اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۰:۰۰

وزرای دولت در سفر به شهرستانهای استان تهران در جهت رفع مشکلات مردم دستوراتی صادر کردند

جمعی از وزرای دولت سیزدهم و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با سفر به شهرستانهای استان تهران و بازدید از طرح های نیمه تمام در مناطق مختلف ضمن دیدار و گفت وگو با مردم، مشکلات شهروندان را بررسی و درباره اتمام هر چه سریعتر طرح ها دستوراتی را صادر کردند.

وزرای دولت در سفر به شهرستانهای استان تهران در جهت رفع مشکلات مردم دستوراتی صادر کردند

به گزارش سراج24؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به شهرستانهای قرچک و پاکدشت در جنوب شرق استان ، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان های ملارد و شهریار در جنوب غرب استان ، احسان خاندوزی وزیر امور افتصاد ودارایی به شهرستان های قدس و اسلامشهر ، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به شهرستانهای پردیس و شمیرانات و شهر بومهن ، یوسف نوری به شهرستان ری و انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به شهرستان اسلامشهر و شهر پرند سفر کردند و ضمن شنیدن مشکلات مردم ، طرح های نیمه تمام در سطح استان را بازدید و نسبت به اتمام هر چه سریعتر آنها دستوراتی صادر کردند. 

وزرای دولت سیزدهم و استاندار و فرمانداران تهرانی روز پنجشنبه ابتدا در جلسه شورای اداری استان تهران به محضر آیت الله رییسی رسیدند و توصیه و دستورات رییس دولت سیزدهم را برای رسیدگی به مشکلات مردم استماع کردند و سپس راهی شهرستانهای استان تهران شدند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست شورای اداری استان تهران در محل وزارت کشور ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: همراهی مردم سرمایه بزرگی است و باید به این سرمایه ارج نهاده شود و ارزش نهادن در این است که مشکلات مردم را حل کنیم تا مسائل برطرف شود.  

رئیس جمهور با اشاره به نمونه‌ای از همراهی مردم گفت: در حمله سایبری به جایگاه‌های بنزین، اگر مردم همیاری نمی‌کردند، مشکلات زیاد می‌شد اما دل‌های مردم با دولت همراه شد.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه رمز کار دولت، همان فرمایش روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان است، گفت: باید با اخلاص حرکت کنیم چراکه برکت در اخلاص است.

وی همچنین از مردم برای همراهی و همیاری دولت تشکر کرد و یادآور شد: همیاری مردم راه را برای دولت هموار کرده است.  

وزیر راه و شهرسازی: ۸ هزار واحد مسکن در پاکدشت احداث می‌شود

وزیر راه و شهرسازی که بازدیدهایش تا پاسی از شب ادامه داشت در پاکدشت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۸ هزار واحد مسکونی در شهرستان پاکدشت احداث می‌شود.

رستم قاسمی در جریان سفربه شهرستان پاکدشت، از محل اجرای احداث ۸۳۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بازدید کرد و در جریان روند اجرای آن قرار گرفت.

طرح نهضت ملی مسکن شهرستان پاکدشت در ۵ نقطه از مسکن مهر امام رضا (ع) توسط پیمانکار در حال اجرا است که هم اکنون به مرحله ستون و سقف رسیده است.

کل نیاز ۴ ساله شهرستان پاکدشت به منزل، ۱۰ هزار ۷۳۷ واحد اعلام شده که از این تعداد احداث ۸۶۷ واحد برای شریف آباد و یکهزار و ۳ واحد برای فرون آباد و مابقی برای شهر پاکدشت برآورد شده است.

وزیر راه و شهرسازی مشکلات طرح مسکن هزار و ۱۰۰ واحدی قرچک را بررسی کرد

همچنین وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران اسلامی با حضور در شهرستان قرچک از طرح مسکن یکهزار و ۱۰۰ واحدی قرچک موسوم به سبحان بازدید کرد.

 رستم قاسمی در جریان مشکلات این مجتمع مسکونی که با وجود تکمیل شدن، سال‌ها خالی و بدون سکنه باقی مانده قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با خانواده شهید فلاح در قرچک دیدار کرد

وزیر راه و شهرسازی  در شهرستان قرچک، با خانواده شهید علی اصغر فلاح از شهدای جاویدالاثر دوران هشت سال دفاع مقدس این شهرستان دیدار کرد.

