اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۲:۳۰

انتقامی سخت از «جیش‌الظلم » گرفته خواهد شد

بلافاصله پس از این حمله تروریستی، فرماندهان ارشد نظامی کشورمان در پیام‌ها و سخنان خود، از انتقام سفت و سخت ایران از تروریست‌ها «در هر جایی که باشند» خبر دادند.

انتقامی سخت از «جیش‌الظلم » گرفته خواهد شد

به گزارش سراج24، ۶۰ ساعت از راهپیمایی دشمن‌شکن ۲۲ بهمن مردم ایران اسلامی - که در آن چهلمین سال پیروزی انقلاب خود را جشن گرفته بودند - نگذشته بود که که انتشار یک خبر، بار دیگر ثابت کرد مبارزه جمهوری اسلامی ایران با تروریسم در منطقه، از چه اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

شامگاه ۲۴ بهمن، گروهک تروریستی جیش‌الظلم که در کارنامه خود ترور ده‌ها مرد و زن و کودک بی‌گناه را دارد، با حمله انتحاری به اتوبوس پاسداران در جاده خاش - زاهدان، موجب شهادت و زخمی شدن چندین پاسدار شد.

انتقام


گروهک تروریستی جیش‌الظلم پس از این حمله تروریستی در حالی که مشغول شلنگ تخته انداختن بودند، در ایران، خانواده مرزبانان جان بر کف بار دیگر به عمق خباثت و ددمشنی ذاتی تروریست‌ها و اربابان آنها می‌اندیشدند تا بار دیگر ثابت شود راه مقابله با این وطن‌فروشان و تروریست پرورها نه مذاکره که مقاومت است.

اسامی شهدا
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه عصر روز پنجشنبه ۲۵ بهمن با صدور اطلاعیه‌ای اسامی شهدای جنایت تروریستی شامگاه چهارشنبه ۲۴ بهمن در «جاده خاش زاهدان» را اعلام کرد.
۱ امید اکبری فرزند حسینعلی
۲ یونس امیری فرزند غلامرضا
۳ روح الله بابایی فرزند محمود
۴ ابراهیم براتی فرزند محمدعلی
۵ حیدر براتی فرزند رضا
۶ یحیی براتی فرزند محمد
۷ علیرضا پناهپوری فرزند حیدرعلی
۸ حسنعلی ترکیان فرزند محمود
۹ علی خادمی فرزند احمد
۱۰ رضا رحیمی فرزند یدا...
۱۱ سعید سلیمی فرزند نصرا...
۱۲ محمد صابری فرزند غلامعباس
۱۳ محسن صفری فرزند محمدعلی
۱۴ ابراهیم صیادی فرزند ماشاء اله
۱۵ میثم عبدالله زاده فرزند عباس
۱۶ مرتضی فاضل فرزند عبدالله
۱۷ علی اکبر قبادپناه فرزند رضا
۱۸ حسین قدیری فرزند احمد
۱۹ اسماعیل کرمی فرزند رمضانعلی
۲۰ عباس کوهی فرزند حسن
۲۱ حسن مجیدی فرزند احمد
۲۲ ابوالفضل موسوی فرزند ماشاء اله
۲۳ سیدثارالله موسوی فرزند سیدحسین
۲۴ محمد تقی مهرابی فرزند حسن
۲۵ داوود میرزایی فرزند ابراهیم
۲۶ مهدی نوروزی فرزند ساتیار
۲۷ عبدالرضا بروجی فرزند علی
 

انتقام


بلافاصله پس از این حمله تروریستی، فرماندهان ارشد نظامی کشورمان در پیام‌ها و سخنان خود، از انتقام سفت و سخت ایران از تروریست‌ها «در هر جایی که باشند» خبر دادند. سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه، سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار سرتیپ «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه، از جمله این فرماندهان بودند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

