اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۴:۰۵
جشن تولد انقلاب:

آرمان ما امروز همان آرمان ۴۰ سال پیش است

رئیس‌جمهور گفت: آرمان ما امروز همان آرمان ۴۰ سال پیش است، اگر ۴۰ سال پیش شعار ما این بود که در برابر استبداد، آزادی را جایگزین کنیم در برابر استعمار، حاکمیت ملی را جایگزین کنیم و در برابر ابتذال، فضیلت را نمایان و در برابر تبعیض عدالت را مستقر کنیم و در برابر غرب‌گرایی و شرق‌گرایی هویت اسلامی را نمایان کنیم و امید را جای یأس بنشانیم.

آرمان ما امروز همان آرمان ۴۰ سال پیش است

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان با برشمردن ویژگی‌های خاص مراسم ۲۲ بهمن امسال گفت: خداوند بزرگ را شکر می‌کنیم که ملت بزرگ ایران را در چهل سال پیش از بند استبداد، استعمار و وابستگی‌ها رهانید و توانستند نظام جمهوری اسلامی ایران را در این سرزمین استقلال بخشند.

وی افزود: ۲۲ بهمن امسال ویژگی‌های خاص خود را دارد از طرفی چهلمین سالگرد انقلاب ملت بزرگ ایران را وارد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌کند و از طرف دیگر ایام دهه فجر ما عطر و بوی فاطمی دارد همان بانوی بزرگواری که در سایه پدر، همسر و فرزندانش ملت ما توانست در برابر همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها ایستادگی کند.

روحانی اظهار کرد: ما امسال در شرایطی چهل سالگی انقلاب را جشن می‌گیریم که در برابر توطئه آمریکای جنایتکار و صهیونیسم و ارتجاع منطقه مردم ما را در فشار و منگنه تحریم قرار دادند بنابراین امروز حضور مردم در خیابان‌های سراسر ایران اسلامی و در این شهر بزرگ عاصمه ایران به این معنی است که نقشه‌های یک ساله دشمن نقش بر آب شده است این حضور به آن معناست که دشمن هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید.

رئیس جمهور ادامه داد: راه ما و مسیر ما به همان صورت که در چهل سال گذشته انتخاب کرده بودیم، ادامه خواهیم داشت، انقلاب اسلامی ما برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود؛ مردم ما به خوبی می‌دانند که در ۲۰۰ سال قبل بخش بزرگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد و ۱۹۱ سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از این سرزمین مادری جدا کردند؛ ۱۷۲ سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب ایران از کشورمان جدا شد، ۱۶۳ سال پیش بخش بزرگی از شرق ایران از کشورمان جدا شد و ۱۳۸ سال قبل بخشی از شمال شرق ایران از کشورمان جدا شد و سپس در ۱۰۰ سال پیش بخش بزرگی از جنوب ایران که امروز به عنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند از ایران جدا شد و حتی ۴۷ سال پیش ۷ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم خائن پهلوی بخشی از جنوب کشور ایران که همواره در جغرافیا به عنوان استان چهاردهم ایران می‌آموختیم به دست خیانتکار پهلوی از ایران جدا شد.

وی تصریح کرد: در عرض این چند دهه در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی دو سوم ایران را از ایران جدا کردند و این به آن معناست که رژیم‌های گذشته ما علاوه بر اینکه بر دین و فرهنگ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند بر تمامیت ارضی ایران هم خیانت کردند.

روحانی افزود: برخی از مردم به یاد دارند و یا تاریخ را خوانده‌اند می‌دانند که در صد سال پیش در جنگ جهانی اول چگونه شمال ایران، غرب ایران و جنوب ایران توسط سه قدرت اشغال شد و در ۷۷ سال پیش در زمان پهلوی اول در جنگ جهانی دوم علی رغم بی طرفی ایران متفقین ایران را به شمال و جنوب تقسیم کردند و بر این کشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند که باید از ایران خارج شود و او همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط آن که پس از وی پسرش پادشاه ایران شود، این خیانت‌های آشکار پادشاهان و آن‌هایی که بر اریکه قدرت تکیه زده بودند نسبت به ملت بزرگ ایران بود.