رستم قاسمی در فضایی معنوی با مادر شهید جاویدالاثر فلاح که سال‌ها در شوق دیدار فرزند شهیدش به سر می‌برد،  دیدار و از ایثار خانواده این شهید تقدیر کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار گفت: عزت و افتدار امروز ایران اسلامی مرهون ایثارو از خودگذشتگی شهدا و خانواده معظم آنان است و همه باید قدردان این تلاش باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با مردم قرچک دیدار و گفتگو کرد

قاسمی با شماری از مردم این شهرستان دیدار و گفتگو کرد و رسیدگی به مشکلات آنان را مورد توجه قرار داد.

وزیر راه پس از بازدید از طرح‌های عمرانی نیمه تمام قرچک، با حضور در فرمانداری این شهرستان، با تنی چند از مردم دیدار کرد و برای حل مسائل و مشکلات آنان دستورات لازم را صادر کرد.

در این دیدار جمعی از هنرمندان و صاحبان صنایع مستقر در شهرستان قرچک نیز حضور یافته و مسائل مربوط به فضاهای فرهنگی و تأمین برخی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی به ویژه دسترسی به بزرگراه غدیر را برای خروج شهرستان از بن‌بست خواستار شدند.

برخی از مردم نیز درخواست اشتغال و دریافت و تسهیلات را از وزیر راه و شهرسازی درخواست کردند که برای هر یک دستورات لازم صادر شد.

تبدیل قطار حومه‌ای قرچک- تهران به مترو مورد تائید وزارت راه است

وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم و مسئولان شهرستان قرچک درخواست تبدیل قطار حومه‌ای تهران- قرچک به مترو را دارند که این امر مورد تائید وزارت راه و شهرسازی است .

قاسمی شامگاه پنجشنبه پس از بازدید از شهرستان‌های قرچک و پاکدشت درجمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز سفر استانی دولت سیزدهم به شهرستان‌های استان تهران صورت گرفت و طی آن، تعدادی از وزرا با حضور در شهرستان‌های مختلف، وضعیت طرح‌ها و پروژه‌ها را مورد بررسی قرار دادند تا نتیجه این بازدیدها به رئیس جمهور ارائه شود.

وی افزود: نماینده شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک به اتفاق فرماندار، امام جمعه و شهردار قرچک نیز درخواست‌های مکتوبی خطاب به رییس جمهور ارائه کردند که این درخواست‌ها در جلسه تخصصی با آیت الله رییسی و اعضای هیأت دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر راه از جاده تیغاب پاکدشت بازدید کرد

 وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به شهرستان پاکدشت، از جاده تیغاب، مسیر اتصالی پاکدشت به شهرستان‌های ورامین و پیشوا بازدید کرد.

رستم قاسمی با حضور در پاکدشت از جاده اتصالی این شهرستان به ورامین و پیشوا موسوم به تیغاب بازدید کرد و در جریان مشکلات آن قرار گرفت.

این جاده به دلیل مشکلات عرض اندک و نداشتن روشنایی و علائم راهنمایی مناسب، همواره شاهد تصادفات متعدد منجر به فوت است و روز گذشته نیز یک پراید حامل دو سرنشین زن در کانال حاشیه راه سقوط کرد که با تلاش عوامل آتش نشانی جان این دو فرد نجات پیدا کرد.

معاون رییس جمهور : ۲۶ خانواده دارای چهارقلو صاحب‌خانه می‌شوند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۲۶ خانواده دارای چهارقلو که در سال ۱۴۰۰ متولد شده باشند صاحب خانه خواهند شد.

