اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۲۷:۰۰
اذان ظهر ۱۲:۰۱:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۱۷:۳۸
طلوع آفتاب ۰۵:۰۴:۰۶
غروب آفتاب ۱۸:۵۷:۵۲
نیمه شب ۲۳:۱۲:۵۶
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۲/۰۸/۰۵ - ۰۷:۰۰

شمار شهدای فلسطینی از ۷ هزار نفر عبور کرد

در سایه سکوت سران کشورهای عربی و نیز حمایت‌های غرب از ماشین کشتار رژیم صهیونیستی، شمار شهدای فلسطینی در نتیجه بمباران‌های وحشیانه و فاجعه بار صهیونیست‌ها از ۷ هزار نفر هم عبور کرد.

شمار شهدای فلسطینی از ۷ هزار نفر عبور کرد

به گزارش سراج24؛در سایه سکوت سران کشورهای عربی و نیز حمایت‌های تمام قد آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی، این رژیم کودک کُش همچنان به نسل کشتی و کشتار جمعی فلسطینیان در نوار غزه ادامه می‌دهد. آخرین اخبار حاکی از بمباران شبانه روزی غزه و تشدید وخامت اوضاع انسانی در این باریکه هستند.

حملات موشکی سنگین مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی/ فرودگاه بن‌گورین تعطیل شد

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دقایقی پیش بار دیگر شهر تل‌آویو، مرکز اسرائیل را با حملات موشکی گسترده هدف قرار داده است.

 شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که حرکت هواپیماها در فرودگاه بن گورین در تل‌آویو پس از اصابت دو موشک به منطقه ایهود در اطراف آن متوقف شده است.

نمایندگان حماس وارد مسکو شدند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأیید کرد که «موسی ابورزوق»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در رأس هیاتی امروز وارد مسکو شده است.

هم‌زمان حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ابومرزوق در دیدار با «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر خارجه روسیه، از موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در رابطه با مناقشه فلسطین و اسرائیل و تلاش های دیپلماتیک روسیه قدردانی کرده است.

حماس: نزدیک به ۵۰ گروگان صهیونیستی کشته شدند

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که برآوردها نشان می‌دهد که نزدیک به ۵۰ گروگان صهیونیستی در حملات مداوم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه کشته شدند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی گروه مقاومت حماس پیش از این اعلام کرده بودند که در جریان عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ صهیونیست را به اسارت گرفته که در نوار غزه نگهداری می‌شوند.

بخش زیادی از این گروگان‌ها سربازان و افسران بلندپایه ارتش صهیونیستی هستند. رژیم صهیونیستی اما اعلام کرده که حماس ۲۲۴ گروگان در اختیار دارد.

بیانیه مشترک ۸ کشور عربی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

 وزرای خارجه عربستان، امارات، اردن، بحرین، عمان، قطر، کویت، مصر و مراکش امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک بمباران مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی را محکوم کردند.

 در این بیانیه آمدده است که «حق دفاع ازخود نقض قوانین بین‌المللی و نادیده‌گرفتن حقوق مردم فلسطین را توجیه نمی‌کند.»

 وزاری خارجه این ۸ کشور عربی همچنین «کوچ اجباری و مجازات دسته‌جمعمی مردم فلسطین در غزه» را محکوم کردند.

زخمی‌شدن ۷ صهیونیست بر اثر سقوط پهپاد رژیم صهیونیستی

منابع عبری اعلام کردند که شب گذشته ۷ صهیونیست بر اثر سقوط یکی از پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، این پهپاد اسراییلی شب گذشته در شهرک صهیونیستی «معالوت ترشیحا» در شمال اراضی اشغالی سقوط کرده است.

تداوم درگیری در مرز لبنان و اراضی اشغالی/ جنگل‌های عیتا الشعب توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد

در ادامه درگیری‌های مرزی میان ارتش رژیم صهیونیستی و مقاومت اسلامی لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی جنگل‌های نزدیک به شهرک «عیتا الشعب» را با بمب‌های آتش‌زا بمباران کرد. در نتیجه بمباران این جنگل‌ها، پوشش گیاهی منطقه به آتش کشیده شد. 

