اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۷/۰۹/۱۶ - ۲۳:۵۸
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

افزایش حقوق کارمندان دولت بر محور عدل و انصاف باشد

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه دولت خبر از افزایش ۲۰ درصد حقوق در بودجه سال آینده داده است،گفت: این افزایش باید بر محور عدل و انصاف باشد. یکسان عمل کردن افزایش حقوق به این معنی است که کارمندی که دو میلیون حقوق دارد، چهارصد هزار تومان و کارمندی که حقوق ده میلیونی دارد، دو میلیون افزایش حقوق داشته باشد.

 افزایش حقوق کارمندان دولت  بر محور عدل و انصاف باشد

به گزارش سراج24، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: شما عزیزان، مردان و زنان گرامی را به تقوای الهی سفارش می‌کنم، بالاترین و بهترین سرمایه برای انسان در دنیا و آخرت تقواست و انسان باتقوا در هیچ بن‌بستی قرار نمی‌گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه گفت: خداوند متعال انسان و جامعه متقی را از بن بست و مشکلات سنگین نجات می‌دهد و فرجی نصیب جامعه کرده که حتی به فکر آن جامعه هم خطور نمی‌کند، برکت دیگر تقوا این است که فضای زندگی را برای انسان نورانی می‌کند، فرد وجامعه متقی در ظلمت نمی‌ماند و بی تردید برای انسان و جامعه با تقوا مشکلات به وجود نمی‌آید.

وی ادامه داد: روز‌های پایانی ماه مبارک ربیع الاول را می‌گذرانیم که در این ماه پربرکت ۲ روز بزرگی را داشتیم که اولین روز میلاد با سعادت حضرت خاتم الانبیا «ص» و میلاد حضرت صادق «ع» بوده که خوشبختانه جامعه ما به خوبی از این روز بزرگ تجلیل کردند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: روز بابرکت دیگری در این ماه وجود داشت که متاسفانه کمتر به این روز توجه شد و آن روز نهم ماه ربیع الاول آغاز امامت حضرت مهدی «عج» بوده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: خداوند می‌فرمایند: سنت ما در قانونی که درنظام خلقت حاکم گردانیم این است که انسان‌های مستضعف را از سلطه ستمگران نجات دهیم و این همان سنت الهی است، اگر مستضعفین در نقطه‌ای گرفتار شده و آن گرفتاری ادامه پیدا کرد بدانند که مقصر اصلی خودشان هستند.

وی ادامه داد: سنت ما این است که اجازه سلطه به مستکبرین را نمی‌دهیم و اینکه حضرت مهدی «عج» با ظهور خود بعد از اینکه ظلم و ستم فراگیر شده باشد، دنیا را پر از عدل و داد می‌کند و حکومت عدل الهی جهانی در سراسر کره زمین حاکم می‌گرداند که این همان سنت الهی است.

وی با اشاره به تشکیل حکومت‌های الهی در مقاطع مختلف، تاکید کرد: گروه بنی اسرائیل زیر سلطه فرعون بودند در حالی که فرعون پسران آن‌ها را ذبح می‌کرد وزنان آنان را برای کنیزی به خدمت می‌گرفت که خداوند حضرت موسی «ع» را برای آن‌ها فرستاد و ماموریت آنان این بود که بنی اسرائیل مظلوم را نجات دهد وبه وقوع هم پیوست. درنهایت هم بنی اسرائیل جایگزین فرعون شدند و این یک نمونه سنت الهی است.

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: حکومت‌های دیگری مانند حضرت یوسف «ع» حضرت داوود «ع»، حضرت سلیمان «ع»، حکومت ذوالقرنین، حکومت خاتم الانبیا «ص» و حکومت امیرالمومنین «ع» بعد از قتل عثمان و در نهایت حکومت جهانی حضرت مهدی «عج» هستند که در تمامی حکومت‌ها خداوند اراده خود را اعمال کرده و مستضعفین را از زیر سلطه مستکبرین نجات داده است و حکومت حق و دین خدا بر جامعه حاکم شد.

