اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۸:۲۰
اخبار کوتاه انتظامی آذربایجان شرقی

انهدام باند سارقان خانوادگی با ۱۵ فقره سرقت در تبریز

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری اعضای خانوادگی باند سارقان حرفه‌ای خودرو و لوازم داخل آن در تبریز خبرداد.

انهدام باند سارقان خانوادگی با ۱۵ فقره سرقت در تبریز

به گزارش  سراج24، به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، سرهنگ صابر عباس زاده اظهار داشت: در پی افزایش وقوع سرقت خودرو و لوازم آن در سطح شهرستان تبریز، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس اگاهی استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان در ادامه بازجویی‌های خود با مراجعه یکی از مالباختگان مبنی بر سرقت دسته چک در داخل خودرو مسروقه بلافاصله پس از استعلام از بانک سارقان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه زن و شوهر سارق را به همراه  فرزندشان دستگیر کردند.

وی در ادامه بیان داشت: در بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس، متهمان با مشاهده مستندات و مدارک مربوطه  لب به اعتراف گشوده و به سرقت  تعداد 5 دستگاه خودروی پراید و 10 فقره سرقت لوازم داخل خودرو و تعداد زیادی مدارک و کارت شناسایی که از آن‌ها سوء استفاده می‌کردند، اعتراف که پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان در آسیب شناسی جرائم صورت گرفته توسط سارقان دستگیر شده، تصریح کرد: سارقان در پوشش خانوادگی اقدام به سرقت می‌کردند که این نوع سرقت، در نوع خود منحصر به فرد بوده و جای هیچ ظن و گمانی را از خود بر جا نمی‌گذاشت.

اتمام مهلت بخشودگی دیرکرد جرائم رانندگی تا 6 روز دیگر

سرهنگ ناصر میکاییلی در تشریح این خبر گفت: به استناد ماده 5 قانون جدید رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، رانندگان متخلف که برابر قانون توسط افسران راهور اعمال قانون شده و برگه جریمه دریافت نموده‌اند،‌موظف هستند ظرف مدت شصت روز از تاریخ مندرج در قبض جریمه یا تاریخ ابلاغ شده در قبوض جریمه ای که به اطلاع آن‌ها می‌رسد،‌ نسب به پرداخت جریمه به حسابی که از طرف خزانه داری کل تعیین و اعلام شده، پرداخت و رسید دریافت نمایند.

وی افزود: در صورتی که راننده متخلف در مهلت قانونی 60 روز نسبت به پرداخت اقدام نکنند می‌بایست جریمه خود را به مآخذ دو برابر پرداخت نمایند. که این بخشودگی به جرائم تخلفات رانندگی تا پایان سال 94 شامل می‌گردد.

وی افزود: این اقدام در راستای سیاست‌های تشویقی مجلس و خدمات مطلوب به هموطنانی که موفق به پرداخت جریمه خود در مهلت تعیین شده نگردیدند، اجرایی گردید.

سرهنگ میکاییلی افزود: از زمان شروع طرح بخشودگی تا کنون تعداد سیصدو بیست و چهار هزارو 884 نفر از مالکان خود روها در سطح کلان شهر تبریز جهت آگاهی از مفاسا حساب و دریافت برگه خلافی به پلیس راهور استان مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

در خاتمه رئیس پلیس راهور استان با توجه به اتمام طرح بخشودگی تا پایان ماه اخیر (30 آذر) اعلام داشتند این مهلت تمدید نخواهد شد  از شهروندان خواست تا از تسهیلات بخشودگی جرائم بهره مند گردند.

طرح بخشودگی جرائم که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به راهور ناجا ابلاغ شده بود که این طرح از خرداد ماه سال جاری اجرایی گردیده بود. این تسهیلات به طور متمرکز در سامانه اجرائیات پلیس راهور اجرایی شده است و بر این اساس مالکان وسایل نقلیه می‌توانند از طریق سامانه پیامکی 1101202020 به مراکز پلیس + 10 و یا سایت اینترنتی پلیس راهور به نشانی www.rahvar120.ir نسبت به دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود و نیز پرداخت آن اقدام کنند.

سرهنگ ناصر میکائیلی کسب رفتارهای صحیح رانندگی توسط رانندگان را نشانگر فرهنگ اجتماعی آن‌ها دانسته و عمل به عادات مفید در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را نشانه رشد و تعالی در مردم اجتماع بیان کرده و نتیجه و تأثیر آن را می‌توان در اخذ صورت وضعیت خلافی و تمدید و تعویض  قبل از پایان اعتبار قانونی گواهینامه‌های رانندگی مشاهده کرد لذا کلیه شهروندان گرامی را به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توصیه نمودند.