خبرنگار المنار گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند با گلوله‌باران و پرتاب خمپاره، مانع از پیشروی نیروهای آتش‌نشانی و ارتش لبنان به سوی جنگل‌های آتش‌گرفته در نزدیکی عیتا الشعب بشوند.

خبرنگار النشره نیز گزارش داد که ۷ تن از کارگران لبنانی که در شهرک «عیرتون» واقع در جنوب لبنان توسط ارتش رژیم صهیونیستی محاصره و مورد تیراندازی قرار گرفته بودند، از محاصره خارج شدند و نجات یافتند.

شهادت ۲۹۱۳ کودک در جریان جنگ غزه

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تنها طی چند ساعت گذشته و در جریان ۴۳ جنایتی که در حق غیرنظامیان فلسطینی انجام داده، ۴۸۱ غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده است.

وی تصریح کرد: در نتیجه حملات اسرائیل به نوار غزه تاکنون ۷۰۲۸ فلسطینی از جمله ۲۹۱۳ کودک، ۱۷۰۹ زن و ۳۹۷ سالمند به شهادت رسیده‌اند.

علاوه بر این وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون، ۱۰۵ فلسطینی نیز در کرانه باختری به شهادت رسیده و ۱۹۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین این مقام پزشکی اظهار داشت که ناپدیدشدن ۱۶۵۰ فلسطینی از جمله ۹۴۰ کودک که همچنان زیر آوار هستند به وزارت بهداشت فلسطین اطلاع داده شده است.

اردوغان: حملات اسرائیل نه دفاع از خود که حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان است

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه که بار دیگر اظهارات تندوتیز خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرده، امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که حملات بی‌امان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه «نه دفاع از خود که حملات وحشیانه‌ای است که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

وی همچنین گفت: بیش از ۱۲ تن بمب بر سر ۲.۳ میلیون انسان در غزه که منطقه‌ای بسیار پرتراکم است، فرو ریخته شده است. زنان و کودکان بی‌گناه بخش عمده قربانیان هستند، نمی‌توانیم در مقابل آنچه شاهد هستیم، ساکت بنشینیم.»

رییس‌جمهور ترکیه با تأکید بر اینکه «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، فراتر از دفاع از خود است و به سمت ظلم و جنایتی وحشیانه و کشتار فلسطینیان کشیده شده» افزود: تمامی کشورهای غربی به جای دعوت به آرامش، از حملات اسرائیل حمایت می‌کنند، پس حقوق بشر کجاست؟

اردوغان با بیان اینکه «سکوت در مورد کشتار کودکان در غزه شرم آور است و هیچکس نمی تواند ما را در این موقعیت قرار دهد» گفت: همه کسانی که در قبال غزه سکوت می کنند، مسئولیت دارند، از جمله سازمان های بین المللی.

حملات موشکی و خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به مواضع صهیونیست‌ها

گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین از هدف‌قراردادن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی با موشک و خمپاره خبر دادند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کردند که موضع نظامی «مارس» و شهرک صهیونیستی «کیبوتس نیریم» در اطراف نوار غزه را با خمپاره سنگین هدف قرار داده‌اند.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کردند که منطقه کرم ابو سالم را با موشک و خمپاره سنگین مورد حمله قرار داده‌اند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در اطراف نوار غزه خبر داد.

گردان‌های قسام، تل‌آویو را موشک‌باران کردند

گردان‌های قسام اعلام کردند که در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی، تل‌آویو را موشک‌باران کرده‌اند.

منابع عبری زبان گزارش دادند که آژیر هشدار در تل‌آویو، گوش دان و شفیلا به صدا درآمده است.