رئیس جمهور بیان کرد: ۳۸ سال پیش زمانی که قدرت‌های جهانی صدام افلقی را تحریک کردند تا با سلاح شرق و غرب و با پول ارتجاع منطقه و سربازان بسیاری از کشور‌های دیگر به ایران حمله کند، ملت رشید و بزرگ ایران با فرزندان دلاورش از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همه مردم در برابر همه جهان ایستادند.حامیان صدام به او وعده داده بودند که ظرف یک هفته نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند و به اصطلاح، خود صدام ۳ روز بعد در اهواز و ۷ روز بعد در تهران مصاحبه کند، اما ملت ایران در مقابل آن‌ها ایستادند، ۸ سال مقاومت کردند و پیروزی‌های عظیمی را در تاریخ ثبت کردند.

روحانی ادامه داد: مردم مقاوم ایران و رزمندگان اسلام به فرمان امام (ره) حصر آبادان را شکستند، خرمشهر را آزاد کردند، مناطق بزرگی از غرب ایران را در عملیات فتح‌المبین آزاد کردند و بعد هم با عملیاتی همچون والفجر ۸، کربلای ۵ و سایر عملیات‌ها، قدرت دشمن را در هم شکسته و به دنیا گفتند که امروز ایران شاهی و شاهنشاهی نیست، امروز ایران اسلامی است و جوانان این سرزمین طبق وظیفه دینی و ملی خودشان در برابر همه زورگویان دنیا با قدرت می‌ایستند.

رئیس جمهور افزود: شرق و غرب، مدرن‌ترین هواپیماها، توپخانه ها، تانک‌ها و هلی کوپتر‌ها را در میانه جنگ در اختیار صدام گذاشتند، اما در عین حال شکست نهایی نصیب همه مزدوران آن‌ها و افلقیان شد و رزمندگان بزرگ و غیور ما با پرچم پیروزی از جبهه به خانه برگشتند.

وی تاکید کرد: امروز همه دنیا بداند قدرت جمهوری اسلامی ایران به مراتب از روز‌های رزم و جنگ و دفاع، بیشتر است و نیرو‌های مسلح ما در تهیه انواع سلاح و مهمات آماده‌تر است به طوری که اگر در زمان رژیم گذشته ۵ درصد سلاح و مهمات ما ایرانی و ۹۵ درصد خارجی بود، امروز ۸۵ درصد تجهیزات و مهمات و نیازمندی‌های دفاعی کشور ما به دست نیرو‌های توانمند و دلاور خودمان ساخته می‌شود.

رئیس جمهور اظهار کرد: برای تقویت قدرت دفاعی و ساختن انواع موشک‌های ضدزره، پدافند هوایی، زمین به دریا و دریا به دریا، هوا به هوا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت، راهمان را و قدرت‌نظامی‌مان را ادامه می‌دهیم و نزد ملت ایران به صراحت می‌گویم که قدرت نظامی ایران در طول این ۴۰ سال و بویژه در ۵ سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌آور است.

وی افزود: در این ۴۰ سال پیشرفت در صنایع دفاعی، نظامی، موشک‌ها، جنگنده‌ها، هلی‌کوپترها، ناوچه‌ها، زیردریایی ها، تانک‌ها و نفربر‌ها و سلاح انفرادی و هر آنچه که نیرو‌های مسلح از سلاح و مهمات و بالاتر از آن نیاز دارند و شهامت نیرو‌های مسلح و انگیزه و تدبیر و نقشه آن‌ها همه جهانیان را شگفت زده کرده است. در ۵ سال اخیر وقتی ایران اراده کرد، به ملت‌های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن کمک کند، جهانیان دیدند که دشمنان در برابر قدرت ملت‌های منطقه و حمایت‌های ایران به پیروزی دست نیافتند و امروز ناچارند با اعتراف به شکست‌های ۲۰ ساله مداخلات خودشان در ایران کم کم از منطقه خارج شوند و ملت‌های منطقه بتوانند با آزادی راه خود را ادامه دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه حفظ تمامیت ارضی و حراست از ایران عزیز اولین دستاورد انقلاب اسلامی است، گفت: یک میلیمتر از خاک و آب‌های این سرزمین به دشمن واگذار نشد و ملت ایران در برابر توطئه‌ها پیروز شد. دومین دستاورد بزرگ این انقلاب که به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم، تغییر نظام مشروعیت در این کشور بود، نظام مشروعیت در گذشته بر این مبنا بود که فردی بر اساس اینکه فرزند کدام پدر و از کدام طایفه و قبیله است می‌توانست شاه باشد و بعد او هم فرزند او بود، که این نظام بر هیچ مبنای عقلی، شرعی و دموکراسی منطبق نبود.

روحانی در ادامه اظهار کرد: امروزه تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس جمهور، اعضای مجلس شورای اسلامی، خبرگان، شورا‌ها و همه با رأی مردم و صندوق آرا مسند مسئولیت را بر عهده می‌گیرند و همه ما باید حواسمان را جمع کنیم اگر در این چهل سال ما پیروز شدیم به خاطر اسلام جمهوریت بود، اسلامیت و جمهوریت ما را حفاظت و حراست کرد، ایمان، شور و اعتقاد مردم، فرهنگ جهاد، فرهنگ شهادت و فرهنگ ایثار که بزرگترین دستاورد انقلاب و دفاع مقدسمان است، امیدمان و تکیه‌مان به خداست و می‌دانیم در میدان نبرد می‌توانیم در میدان نبرد پیروز شویم یا کشته شویم فاتحیم.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: این اعتقاد ما بود که در هشت سال دفاع مقدس ما را نگه داشت و این اعتقاد است که امروز شما می‌بینید میلیون‌ها نفر با افتخار به زیارت مرقد امام هشتم و میلیون‌ها نفر پای پیاده به زیارت مولایمان ابی عبدالحسین می‌شتابند و عاشورایش و بیست و یکمش و رمضانش و فطرش و غدیرش و ۱۵ شعبانش سراسر روز‌هایی که به نام اسلام و ائمه خدا و پیامبر است و مردم هر سال پرشورتر از سال گذشته حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: اساس انقلاب ما این بود که فضیلت جای رذیلت نشسته و اخلاق جای ابتذال می‌نشیند این ایمان و معنویت اساس انقلاب، قدرت و توانایی ما در دیروز و امروز بوده است. اگر انقلاب ما اسلامی نبود ایرانی بود، ملی بود در برابر انواع توطئه‌ها نمی‌توانست مقاومت کند.

روحانی خاطرنشان کرد: اسلامیت این نظام تعیین این نظام است و توانسته ما را در برابر انواع خطرات حفظ کند؛ از طرفی دیگر صندوق رأی آنچه باعث شده روز به روز مردم ما علی رغم فشار‌های دشمن با نشاط بیشتر مسیر و آرمان خود را ادامه دهند آن است که هر دو سال یک بار به پای صندوق آرا می‌شتابند و افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: صندوق آرا تضمین حفظ این نظام است هرکس هر نوع تغییری را که می‌خواهد پای صندوق آراست که نظرات، ایده‌ها و راهتان را در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده و فرد مورد نظر را در مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و شورا‌ها برگزیده و انتخاب می‌کنید؛ حواسمان باشد که صندوق رأی و انتخابات یکی از نعمت‌های بسیار بزرگ جمهوری اسلامی ایران است.

روحانی ادامه داد: امروز در جامعه ما یک دموکراسی به معنای واقعی کلمه، یک مردم سالاری و احزاب آزاد داریم و ما آن نظام و رژیمی نیستیم که بگوییم یک حزب گذرنامه بگیرد و از ایران خارج شود.

