اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۳:۲۵

تیرانداز: آمدنیوز سطح فکری مردم را پایین می‌دید

تیرانداز با تأکید براینکه آمدنیوز سطح فکری مردم را پایین می‌دید و این توهین به جامعه است، خاطرنشان کرد: پس از انتشار این مستند دیدیم که نه خودشان هستند که سطح فکرشان پایین است، قیاس به نفس می‌کنند، این فرد قبلاً خبر‌هایی داده بود که در ایران رمالی می‌کنند بعد معلوم شد یک رمالی خودش را سرکار گذاشته است.

تیرانداز: آمدنیوز سطح فکری مردم را پایین می‌دید

به گزارش سراج24، گفت‌وگوی ویژه خبری امشب (سه شنبه، ۱۴ اسفند ماه) با موضوع پیام سیاسی و اطلاعاتی مستند «ایستگاه پایانی دروغ» و با حضور پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، مهدی صرامی کارشناس رسانه و فضای مجازی برگزار شد.

تیرانداز در ابتدای برنامه با اشاره به پیام مستند «ایستگاه پایانی دروغ»، گفت: خود مستند گویای بسیاری از واقعیات است و در این مستند دشمن به خوبی نشان داده می‌شود؛ از سویی این مستند توان داخلی و توانایی نیرو‌های امنیتی کشور را به خوبی به نمایش می‌گذارد و همچنین عنایت الهی که نسبت به کشور ما وجود دارد و خوشبختانه خداوند متعال دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به حدیث امام صادق (ع) مبنی بر احمق بودن دشمنان، تصریح کرد: این جز عنایت الهی چیزی نیست برای اینکه ارزش این مستند مشخص شود لازم است نگاهی به فعالیت و اقدامات مهم ضد انقلاب در یک سال گذشته داشته باشیم. عمده فعالیت ظاهری این‌ها به همایش منافقین در پاریس باز می‌گردد.

وی افزود: در این همایش نژاد‌های آفریقایی که اصلاً ایرانی نبودند و اروپایی‌هایی که با وعده‌های مالی به این مراسم آمده بودند، حضور داشتند، ضمن اینکه روزنامه گاردین یک تحقیقی را انجام داد که مطالب جالبی را از پشت صحنه این حضور بیان کرده بود.

تیرانداز ادامه داد: شبکه من و تو مصاحبه و مستند‌های زیادی در مورد پهلوی و شاهزاده نشان می‌دهد که مصاحبه این فرد از منظر یک رهبر بود و می‌خواست وضعیت فعلی کشور را چاره اندیشی کند. البته آن‌ها اتاق فکر و گروه‌های فرشگرد و ققنوس را راه‌اندازی کرده بودند؛ به همین خاطر این اقدامات عمده فعالیت‌های ضد انقلاب در یک سال گذشته به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از اقدامات دیگر راه‌اندازی شبکه‌های جدید مثل شبکه ایران اینترنشنال بود که مشخص شد اسپانسر آن سعودی‌ها هستند، این شبکه به منظور تغییری که دنبال آن بودند راه‌اندازی شد. مسئله بعدی پروگاندا و تبلیغات مفصلی بود که ناظر بر رهبری اپوزیسیون در دنیا انجام می‌شد.

در ادامه مهدی صرامی کارشناس رسانه تصریح کرد: در عمل ما شاهد این بودیم که این مستند تاثیرگذاری خوبی راه به همراه داشته است و پیدا و نهان دشمنان را نشان داد و یک فضای مشمئزه‌کننده را به مخاطب نشان می‌دهد. فضایی که در داخل آن وجود دارد، اما بسیاری فکر می‌کنند با روکش رسانه‌ای بر روی آن‌ها این موضوعات پنهان است عملاً هنری که دوستان به وجود آورنده این مستند انجام دادند این بود که فضای پشت صحنه و داخل اپوزیسیون را مقابل مردم آوردند که هر عقل سلیم و وجدان بیداری می‌تواند قضاوت صحیحی در این رابطه داشته باشد.

وی افزود: واقعیت این است که برخی از این جریانات اپوزیسیون در سال‌های گذشته توانسته بودند روح و روان جامعه را مورد آزار و اذیت قرار دهند و در برخی مواقع خود را به عنوان مرتبط با جریان مطلع داخلی معرفی می‌کردند و از این فضا سوءاستفاده می‌کردند که این موضوع خود باعت این شد که در دل و افکار برخی از خانواده‌ها تلاطم‌هایی ایجاد شود.