خبرنگار الجزیره نیز از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک صهیونیستی کیسوفیم خبر داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که ۵ موشک از غزه به سوی تل‌آویو شلیک شده است که سامانه گنبد آهنین توانسته ۲ فروند از این موشک‌ها رهگیری کند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد که ۵ موشکِ پرتاب‌شده از غزه به سوی منطقه اشغالی گوش دان در تل‌آویو توسط سامانه پدافندی گنبد آهنین رهگیری شده است.

کرملین: اوضاع انسانی در غزه فاجعه بار است

کاخ کرملین اوضاع کنونی نوار غزه را فاجعه‌بار توصیف و تاکید کرد که هجوم زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه می‌تواند بدترشدن اوضاع را در پی داشته باشد.

دفتر ریاست جمهوری روسیه تصریح کرد: پیش‌نویس روسیه در خصوص جنگ غزه متوازن‌تر از پیش‌نویس تهیه‌شده توسط آمریکا بود. باید تمامی طرف‌ها به آتش‌بس دعوت شوند نه اینکه آتش‌بس فقط از یک طرف درگیری مطالبه شود.

کاخ کرملین درباره اعزام جنگنده‌های اف- ۱۶ نیروی هوایی ارتش ایالات متحده به خاورمیانه بیان کرد: این موضوع توجه ما را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود اوضاع را از نزدیک تحت نظر داشته باشیم.

دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که در وقت مناسب، زمان سفر محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان به روسیه برای گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور اعلام خواهد شد.

کاخ کرملین تاکید کرد: باید برای دستیابی به یک پیش‌نویس متوازن جهت قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص اسراییل تلاش کرد و برای تداوم تلاش‌های دیپلماتیک کوشید.

۱۷ شهید و۱۰۰ زخمی در بمباران یک ساختمان مسکونی در خانیونس

بمباران بی‌امان غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و ارتش رژیم اشغالگر قدس با گذر زمان و انفعال مقامات کشورهای مدعی حقوق بشر و کشورهای عربی و اسلامی جنایات جدیدی را رقم می‌زند.

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود با بمباران یک خانه مسکونی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه دست‌کم ۱۷ فلسطینی را به شهادت رساند و نزدیک به ۱۰۰ نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

بمباران این خانه مسکونی در حالی انجام می‌شود که مقامات رژیم صهیونیستی در ادعایی دروغین مناطق جنوبی نوار غزه را مناطق امن اعلام کرده بودند و از ساکنان غزه خواسته بودند که به این مناطق بروند.

۱۷ شهید و۱۰۰ زخمی در بمباران یک ساختمان مسکونی در خانیونس+فیلم

استفاده اسراییل از تسلیحات ممنوعه / دست و پای مجروحان ذوب می‌شود

رییس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی نیمی از واحدهای مسکونی غزه تخریب شده اند.

وی در ادامه افزود: اسراییل از مهماتی استفاده می‌کند که تخریب بسیاری را در زیرساخت‌ها ایجاد می‌کند و دست‌وپای زخمی‌ها را ذوب می‌کند.

رییس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه تصریح کرد: نشانه‌های بسیاری مبنی بر استفاده اسراییل از مهمات ممنوعه وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود کمک‌هایی که وارد غزه می‌شوند گفت: ساز و کار ورود کمک‌ها ضعف دارد و با نیازهای بسیاری که در نوار غزه وجود دارد متناسب نیست.

رییس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه افزود: کمک‌هایی که وارد غزه می‌شوند حتی پاسخگوی نیازهای ۲۴ ساعته یک مرکز نگهداری آوارگان هم نیست.

وی در ادامه با اشاره به نقش جامعه بین‌الملل در جنگ غزه گفت: چراغ سبز جامعه بین‌الملل به اسراییل، این کشورها را در جرم و جنایت اسراییل شریک می‌کند.

استفاده اسراییل از تسلیحات ممنوعه/ دست و پای مجروحان ذوب می‌شود

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: ۳۰۹ نظامی ما کشته شده‌اند

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرد که ۳۰۹ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون توسط مبارزان مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده‌اند.