وی تصریح کرد: مستضعفین اگر می‌خواهند نجات پیدا کنند، باید پاک و متدین و دین باور باشند و آنجا که فرمان دفاع صادر می‌شود، حرکت کنند. مردم ایران اینگونه به عزت رسیدند. ما برده آمریکا بودیم؛ شاه هم برده آمریکا بود و ما واقعا مظلوم و مستضعف و زیر سلطه بودیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: فرمان خدا آمد که به میدان بیایید، مردم ایران هم به میدان مبارزه با شاه آمدند و تمام استان‌ها و شهرستان‌ها فریاد زدند، مرگ بر شاه؛ دنباله آن شعار هم مرگ بر آمریکا شد که تا امروز ادامه دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: امامان ما مامور بودند که حق و نظامی عادلانه را بر پا کنند. مردم همراه انبیاء نبودند؛ بنابراین آن‌ها خانه نشین شدند و نتوانستند حق و عدالت را برپا کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند مقرر فرمود: تا حضرت مهدی (عج) جهان مظلوم و همه مستضعفین در همه قاره‌ها را نجات دهد، اذعان کرد: در این راستا ایشان ریشه‌های ظلم و ستم را می‌خشکاند و طاغوت‌ها را نابود می‌کند. این رسالت البته ساده نیست، لازم است که مردمان جهان همراه حضرت مهدی باشند تا ریشه ظلم خشکیده شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: تمام مردم از ستم طاغوت‌ها خسته می‌شوند و به زانو در می‌آیند و جانشان به لبشان می‌رسد؛ وقتی به این نقطه رسیدند، تشنه عدل می‌شوند. مردم ایران هم به واسطه ظلم و ستم دودمان کثیف پهلوی، تشنه عدل شدند.

وی اضافه کرد: امروز که دوران غیبت حضرت مهدی «عج» است و ما به ایشان دسترسی نداریم، ایشان نائب دارد، رهبر انقلاب اسلامی، امروز نائب ونماینده امام زمان «عج» هستند، اگر امام زمان بود حکومت را بر مبنای اسلام اداره می‌کرد؛ ولی فقیه چنین وظیفه‌ای دارد و به حمدالله هم چنین می‌کند، در این میان سران سه قوه هم باید مطیع رهبر بوده و برنامه هایشان زیر نظر رهبری انجام دهند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: سیاست‌های کلی نظام در زمینه فرهنگ و اقتصاد و انتظامی و سایر مسائل و مدیریت کشور باید زیر نظر نائب امام زمان «عج» حضرت آیت الله خامنه‌ای باشد، ایشان پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی را اعلام می‌کنند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو، بیان کرد: در تاریخ معاصر ایران کمتر ظلم و ستم و زورگویی علیه ملت ایران سراغ داریم که مربوط به دولت جنایتکار آمریکا نباشد. رژیم آمریکا بازرترین اقدامات ضد بشری را در گوانتانامو و ابوغریب انجام داده و در عین حال خود را مدافع حقوق بشر می‌داند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا از بدو پیروزی انقلاب از هیچ اقدامی علیه ملت ایران کوتاهی نکرده است، گفت:علیرغم همه این خباثت‌ها آمریکا رکوددار شکست در مقابل مردم ایران بوده است از جمله توطئه‌های داخلی و عرصه‌های بین المللی و... همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: آمریکا مسیر افول و نابودی را طی می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به وقایع صورت گرفته در شانزدهم آذرماه گفت: بعد کودتای ۲۸ مرداد آیزینهاور رئیس جمهور وقت آمریکا برای حمایت از رژیم پهلوی میخواست نیکسون را به ایران بفرستد که این خبر موجی از اعتراضات را در اقشار مختلف به همراه داشت.