 انسیه خزعلی روز پنجشنبه در مراسم اهدای واحد مسکونی به ۲ خانواده چهارقلو در پرند اظهار داشت: در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس جمهور برای خانه‌دار شدن خانواده های بالای سه فرزند اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار خانواده های دارای چندقلو خواهیم بود، افزود: وزیر راه و شهرسازی در خانه‌دار شدن خانواده های چند قلو همراهی بسیار خوبی دارد و نهضت خانه دار شدن خانواده های بالای چند فرزند ادامه خواهد داشت.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به خانواده هایی که بیش از سه فرزند دارند؛ تسهیلات مناسب و استفاده از ظرفیت سکونتگاهی برای کاهش بار سنگین هزینه‌های اقتصادی خانواده ها ارائه می شود. 

بازارچه‌های دائمی برای کمک به بانوان کارآفرین راه اندازی می‌شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: بازارچه‌های دائمی و فصلی برای کمک به بانوان کارآفرین در نقاط مختلف کشور راه اندازی می‌شود.

خزعلی روز پنجشنبه با همراهی حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر از یک واحد تولید پوشاک در روستای ده عباس بازدید کرد و در سخنانی با بیان اینکه این واحد تولیدی با مدیریت یکی از بانوان کارآفرین اسلامشهر و به صورت خانواده محور مشغول فعالیت است، اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر از بانوان این شهرستان از جمله زنان سرپرست خانوار و هچنین صادرات پوشاک تولید شده در این مجموعه به کشورهای همسایه بیانگر فعالیت موفق این واحد تولیدی است.

وی خاطر نشان کرد: برای کمک به بانوان کارآفرین و فعال در عرصه تولید، راه اندازی بازارچه های دائمی و فصلی در استانهای مختلف برای عرضه و فروش کالاهای تولید شده در دستور کار معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری قرار دارد.

بازدید وزیر ورزش و جوانان از سالن ورزشی طلاییه بومهن

وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم از سالن ورزشی طلاییه و شهرک امام رضا (ع) بومهن بازدید کرد.

سجادی در روز بازدید وزرای دولت از شهرستان های استان تهران با حضور در شهرک طلاییه از سالن ورزشی نیمه کاره این شهرک بازدید کرد.

نماینده رییس جمهور در ادامه از شهرک حضرت امام خمینی ره بازدید و مشکلات ساکنان این منطقه را استماع کرد و پس از آن از فاز ۱۱ مسکن مهر شهر پردیس بازدید بعمل آورد .

تکلیف سفرهای استانی تسهیل وضعیت زندگی هموطنان است

وزیر ورزش وجوانان گفت: بنا بر دستور رئیس جمهور تکلیف سفرهای استانی تسهیل وضعیت معیشت هموطنان است.

سجادی در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیگیری جهادی و انقلابی مشکلات مردم  در راستای تحقق اهداف استانی در دست اقدام و اجرا است و تاکنون ۲۱ سفر استانی برگزارشده است.
وی ادامه داد: یکی از دلایل ارزشمند سفر استانی این است که در بین مردم باشیم، ببینیم، بشنویم، درک کنیم.

این مسئول با اشاره به ضرورت رفع و حل مشکلا ت مردم  خاطرنشان کرد: هماهنگی و بردار برآیند چند دستگاه با همدیگر برای رفع مشکلات هموطنان به نمایش گذاشته شودو با همکاری و همفکری چالش ها، دست اندازها یی که بر اثر سهل انگاری، سوء استفاده و یا سوء مدیریت اتفاق افتاده مرتفع کنیم.

وزیر ورزش و جوانان پای سخنان مردم شمیرانات نشست

وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در بیست و دومین سفر استانی هیات دولت سیزدهم، عصر پنجشنبه به لواسانات و رودبار قصران سفر کرد.

سید حمید سجادی طی این سفر از روستای پورزند و جاده‌های دسترسی لواسانات بازدید کرد؛ همچنین در مسجد روستای امین آباد پای صحبت ها و سخنان اهالی، شوراها و دهیاران رودبار قصران و همچنین برخی از ورزشکاران شمیرانات نشست.

وزیر اقتصاد: بنگاه‌های اشتغال‌ آفرینی در شهرستان قدس تقویت می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست شورای اداری شهرستان قدس برتقویت بنگاه‌های اشتغال‌ آفرینی در شهرستان به منظور افزایش اشتغال و درآمد منطقه تاکید کرد.