وی علاوه بر این اعلام کرد که طی این بازه زمانی ۲۲۴ صهیونیست دیگر نیز توسط مبارزان مقاومت فلسطین به اسارت درآمده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای نفوذ زمینی به غزه طی شب گذشته گفت: عملیات نفوذ زمینی به غزه را به مدت چند ساعت به اجرا درآوردیم و تلفاتی را متحمل نشدیم.

وی در ادامه بدون اشاره به اشغالگری صهیونیست‌ها و کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان فلسطینی مدعی شد: هدف از نفوذ زمینی به غزه، از بین بردن افراد خرابکار، از بین‌بردن بمب‌ها و برطرف‌نمودن تهدیدات است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود افزود: ۵ هسته نظامی حزب‌الله که تلاش داشتند از جنوب لبنان به سوی ما تیراندازی کنند را از بین بردیم. ما هر پهپاد یا منبع تیراندازی از مرزهای شمالی را هدف قرار خواهیم داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: ۳۰۹ نظامی ما کشته شده‌اند

آمار شهدای فلسطینی از ۷۰۰۰ نفر فراتر رفت

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه را اعلام کرد.

بر این اساس، از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر جاری تاکنون، بیش از ۷۰۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها هزار نفر دیگر نیز زخمی یا ناپدید شده‌اند. بیشتر شهدا و زخمی‌های فلسطینی را غیرنظامیان و زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر منابع خبری از بمباران خان یونس در جنوب نوار غزه خبر می‌دهند. بر اثر بمباران یک ساختمان مسکونی در این شهر، دست‌کم ۴ نفر شهید شده‌اند و ده‌ها زخمی نیز به بیمارستان ناصر واقع در خان یونس منتقل شده‌اند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین گزارش داد که پیکر پاک ۲۳ شهید فلسطینی نیز از زیر آوار یکی دیگر از خانه‌های فلسطینیان در خان یونس خارج شده است.

همچنین شرق و مرکز نوار غزه و بیت حانون واقع در شمال نوار غزه به شدت از سوی توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی گلوله‌باران شده است.

آمار شهدای فلسطینی از ۷۰۰۰ نفر فراتر رفت

شهادت دو رزمنده حزب‌الله لبنان

حزب‌الله لبنان از شهادت دو تن از رزمندگان خود در جریان درگیری‌های مرزی با ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حسین محمد علی حریری (سلمان) از اهالی شهر النبطیه واقع در جنوب لبنان و علی ابراهیم جواد (دماء) از اهالی شهرک لبایا در منطقه البقاع در راه قدس به شهادت رسیده‌اند.

گفتنی است با آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، مقاومت اسلامی لبنان نیز وارد درگیری مرزی با ارتش رژیم صهیونیستی شد و طی روزهای گذشته ضربات شدیدی را به دشمن صهیونیستی وارد کرد. رزمندگان حزب‌الله علاوه بر انهدام تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده‌اند. از سوی دیگر نیز چندین نفر از رزمندگان حزب‌الله لبنان در جریان این درگیری‌ها به فیض شهادت نایل آمده‌اند.

رسانه‌های عبری: پیوستن یمن به نبرد به معنای گشایش جبهه‌ای جدید است

رسانه‌های عبری با لحنی آکنده از هراس از پیوستن جنبش انصارالله یمن به نبرد طوفان الاقصی سخن گفتند.

رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند: حوثی‌ها به نبرد پیوسته‌اند. آن‌ها تلاش کردند با موشک و پهپاد به اسراییل حمله کنند، اما ناوگان دریایی آمریکا این موشک‌ها و پهپادها را رهگیری کرد.

این رسانه‌ها در ادامه بیان کردند: پیوستن یمن به نبرد بدین معنی است که ما با مرحله‌ای جدید و خطرناک روبرو هستیم و جبهه‌ای جدید علیه اسراییل گشوده شده است.

