اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۰۰:۲۲
اذان ظهر ۱۲:۰۵:۰۳
اذان مغرب ۱۸:۵۷:۱۹
طلوع آفتاب ۰۵:۳۰:۰۰
غروب آفتاب ۱۸:۳۸:۳۷
نیمه شب ۲۳:۲۰:۰۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۹/۱۱/۲۴ - ۰۸:۰۰

انقلاب اسلامی یک وجب از خاک ایران را به دشمن نداد

حجت الاسلام حسینی دیباجی افزود: در این چهل و دومین سالگرد انقلاب از زمان انقلاب تاکنون حتی یک وجب از این خاک و آب به دست دشمن نیافتد و ما با عزت از آن حراست کردیم، دشمنان در پیش از انقلاب هر لحظه چنگ می‌انداختند تا بتوانند یک وجب از این آب و خاک را بگیرند و به ما مسلط شوند.

انقلاب اسلامی یک وجب از خاک ایران را به دشمن نداد

به گزارش سراج24، حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی، در نشست سیاسی بصیرتی در موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه دامغان، با موضوع مسائل سیاسی روز، در سامانه سیما، با اشاره به اینکه آیات قرآن برای عبرت و قصص قرآن برای این است که ما از زندگی اهل بیت (ع) درس بگیریم، گفت: ما در بین ملائکه چهار ملک مقرب داریم یکی از این فرشته ها حضرت عزرائیل است، حضرت عزرائیل مامور قبض روح انسان‌هاست البته برای بنده و امثال بنده مامور میفرستد و خودش سراغ اولیا و بزرگان الهی می‌رود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان در ادامه افزود: روزی حضرت عزرائیل به زیارت حضرت محمد (ص) آمد. رسول خدا (صل الله علیه و آله) از او پرسید :ای برادر! در این چند هزار سالی که جان بنده ها را گرفته ای و مامور قبض روح انسان ها بوده ای، آیا شده دلت برای کسی بسوزد؟ عزائیل گفت: بله دلم برای دونفر سوخت یکی: روزی دریا طوفانی گشت و موج های سنگین یک کشتی را در نوردید و همه سرنشینان کشتی غرق شدند و تنها زنی نجات یافت، آن زن باردار بود و سوار بر تخته ای از کشتی شد و موج های ملایم او را به ساحل بردند و به یک جزیره رساندند، درد زایمان زن فرا رسید و او نوزادش را به دنیا آورد، من مامور گشتم جان آن مادر را بگیرم و در آن لحظه دلم به حال کودک سوخت.

وی تصریح کرد: دومی: زمانی که شداد بن عاد که مردی ظالم بود  وهرنوع ظلمی به مردم کرده بود و میگفت خدایا من به بهشت تو نیازی ندارم اونقدر ثروت دارم که بهشت خودم رو میسازم سال ها عمر خود را صرف ساختن باغ بزرگ و بی نظیر خود نمود و در ساختن آن باغ پر شکوه تمام توان و امکانات و ثروت خود را بکار برد و برای ساخت ستون ها و سایر زرق و برق آن خروارها طلا و جواهرات خرج نمود. هنگامی که خواست به دیدن باغ برود و حاصل زحمتهای خود را ببیند، همین که خواست از اسب پیاده شود و هنوز پای چپش بر رکاب بود که من از سوی پروردگار فرمان گرفتم جان او را بگیرم، او از پشت اسب بین زمین و رکاب اسب گیر کرد و مرد، دلم به حال او سوخت بدین علت که عمرش را صرف ساخت باغی نمود اما هنوز چشمش به باغ نیفتاده، مرگ به سراغش آمد.

حجت الاسلام حسینی دیباجی افزود: در این هنگام جبرئیل به محضر پیامبر (صل الله علیه و آله) آمد و گفت ای محمد! خدایت سلام می رساند و می فرماید:به عظمت و جلالم سوگند شداد بن عاد همان کودکی بود که او را از دریای بیکران به لطف خود گرفتیم و از آن جزیره دور افتاده نجاتش دادیم و او را بی مادر تربیت کردیم و به پادشاهی رساندیم، در عین حال کفران نعمت کرد و خود بینی و تکبر نمود و پرچم مخالفت با ما بر افراشت، سر انجام عذاب سخت ما او را فرا گرفت، تا جهانیان بدانند که ما به آدمیان مهلت می دهیم و لی آنها را رها نمی کنیم.