وی افزود: احزاب، روزنامه‌ها و رسانه‌ها در این کشور آزادند و همه مسئولین اجرایی و نظام باید با سعه‌ی صدر با انتخابات برخورد کنند چرا که هرچه سعه صدر ما بیشتر باشد و راه را برای حضور همه افکار و احزاب آماده کنیم، نظام مستحکم‌تر خواهد بود. در قانون اخیر و جامع انتخابات که دولت آن را به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد، به این نکات توجه شده و امیدواریم با تصویب آن در مجلس شاهد انتخابات‌های پرشورتری در آینده باشیم.

روحانی تصریح کرد: سومین دستاورد این انقلاب پیشرفت این ملت در مسیر‌های مختلف و شکوفایی بخش‌های مختلف اقتصادی و رفاه اجتماعی است، ما در آغاز انقلاب ۳۶ میلیون جمعیت داشتیم، اما امروز جمعیت کشور به ۸۲ میلیون نفر رسیده است یعنی ۲.۲۸ افزایش داشته است.

وی ادامه داد: اگر جمعیت ما بیش از ۲ برابر شده، باید کار و تلاش و محصول ما نیز نسبت به ۴۰ سال پیش حداقل ۲ برابر شود در حالی که وقتی به آمار و ارقام نگاه می‌کنیم وضع ما بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

رئیس جمهور اظهار کرد: مردم ایران، قبل از انقلاب با تمام فراز و نشیب‌ها و با اینکه متخصصان آمریکایی و اسرائیلی را برای کشاورزی به ایران آورده بودند، کل محصولات کشاورزی ایران در سال آخر رژیم گذشته ۲۶ میلیون تن بوده است و امروز محصولات کشاورزی ما ۱۲۲ میلیون تن است یعنی بیش از ۵ برابر تولید کشاورزی کشور رشد کرده است و برای آنکه مردم بدانند روند پیشرفت کشور سرعت یافته است باید بگویم که در ۵ سال اخیر محصولات کشاورزی ما از تولیدات رژیم گذشته بیشتر بوده و حدود ۲۵ میلیون تن در یک سال گذشته به آن اضافه شده است.

روحانی اضافه کرد: کشاورزان، مهندسان و فعالان ما در بخش کشاورزی کار بسیار بزرگی را در این ۴۰ سال انجام داده‌اند به طوری که محصول گندم ما در روز پیروزی انقلاب حداکثر ۴ میلیون تن بوده و امروز به بیش از ۱۳.۶ درصد و نزدیک به ۱۴ میلیون تن رسیده است که بیانگر آن است که در این زمینه رشد ۳ برابری داشته‌ایم.

وی افزود: صادرات محصولات کشاورزی ما نسبت به سال‌های قبل از انقلاب ۲۰ برابر شده، پیش از انقلاب حجم محصولات کشاورزی کشور به میزان ۲۸۵ میلیون دلار بوده، اما امروز صادرات ما در این زمینه به ۵ میلیارد و ۷۷ میلیون دلار رسیده است بنابراین مسیر ما درست و روشن است.

رئیس جمهور بیان کرد: سامانه‌های نوین آبیاری در رژیم گذشته مجموعا ۳۸ هزار هکتار بوده و امروز ۲ میلیون و ۵۰ هزار هکتار تحت پوشش این سامانه قرار گرفته‌اند و در این زمینه نیز شاهد رشد ۶ برابری هستیم، به هر یک از آمار‌های کشاورزی که نگاه کنیم می‌بینیم که در این طول این ۴۰ سال ملت بزرگ ما چه پیشرفت بزرگی را به دست آورده است.