چند روز پیش برخی رسانه‌های عبری زبان اعلام کرده بودند که نیروهای یمنی با موشک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند و به سمت فلسطین اشغالی موشک شلیک کرده‌اند. در این ارتباط گفته شده بود که جنبش انصارالله یمن با موشک اراضی اشغالی را هدف قرار داده، اما نیروهای آمریکایی این موشک‌ها را پیش از رسیدن به مقصد رهگیری کرده‌اند.

برآوردهای نهادهای امنیتی صهیونیستی حاکی از آن است که موشک‌های شلیک شده از سمت یمن، رژیم صهیونیستی را هدف گرفته بوده و یک ناو جنگی آمریکایی این موشک‌ها را منهدم کرده است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر اعلام کرده بود که موشک‌های شلیک شده از سمت یمن، جنوب اراضی اشغالی را هدف گرفته بوده است.

پیوستن یمن به نبرد به معنای گشایش جبهه‌ای جدید است

یورش شبانه به کرانه باختری / زخمی شدن دو صهیونیست در قدس

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند و چندین فلسطینی را بازداشت یا زخمی کردند.

چندین نفر از زنان فلسطینی از جمله برخی آزادگان فلسطینی در جریان یورش نظامیان صهیونیست به الخلیل بازداشت شدند.

شهرک رفیدیا و شهرک غربی شهر نابلس نیز شاهد بازداشت گسترده فلسطینیان از سوی نظامیان صهیونیست بود.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به روستاهای کوبر و المغیر و شهر البیره نیز یورش بردند. خبرنگار الجزیره از وقوع درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محله سطح مرحبا در شهر البیره خبر داد. نظامیان ارتش اشغالگر قدس چند نفر از ساکنان روستای کوبر را که بیشتر آنان از خاندان البرغوثی بودند، نیز بازداشت کردند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که در جریان درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در طوباس واقع در شمال کرانه باختری، ۵ فلسطینی به ضرب گلوله مستقیم نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

از سوی دیگر رسانه‌های عبری اذعان کردند که در نتیجه یک عملیات مقاومتی در شهر قدس ۲ صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است. علاوه بر این در نتیجه درگیری صهیونیست‌ها با فلسطینیان در نزدیکی شهرک صهیونیستی ریمونیم واقع در شرق رام‌الله چند صهیونیست دیگر نیز زخمی شدند.

ادعای انجام عملیات زمینی در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که نیروی زمینی ارتش این رژیم شب گذشته عملیات زمینی نسبتاً گسترده‌ای را در نوار غزه به انجام رسانده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این عملیات نفوذ زمینی با هدف حمله به مواضع حماس در نوار غزه انجام شده است.

همچنین رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: نیروهای ما نفوذ زمینی متمرکزی را در نوار غزه انجام دادند و با هدف آماده‌سازی شرایط برای نبرد زمینی، زیرساخت‌ها را هدف قرار دادند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که محافل صهیونیستی به شدت نگران هستند که در صورت اجرای عملیات زمینی در غزه نیروهای ارتش این رژیم در کمین مبارزان مقاومت گرفتار شوند و با دادن تلفات سنگین، شکست مفتضحانه دیگری را برای این رژیم اشغالگر و جنایتکار رقم بزنند؛ رژیمی که تنها هنرش هدف‌قراردادن زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی است و پس از گذشت ۲۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی هنوز هم جرات رویارویی مستقیم با مبارزان مقاومت فلسطین را پیدا نکرده است.

گردان‌های قسام: بالگرد دشمن را هدف قرار دادیم

گردان‌های قسام اعلام کردند که یکی از بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند.

قسام تاکید کرد که این بالگرد در شرق البریج و با استفاده از موشک «سام ۷» هدف گرفته شده و مبارزان مقاومت از اصابت این موشک به بالگرد صهیونیستی اطمینان دارند.

رسانه‌های عبری زبان نیز شلیک پرتعداد موشک از غزه به سوی بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی بر فراز خان یونس را تأیید کردند.

گفتنی است مبارزان مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها در حق ملت فلسطین، از روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات «طوفان الاقصی» را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند؛ عملیاتی که با شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی همراه شد و غافلگیری نظامیان و مقامات صهیونیست را در پی داشت.