وی گفت: انسان ممکن است گناه کند، گناه نیز دو نوع داریم؛ گاهی بین خود و خدای خودش است و گناه میکند و بعد توبه میکند، اگر نوبه اش نصوح باشد یعنی دیگر برگشتی نباشد به آن گناه خدا بخشنده است و می‌بخشد، اما گاهی اوقات بعضی‌ها گناه می‌کنند و گناهشان را برای دیگران با افتخار تعریف می‌کنند. گاهی نیز این افراد خودشان پرده دری می‌کنند و گناهان را برای دیگران به راحتی بازگو می‌کنند در اینگونه مواقع خداوند ستارالعیوب می‌گوید وقتی کسی خودش پرده دری می‌کند چرا من از گناه آن عیب پوشی کنم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان با اشاره به داستان حضرت عزرائیل و پیامبر اکرم(ص) افزود: این قصه ملت ما است، ما باید به نزد بزرگانمان برویم؛ آنها سندهای زنده انقلاب هستند، آنها قبل انقلاب را هم دیده‌اند و اکنون را هم می‌بینند آن فساد جنایت و ظلم هایی که حاکمان گذشته داشتند، علی الخصوص همین رضاخان و محمدرضا شاه و تمام آن افرادی که از قبل بودند آنها را هم ببینید این چهل و دومین سالگرد انقلاب را هم ببینید، یک موزه دفاع مقدس در همدان است که یادگار سردار شهیدمان شهید همدانی است وقتی وارد این موزه می شویم دیوار راست این موزه نقشه ۵۰۰ سال پیش ایران را هک کردند، ببییند ایران ما ۵۰۰ سال پیش چقدر بزرگ بوده که قسمتی از هند و پاکستان هم جزو آن بوده است.

وی در ادامه گفت: هر یک از حاکمان که آمدند حاکمان عیاش مانند فتحعلی‌شاه و حاکمان دیگر قسمتی از آب و خاک این مملکت را فروختند، فتحعلی‌شاه میگفت: آب این دریا شور است چه بدرد ما می‌خورد آن را به شوروی بدهید؛ شما نگاه کنید همین محمد رضا شاه که هویدا از او سوال می‌کند که شما چرا بحرین را به انگلیسی ها دادید میگوید بحرین یک دختر بود او را شوهر دادیم، بحرین یک منطقه بسیار استراتژیک در بحث معادن است معادن فراوانی در آنجا است؛ به راحتی بحرین را که اندازه یک استان است و جمعیتش بسیار کم است و نوزدهمین استان کشور بود در آن زمان به راحتی از دست دادیم.

حجت الاسلام حسینی دیباجی افزود: در این چهل و دومین سالگرد انقلاب از زمان انقلاب تاکنون حتی یک وجب از این خاک و آب به دست دشمن نیافتد و ما با عزت از آن حراست کردیم، دشمنان در پیش از انقلاب هر لحظه چنگ می‌انداختند تا بتوانند یک وجب از این آب و خاک را بگیرند و به ما مسلط شوند.