 سرلشکر باقری در پیام خود پس از این حمله تروریستی گفت:
اقدام تروریستی و مذبوحانه که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از پاسداران انقلاب و مدافعین فداکار امنیت مرزی در جنوب شرق کشورمان گردید فراتر از گذشته، مسئولیت‌های دولت و ارتش کشور پاکستان را نیز یادآوری کرده و انتظار است با اتخاذ تصمیم‌های جدی و عملی و ارتقای تدابیر امنیتی و حفاظتی لازم، قاطعانه اجازه ندهند مناطق مرزی مشترک خود با ایران بیش از این جولانگاه تروریست‌های تکفیری تحت حمایت و هدایت سازمان‌های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه قرار گیرد.
بدیهی است در غیر اینصورت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی، از حقوق خود برای برخورد با تبعات ناشی از کوتاهی همسایگان در رفع خلأ‌های امنیتی و تهدیدات مرزی استفاده و نسبت به مجازات تروریست‌ها و سایر تهدیدگران امنیت کشور اقدام خواهند کرد.
 

فرمانده کل سپاه

سرلشکر جعفری در پیام خود پس از این حمله تروریستی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راسخ‌تر و مصمم‌تر از گذشته در ادامه راه و آرمان شهیدان والامقام ضمن صیانت از امنیت و مرزهای میهن عزیزمان انتقام خون این شهیدان مظلوم را از دشمنان خبیث و وابسته به اردوگاه استکبار جهانی خواهد گرفت.
وی همچنین در مراسم وداع با پیکر شهدای حمله تروریستی جاده خاش زاهدان که در اصفهان برگزار شد، تاکید کرد: دولت پاکستان که این عناصر خطرناک برای اسلام و ضد انقلاب را در منطقه پناه داده باید نسبت به این جنایتی که انجام داده پاسخگو باشد. اگر آن‌ها را مجازات نکنند اقدامات جبرانی بر این نیروی ضدانقلاب انجام خواهد شد و دولت پاکستان هم آثار و پیامدهای حمایت از نیروی ضدانقلاب را می‌بیند.
 

فرمانده کل ارتش

سرلشکر موسوی در پیام خود پس از این حمله تروریستی گفت: به همه دشمنان حقیر این نظام مقدس یادآور می‌شویم که این شهادت‌ها ما را در این راه پرافتخار مصمم‌تر و مسیر نابودی دشمنان را کوتاه‌تر خواهد کرد. معاندان باید بدانند که راه ما فرزندان انقلاب در نیروهای مسلح، راه پرافتخار شهادت است و در طی این مسیر نورانی سر از پا نمی‌شناسیم و از سویی برای مقابله با همه کج اندیشی‌ها و دشمنی‌ها که بر علیه ایران اسلامی قد علم می‌کنند، تا آخر با همراهی سایر قوای مسلح و به ویژه برادران عزیزم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهیم ماند.

 

وزیر دفاع

امیر سرتیپ حاتمی نیز طی سخنانی پس از این حمله تروریستی گفت: خون جوانمردان و دلیرمردان پاسدار ایران اسلامی هرگز پایمال نخواهد شد و تروریست‌ها و اذناب بی خرد آن‌ها بدانند فرزندان ملت بزرگ ایران اسلامی در نیروهای مسلح انتقام سختی از آنان خواهند گرفت.
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه
سردار سرتیپ «محمد پاکپور» نیز در پیام خود پس از این حمله تروریستی گفت: این شهادت‌ها و جانبازی‌ها برای رزمندگان نیروی زمینی سپاه تازگی ندارد. ایجاد امنیت در این مناطق که به خاطر وجود بسترها و پتانسیل‌هایی که در بعضی از کشورهای هم جوار وجود دارد و آنجا را به اردوگاهی برای فعالیت سرویس‌های امنیتی برخی از کشورهای منطقه و فرا منطقه تبدیل نموده است، قطعاً با فداکاری و جانفشانی میسر است. بی تردید همرزمان این شهداء و جانبازان فداکار در نیروی زمینی سپاه انتقام سختی از عاملان و حامیان این جنایت ضد بشری خواهند گرفت و آن‌ها بایستی منتظر تنبیهی سخت و پشیمان کننده باشند.
 