وی ادامه داد: رژیم پهلوی برای تسلط بر اوضاع نیرو‌های نظامی را در دانشگاه مستقر کرد تا با ایجاد رعب و وحشت صدای اعتراض را خاموش کند. دانشجویان و اساتید که متوجه قضیه شدند سعی کردند هیچ بهانه‌ای به مزدوران رژیم ندهند، اما نظامیان به دانشجویان هجوم آوردند و دژخیمان رژیم، دانشجویان را در حال ترک دانشگاه به رهگبار بستند که تعداد زیادی مجروح و دستگیر و سه تن از فرزندان شجاع ملت به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه آمریکا درصدد محکم کردن پایه‌های حکومت استبدادی پهلوی را در ایران بود، خاطرنشان کرد: آمریکا از بدو انقلاب از هیچ اقدامی علیه ملت ایران خودداری نکرد و ما شاهد جنایت‌های آمریکا شامل حمایت همه جانبه به صدام، جنگ ۸ ساله تا سرنگونی هواپیمای مسافربری بودیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه آمریکا امروز با تحریم‌ها به دشمنی خود علیه ایران ادامه می‌دهد، تصریح کرد: علیرغم همه خباثت‌ها آمریکا رکوردار شکست در مقابل مردم بصیر ایران است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران امروز دانشگاهیان پرچمدار مبارزه با ظلم‌ستیزی هستند، خاطرنشان کرد: درود می‌فرستیم به روان پاک شهدای شانزدهم آذر و باید بدانیم که ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، عدالت خواهی و مبارزه با آمریکا جزء لاینفک جنبش دانشجویی است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اوضاع وخیم مردم یمن اظهار کرد: مسئله یمن و ما ادراک من یمن، درباره این کشور باید بگوییم که مسئله یمن مسئله آزمون جامعه بشری خصوصا آمریکا و کشور‌های غربیست که سال‌های متمادی با ادعای دفاع از حقوق بشر و دموکراسی داد سخن داده‌اند، اما کشتار بی‌رحمانه مردم یمن به دست رژیم آل سعود و برخی کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی و حمایت بی دریغ غرب و آمریکا نشان داد که ادعای آمریکا و غرب جز فریب و دروغ چیزی نبوده است.

وی با بیان اینکه آن‌ها به منافع مادی خود می‌نگرند و برای جان مردم و انسانیت ارزشی قائل نیستند، خاطرنشان کرد: آنان با تخریب زیر ساخت‌های اقتصادی و مراکز بهداشتی و بمباران منازل مسکونی و محاصره زمینی دریایی و هوایی و کشتار مردم بی گناه به خصوص زنان و کودکان یمنی پاسخ مدعیان دروغی به مطالبات مردم یمن است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه هواپیما‌های آمریکایی با بمب‎‌های ۵۰۰ تنی زن و مرد و بزرگ و کوچک را هرروز در یمن به خاک و خون می‌کشند، تصریح کرد: بحران یمن وخیم‌ترین بحران انسانی است، چند میلیون انسان در اثر گرسنگی در خطر مرگ هستند و ۲۲ میلیون یمنی نیاز فوری به کمک‌های غذایی، بهداشتی و دارویی دارند.

وی ادامه داد: هر کسی بویی از انسانیت برده باشد نمی‌تواند دیدن این صحنه‌ها را تحمل کند، اما آمریکا در نمایشی مضحک با کمال بی شرمی ایران را به ارسال موشک به یمن متهم می‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: هیچ کمک ابتدایی بهداشتی را نمی‌توان به مردم یمن رساند و هزاران انسان از گرسنگی جان می‌دهند و چطور می‌شود موشک به آن‌ها داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم یمن همچنان مردانه ایستاده و از مطالبات به حق خود دفاع می‌کنند، تصریح کرد: مقاومت مردم یمن نقشه‌های رژیم صعودی را بر آب کرده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی نقش فعالتری را در یمن ایفا کند و باحضور موثر و جدی در عرصه‌های بین الملللی ضمن محکوم کردن اقدامات صهیونیستی و آمریکایی و سعودی، حمایت‌های لازم را برای برون‌رفت مردم یمن از محاصره و وضعیت کنونی پیگیری کند.

وی ادامه داد: صداوسیما و جامعه هنری باید با حمایت بیشتری از مبارزات یمن و همدردی با آن‌ها اولویت بیشتری را به این موضوع اختصاص دهند و شرایط یمن را به تصویر کشیده و جامعه بشری را با عمق فاجعه انسانی یمن آشنا کند. امروز باید به داد یمن مظلوم رسید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس در هفته گذشته گفت: مدرس الگوی یک نماینده خدوم زاهد مبارز است و ساده زیستی و ایستادگی در مقابل رضاخان بهترین درس را به مردم و به ویژه نمایندگان می‌دهد؛ و از آنجایی که سالروز شهادت او با تقدیم بودجه ۹۸ همزمان شده است، نکاتی را به نمایندگان مردم و دولت اضافه گوشزد می‌کنم.