وی تصریح کرد: اگر میخواهید ایران را مقایسه کنید با ایران قبل انقلاب مقایسه نکنید، حتی انقلاب را با انقلاب قبل از ایران مقایسه نکنید؛ حضرت آقا می‌فرمایند: «جوان های ما تاریخ انقلاب را بخوانند».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت: کشور ما در این چهل و دومین سال وابسته به کشوری نبود کشور ما مستقل بود، ما تحریم بودیم ولیکن آنها تحریم نبودند بروید بررسی کنید از نظر صنعتی، علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تمام این موارد کدام کشور پیشرفت بیشتری داشته است؟ چند وقت گذشته در خدمت سردار حاجی زاده بودیم برای ما یک تعبیر کرد و می گفت: نگاه کنید در بحث فناوری موشکی در دنیا آنچه که هست کم از آنها نداریم از فناوری موشکی رتبه هشتم جهانی هستیم در حالی که قبلاً خبری از فضای موشکی نبود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما اول انقلاب موشک نداشتیم، قبل از انقلاب خبری از فضاهای موشکی نبود؛ خدا رحمت کند سردار تهرانی مقدم را میگفت یک جایی که نمایشگاه موشک زده بودند در روسیه ما رفتیم آنجا ببینیم و از آنها خواستیم که یک موشک را به ما بفروشند آنها به ما خندیدند مسخره‌مان کردند گفتند شما کجا و موشک کجا؟ از پله هواپیما بالا رفتم و در نیمه راه دوباره برگشتم دوباره به آن ها التماس کردم آنها باز هم به من خندیدند، رفتیم به لیبی یک موشکی که برد آن تا ۶۰۰ بود را خریدیم و روی آن کار کردیم که برد آن به ۱۰۰۰ برسد ولی هرکاری می‌کردیم نمی‌شد به مشهد رفتم و به امام رضا(ع) متوسل شدم، شب تا صبح کنار ضریح بودم که تا کمک کند صبح بعد از نماز صبح آمدم در اتاقم در حال چرت زدن بودم در عالم خواب به من الهام شد که چه کار کنم، تا بیدار شدم دختر کوچکم زهرا را صدا زدم و از او دفتر نقاشی اش را خواستم در دفتر نقاشی طراحی کردم و موشک درست کردیم به برد هزار.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان افزود: اکنون ما موشک‌های داریم با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و نقطه زن است، اگر شما یادتان باشد در بحث داعش آنهایی که در قلعه مستقر شده بودند ما همان اتاق جلسه آن ها را زدیم یا در عین الاسد پایگاه موشکی و پهپاد آمریکایی ها را در عراق همان اتاقی که فناوری موشکی آنها بود را زدیم و الان توان این  را داریم که بتوانیم تا چند هزار کیلومتر  موشک پرتاب کنیم.

وی در ادامه گفت: پهپادهای ما در قبل از انقلاب تا ۲ ساعت می‌توانستند کار کنند ولی الان ۲۴ ساعت کار میکند، تنها ماهواره‌ای که در مدار نور اکنون مستقر شده ماهواره سپاه ایران است و این افتخار برای ماست.

حجت الاسلام حسینی دیباجی تصریح کرد: سردار حاجی زاده میگفت نگاه کنید تمام این پیشرفت‌ها که الان شما بخشی از پیشرفت‌های موشکی ما را خبر دارید و مردم خبر دارند، خیلی از اینها را شما خبر ندارید و دشمن می‌داند که ما چقدر توانمند هستیم و برای همین می ترسد و دلیل صحبت آقا نیز همین است که میفرماید «مذاکره نمی کنیم و جنگ هم نمیشود» به این علت که ما قوت داریم و ما قوی هستیم در بحث موشکی دشمن می داند و می ترسد لذا حضرت آقا با قدرت هم می‌فرماید جنگ نمی‌شود.

وی گفت: اگر ما در بحث امنیت یا  در مباحث موشکی موفقیتی داشتیم، فقط به یک دلیل است و آن هم حاصل تبعیت ما از ولایت؛ ما پشت سر ولایت بودیم و ولایت هر امری فرمودند اطاعت کردیم و به این جایگاه و عزت رسیده ایم؛ سردار عزیز ما سردار حاج قاسم سلیمانی بسیار سخن ها گفت، اما امروز اگر ایشان می بود؛ یک پیام یک کلمه ای به تمام مردم ایران خصوصاً اعلام می کرد نمیدانم متوجه شده‌اید یا نه گفت «ای مردم اگر من به عزت رسیدم اگر به سعادت و شهادت ای که آرزو داشتم رسیدم اگر مردم ۲۵ میلیون پای تابوت من آمدند من سردار مقاومت شدم این عزت همش به خاطر یک کلمه است که گفتم روی قبرم بنویسند من سرباز ولایت هستم من چون سرباز ولایت بودم به این عزت رسیدم».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان افزود: در مباحث امنیتی ما به اقتدار رسیده‌ایم به قدرت رسیده‌ایم مالکان اشتر ما سرباز ولایت بودند، اگر در مباحث اقتصادی این دولت مردان این مسئولین، سرباز ولایت بودند چه اتفاقی می افتاد؟ دهه فجر دهه شکرگزاری است شما تاریخ انقلاب را بخوانید تا بفهمید چه بلایی سر این مملکت از گذشته آمده، جریان شناسی را طلبه ها باید بلد باشند که چه احزاب و چه گروهی آمده است اگر همه اینها را مطالعه کنیم آن وقت می‌توانیم خوب تصمیم بگیریم.

