اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۲:۰۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۵۳
طلوع آفتاب ۰۵:۱۵:۲۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۸:۴۱
نیمه شب ۲۳:۱۵:۵۴
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ۱۷:۰۰
درویش:

اگر مشکلات پرسپولیس را می‌دانستم جرات آمدن به این باشگاه را نداشتم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: اگر روز اول از برخی مشکلات مطلع بودم جرات اینکه بیایم را نداشتم اما با تلاش همکاران سعی کردیم این مشکلات را برطرف کنیم.

اگر مشکلات پرسپولیس را می‌دانستم جرات آمدن به این باشگاه را نداشتم

به گزارش سراج24؛ رضا درویش روز چهارشنبه در نشستی خبری که به مناسبت حضور یکساله‌اش در پرسپولیس برگزار شد، اظهار داشت: باید اول از حضور شما اصحاب رسانه تشکر کنم. ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تبریک می‌گویم. به نظر من یکی از دلایل عالم هستی وجود مبارک حضرت زهرا (س) است.

وی افزود: توفیق این را داشتم که یکسال به پرسپولیس و هوادارانش خدمت کنم. مشکلات را کم و بیش همه می‌دانند که هم ساختاری، هم مالی و هم تشکیلاتی بود. با همکاران دست به دست هم دادیم تا ابتدا ساختار را درست کنیم. چه بزرگسالان، چه پایه، چه اداری. سعی کردیم با روشی اصولی شرایط را درست کنیم. وقتی در خصوصی سازی سهام واگذار شد، باید شاخصه‌ها را رعایت می‌کردیم که این موضوع کارمان را سخت‌تر کرد.

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: بورس دارای اولویت‌هایی است که تا آن روز برای ما مشخص نبود که چه کار کنیم. سعی کردیم شاخصه‌های بورس را رعایت کنیم تا بتوانیم برای عرضه سهام از آن بهره ببریم. خداراشکر این ساختار را کم و بیش ایجاد کردیم تا به مرور زمان این مشکلات را حل کنیم.

درویش تصریح کرد: اگر روز اول از برخی مشکلات مطلع بودم جرات اینکه بیایم را نداشتم اما با تلاش همکاران سعی کردیم این مشکلات را برطرف کنیم. از معاونانم تشکر می‌کنم که با همکاری موانع را برطرف کردیم.

وی بیان کرد: طلبکاران‌ حقیقی و حقوقی زیادی داشتیم. وقتی همه دیدند که از طریق بورس پول آمده، از دهه ۷۰ طلبکاران به باشگاه آمدند. این پول مردم بود که از طریق سهام آمد و باید حافظ منافع مردم هم بودیم. اکر پول را به طلبکار می‌دادیم، چه چیزی از آن می‌ماند؟ باید علاوه بر حفظ منافع، بدهی‌ها را هم مرتفع می‌کردیم.

مدیرعامل پرسپولیس گفت: ما به جز فصل جاری و خرج تیم، نزدیک ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی گذشته را دادیم و حدود ۹۰۰ هزار یورو بدهی گذشته که ربطی به دوره حضور من نداشت را پرداخت کردیم. باز هم‌تعداد زیادی هستند. وظیفه ما است طلب‌های آنها را پرداخت کنیم تا آنها را به صفر برسانیم و علاوه بر آن از حقوق مردمی که سهام خریدند، دفاع کنیم.

درویش گفت: من سال‌های سال بود هر جا می‌رفتم سعی کردم تیم‌های پایه را به سطحی برسانم که شایسته باشد. از روزی هم که به پرسپولیس آمدم، با همکاری دوستان و محسن خلیلی شرایط را بهبود بخشیدیم. دو تیم پایه ما در کورس قهرمانی هستند و تعداد زیادی ملی‌پوش در آکادمی داریم. مجموعه شهید درفشی‌فر را در اختیار پایه قرار دادیم. همان امکانات بزرگسالان را برای پایه‌ها هم گذاشتیم. خوشبختانه قرارداد سال جاری هم ۵۰ درصد پرداخت شده است. تعدادی از پایه‌ها هم به خاطر تعامل با یحیی گل‌محمدی و خلیلی به تیم بزرگسالان آمدند. دو بازیکن تیم‌های پایه که به بزرگسالان آمدند دچار مصذومیت شدند و امیدوارم زودتر بهبود پیدا کرده تا به تیم کمک کنند.