روحانی ادامه داد: در رژیم گذشته کل بنگاه‌های صنعتی ما هزار و ۵۰۳ عدد بوده، اما امروز ۸۵ هزار بنگاه صنعتی داریم، در رژیم گذشته کل فولاد ما کمتر از ۴۰۰ هزار تن بود، اما امروز به بالای ۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این به معنای حرکت مردم در زمینه جهاد و سازندگی است، مردم عزیز ایران، در دوران رژیم گذشته کل گازی که در اختیار مردم می‌توانست قرار بگیرد، حدود ۱۰۰ میلیون تن بوده و امروز این رقم به هزار میلیون تن افزایش یافته و این امر حاکی از آن است که مهندسان و فعالان ما در بخش نفت زحمات بزرگی را متحمل شده‌اند.

رئیس جمهور بیان کرد: در دوران رژیم گذشته کل ذخیره نفت ما ۸۸ میلیارد بوده، اما امروز به ۱۶۰ میلیارد بشکه افزایش یافته که تقریبا رشد دو برابری داشته و این به معنای آن است که با اکتشافات مهندسان و رفتن خارجی‌ها و آمریکایی‌ها توانسته‌ایم روی پای خود بیاستیم، اگر ما جمعیت تحت پوشش را نگاه کنیم، جمعیت تحت پوشش برای استفاده از گاز در دوران قبل از انقلاب ۵۱ هزار خانوار بود، اما حدود ۲۱.۸ نزدیک به ۲۲ میلیون خانوار از گاز استفاده می‌کنند و ما ۶ مجتمع پتروشیمی در دوران رژیم گذشته داشتیم، اما اکنون ۵۲ مجتمع داریم.

روحانی بیان کرد: در رژیم گذشته محصولات ما در پتروشیمی ۱.۲ میلیون بوده، اما امروز محصولات ما ۳۰.۷ میلیون است و در زمینه‌های مختلف شاهد پیشرفت کشور هستیم.

وی افزود: در دوران پیش از انقلاب دارای ۱۹ سد ملی بودیم، اما امروز ۱۷۲ سد در کشور داریم که این امر حاکی از آن است که سد‌های کشور نسبت به گذشته چندین برابر شده همچنین برق کشور حدود ۷ هزار مگاوات بوده، اما اکنون به ۸۰ هزار مگاوات افزایش یافته است به نحوی که در دوران پیش از انقلاب رتبه ۳۸ را در زمینه تولید برق در کشور دارا بودیم، اما اکنون رتبه ۱۴ را در جهان داریم.

رئیس جمهور اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد که ما چه تحول و پیشرفتی را در زمینه‌های مختلف تجربه کرده‌ایم، ظرفیت بنادر ما پیش از انقلاب ۱۹ میلیون تن و امروز به ۲۳۴ میلیون تن افزایش یافته است همچنین قدرت مسافربری ما با ریل حدود ۵ میلیون نفر بود، اما کنون به ۲۵ میلیون نفر افزایش یافته است.

روحانی ادامه داد: ما در علم و دانش، بهداشت و درمان، رفاه اجتماعی بی‌تردید جایگاه بسیار بلندی داریم به نحوی که نرخ باسوادی پیش از انقلاب، بعد از انقلاب میانگین سال‌های تحصیل در بعد و قبل از انقلاب، دانشجویان بعد و قبل از انقلاب گواه آن است، امروز ۱۴ میلیون و نیم دانش‌آموز و بیش از ۴ میلیون دانشجو در کشور وجود دارد در حالی که در دوران پیش از انقلاب کل دانشجویان کشور ۱۷۵ هزار نفر بوده‌اند.

وی تصریح کرد: اینکه ما نیروی تحصیل کرده و آزموده در کشور داریم، بدیهی بوده و همه دنیا اذعان دارند که پیشرفت ما بسیار سریع اتفاق افتاده، مردم ایران در زمان رژیم گذشته ۱۴ هزار و ۷۰۰ پزشک در کشور خدمت می‌کردند که ۶ هزار نفر از آن‌ها خارجی بودند، اما امروز ۱۴۰ هزار پزشک در کشور به خدمت‌رسانی مشغول بوده و حتی شهر‌های کوچک نیز دارای متخصص هستند، همچنین ۱۸ هزار خانه بهداشت در روستا‌ها ایجاد شده است و شرایط امروز ما از لحاظ بهداشتی بنابه اعتراف همه کشور‌های جهان پیشرفت سریعی داشته و تمام کشور‌ها وقتی محاسبه می‌کنند امید زندگی در کشورهایشان ۱۰ سال افزایش یافته، اما در ایران ۲۰ سال امید به زندگی افزایش یافته است.