وعده‌های صادق
نگاهی به پیشینه وعده‌های صادق فرماندهان سپاه در مقاطع مختلف دو سال گذشته درخصوص انتقام از دشمنان و تروریست‌ها و ضدانقلاب، نشان می‌دهد که این وعده‌ها حداکثر ظرف ۱۰۳ و حداقل ظرف ۹ روز محقق شدند. یعنی میانگین ۵۶ روز.

انتقام ۵۴ روزه

۶ اردیبهشت سال ۹۶ در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در منطقه میرجاوه، عده‌ای تروریست اقدام به شهادت رساندن ۱۰ مرزبان عزیز و غیور ایرانی کردند. این تروریست‌ها که تعداد آن‌ها بین ۱۰ الی ۱۵ نفر تخمین زده می‌شد پس از انجام عملیات تروریستی خود به محل اختفایشان در خاک پاکستان گریختند.
۵۴ روز بعد در تاریخ ۲۹ خرداد، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد: در عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران و قرارگاه قدس در ارتفاعات قصرقند، «جلیل قنبرزهی» سرکرده گروهک انصار الفرقان به هلاکت رسید.
دو ماه بعد سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: «چند وقت قبل «جلیل قنبرزهی» (سرکرده گروهک تروریستی انصار الفرقان) را شوراندند که به داخل خاک ایران بیاید و عملیات تروریستی انجام دهد. او هم به ارتفاعات قصرقند آمد و توسط نیروهای روزه‌دار ما در تاریخ ۲۹ خرداد به هلاکت رسید؛ هنوز که هنوز است سرویس جاسوسی عربستان نتوانسته برای جایگزینی جلیل قنبرزهی به نتیجه برسد؛ وقتی برادران ما را در میرجاوه شهید کردند گفتیم انتقام می‌گیریم، انتقام بالاتر از انهدام گروه قنبرزهی؟»
 
انتقام ۱۱ روزه
۱۷ خرداد سال ۹۶، چند نفر از تروریست‌های گروهک تکفیری داعش، در اقدامی بزدلانه و ناجوانمردانه، با حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره)، ۱۸ نفر از مردان و زنان بی‌گناه کشورمان را به شهادت رساندند. ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ و تنها ۱۱ روز پس از این حمله تروریستی، نیروی هوافضای سپاه در قالب عملیات «لیله القدر» با شلیک موفقیت آمیز ۶ موشک «ذوالفقار» و «قیام» از استان‌های کرمانشاه و کردستان به مقر فرماندهی تروریست‌های داعش در دیرالزور، خسارات و تلفات گسترده‌ای را به این گروهک وارد کرد.
موشک‌هایی که از فراز آسمان عراق عبور کردند. به نقل از روابط عمومی سپاه، در جریان این عملیات موفق، بیش از ۱۷۰ تروریست تکفیری از جمله چند تن از فرماندهان و عناصر موثر آنان به هلاکت رسیده و علاوه بر مجروحیت تعدادی دیگر از تروریست‌ها، تلفات سنگینی بر ادوات، تجهیزات و سامانه‌های آنان وارد شد.

 