وی اظهار داشت: از بزرگان پرسپولیس و پیشکسوتان، علی پروین و محمود خوردبین که کنار ما حضور دارد، سعی کردیم برای اینکه کار یاد بگیریم از بزرگانمان بهره بگیریم تا باشگاه را به سطحی که هواداران دوست دارند و شایسته هستند برسانیم. مشکلات زیادی داریم که باید مرتفع شود. از تمام پرسنل خدوم باشگاه تشکر می‌کنم که برای آنها روز و ساعت فرق ندارد و همه کار می‌کنند. یک روز حسین قربانزاده رییس سازمان خصوصی‌سازی در روز جمعه به باشگاه آمده بود که دید اکثر پرسنل در باشگاه هستند. از قربانزاده تشکر می‌کنم. از سیدحمید سجادی وزیر ورزش هم‌تشکر می‌کنم که حامی ما بود.

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: برای حل شدن مشکلات سجادی به ما لطف ویژه داشت. از گل‌محمدی و دستیارانش هم تشکر می‌کنم که تلاش کردند که کشتی پرسپولیس را به ساحل برسانیم. بازیکنان با همتشان نشان دادند پرسپولیس وابسته به یک بازیکن نیست.

درویش گفت: معضلاتی داریم که تا حل نشود، سختی‌ها ادامه دارد. مشکل حق پخش داریم، با صدا و سیما، کمیسیون مجلس و حضور وزیر ورزش و جوانان جلسات مختلفی داشتیم اما هنوز این‌ جلسات به سرانجام نرسیده است. امیدوارم همه دست به دست هم دهیم تا این حق مسلم باشگاه‌ها را به آنها برگردانند.

وی افزود: ایرانسل اسپانسر اصلی ما است که همیشه حامی ما بوده و بعد از آن بانک شهر که همیشه مثل یک دوست و همراه سعی کردند مشکلات را مرتفع کنم. از هواداران درخواستی دارم. یکی از راه‌های درآمدزایی ما کارت‌ هواداری است. آنها پولی نمی‌خواهد پرداخت کنند؛ تنها پول‌هایشان را به کارت هواداری بیاورند. آنها پای کار بیاید تا هزینه هنگفتی که برای تیم داریم و بدهی‌ها را مرتفع کنم.

مدیرعامل پرسپولیس بیان کرد: بحث حرفه‌ای‌سازی هم مطرح است. نزدیک دو سه ماه است که کارگروهی داریم و نشست‌هایی داریم که این دغدغه مردم و مشکلات سال قبل تکرار نشود. تا امروز اکثر مشکلاتی که باشگاه می‌توانست مرتفع کند، حل شده است. هر دو هفته یکبار هم نشست‌هایی با حضور مسوولان فدراسیون و وزارت‌ برگزار می‌شود تا موانع مرتفع شود. امیدوارم این ذوق برای حضور در لیگ قهرمانان شکل بگیرد و با تیم قدرتمندی به این بازی‌ها بازگردیم.

وی در مورد تغییرات در هیئت‌مدیره گفت: من شنیدم این موضوع از الزامات بورس است که اعضای هیئت‌مدیره سه نفر عضو اقتصادی باشد و قرار است بررسی شود که اگر اعضا اقتصادی نباشند، تجدید نظر شود. گفتند با هماهنگی وزارت ورزش و وزیر اقتصاد هیئت‌مدیره ترمیم می‌شود آن هم اگر عضو اقتصادی نداشته باشند.

درویش ادامه داد: من نزدیک ۴۰ سال است در ورزش هستم و در سی سال اخیر با اکثر مسوولان ورزش کشور کار کردم. یکی از فاکتورهایی که سجادی دارد، او سوای درس آکادمی که دارد، ورزشکار هم بوده است. مدیرعامل باشگاه ورزشی، خصوصی و دولتی بوده و تمام مدارج را طی کرده است. اگر او موفق نشود، اقبالی در ورزشی ها نیست. او توانسته نمره ورزشی بگیرد. سیاسی‌ها شناختی نداشتند و یکی دو سال طول می‌کشید که تازه شناخت پیدا کنند. او زمانی آمد که مشکلات زیادی در ورزش بود. 

