰ اثر از میان ۶ هزار اثر دریافتی نشان از حضور مطلوب تولیدکنندگان ایرانی در این حوزه دارد. 

وی با تاکید بر نقش اسباب بازی در فرآیند آموزش، گفت: استفاده از اسباب بازی به عنوان ابزارهایی مطلوب در آموزش در بسیاری از کشورها مورد توجه است و باید در نتیجه این رویداد شاهد تجلی این توانمندی‌ها در مدارس باشیم. 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: پژوهش‌های بسیاری نشان داده است که فضای مجازی اساسا منجر به یادگیری عمیق نمی‌شود و یک یادگیری سطحی ایجاد می‌کند.

صحرایی با اشاره به ضرورت یادگیری عمیق، تصریح کرد: گذران اوقات با اسباب بازی‌های واقعی به جای فضای مجازی قطعا در یادگیری عمیق اثر خواهد داشت.

وی، اظهار کرد: کودکان در ۳ سال اول دوره ابتدایی خوب خواندن را یاد می‌گیرند و در ادامه می‌خوانند تا یادبگیرند در نتیجه اگر یادگیری در ۳ سال اول با اسباب بازی  صورت گیرد، یک یادگیری ماندگار تا پایان عمر رقم خواهد خورد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، گفت: سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای به هویت داشته که از مسیر تولید اسباب بازیهای کاربردی و با طراحی ویژه امکان تحقق مطلوب آن ممکن می‌شود.

وی در ادامه گفت: اسباب بازی قطعا یک نرم افزار نرم و هویت ساز است که باید بدان توجه ویژه کرد.

صحرایی با تاکید بر بهره برداری از اسباب بازی‌ها، گفت: نمایش هویت ایرانی به کودکان این سرزمین با اسباب بازی باید در نتیجه برگزاری این همایش، محقق شود.

وی در ادامه افزود: اگر کودکان در سنین پایین با قهرمانان در قالب اسباب بازی‌ها آشنا شوند در آینده نیز با آن الگو رشد خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تاسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک، گفت: ابتکار تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش از افتخارات دولت سیزدهم است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تاکید بر انتظارات از این جشنواره، افزود: برگزاری نمایشگاه اسباب بازی‌ها در سراسر کشور مورد انتظار ویژه است.

صحرایی در ادامه گفت: امیدواریم جشنواره نهم با جشنواره بین المللی این حوزه همزمان شود و این مهم از نیازهای کشورهای منطقه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••