وی با اشاره به بحث انتخابات پیش رو گفت:  اگر ما بتوانیم در انتخابات آینده ۱۴۰۰ سرباز برای ولایت انتخاب کنیم نه کسی که بگوید من هم کسی هستم خوب تصمیم گرفته ایم، چند سال است که حضرت آقا در رابطه با مباحث اقتصادی هشدار داده اند، یک بار سردار حاجی زاده گفت حضرت آقا فرمودند مانوری انجام دهید با همکاری ارتش و سپاه؛ جلسه‌ای گرفتیم  با خودم گفتم الان چه ضرورتی دارد برای مانور، یک مرتبه به خودم آمادم و گفتم ما سربازیم هرچه آقا گفت حتماً در آن حکمتی است ما مانور را انجام دادیم بعد متوجه شدیم که دشمنان طمع‌ای داشتند که این مانور ما طمع آنها را از بین برد.

حجت الاسلام حسینی دیباجی تصریح کرد: حضرت آقا مثل دیده بان است میبیند او نائب امام زمان(عج) است این عنایت امام زمان(عج) است بی خود نیست که آقای حسن‌زاده آملی می‌فرماید «گوش‌تان به کلام آقا باشد چون گوش او به کلام حجت بن الحسن(عج) است» باید خدا را شکر کنیم در این  برهه زمانی متولد شده ایم و نفس می‌کشیم در مملکتی که ولی فقیه فقط در این جا است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با انقلاب اسلامی، میخواهیم زمینه سازی کنیم برای ظهور امام زمان (عج)، امام خامنه ای حدود ۱۰-۱۵ سال است که هشدار می دهد یکی از چیزهایی که ممکن است در آینده دشمن ما را اذیت کند مباحث اقتصادی است چقدر شعارهای سال را در مبحث تولید و اقتصاد گفتند، اگر گوش به فرمان بودیم الان گرفتار نبودیم، مشکل نداشتیم، لذا با تمام مشکلاتی که داریم الان هم پیروز میدان ما هستیم  در مباحث امنیتی ما پیروز هستیم، در بحث شهادت سردار سلیمانی مردم عراق می گویند ما باید انتقام ایشان را بگیریم زیرا در کشورما سردار به شهادت رسیده الان در عراق امریکایی ها پایگاه‌هایشان هیچ امنیتی ندارد و بسیاری از افراد از آن بی خبر هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان افزود: آمریکایی که برای خودش جاه و مقامی داشتند الان امنیت ندارد در این چند سال هزینه های زیادی کردند در عراق و سوریه و هیچ چیزی به آن ها نرسید و پیروز میدان ایران بود ما در بحث کرونا، هم‌پای اروپایی ها کرونا را مهار کردیم اما در حال حاضر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در گل گیر کردند روزانه ۴ هزار نفر آمریکا تلفات میدهند، هزار و دویست - سیصد نفر انگلیس تلفات دارد، انگلیس جمعیت زیادی ندارد کمتر از جمعیت ایران است تقریباً یک سوم یا نصف جمعیت ماست ولی ما کرونا را مهار کردیم خصوصاً با زحماتی که طلبه های عزیز ما در گروه‌های جهادی کشیده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: همپای آنها در حال ساخت و تولید واکسن هستیم و دنیا به واکسن ما ایرانی ها بیشتر اعتماد دارد و سوئیس خریدار واکسن های ما است، بدانید در آینده تمام دنیا می آیند و سعی می کند از واکسن تولید شده در ایران خریداری و استفاده کنند، تا همین الان ۹صد هزار بشکه نفت خام را تولید کرده ایم، ۸۰۰ هزار فرآورده نفتی داریم.