دستگیری 2 نفر سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو در تبریز

سرهنگ فرهنگ نوروزی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از خودروی شهروندان در منطقه ای از تبریز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری 15 پاستور پس از انجام تحقیقات اولیه و بررسی شواهد موجود، موفق شدند دو نفر متهم را شناسایی کرده و در یک عملیات غافلگیرانه آنان را در داخل یک خودروی مسروقه دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این دو متهم ابتدا منکر هرگونه سرقت می‌شدند، اما در بازجویی‌های انجام شده به سه فقره سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو اعتراف کردند که لوازم سرقتی نیز در بازرسی از خودرو آنان کشف شد.

سرهنگ نوروزی خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در پایان تصریح کرد: همراهی و تعامل مردم با پلیس در شناسایی و دستگیری سارقان و مجرمان نقش بسزایی دارد و تقاضای پلیس از مردم این است که منازل، اموال و خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

توقیف خودروی "پژوآردی" با 15 میلیون ریال خلافی در عجب شیر

سرهنگ رحمان عبدی اظهار داشت: مأموران پلیس راهور شهرستان عجب شیر در راستای برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز، هنگام کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه خودروی سواری پژوآردی را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی متوقف کردند.

وی گفت: در استعلام انجام گرفته از سوابق خودرو توقیفی مشاهده شد این خودرو دارای 15 میلیون ریال خلافی و جریمه پرداخت نشده است که بنابر تبصره ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات، خودرو  به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر در پایان تاکیدکرد: تخلفات مکرر راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان مقدمه ای برای حوادث رانندگی است و توجه به قوانین ومقررات راهنمایی رانندگی می‌تواند تا میزان بسیاری از سوانح ترافیکی پیشگیری کند.

کشف 200 هزار نخ سیگار قاچاق در آذرشهر

سرهنگ یداله رستمی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق توسط یک دستگاه خودروی سواری پژوپارس در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، شناسایی و توقیف آن در دستور کار ماموران قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران یگان امداد در حین گشت زنی خودروی حامل بار قاچاق را شناسایی و جهت بررسی آن را توقیف کردند.

سرهنگ رستمی ادامه داد: در بازرسی از خودرو، تعداد 200 هزار نخ سیگار قاچاق در مارک‌های مختلف کشف، که برابر اعلام کارشناسان امر ارزش ریالی سیگارهای مکشوفه 200 میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر در پایان تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضایی شد.

کشف 760 هزار نخ سیگار قاچاق در تبریز

سرهنگ صابر عباس زاده گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی استان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران حین گشت زنی دو دستگاه خودرو را به ظن حمل کالای قاچاق متوقف و  در بازرسی از آن‌ها ، 760 هزار نخ سیگار قاچاق کشف و چهار متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالاهای کشف شده، سه میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهمان جهت سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند.

کشف تعداد 261 هزار نخ سیگارخارجی قاچاق در سراب

سرهنگ توحید فارسی در تشریح این خبر گفت: ماموران در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و نظارت و کنترل اصناف طی دو عملیات جداگانه تعداد 261 هزارنخ سیگارخارجی قاچاق کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش ریالی سیگارهای کشف شده 300 میلیون ریال می‌باشد؛ افزود: دو نفر متهم نیز در این راستا دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراب در پایان از شهروندان در خواست کرد هرگونه موارد مشکوک و قاچاق مواد دخانی را با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری 50 معتاد و توزیع کننده مواد مخدر در عجب شیر

سرهنگ رحمان عبدی در تشریح این خبر گفت: به منظور افزایش سطح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با توزیع‌کنندگان و معتادان تابلو و خطرناک، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی اظهارداشت: ماموران با اجرای این طرح تعداد 41 نفرمعتاد پرخطر و تابلو و 9 نفر خرده‌ فروش مواد مخدر را دستگیر و مقادیرزیادی انواع مواد مخدر، آلات استعمال و پنج دستگاه ترازوی توزین را کشف و 7 دستگاه موتورسیکلت و دو دستگاه خودرو را توقیف کردند.

سرهنگ عبدی در ادامه گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و معتادان تابلو و خطرناک جهت بازپروری تحویل کمپ اعتیاد عجب شیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب‌شیر در پایان خاطرنشان کرد: پلیس این شهرستان با تمام توان در طول شبانه‌روز با شماره تماس 110 جهت ارائه هرگونه خدمات در خدمت شهروندان بوده و با شماره تماس 197 آماده دریافت هرگونه انتقاد و پیشنهاد از عملکرد پلیس می‌باشد.

دستگیری سارقان کش رو زنی با 10 فقره سرقت در مراغه

سرهنگ رضا اصلانی فر در تشریح این خبر گفت: به دنبال اعلام وقوع چند فقره سرقت از مغازه‌ها و کش روزنی در شهرستان مراغه توسط سرنشینان یکدستگاه خودروی پژوپارس ماموران پلیس آگاهی اقدامات فنی و پلیسی خود را در جهت شناسایی و دستگیری این سارقان آغاز کردند.

سرهنگ اصلانی فر گفت: ماموران با استفاده از شیوه‌های فنی پلیسی و تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی، در نهایت خودروی سارقان را شناسایی کردند که متهمان به محض مشاهده ماموران و با رها نمودن خودرو اقدام به فرار می‌نمایند.