رئیس جمهور بیان کرد: کمک به اقشار مستضعف، عدالت و رفاه اجتماعی نیز یکی از این موارد است، چه زمانی در تاریخ کشور وجود داشته که همه مردم ایران زیر پوشش بیمه درمانی باشند؟ و در این چند سال ۱۰ میلیون نفر زیر پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند و افراد و اقشار مستضعف تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، مستمری‌شان ۴ برابر افزایش یافته است.

روحانی ادامه داد: بین دهک بالای جامعه و دهک پایین در دوران رژیم گذشته ۳۵ برابر فاصله بوده، اما امروز این اختلاف به ۱۵ برابر کاهش یافته که این امر به معنای حرکت به سوی رسیدن به عدالت است که باید در این راه قدم‌های دیگری را نیز برداریم، ما در این انقلاب و در این نظام در گندم به خودکفایی رسیده‌ایم و امسال چهارمین سال این خودکفایی است.

وی تصریح کرد: ما در زمینه بنزین و گازوئیل خودکفا هستیم که هیچوقت این چنین در کشور نبوده است و امروز ۹۵ درصد دارو در داخل کشور تولید می‌شود و قدرت دفاعی ما نیز به دست خودمان ساخته می‌شود.

رئیس جمهور بیان کرد: ما در بخش فناوری‌های نوین، هسته‌ای، بیوتکنولوژی، نانو و فناوری اطلاعات بنیادی حداکثر رتبه ۱۴ را داریم و کشوری هستیم که در علوم و پیشرفت‌های های‌تک در سطح بالایی قرار داریم و کار‌های استراتژیکی که در طی این ۴۰ سال انجام شده، نشان داده که ما توانسته‌ایم در بسیاری از مسائل پیروز میدان باشیم و تنها کشوری هستیم که بدون آنکه در برابر دشمن سر تعظیم فرود بیاوریم، از فصل هفت سازمان ملل متحد خارج شدیم که این قدرت دیپلماسی و ملت ایران است.

روحانی گفت: ما تنها ملتی هستیم که حق هسته‌ای‌مان در سازمان ملل و شورای امنیت تثبیت شده که این به معنای پیشرفت ملت ایران است، ما در زمینه محیط زیست گام‌هایی را برداشته‌ایم که اگر برنمی‌داشتیم امروز با مصیب‌های بزرگی مواجه بودیم و اگر دریاچه ارومیه احیاء نشده بود، ۱۴ میلیون نفر در غرب کشور آواره می‌شدند و صنعت و کشاورزی ما مختل می‌شد.

وی با اشاره به پروژه جاسک، تصریح کرد: انشاءالله این پروژه تا پایان دولت دوازدهم اجرا خواهد شد، امروز نقش ایران در منطقه از همیشه پررنگ‌تر است و ایران تنها کشوری است که می‌تواند به کمک ملت‌های منطقه بشتابد و بدون ما هیچگونه طرحی در منطقه اجرایی نخواهد بود و این را استکبار جهانی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌دانند که این پیروزی از آن ملت ما خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: ما راهمان را در بخش حقوق زنان، جوانان و اهل سنت ادامه می‌دهیم و یکی از شعار‌های دولت ما حقوق شهروندی بود که امروز هزار و ۸۲۵ نفر از اهالی سنت در مناسب مختلف از فرماندار تا بخشدار را در سمت‌های مختلف مشغول کار هستند و این بیانگر آن است که وحدت و اتحاد ما روزبه‌روز بیشتر خواهد شد.