احسان خاندوزی در نشست شورای اداری شهرستان قدس  که در سالن همایش آمفی تئاتر باغ ملی برگزار شد، با اشاره به کمبود سرانه‌های زیرساختی در این شهرستان بیان کرد: بنده حامل پیام و سلام ریاست محترم جمهور هستم، همچنین علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در گذشته اما متاسفانه مردم شهرستان قدس متحمل فشار و مشکلاتی شده‌اند که بیش از پیش باید حق مردم ادا می‌شد.

وی ادامه داد: در شهرستان قدس با نقص‌هایی در حوزه زیرساختی، بخش‌های مختلف اقتصادی و غیراقتصادی مواجه هستیم که اساسا زیبنده نیست همچنین مورد تایید دولت نیز نمی‌باشد اما با تلاش‌های مقامات محلی و پشتیبانی دولت امید است که در سال‌های آتی این کمبود زیرساخت‌ها به حد مطلوبی جبران شود و شاهد رفع آن باشیم.

وزیرجهاد کشاورزی در ملارد بر حمایت از تولید کنندگان تاکید کرد

وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به شهرستانهای غرب استان تهران، بابیان اینکه تمام تلاش ما به ویژه با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها این است که بتوانیم حمایت از تولیدکنندگان را داشته باشیم گفت :باتمام توان کنار تولیدکنندگان بوده تا بدون دغدغه، پایداری و استمراردر تولید ادامه یابد.

سید جواد ساداتی نژاد، در ابتدای سفرش با همراهی مدیرکل امور استان های وزارت جهاد کشاورزی و  سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با حضور درمزار شهدای گمنام شهرستان ملارد واقع در گلزار شهدا  به مقام شامخ  شهدا ادای احترام کرد.  

 وزیر جهاد کشاورزی  سپس از بزرگترین واحد پرورش قارچ در پایتخت قارچ ایران که  به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین واحد پرورش قارچ که از سال ۱۳۶۸ مشغول به کار است بازدید کرد.

 سید جواد ساداتی نژاد و هیات همراه در ادامه از ورزشگاه ۵ هزار نفری شهرستان ملارد بازدید کرد و مسائل و مشکلات موجود در این ورزشگاه  بررسی شد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه جریان سفر یک روزه به شهرستانهای غرب استان تهران  از مزرعه ۴۲۰ هکتاری اوقاف محصولات زراعی و سایت الگویی و پرورش ماهی در بادامک شهرستان شهریار بازدید کرد.

وزیر آموزش و پرورش:حفظ هویت و جنبه‌های تاریخی بنای مدرسه شهید مدرس لازم است

وزیر آموزش و پرورش در جریان بازید از دبیرستان ماندگار شهید مدرس در شهر ری با اشاره به لزوم حفظ هویت و جنبه‌های تاریخی بنای مدرسه، بر تسریع در اجرای عملیات مقاوم سازی و تحویل به موقع پروژه تاکید کرد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به همراه مهراله رخشانی‌مهر معاون خود و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از روند اجرای پروژه احیا و مقاوم‌سازی «دبیرستان ماندگار شهید مدرس» در شهر ری بازدید کرد.

 دبیرستان ماندگار شهید مدرس، بیش از نیم قرن قدمت دارد و بسیاری از بزرگان و مفاخر کشور در آن تحصیل کرده‌اند، که پس از مدارس دارالفنون و البرز به عنوان سومین مدرسه ماندگار تهران شناخته می‌شود.

اما از وسعت و معماری باشکوه این بنای زیبای سه طبقه با پنجره‌های رنگی که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، بگذریم، به خاطرات و یادگار ماندگار این دبیرستان برمی خوریم که عطر شهدا را به مشام می‌رساند و خاطرات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را زنده می کند، مدرسه ای که حدود ۱۰۰ نفر از دانش آموزان و فارغ التحصیلانش به مقام والای شهادت نایل آمده‌اند، از دیگر ویژگی‌های ممتاز آن به شمار می‌رود.

گفت وگو با شهروندان استان تهران و همچنین مصاحبه با رسانه ها نیز از برنامه های امروز اعضای کابینه دولت سیزدهم در شهرستانهای استان تهران بود .

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••