مدیرعامل پرسپولیس اظهار کرد: امروز باید دنبال اسپانسر بگردیم. برای موفقیت پرسپولیس، کادر فنی، هواداران، کارکنان باشگاه، هواداران با هم کار می‌کنند و این کار ثمر داده تا همه با هم کار کنیم تا این موفقیت‌های اخیر رقم بخورد.

وی در مورد اینکه اعضای اقتصادی در هیئت‌مدیره معمولا کاری نمی‌کنند، گفت: از روزی که من به پرسپولیس آمدم خودم یک گروه اقتصادی را برای باشگاه تشکیل دادم. خیلی از این افراد اقتصادی، معاونان وزرا بودند و جزو کارگروه اقتصادی بودند که باشگاه از آنها بهره ببرد اما این الزامات بورس است که ظاهرا دو سه نفر از اعضای هیئت‌مدیره باید اقتصادی باشند.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد طرح‌های کارگروه اقتصادی باشگاه عنوان کرد: چند طرح نهایی شده و قرار است در هیئت‌مدیره مطرح شود. دنبال طرح های رویایی نیستیم . سعی می‌کنیم طرح‌ها عملیاتی و قابل اجرا باشد و بعد از تصویب شورای اقتصادی، در هیئت‌مدیره مطرح و سپس اجرایی شود.

درویش گفت: بعد از حضور من در پرسپولیس کارگروهی بودند که اسپانسر بودند. آنها گفتند ما پول دادیم و برای فسخ باید پولشان را بازگردانیم. از قرارداد ۶۰۰ میلیاردی تنها ۱۵ الی ۲۰ میلیارد گرفتیم. من آمدم گفتم اگر نیمی از قرارداد را هم بگیریم خیلی کار می‌شود کرد. در این کار اما و اگرهای زیادی بود که به ضرر باشگاه تمام می‌شد. قراردادی قرار بود ببندم که اگر می‌بستم کارگزار نفع می‌برد نه باشگاه. در نهایت هم مجمع ما را مکلف به فسخ قرارداد کرد.

وی در مورد برای فعالیت پرسپولیس در سایر رشته‌های ورزشی اظهار داشت: من از سال ۶۳ تا ۸۵ توفیق این را داشتم تا مدیر تیم بسکتبال پرسپولیس بودم. همان زمان محمود خوردبین و علی پروین می‌آمدند و حتی چند بازی روی نیمکت ما نشستند.

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: اضافه کردن رشته‌های‌ ورزشی‌ کار سختی نیست اما اینکه تعهدمان را انجام دهیم طرف دیگر ماجرا است. همین الان هم پرونده‌هایی داریم که ورزشکاران سایر رشته‌ها پول نگرفتند. ما سعی کردیم که اول منابعش را تامین و بعد رشته جدید را اضافه کنیم. یکی از الزامات ای‌اف‌سی این است که تیم بانوان داشته باشیم و در تلاش هستیم این مسایل را برطرف کنیم. همچنین چوگان چون ورزش ایرانی است، تلاش می‌کنیم با تامین منابع فعالیت را در آن آغاز کنیم.

درویش تصریح کرد: ورزشگاه درفشی‌فر در اختیار  پرسپولیس است و سعی کردیم بهترین ساعات را در اختیار آکادمی قرار دهیم و ساعات خالی را به متقاضیان می‌دهیم. مدیریت مدارس فوتبال با محمد پنجعلی است و در سراسر ایران قرار است بررسی شود که آن‌ها استاندارد دارند یا مدرسان آنها کارت مربیگری دارند یا نه. 

وی در مورد گزارش‌های سایت کدال و پرداخت ۸۹۰ میلیون تومان به افرادی به عنوان مشاور گفت: این‌ مسایل برای مدیریت ما نیست. از روزی که آمدم یک سری با ما خوب نبودند چون بحث دلال وسط نبود و بازیکن مستقیم گرفتیم و هیچ بازیکنی را بواسطه ایجنت و کارگزار در این یکسال نمی‌بینیم. 