روحانی تصریح کرد: اسلام و انقلاب به زنان ما مقام والایی داد و آن‌ها در تمام زمینه‌ها، رشته‌ها و مدیریت‌ها از هر زمان دیگر بیشتر حضور دارند، ما شفافیت را ادامه خواهیم داد تا با فساد مبارزه کنیم و حمایت خود را از اقشار مستضعف نیز ادامه خواهیم داد.

وی بیان کرد: ما تعامل سازنده با جهان را ادامه می‌دهیم و جایگاه ایران را مرتفع‌تر خواهیم کرد همچنین فضای کسب و کار را بهتر گذشته مهیا کرده و خصوصی‌سازی بنگاه‌های دولتی را ادامه می‌دهیم، دولت الکترونیک به زودی محقق و مردم شاهد خواهند بود که این امر چه رفاه فراوانی را برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: بحران آب و محیط زیست را حل کرده و نهاد‌های مالی از جمله بانک‌ها را تنظیم خواهیم کرد همانطور که پرونده مؤسسات اعتباری غیرمجاز را که مال مردم را تاراج کرده بودند را بستیم لذا این مسیر و راه آینده است که آن را ادامه خواهیم داد.

روحانی افزود: امروز ما در یک جنگ روانی، تبلیغی و اقتصادی قرار داریم و با دشمنانی مواجهیم که با مردم با سبوعیت رفتار می‌کنند لذا باید مشکلات را با دست یکدیگر حل کنیم چرا که در هر کجا که پیروز شدیم، ملت و دولت در کنار یکدیگر و پشت‌سر رهبری قرار گرفتند و اگر در سال‌های اول انقلاب توانستیم شورش را در کشور از بین ببریم، مردم، دولت و نیرو‌های مسلح پشت‌سر امام قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در برابر تحریم‌ها نیز با ایستادگی، همراهی، همکاری و تعامل در برابر آمریکا پیروز خواهیم شد و اجازه نمی‌دهیم که آمریکا پیروز میدان شود، آمریکا اعلام کرد که دی ماه پارسال ایران را به زمین می‌زنم که نشد، بعد اردیبهشت را اعلام کرد که باز هم نشد، مرداد را اعلام کرد که نشد! بعد از آن ۱۳ آبان را اعلام کرد آن هم نشد همچنین کریسمس و عید سال مسیحی را زمان موعود قرار داد که در آن هم موفق نبود و وعده داد که در ۲۲ بهمن تمام سران فاسد رژیم آمریکا در تهران باشند که آن هم به حقیقت نپیوست لذا هرچه گفتند نشد چرا که مردم ما به خدایشان، زهرایشان، پیامبرشان و رهبرشان ایمان دارند و متحدند و ما بی‌تردید در این مبارزه پیروز خواهیم شد.

رئیس جمهور افزود: مردم ما مشکلاتی دارند، اما با کمک هم آن‌ها را پشت‌سر خواهیم گذاشت و وضع آمریکا به مراتب بدتر از آن چیزی است که خود فکر می‌کند و وضع منطقه نیز بهتر از آن چیزیست که آن‌ها می‌اندیشند و جایگاه ایران روز به روز بالاتر می‌رود و ما از مشکلات عبور خواهیم کرد.

روحانی تصریح کرد: آرمان ما امروز همان آرمان ۴۰ سال پیش است، اگر ۴۰ سال پیش شعار ما این بود که در برابر استبداد، آزادی را جایگزین کنیم در برابر استعمار، حاکمیت ملی را جایگزین کنیم و در برابر ابتذال، فضیلت را نمایان و در برابر تبعیض عدالت را مستقر کنیم و در برابر غرب‌گرایی و شرق‌گرایی هویت اسلامی را نمایان کنیم و امید را جای یأس بنشانیم، امروز هم با همان آرمان مسیر و راهمان را ادامه خواهیم داد و بی‌تردید پیروز خواهیم بود. از ملت ایران تشکر می‌کنم که امروز در هوای برفی و بارانی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند و توانستند به دنیا نشان دهند که پیوند مردم ما با انقلاب و امام و رهبری همواره وجود دارد و مستحکم است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••