صرامی با بیان اینکه این افراد توانسته بودند حتی ضربات اقتصادی به کشور وارد کنند، یادآورشد: تشویش‌هایی که انجام می‌شد تا حدی بر فضای به هم ریختگی بازار هم تأثیر می‌گذاشت که در این مستند برخی به احمق بودن خودشان اعتراف کردند.

این کارشناس رسانه بیان کرد: اینکه چگونه این جریان اپوزیسیون توانست در سال‌های اخیر به جریان خبری تأثیرگذار تبدیل شود، خود محل بحث است؛ برخی این سؤال را در فضای مجازی پرسیده‌اند که چگونه است این افراد توانسته‌اند چنین کاری انجام دهند و این افراد سطحی چگونه توانسته‌اند تأثیرگذار باشند، در مقابل هم باید گفت برای در صحنه نگه داشتن دستگاه‌های امنیتی دشمن هزینه می‌کنند. جواب این است تا زمانی که زیرساخت‌های فضای مجازی و اطلاع‌رسانی ما در سطوحی به دست بیگانگان باشد و در لایه مدیریتی آن نقش داشته باشند با افراد سطح پایین که در فیلم دیدیم و با هزینه‌هایی که کردند این کار را ادامه می‌دهند، ولی خوشبختانه نیرو‌های امنیتی ما ضربه خودشان را به این دسته افراد وارد و خنثی کردند.

صرامی اظهارکرد: تحلیلی که از حوادث امنیتی داریم این است که این حوادث با توجه به اینکه فضای کشور امن است، اما از طریق فضای مجازی توانستند به نیرو‌های نظامی ما همانند؛ اهواز و خاش ضربه وارد کنند؛ این ضربه ناشی از توانمندی دشمن نبوده بلکه ناشی از این بوده که دشمن توانسته در لایه‌های مدیریت فضای مجازی ما نفوذ داشته باشد، البته مردم به خوبی ریشه این موضوع را دنبال می‌کنند.

در ادامه ارتباط تلفنی با رحمانی کارشناس ارشد مسائل امنیتی برقرار شد و گفت: کشور‌های غربی و دشمنان نظام جمهوری اسلامی از روز اول با توجه به اینکه انقلاب اسلامی فرصت‌های بسیاری را در منطقه از اختیار دشمنان خارج شد و رویای سقوط نظام را تصور می‌کردند و از همه روش‌ها برای تحقق این هدف استفاده کردند؛ از سویی جنگ اطلاعاتی و امنیتی ما با سرویس‌های امنیتی غربی ریشه چهل ساله دارد و آن‌ها همچنان این رویا را در سر می‌پروانند و هیچگاه از اقدام علیه نظام انقلاب اسلامی چشم نمی‌پوشند و ما طی این چهل سال همواره عکس العمل مناسبی در مقابل اقدامات آن‌ها نشان دادیم و اقدامات امنیتی آن‌ها را خنثی کردیم.

وی تصریح کرد:در این ۴۰ سال جنگ امنیتی بین ما و سرویس‌های غربی ما به خوبی روان‌شناسی، توانمندی، قابلیت‌ها و روش‌های آن‌ها را در کارکرد‌های اطلاعاتی و امنیتی شناخته‌ایم تا حدود زیادی توان آن را پیدا کرده‌ایم که بتوانیم حتی پیش‌بینی کنیم آن‌ها در آینده از چه روش‌هایی استفاده خواهند کرد.

رحمانی افزود: آنچه در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد و یا در اقدامات پیش از آن همه‌اش از پیش برای ما شناخته شده بود و ما آمادگی مقابله با آن را داشتیم؛ اماجامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی پایبند به حدود، قوانین و ضوابطی است که آن را شرع و اخلاق تعیین می‌کند. اگر ما بدون توجه به این حدود و ضوابط عمل کنیم بسیاری از این حوادث و اتفاقاتی که با آن مواجه هستیم به طور اساسی اتفاق نمی‌افتاد؛ اما پایبندی ما به اخلاق و شرع ایجاب می‌کند که ما فرصت دهیم تا حرکتی از طرف مقابل انجام شود و ما به پاسخگویی و خنثی‌سازی آن اقدام کنیم.