انتقام ویرانگر ۱۰۳ روزه

روز ۱۸ مرداد سال ۹۶ خبر شهادت شهید «محسن حججی» و تعدادی از مدافعان حرم در سوریه، به شدت فضای جامعه را متاثر و اندوهگین کرد.
۴۱ روز بعد (۳۰ شهریور) سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم اربعین شهادت مدافع حرم شهید مرتضی حسین پور، اظهار کرد: «من در پیامی که برای شهادت شهید حججی دادم، گفتم ما انتقام خواهیم گرفت؛ ما باید به وعده خودمان صادق باشیم؛ انتقام ما این است که کمتر از ۳ ماه دیگر، اعلام پایان حکومت داعش در این کره خاکی خواهد بود.
سعی می‌کنیم این ۳ ماه را به ۲ ماه تبدیل کنیم و عمر این شجره خبیثه و این غده سرطانی خطرناک ساخته شده به دست آمریکا و اسرائیل را به پایان برسانیم و جشن آن را در ایران و در بین همه منطقه اعلام کنیم». ۲۹ آبان و یک روز قبل از سررسید وعده سردار سلیمانی، درباره نابودی شجره خبیثه داعش، این گروهک تروریستی تکفیری پس از شکستی که از جبهه مقاومت در نبرد البوکمال خوردند، به صورت رسمی همه مراکز و پایگاه‌های خود را در خاک سوریه و عراق از دست دادند. فرماندهی میدانی نبرد البوکمال با سردار سلیمانی بود.
بدین ترتیب همه مراکز و پایگاه‌های داعش در سوریه به فاصله ۱۰۳ روز بعد از شهادت شهید حججی و یارانش در سوریه، از بین رفت.

 

انتقام ۵۰ روزه

در شب ۲۹ تیر امسال، تعدادی از اشرار ضدانقلاب به یکی از پایگاه‌های قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) سپاه در شهرستان مریوان به‌نام پایگاه «دری» کنار روستای «دری»، حمله کردند و با انفجار زاغه مهمات، تعداد ۱۱ تن از نیروهای سپاه را به شهادت رساندند. در این درگیری تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی و متواری شدند.
۱۷ روز بعد در تاریخ ۱۵ مرداد، سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه، در خصوص این اقدام تروریستی گفت: «ضربه‌ای که در پاسخ به این حرکت تروریستی می‌زنیم هم‌وزن این ۱۱ شهید خواهد بود. باید کاری کنیم تا دیگر حضور گستاخانه این تروریست‌ها در کشورمان تکرار نشود».
همچنین همچنین در همان روز سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه، خبر از انتقامی کوبنده به ضدانقلاب داد و گفت: «انتقام ما از گروه‌های تروریستی کوبنده است؛ البته مکان و زمان آن مشخص نیست، ولی تروریست‌ها در هر نقطه‌ای باشند، انتقام خود را از آن‌ها می‌گیریم».
سرانجام در روز ۱۷ شهریور یعنی ۵۰ روز پس از اقدام تروریستی ضدانقلاب در مریوان و ۳۳ روز پس از وعده انتقام فرمانده کل سپاه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وعده انتقام خود را عملی کرد و پاسخی سخت، کوبنده و گیج‌کننده را به ضدانقلاب داد.
در این روز یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، در یک عملیات موفق، محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک‌های پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریست‌های وابسته را با ۷ فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد، مورد هدف قرار داد.
 

انتقام ۹ روزه

روز ۳۱ شهریور تروریست‌های بزدل در حمله‌ای که به رژه نیروهای مسلح در اهواز انجام دادند، باعث شهادت ۲۵ نفر و مجروحیت نزدیک به ۷۰ نفر از هموطنان‌مان اعم از زن و کودک و نظامی و غیرنظامی شدند.
۹ روز بعد در بامداد ۹ مهر، ۶ موشک میان‌برد و ۷ پهپاد بمب‌افکن با حمله به مقر سرکردگان این گروهک تروریستی در شرق رود فرات که در فاصله ۵۷۰ کیلومتری از سرزمین‌مان واقع شده، ضربه مهلک و سنگینی را به سرکردگان حمله تروریستی اهواز و همچنین تجهیزات و ادوات آن‌ها وارد ساختند. در جریان این حمله موشکی و پهپادی، بسیاری از سرکردگان گروهک تروریستی تکفیری که طراحی اقدام تروریستی اهواز را انجام داده بود، به درک واصل شدند.
حال باید منتظر بمانیم و ببینیم انتقامی که ۵ فرمانده ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران وعده دادند، با فاصله چند روز و با چه کیفیتی محقق می‌شود؟ انتقام و نقره‌داغ کردنی که لزوماً قرار نیست در گستره سرزمینی جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: میزان
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••