حجت الاسلام حسینی دیباجی گفت: آیا میدانید ما اکنون از چه کسانی ضربه میخوریم؟ از غربی ها نیست، از امریکایی ها نیست؛ از این غرب زده های کثیفی است که در داخل ایران هستند، ترامپ های داخلی، این امریکایی های داخلی که تفکر غربی دارند، تفکر امریکایی دارند از اینها ما داریم صدمه می‌بینیم.

وی در ادامه افزود: مراقب باشید بحث برجام را دوباره پیش کشیدند در بحث برجام ما دیگر با آنها هیچ حرفی نداریم تا زمانی که به تمام تعهداتی که دادند عمل کنند؛ یک اماری من به شما بدهم در چهل دومین سال انقلاب این آمار جهانی است «در مباحث صنعتی در قبل از انقلاب رتبه شصت و چهارم جهان بودیم الان رتبه نوزدهم هستیم» ، «در مباحث نظامی وابسته به امریکا بودیم رتبه ششم جهان هستیم» ، «در مباحث پزشکی از بس دکترهای هند و بنگلادش دردمان را نمی‌فهمیدند رتبه چهل و سوم جهان بودیم الان رتبه ده جهان هستیم ما داریم صادر میکنیم پزشک به نقاط مختلف جهان می فرستیم» ، «در بحث کشاورزی رتبه سی ام جهان بودیم الان رتبه دهم هستیم» «در بحث ورزشی رتبه ۷۰ بودیم الان رتبه ۱۳ هستیم» ، «در بحث هوافضا اصلا خبری نبود الان رتبه هشتم جهان هستیم» و «در بحث نانوتکنولوژی که خبری از این حرفا نبود در آن زمان الان رتبه سوم جهان هستیم».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان با اشاره به این که فکر ایرانی فکر بسیار خوبی است، گفت: «در بحث زیردریایی وابسته بودیم به آمریکا الان رتبه ششم جهان هستیم» ، «در بحث اختراعات نود و پنجم جهان بودیم الان دوم جهان هستیم و افتخار برای ما ایرانی ها است» اینها از برکاتی است که در انقلاب نصیب ما شده ولیکن ما برای انقلاب چه کرده ایم.

وی تصریح کرد: یک نفر به شهید رجایی گفت که انقلاب برای ما چه کرد شهید رجایی گفت هیچ وقت نگویید انقلاب برای ما چه کرد انقلاب به ما عزت داد، آبرو داد، آقا شدیم، بله هزینه اش را دادیم ما برای انقلاب چه کردیم ما چه قدمی برای انقلاب برداشتیم؟ انقلاب امانت خون هزاران شهید است  آیا ما توانستیم از این امانت به خوبی محافظت کنیم؟ طلاب وظیفه دارند مباحث سیاسی را دنبال کنند و حرف های حضرت آقا گوش کرده و عمل کنند و روشنگر باشند، حداقل در فامیل های خودشان، آشنایان خودشان روشنگری کنند، تبعیت از آقا در انتخابات، معیارهایی که حضرت آقا می فرمایند اگر همه آن را دنبال کنیم به معیار درست می رسیم.

حجت الاسلام حسینی دیباجی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند «این مشکلات و گرفتاریها طبیعی است اگر نباشد باید تعجب کرد» ولی انقلاب ما در حال حرکت است این قطار انقلاب در حال رفتن است این فتنه ها این قطار را در دست انداز می اندازد، مسیر ما را کمی کند می کند و اما تا حالا نتوانسته ما را متوقف کند، ما باید مراقب باشیم از این قطار انقلاب پیاده نشویم هر کسی هم که تا حالا در مقابل این قطار انقلاب ایستاد چه سردار چه آیت الله آنها له شدند آنها بی آبرو شدن زیرا ایران حکومتی است که خدا به آن عنایت دارد، امام زمان(عج) به آن توجه دارد و خدا می‌خواهد این انقلاب ما زمینه ساز مولای من آقا امام زمان (عج) باشد.

وی در سخن پایانی از طلاب خواست که خوب درس بخوانند خوب وقت بگذارند و خوب کار کنند زیرا آینده این انقلاب به نسل جوان نیازمند است.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••