گردان‌های قسام: بالگرد دشمن را هدف قرار دادیم

هیچ نقطه امنی در غزه وجود ندارد

ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شبانه‌روزی مناطق مختلف غزه را ادامه می‌دهد و بر خلاف ادعاهای مقامات صهیونیست مبنی بر امن‌بودن جنوب این باریکه، بنا بر گزارش‌ها هیچ نقطه امنی در نوار غزه وجود ندارد.

تداوم بمباران شبانه‌روزی غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی

تداوم بمباران شبانه‌روزی غزه

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته نیز مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کرد. خبرنگار المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی خانه خاندان ابوغالی در اردوگاه شابوره واقع در رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. در این حمله ددمنشانه دست‌کم یک کودک دختر به شهادت رسید.

مناطق شرقی نوار غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی محل حضور شهروندان غیرنظامی در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را نیز بمباران کردند. در این حملات وحشیانه نیز چندین فلسطینی به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که شب گذشته شمال و مرکز نوار غزه شاهد بمباران شدید از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

شهرک النصر واقع در غرب شهر غزه نیز از سوی جنایتکاران صهیونیست بمباران شد.

بمباران تل الهوا توسط جنگنده‌های صهیونیست

بر اساس گزارش منابع خبری در ساعات گذشته منطقه تل الهوا نیز شاهد بمباران شدید توسط ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین گزارش داد که در حال حاضر غزه شاهد شدیدترین گلوله‌باران توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز درگیری‌ها در هفتم اکتبر بوده و به ویژه شرق البریج و النصیرات گلوله‌باران شده است.

همچنین تعداد بیشتری از پیکرهای پاک شهدا از جمله کودکان پرپرشده فلسطینی به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده است.

چین و روسیه قطعنامه ضد فلسطینی آمریکا در شورای امنیت را وتو کردند

روسیه و چین قطعنامه آمریکا را درباره غزه در شورای امنیت که به نفع رژیم صهیونیستی بود، وتو کردند.

در این قطعنامه به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه اشاره شده، اما توقف حملات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مطرح نشده است.

نماینده روسیه در شورای امنیت، گفت: قطعنامه پیشنهادی آمریکا به منزله مجوز شورای امنیت برای ادامه حملات اسرائیل علیه غزه است.

نماینده چین نیز تاکید کرد که قطعنامه پیشنهادی آمریکا به‌کارگیری زور و سلاح علیه غیرنظامیان را در غزه توجیه می‌کرد.

چین و روسیه قطعنامه ضد فلسطینی آمریکا در شورای امنیت را وتو کردند

عاروری: جنگ هنوز شروع نشده است / دشمن وارد غزه شود؛ صفحه باشکوهی بازمی‌شود

صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه چهارشنبه گفت که ما شاهد حماسه‌سازی دلاورانه مقاومت لبنان در برابر اشغالگران هستیم.

وی که با شبکه خبری المنار مصاحبه می‌کرد، گفت: «حزب‌الله در تمامی سطوح نظامی و سیاسی فعالیت دارد و این نبرد، نبرد آن‌ها نیز هست و هدف و سرنوشت ما یکی است».

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: حمله جنایتکارانه صهیونیست‌ها منجر به تلفات زیادی در میان غیرنظامیان می‌شود و دشمن اطمینان خاطر دارد که دشمن غربی از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: نبرد و سرنوشت ما در راه قدس یکی است و ما در این جنگ همواره در ارتباط هستیم و تمام دیدارها با حزب‌الله علنی نمی‌شود. ما در روز نخست جنگ با سید دیدار کردیم.

العاروری گفت: اگر دشمن زمینی وارد غزه شود، صفحه جدید و باشکوهی برای مردم ما باز خواهد شد و اشغالگران شکست بی‌سابقه‌ای را متحمل خواهند شد.

جنگ هنوز شروع نشده است/ دشمن وارد غزه شود؛ صفحه باشکوهی بازمی‌شود

در حال تکمیل..

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۷
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••