اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۸:۰۰

خسارت ۱۸۲ میلیارد تومانی سیل های اخیربه مدارس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برآورد خسارت ۱۸۲ میلیارد تومانی برای مدارسی که در مناطق سیل‌زده بوده‌اند، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای تخریب و یا آوار نشده و ۵۶۹ مدرسه با آسیب‌های جزئی، نیازمند تعمیر و بازسازی هستند.

خسارت ۱۸۲ میلیارد تومانی سیل های اخیربه مدارس

به گزارش سراج24؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برآورد خسارت ۱۸۲ میلیارد تومانی برای مدارسی که در مناطق سیل‌زده بوده‌اند، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای تخریب و یا آوار نشده و ۵۶۹ مدرسه با آسیب‌های جزئی، نیازمند تعمیر و بازسازی هستند.

وی افزود: خساراتی که سیل اخیر به فضاهای آموزشی وارد کرده است، شامل تخریب دیوار محوطه، ورود گل و لای به محوطه مدرسه، ریزش نازک کاری سقف‌ها، خرابی پوشش سقف‌ها و خسارت به برخی تجهیزات است.

نوری با اشاره به اینکه برآورد خسارت ناشی از سیل به مدارس انجام شده است، خاطرنشان کرد: سیل، سیلاب و بارش های فراوان اخیر باعث تخریب کلی و یا آوار هیچ مدرسه‌ای در کشور نشده است و با تأمین منابع اعتباری که از سوی دولت محترم پیش بینی خواهد شد، تمامی مدارس مورد اشاره توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بازسازی و برای حضور دانش‌آموزان آماده خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در جریان سیل اخیر مدارس ۱۱ استان از جمله تهران، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد آسیب دیده‌اند که بر اساس بررسی کارشناسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اغلب آنها نیازمند تعمیر و بهسازی هستند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با همکاری مدیریت بحران کشور و خیرین حقیقی و حقوقی مدرسه ساز که همواره یار و یاور دستگاه تعلیم و تربیت کشور بوده‌اند، بازسازی مدارس آسیب دیده با اولویت آغاز خواهند شد تا انشاالله در مهر ۱۴۰۱ با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••