به گزارش سراج24؛ دکتر محسن دنیوی مدیر گروه سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشکده فرهنگ و هنر در حاشیه چهارمین رویداد ملی سواد فضای مجازی در گفتوگو با خبرنگار سراج24 اظهار کرد: ایده «ایجاد تغییر از طریق خلق نمونههای موفق کوچک» ایدهای است که میتوان از آن در هر عرصهای در زمینه مسائل اجتماعی بهره گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این ایده به کنشگران اجتماعی کمک میکند تا بتوانند تغییرات بزرگ و دامنهداری از طریق همان نمونههای موفق کوچک ایجاد کنند.
دنیوی به دیگر کاربردهای این ایده اشاره کرد و افزود: در حوزه فضای مجازی، سواد رسانه و اخبار باز هم این ایده پاسخگو خواهد بود.
وی تصریح کرد: از طریق کشف و شناسایی نمونههای موفق کوچکی که توانستهاند در زمینه اخبار جعلی موفق باشند، میتوان جامعه را در برابر فیکنیوزها واکسینه کرد.
دنیوی تاکید کرد: همچنین میتوان از «ایده «ایجاد تغییر از طریق خلق نمونههای موفق کوچک» برای نحوه واکنشها به خبر جعلی و یا جلوگیری از انتشار اخبار جعلی و یا هرگونه کنش دیگری در زمینه خبر جعلی استفاده کرد.
وی ادامه داد: با پیدا کردن نمونههای موفق و همچنین شناخت و بررسی ظرایف چگونگی رخداد اخبار جعلی از طریق رشد و تکثیر آنها میتوان تغییراتی را ایجاد کرد که یقینا چشمگیر خواهند بود.
دنیوی در پایان گفت: با بهرهگیری از «ایده تغییر از طریق نمونههای موفق کوچک» میتوان بدون تغییرات بزرگ مثل تغییر در فرهنگ عمومی و ساختارها و خیلی موارد دیگر، به عنوان یک روش و شیوه برای حل مسایل اجتماعی استفاده کرد.
اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۳:۳۵
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۵۵
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۰۰
طلوع آفتاب ۰۵:۱۶:۳۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۷:۵۰
نیمه شب ۲۳:۱۶:۱۳
قیمت سکه و ارز
یادداشت
•••
•••
•••
•••
توئیت ها و ویراستی های برگزیده
•••
•••
•••
•••
•••
اخبار استانها
•••
•••
•••
•••
•••
دکتر دنیوی در حاشیه چهارمین رویداد ملی سواد فضای مجازی :
راه مقابله با فیکنیوزها کشف نمونههای کوچک موفق در زمینه اخبار جعلی است
مدیر گروه سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشکده فرهنگ و هنر در چهارمین رویداد ملی سواد فضای مجازی گفت : از طریق کشف و شناسایی نمونههای موفق کوچکی که توانستهاند در زمینه اخبار جعلی موفق باشند، میتوان جامعه را در برابر فیکنیوزها واکسینه کرد.
نظرات کاربران
پربازدیدترین ها
•••
•••
•••
•••
•••
•••
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••