وی ادامه داد: در شرایط ویژه‌ای هستیم، دشمن تلاش خود را معطوف به این مسئله کرده است که اقتصاد کشورمان را فلج کند و خواهش من از دولت، نمایندگان و همه دست‌اندرکاران اجرایی این است که با اتخاذ تدبیر مناسب و با همراهی و هماهنگی این توطئه دشمن را خنثی کنیم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه همه تلاشمان باید بر حفظ و افزایش اشتغال، رونق کسب و کار، تولید و افزایش صادرات متکی باشد، خاطرنشان کرد: این هدف و رویکرد اصلی بودجه ۹۸ باشد چراکه رسیدگی به اقشار محروم و آسیب‌پذیر اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: دولت و دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به کاهش هزینه‌های اجرایی اقدام کنند، ریخت‌و پاش‌ها، سفر‌های خارجی، اجلاس‌ها و سمینارها، پذیرایی‌ها و بسیاری از اموری که ضروری نیست حتی در شرایط غیر تحریمی نیز اینگونه هزینه‌کرد‌ها از محل بیت المال محل تامل است و روند افزایش هزینه‌های جاری باید متوقف شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه دولت خبر از افزایش ۲۰ درصد حقوق در بودجه سال آینده داده است، تصریح کرد: این افزایش باید بر محور عدل و انصاف باشد. یکسان عمل کردن افزایش حقوق به این معنی است که کارمندی که دو میلیون حقوق دارد، چهارصد هزار تومان و کارمندی که حقوق ده میلیونی دارد، دو میلیون افزایش حقوق داشته باشد.

وی ادامه داد: این به معنی آن است که کارمند مرفه پنج برابر کارمند ضعیف دریافتی دارد و این مسئله با انصاف و عدالت در تضاد است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: معتقدم دولت می‌تواند مبلغ معینی را به همه کارمندان بدهد تا در این صورت عدالت در حقوق کارمندان رعایت شود.

وی ادامه داد: دولت باید تدبیری عاقلانه و عادلانه اتخاذ کند و من در این باره اصرار دارم و حاضرم با آقایان بحث و استدلال کنم تا ثابت کنم عدالت چه معنایی دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: دولت، دولت تدبیر است و باید تدبیری اعمال شود که در مسئله افزایش درآمد‌ها کارمندان، کارگران و قشر ضعیف را در اولویت قرار گیرند.

وی ادامه داد: از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم پروژه جدید پیشنهاد و تصویب نکنند چراکه اعتبار طرح‌های عمرانی باید به طرح‌های نیمه تمام با اولویت و ضرورت اختصاص یابد.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوص در کاهش هزینه‌های دولت، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال موثر است.

وی ادامه داد: در نگاه نمایندگان مجلس باید نگاه ملی حاکم باشد و منافع عمومی را در نظر بگیرند و رضایت عامه مردم ایران را مورد توجه قرار دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: مدتی است بانک مرکزی با تدابیری توانسته بر بازار ارز کنترل پیدا کند و ثمره آن کاهش نرخ ارز است که قابل تقدیر است و امیدواریم ادامه یابد، اما متاسفانه به بهانه افزایش قیمت ارز همه کالا‌ها گران شده، ولی اکنون که ارز ارزان شد قیمت اجناسی که دو و یا سه برابر شده بود نه تنها کاهش نیافت بلکه در مواردی افزایش یافت.

وی ادامه داد: متاسفانه طبقه مستضعف نمی‌تواند زندگی خود را با شرایط جدید ادامه دهد و دولت باید بازار آشفته قیمت بازار را مدیریت کند و اصناف متعهد باید بازار دولت را در این امر یاری کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان خاطرنشان کرد: سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و احمد کشوری که از مفاخر نیرو‌های مسلح است و شهادت شهید محراب آیت‌الله دستغیب امام جمعه شیراز را تسلیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••