این کارشنناس ارشد مسائل امنیتی با اشاره به دام افتادن شبکه‌های اپوزیسیون، یادآور شد: اگر تصمیم‌گیری در رابطه با اینکه جنگ امنیتی و جنگ براندازی علیه جمهوری اسلامی آیا ادامه پیدا کند یا نه؟ به سرویس‌های امنیتی کشور‌های اروپایی، غربی و آمریکایی سپرده شده بود همه آن‌ها پاسخ منفی را تا به حال داده بودند، به این دلیل که آن‌ها به ناتوانی خودشان در این زمینه باور دارند، اما چون آن‌ها مطیع مقامات سیاسی در سطوح بالاتری هستند مجبورند که در پاسخ به آن‌ها هر اعمال و رفتاری را انجام دهند. در حالی که خودشان در بسیاری از موارد متوجه آن هستند که چنین اقداماتی به فرجام نمی‌رسد؛ به طور مثال یک شخص شارلاتانی مثل پمپئو وزیر خارجه امور آمریکا می‌شود که همه تلاشش برای جلب رئیس جمهور پولدار آمریکاست تا بتواند منافعی را شخصاً به جیب بزند؛ به همین خاطر سازمان‌های مختلف باور می‌کنند تن به کار‌هایی دهند خودشان هم به نتیجه آن امیدی ندارند.

رحمانی، کارشناس ارشد مساله امنیتی با اشاره به اینکه دشمن به سرویس‌های اطلاعاتی خود فشارمی آورد لذا باید منتظر توطئه‌های دیگری باشیم، افزود: به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم که آسوده باشند و خیالشان راحت باشد گمنامان جامعه اطلاعاتی کشور در هر جا که لازم باشد حضور دارند و با اشراف خوب اطلاعاتی تمام مسیر‌هایی را که برای سرویس‌های بیگانه قابل پیمودن است، شناسایی کرده‌اند و به اندازه کافی برنامه ریزی لازم برای خنثی سازی پیش بینی و تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه سرویس‌های بیگانه و کشور‌های غربی عمدتاً جمهوری اسلامی ایران را متهم به فعالیت‌های تروریستی می‌کنند که البته هیچ پایه و اساسی ندارد، گفت: خودشان به اعتراف بسیاری از مزدوران شان برای هر نوع فعالیت تروریستی در داخل کشور برنامه‌ریزی می‌کنند که مهمترین و بارزترین شکل آن اقدامات تروریستی تکفیری طی یکی دو سال اخیر در منطقه و در داخل کشور طی چند مورد بود، به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم که نگران نباشند اشراف کافی توسط جامعه اطلاعاتی کشور وجود دارد.

این کارشناس ارشد مسائل امنیتی با اشاره به اینکه نسبت به روش‌های مختلف دشمن شناخت داریم، ادامه داد: تقریباً می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که دشمن سراغ چه کسانی خواهد رفت یعنی روانشناسی کسانی که می‌توانند طعمه دشمن قرار بگیرند و هدف دشمن قرار بگیرند را داریم، دشمن از طریق این افراد فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی در داخل کشور وخارج از کشور انجام می‌دهد لذا باید بگویم که این روانشناسی را به دست آورده ایم.

رحمانی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از این افراد را می‌شناسیم، گفت: می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه کسانی در حال آماده شدن هستند تا در این توطئه قرار بگیرند برخی از موارد را می‌گوییم و ممانعت و پیشگیری می‌کنیم، تعداد قابل توجهی از آن‌ها برمی‌گردند و مسیر حق را دنبال می‌کنند و تعداد قابل توجهی از آن‌ها را رها می‌کنیم و با اشراف اطلاعاتی که داریم می‌گذاریم دشمن توطئه هایشان را از طریق این دسته از افراد برملا کند.

وی با اشاره به اینکه این عده از افراد به طور دقیق با جزئیات فعالیت‌های دشمن را بازگو می‌کند و ما خودمان را برای طرح‌های خنثی‌سازی آماده می‌کنیم، اظهار کرد: اگر مردم احساس می‌کند که در برخورد با یک پدیده‌ای تاخیر صورت گرفته نگران نباشند برخی اوقات لازم است تا این تاخیر‌ها وجود داشته باشد گاهی ما نیازمند زمان و فرصت هستیم تا پختگی لازم به وجود آید و اقدام به موقع صورت بگیرد، از اینگونه مستند‌ها وجود دارد که همه آن‌ها مشخص است و در آینده نزدیک مردم شاهد آن خواهند بود و ما به وضوح نشان خواهیم داد که چطور دشمن از عناصر سست بنیان استفاده می‌کند.

تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید اخبار دقیق و مفیدی را مخابره کنند، اظهار کرد: نباید اجازه داد تا فضای شائبه‌سازی و دروغ پردازی شکل بگیرد، دشمن فضای رمز آلود و مبهمی از ایران نشان می‌دهد به طوری که امروزه در کار رسانه این موضوع را می‌توان لمس کرد متاسفانه سواد رسانه‌ای در کشور کم است.

مهدی صرامی کارشناس رسانه و فضای مجازی. با اشاره به اینکه اردوگاه دشمن واقعاً بحران زده است به طوری که خودشان بار‌ها بر این موضوع اعتراف کردند، گفت: دشمن در تلاش است تا جمهوری اسلامی ایران را فاقد مشروعیت نشان دهد.

تیرانداز با تأکید براینکه آمدنیوز سطح فکری مردم را پایین می‌دید و این توهین به جامعه است، خاطرنشان کرد: پس از انتشار این مستند دیدیم که نه خودشان هستند که سطح فکرشان پایین است، قیاس به نفس می‌کنند، این فرد قبلاً خبر‌هایی داده بود که در ایران رمالی می‌کنند بعد معلوم شد یک رمالی خودش را سرکار گذاشته که جمعه‌ها لباس صورتی بپوش و پنج‌شنبه شمع آبی روشن کن و اگر این کار‌ها را انجام دهی رهبر آینده کشور می‌شوی، سطح فکر پایین خودشان را داشتند به مردم تعمیم می‌دادند.

وی افزود: البته لایه‌های بالاتر و پیچیده‌تر را بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی انگلیس دنبال می‌کند، بعضی از رسانه‌ای ها، تریبون‌ها و حتی بعضی از مسئولین سابق که در کشور مسئولیت داشتند دارند دنبال می‌کنند که بگویند همه بد هستند و ما خوبیم و این کارشان مشروعیت‌زدایی از دیگران است تا بگویند ما خوب هستیم، یادشان رفته نظام ما نظام الهی است و عزت و ذلت با خداوند است، مگر می‌شود کسی برای خودش آبرو بخرد، بی‌حیثیت شدن این‌ها باید درس عبرت قرار گیرد؛ لذا موضوع اعتماد مهم است و رسانه‌ها باید اخبار دقیق، به موقع و مفید را منتشر کنند و اجازه ندهند فضای دروغ‌پردازی‌ها شکل گیرد.

تیرانداز خاطرنشان کرد: من از مردم خواهش می‌کنم آن‌هایی که این مستند را ندیده‌اند ببینند، تصویر کاملا واضح است، دشمن فضای رمز‌آلود و مبهمی از ایران را نشان می‌دهد، در رسانه این را لمس می‌کنیم که کوچک‌ترین جلسه‌ای در کشور انجام می‌شود و رسانه‌ها در کمترین زمان آن را منتشر می‌کنند چیزی به اسم محرمانه امروز در رسانه‌های کشور به آن معنا وجود ندارد الا اسنادی که طبقه‌بندی شده‌اند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه عموم مردم عیان و آشکار موضوعات کشور را می‌بینند و از رسانه‌ها دنبال می‌کنند، افزود: وظیفه ما رسانه‌ها این است که در این فضای رمزآلود و مبهمی که دشمنان به تصویر کشیده‌اند وظیفه رسانه‌ای را درست انجام دهیم لذا اخبار باید دقیق و به موقع منتشر شود، اخباری که با فاصله منتشر شود زمینه شایعه‌سازی‌ها را ایجاد می‌کند و بخشی از مردم هم متأسفانه باور می‌کنند، عموم مردم باید از لحاظ سواد رسانه‌ای رشد پیدا کنند، بالاخره ما در دورانی زندگی می‌کنیم که رسانه‌ها در خیلی از موضوعات پیش‌قدم هستند، اگر سواد رسانه‌ای وجود نداشته باشد امکان بهره‌کشی از مردم و مخاطبان زیاد است.

وی ادامه داد: اگر همه ما بتوانیم این سواد رسانه‌ای را ترویج کنیم و خودمان یاد بگیریم اجازه نمی‌دهیم کسی از مردم بهره‌کشی کند لذا آموزش و پرورش و رسانه‌ها موظفند که این اقدامات را انجام دهند و وظیفه رسانه انقلاب این است که ارتقای سواد رسانه‌ای را در مأموریت‌های خود قرار دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••