وی بیان کرد: ماموران با تحقیقات تخصصی و فنی، دو نفر سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه بیان کرد: این متهمان پس از دستگیری به 10 فقره کش روی از فروشگاه‌های خواربارفروشی و قطعات خودرو در شهر مراغه اعتراف کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از همشهریان خواست توصیه‌های پلیس را در جهت پیشگیری از وقوع سرقت‌ها جدی گرفته وهرگونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

توقیف خودرو پژو پارس با 17 میلیون ریال خلافی در مرند

سرهنگ علی طاحونی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس راهور شهرستان مرند در حین کنترل خودروهای عبوری در سطح شهر، یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس را به دلیل عبور از چراغ قرمز توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی سوابق، مشخص شد این خودرو  17 میلیون ریال جریمه معوقه دارد که بنابر تبصره ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات، توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرنددر پایان تاکیدکرد: تخلفات مکرر راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان مقدمه ای برای حوادث رانندگی است و توجه به قوانین و رانندگی با احتیاط می‌تواند از میزان بسیاری از سوانح ترافیکی پیشگیری کند.

کشف 24 هزار نخ سیگار قاچاق در تبریز

سرهنگ فرهنگ نوروزی در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق بوسیله یک دستگاه خودروی سواری، موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس تبریز قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران کلانتری 17 ولیعصر (عج) با انجام تحقیقات لازم، خودروی مورد نظر را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی توقیف شده، تعداد 24 هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش تقریبی 50 میلیون ریال در انواع مختلف که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط گردید.

سرهنگ نوروزی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به همراه کالای قاچاق کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و ظرفیت خود در اجرای فرامین مقام معظم رهبری برای مبارزه با قاچاق کالا تلاش خواهد کرد.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در پایان در خصوص مصرف مواد دخانی هشدار داد و گفت: مصرف دخانیات و عمدتاً سیگار یکی از معضلات اساسی جامعه است که زیان‌های بهداشتی، اقتصادی،  فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی را در بردارد و تنها اثرات بهداشتی سوء آن برای فرد مصرف کننده نیست، بلکه می‌تواند اطرافیان را نیز در معرض خطر جدی قرار دهد.

کشف لوازم آرایشی قاچاق به ارزش 220 میلیون ریال در مرند

سرهنگ علی طاحونی با اعلام این خبر افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران بخش انتظامی یامچی درکنترل خودروهای عبوری به یکدستگاه خودرو نیسان مظنون که در بازرسی ازآن تعداد 840 قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ طاحونی ارزش این کالاهای کشف شده را 220 میلیون ریال بیان کرد و گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به دادگاه معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند در پایان گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق مراتب را از طریق تلفن 110 به اطلاع پلیس برسانند ودر صورت داشتن پیشنهاد و انتقاد از عملکرد پلیس با سامانه 197 در میان بگذارند.

کشف کالای قاچاق در شهرستان چاراویماق به ارزش 22 میلیون و هفتصدهزارریال

سرهنگ عباس زنده گل تپه در تشریح این خبر اعلام داشت: در پی دریافت خبر مبنی برتردد یک دستگاه پژو 2000 دریکی از محورهای مواصلاتی شهرستان پاسگاه شادیان شناسایی و توقیف آن را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو حامل بار قاچاق را در حین تردد در یکی از جاده‌ها مشاهده که در بازرسی از آن انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی 22 میلیون وهفتصد هزار ریال راکشف و یک نفر را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

توقیف محموله قاچاق 2 میلیارد ریالی در بناب

سرهنگ رمضان الهوردیان گفت: ماموران مبارزه با کالای قاچاق درحین کنترل محورهای ورودی به چهار دستگاه خودروی سواری که با محموله قاچاق وارد حوزه استحفاظی شده بودند مشکوک شده و آنهارا جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودروها، 130 هزارنخ انواع سیگار، 600 کیلو بادام هندی،30 حلقه تایرخارجی و 1029 عدد اقلام ممنوعه وضد فرهنگی به ارزش دو میلیارد ریال کشف و چهار متهم نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب در پایان با بیان اینکه متهمان به همراه محموله کشف شده به سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند خاطرنشان کرد: پلیس با وارد کنندگان کالای قاچاق به شدت و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

توقیف مینی‌بوس با بیش از 70 میلیون ریال خلافی در تبریز

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ناصر میکائیلی" گفت: ماموران پلیس راه استان حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه مینی بوس را به علت ارتکاب  تخلف رانندگی متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی و استعلام صورت گرفته مشخص شد، این خودرو دارای 193 فقره تخلف و 71 میلیون و شصت و یک هزار ریال خلافی پرداخت نشده است، افزود: خودرو برای پرداخت دیون دولتی به پارکینگ منتقل شد.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••