مدیرعامل پرسپولیس اظهار داشت: همین الان یک بازیکن بود که علیه پرسپولیس حکم گرفت و حساب را توقیف‌کرد. یکسری شکایتی داریم که اساسا بی‌مورد است. ماپرونده‌ای داریم که شخص ادعا کرده ۲۰ هزار دلار میخواهد. یک روز این پول می‌شد پانزده میلیون اما الان خیلی می‌شود.

درویش گفت: از برخی ارکان قضایی تشکر می‌کنم. این‌مسوولین‌ میلیون‌ها پرونده دارند اما برای ما وقت می‌گذارند تا حقوق هواداران را بازگردانیم و چند پرونده را وصول کنیم.

وی تصریح کرد:‌ در مورد آنتونی استوکس زمانی ما آمدیم پنجره به خاطر شکایت او بسته بود و اگر اینکار پرداخت به او صورت نمی‌گرفت‌، نمی‌توانستیم بازیکن بگیریم.

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: از مدیران قبلی شکایت کردند و پولشان را می‌خواهند اما آنها پول خودشان را ندادند. یکروز یک نفر آمد و از ۱۰ سال قبل شکایت کرد که پول او را ندادند. چندین نفر اینگونه هستند. نباید بگذاریم پول از حساب سهامداران برود. باید ایجاد درآمد کنیم.

درویش گفت:‌ما همین چند روز پیش نامه زدیم که پولی که باید پرداخت کنیم از حساب باشگاه در ای‌اف‌سی یا فیفا پرداخت کنیم. مکاتبه با فیفا صورت گرفته چون آنها باید مشخص کنند طلب چقدر است. پیگیر طلبمان از AFC هستیم. سه میلیون و چهارصد هزار دلار می‌خواهیم. از سجادی باید تشکر کنم که با شیخ سلمان جلسه برگزار کرد. راهی پیشنهاد شد که بتوانیم به این پولمان برسیم.

وی در رابطه با پرداخت طلب بوژیدار رادوشوویج از طریق درآمدهای فیفا اظهار داشت: با فیفا مکاتبه کردیم و گفتیم یک پولی فدراسیون دارد که از آن پرداخت شود. با این حال امیدوارم در زمان مقرر این‌کار را انجام دهیم.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه پرداختی به شیخ دیاباته با وجود اینکه او همیشه مصدوم بوده،‌چگونه است گفت:‌ او یک مبلغ ثابت دارد و میزان بازی کردن یا نکردن او جزو آپشن‌ها است و هر چقدر بیشتر بازی کند بیشتر پول می‌گیرد.

درویش در خصوص منابع مالی سفر به قطر اظهار داشت: من دعوت بودم و هزینه‌ای‌ نداشتم. اعضای هیئت‌مدیره هم آمدند و اقامت نداشتند اما بلیت هواپیما را شخصا گرفتند و پول تاکسی هم‌ خودشان دادند. 

وی در رابطه با شکایت از یورگن لوکادیا گفت: انقدر این بحث گفته شده که همه‌ واقف هستند که نه بحث مالی داشت و نه ورزشی. او در نامه‌ای که داد درخواست خروج اضطراری داد. باشگاه طبق قوانین با آن درخواست موافقت کرد اما قرار بود که او طی ۷۲ ساعت بازگردد اما وقتی رفت برعکس عمل کرد و به بحث‌هایی اشاره شد که فوتبالی نبود. اگر در فضای ورزشی حکم صادر شود به حقوقمان‌ خواهیم رسید.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد حرفه‌ای سازی اظهار کرد: معاونت بین‌الملل کمک زیادی در جذب بازیکن کرده است. اسامی بازیکنان و مدت قرارداد در ای‌اف‌سی بارگزاری شده و تاییدیه‌اش هم صادر شده است.

وی در خصوص برنامه باشگاه برای نقل‌ و انتقالات زمستانی خاطرنشان کرد: با ‌گل‌محمدی صحبت کردم. هنوز او نام بازیکن خاصی مطرح نکرده است. عیسی آل‌کثیر هم امروز قرار بود قراردادش ثبت شود. 

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••